Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוני אהרונוביץ הלך לעולמו


robertf
שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

^

תודה, קראתי את ההספד. הוא אכן מצוין, אבל מעלה את החיסרון הגדול ביותר של אהרונוביץ:

 

"... בעיקר אהב מכוניות. אבל רק מכוניות טובות באמת, כאלה שמיועדות רק לנהג. הוא דיבר וכתב הרבה על פעולת הנהיגה ועל הנאה מנהיגה, ירד לפרטים ולתיאורים כמעט אירוטיים וראה בחיבור בין נהג למכוניתו משהו מקודש. התנהגות כביש, היגוי, ביצועים, תחושה, משוב והיזון חוזר מהשילדה היו התכונות החשובות ביותר בעיניו ועל פיהן הוא שפט מכוניות.
מין הסתם, המכוניות שעשו לו את זה היו בעיקר מדגמים אירופאיים-ספורטיביים שהיו ידועים כמצטיינים מהבחינה הדינמית - וכל רכב שאינו כזה, ספג הצלפות נטולות רחמים מלשונו החדה. הוא הזיז הצידה בלי בושה את הפן הצרכני-כלכלי-יבש-משעמם של מכונית, כי מבחינתו מכונית היתה מושא להנאה ולתשוקה ולא לחשבונאות זעירה שמבוססת רק על מוניטין סחירות ואמינות."

 

בגלל שהוא היה חסר פשרות, לא היה מקום למכוניות הלחם והחמאה, שנמדדות באיכויות אחרות ולאו דווקא דינאמיות. סובארו לא היו קיימים מבחינתו עד כניסתם למרוצי ראלי (בתחילה עם הלגאסי ואח"כ עם האימפרצה), אבל היה להם מקום ועוד איך בתרבות המוטורית, במיוחד התרבות המוטורית הישראלית. ודור שלם של קוראים (אנוכי בינהם) המשיך להחזיק בדיעות האלו בגלל השפעתו הרבה.

 

"מוניטין, סחירות ואמינות" הן לא מילים גסות, וניתן למדוד מכוניות גם לפי הקריטריונים האלה. שנים אח"כ גיליתי שיש דבר כזה שנקרא Celebration of the ordinary, ושהכי קל לזלזל בקורולה, למרות שהיא עושה עבודה קשה - ויעילה -הרבה יותר עבור טויוטה מאשר לקסוס LFA, למשל. אגב, טופגיר עשו אותו דבר בשוק הבריטי, כשמשך שנים דרכו על מכוניות כמו המוריס מרינה והאוסטין אלגרו, שהיו להן בעיות, כן, אבל בשום אופן לא היו גרועות כל כך כמו שעשו מהן.

 

ועדיין, כבודו במקומו מונח- כאמור, בישראל הוא היה הראשון שעל פיו נמדד הכל.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החסרונות שציינת הן היתרונות מבחינתי והסיבה שהיה אבן שואבת עבורי.

תשוקה לא נמדדת בפרקטיקה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים אני חושב שהרבה יותר קשה לייצר שוב ושוב את אותו מתכון של "ממוצע מושלם" כמו הגולף או הקורולה מאשר רכב עם מהות ברורה. 

 

תושקה זה נהדר, עבורי, אבל עבור אמא שלי זה לא יעזור כמה שאני אוהב את הרכב שלי וכמה הוא כיף לנהיגה שכן בכל פעם שאני צריך להסיע אותה היא "מקללת" אותי שיושבים בגובה הרצפה וקשה לה מאוד לצאת ולהיכנס. זה משהו שרוני סרב להפנים והיה בעורכיו, בסופו של דבר ככותב הוא אמור לשרת את הצרכן של המוצרים האלו והוא סרב לשפוט את המוצר בהתאם לייעוד שלו וקהל היעד ובחן אותו בפריזמה צרה יחסית. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא כתב לכולם. הוא לא מהדור שרייטינג זה חזות הכל. זה איכותו.

