Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוני אהרונוביץ הלך לעולמו


robertf
 שיתוף

פוסטים מומלצים

האיש היה שנוי במחלוקת זה אין ספק, אבל תרומתו לתרבות המוטורית בארץ ובעיקר לעיתונות המוטורית בארץ שהקים במו ידיו, אינה נתונה בשום מחלוקת. 

 

יהי זכרו ברוך. 

 

 

5AA3808E-FB10-40E1-8270-CC3A905BD6D1.jpeg

  • מבאס 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אכן שנוי במחלוקת ואכן זכויותיו בייסוד עיתונות הרכב הישראלית רבות. יהי זכרו ברוך.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הפרסונה הכי נעימה (כמו כל מיני אנשים אחרים בפורום...), אבל גדלתי עליו ובסופו של דבר יש לנו אותו טעם במכוניות, ככה שקראתי אותו תמיד בשקיקה. רוני ידע לכתוב, ובימינו, שכל הכתבות בנויות באותו שטאנץ ועסוקות בלהסתיר את הביקורת, לפחות לרוני היתה דעה ומסקנה. תמיד.

מחר אוריד את פתחי המזגן לחצי הגובה ואקפיא את כפות הידיים. לזכרו.

 

  • אהבתי 5
  • מצחיק 4
  • רעיון טוב! 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו.

נשימתי נעצרה.

באמת.

 

יהי זכרו ברוך. איזה אדם. לדעתי הוא יצר וסיתת ממש, באבן, תרבות מוטורית אצל עם שרובו כ(כמעט) כולו פשוט מתכחש לקיומה.

 

לי הוא יחסר מאוד.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אחד מהיסודות של עיתונות ותרבות הרכב שלנו.

עוד בתור ילד הייתי קורא אדוק, בלי להבין חצי מהדברים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערב אני מרגיש כי לאוסף הנכבד של ״אוטו״ ו ״טורבו״ (החל מהגיליונות הראשונים שלהם), שיש ברשותי בבית (בזכות חבר פורום יקר) נוסף עוד ערך סנטימנטלי. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את "רוני החדש" לא ממש הכרתי, כלומר באתר נטקאר לא גלשתי. אבל על טורבו ואוטו גדלתי והם אלו שגרמו לי להידבק בחיידק המוטורי. 

יהי זכרו ברוך. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל החסרונות שלו, אף אחד לא אחראי כמוהו לעיתונות מוטורית ייעודית- בעברית- שזה העניין. הוותיקים שביננו זוכרים שלפני מגזין "טורבו" היו מדורי רכב בעיתונות היומית, כמו גם עיתונאי רכב (למשל בני ברק). אבל המדורים הללו היו איזוטריים, וכנראה מושפעים מידם הארוכה של היבואנים דאז. אהרונוביץ היה הראשון שעשה את זה כמו שצריך, כמו בחו"ל; מגזין כרומו חודשי שמכיל את כל מה שצריך לדעת על עולם הרכב, כולל ספורט מוטורי, שבכלל לא היה קיים בתודעה הישראלית עד ש"טורבו" הגיע.

 

על הדרך, הוא היה צריך להשכיל דור שלם של קוראים שבכלל לא הכירו מונחים בסיסיים במוטוריקה. מי שאמרו לו Heel and Toe בשנת 1981, חשב שמדובר בצעד ריקוד... היחידי שעשה משהו דומה היה כמובן טל שביט ז"ל, שנאלץ לתרגם לעברית (ולהמציא מילים חדשות) כשבא להגדיר מונחים טכניים מעולם האופנועים (למשל, "מפסע" זה מונח שהוא הגה, כדי לתרגם Trail).

 

ומסתבר שהיו למגזין כמו "טורבו" קונים, שלפני כן לא היתה להם תשובה- אחי הבכור למשל, שעד "טורבו" הביא הביתה מגזינים אנגלים ואמריקאיים, כמו Autocar, Motor (אז הם היו נפרדים) וכמובן Road & Track ו-Car and Driver (למעשה, ככה למדתי אנגלית- רציתי להבין מה כתוב מתחת לתמונות ואח"כ, להבין מה כתוב בכתבות). אבל מרגע שהופיע "טורבו", אחי הפך למנוי כבר מגיליון 2. ואני, שכבר נהייתי חובב מרוצים מהמגזינים הלועזיים, נתפסתי סופית לספורט מוטורי החל מגליון 9, שעל הכריכה שלו הופיעה תמונה דומה מאד לזו:

 

https://cdn-6.latimages.com/images/mgl/N82Vy/s3/open-uri20120929-7551-1x9caco.jpg

 

אלאן פרוסט בגראנד פרי של מונקו, 1982.

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נולדתי עם החיידק המוטורי, אבל תערוכת הרכב בגני התערוכה ב 1981 הייתה נקודת ציון.

דוכן עם מספר צעירים כבני 30 חילק או מכר מגזין מרהיב בעברית - טורבו.

מאז קראתי בשקיקה כל מילה של העורך בכל מסלול שעשה לאוטו ולנטקאר.

בדרך הצטרפתי לאנ"י והשתתפתי בכנס וכמובן מדבקת 120 עיטרה את הרכב.  גם לעפולה ולאשקלון הגעתי.

רוני היה דעתן, חסר פשרות ורומנטיקן. הוא שילם על מוזרותו בבדידות.

נתקלתי בו לא מעט באיזור מונטיפיורי במסעדות המשובחות ביותר - גם בזה הוא לא התפשר.

רוני היה מורי ורבי למרות שבהתנהגותו הרחיק יותר משקרב. 

לזכותו חלק עצום לאהבת הנהיגה והמכונית אצלי ואצל לא מעט אחרים.

הוא יחסר.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספד מדהים של דרור ברלי מג׳יפולוג. כל מילה בסלע ממש. 

 

רוני אהרנוביץ איננו

עריכה אחרונה על ידי robertf
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראתי את רוני בתקופת נטקאר, שמעתי שהיתה על הסגנון שלו לא מעט ביקורת, אבל גדלתי על "טורבו" ו"אוטו", שהיו הבסיס של עיתונות הרכב בעברית, ועל זה אני, ורבים אחרים, חבים לו חוב משמעותי.

 

יהי זכרו ברוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...