מעולם לא חיזר אחר קוראים עם המכנה המשותף הרחב.

הוא כתב לחובבי רכב ונהיגה. גם להם מגיע מישהו שיעשה עבודה איכותית.

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה חלק מכתבה על מרוצי מכוניות שהוא התראיין בה. מחזיר אותי בשניה 35 שנים אחורה, לימים הנאיביים שאני בן 13-14, קורא טורבו/אוטו קבוע, ונוסע באוטובוסים למרוצים באשקלון.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yohai71 כתב:

"מוניטין, סחירות ואמינות" הן לא מילים גסות, וניתן למדוד מכוניות גם לפי הקריטריונים האלה. שנים אח"כ גיליתי שיש דבר כזה שנקרא Celebration of the ordinary, ושהכי קל לזלזל בקורולה, למרות שהיא עושה עבודה קשה - ויעילה -הרבה יותר עבור טויוטה מאשר לקסוס LFA, למשל. אגב, טופגיר עשו אותו דבר בשוק הבריטי, כשמשך שנים דרכו על מכוניות כמו המוריס מרינה והאוסטין אלגרו, שהיו להן בעיות, כן, אבל בשום אופן לא היו גרועות כל כך כמו שעשו מהן.

קלארקסון בעצמו פעם אמר:

 

לבנות מכונית קטנה זה קל

לבנות מכונית על זה קל

לבנות מכונית יוקרה זה קל

 

אבל לבנות רכב משפחתי זה כמעט בלתי אפשרי.

צריך שיהיה מרווח, אבל קטן, בטיחותי, אבל קל, חזק, אבל חסכוני, גם אמין בצורה מוחלטת, וגם שיהיה בהישג ידו של אדם ממוצע.

 

 

 

לנשא השירשור, אני חושב שרוני אהרונוביץ' קיבל באן פה מהפורום באיזשהו שלב

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי שם בקרית מוצקין, השנה היא 1982 עובר במקרה ליד הקיוסק השכונתי ומזהה ירחון חדש בין מעריב לנוער ואצבעוני.

נייר כרומו משובח , תמונות של רכבים בצבע בפוזות משונות...

טור עורך נושך , "אני לם שם חגורה , עושה קונטרה עם ההגה"  , קנה אותי מייד.

מנוי מגליון מספר 2 עד אשר אהרונוביץ עזב, ממשיך אחריו לאוטו וחוטא במעט בפלופ הפירסומי אשר נקרא קוואטרו...

אהרונוביץ עיצב את התרבות המוטורית שלי , את החיבה המופרעת לתוצרת צרפת , את ההערכה לתוצרת איטליה, ואת הסלידה שלי עד עצם היום הזה לחלק לא מבוטל של התוצרת היפנית.

אין לי ספק שאהרונוביץ אחראי על ההתקדמות המוטורית המטאורית אשר חווה ענף הרכב עקב השקת "טורבו"  , שיח מקצועי הרבה יותר התפתח , השפעה על המערכת הפוליטית אשר בזמנו גרם לשינוי ברכבים אשר אנו קונים , הסרת מגבלת 1300 הסמ"ק כאשר יצורים מוזרים כמו אודי 80 ופורד סיירה עם מנועי 1300 מקרטעים מנסים להזיז רכב משפחתי פול סייז...

תודה על הכל רוני, נוח על משכבך בשלום.

  • אהבתי 2
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 2

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

את רוני פגשתי לראשונה כסטודנט צעיר בתחילת שנות ה-80, בהרצאה שנתן, באיזה מועדון נידח בת"א, על מכוניות ונהיגה... זה היה עוד לפני שמגזין טורבו הפך ללהיט, עוד לפני אנ"י (איגוד נהגי ישראל) ומדבקות 120 שחילק (ונשאתי, בגאווה, על החלון האחורי בגולף GTI שהיתה לי אז). לשמוע את הבנאדם מדבר על מושא אהבתנו בכזו שפה קולחת, ושילוב של ידענות ופסקנות - זו היתה חוויה מעצבת בעברית.

אפילו השתתפתי במרוץ הג'ימקנה הראשון שהוא ארגן (במנחת עין שמר), ועם האוטוביאנקי אבארט שלי כמעט ודרסתי אותו על קו הסיום-זינוק, מה שדרש ממני להכניס לרוורס לקול צעקותיו שלא יפסיק את הסטופר עד שלא אעמוד עם הקו בין הסרנים!...

 

הוא היה אחראי במו פיו ועטו השנונים והמושחזים למהפכה התרבותית המוטורית בישראל.

איש ריב ומדון שלא דפק חשבון לשום יבואן או עיתונאי שלדעתו לא עשו מלאכתם נאמנה. איש ספר ותרבות, שמאלן ללא התנצלויות שלא חשש מלדחוף את הפוליטיקה שלו לתוך כתבות ומאמרים על מכוניות. 

אבל מעל לכל - איש של אמת פנימית גדולה, של ידע בלתי רגיל, של אהבה ותשוקה בוערת לכל מה שאנו ושכמותנו חולקים היום גם בפורום המכובד הזה.

 

יהי זכרו ברוך. 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, מיץ פטל כתב:

החסרונות שציינת הן היתרונות מבחינתי והסיבה שהיה אבן שואבת עבורי.

תשוקה לא נמדדת בפרקטיקה.

 

מסכים, אני מאוד מתחבר לפסקה שיוחאי ציטט, מבחינתי אני לא אעשה מנוי למגזין כדי לקרוא על השוואות בין ג׳יפונים קוריאנים (והיום זה כמעט כל מה שנהיה ממגזין אוטו, כתובת על חשמליות וג׳יפונים), לא מעניין אותי שזה מכליל אבל זה לא נופל אצלי תחת ההגדרה של להיות חובב רכב במיוחד. כן חשוב לי איזשהו אקסטרה ותשוקה.

 

אם אחפש מאיזשהי סיבה רכב אפור שעושה מה שצריך במינימום כאב ראש אז אולי אקרא כמה סקירות לפני הקנייה כדי לדעת על מה להתפקס וזהו. מרגע שאקנה אותו אין לי שום סיבה להמשיך לקרוא סקירות אפורות נוספות על רכבים אפורים אחרים או בכלל להתעניין בתחום מעבר לזה, באמת שאני לא מבין מה העניין פה.

 

גם היום ביוטיוב כשיש סקירה על רכב ממוצע שרק צריך למלא פונקציונליות, גם בערוצי רכב שאני מחבב, אני בכלל לא טורח להעיף מבט אפילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי ובגלל זה אני מבין את רוני שלא רצה להיות מדור צרכנות אלא באמת לכתוב למי שאוהב רכבים, זכותו. הוא בטח לא נהנה לראות את זה שמגזין אוטו היום הוא מגזין צרכנות (עם אינטרסים מסחריים מאוד בוטים) ולא באמת מגזין לחובבי רכב.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שנים לא נכנס לקרוא "אוטו" ודומיו. אין אף פעם מפסיד או מנצח במבחנים ההשוואתיים "כל הרכבים טובים" או במילים אחרות "לא בא לנו להסתבך עם אף יבואן כי הוא יפסיק לפרסם אצלנו ונקרוס כלכלית". ככה שכל מבחן מרגיש על ביצים. רוני לא התבייש, כתב לחובבי הרכב ופסח על ה"קורולות"… כתיבה סוחפת הרבה מעבר ל"You can read the brochure", הרבה אמוציות, תיאורים גרפיים. נדיר בדורו. שמתי לב כי לאחרונה אין תוכן באתר... תהיתי למה. עצוב נורא הוא יחסר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...