Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוני אהרונוביץ הלך לעולמו


robertf
שימו לב! השרשור הזה בן 851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין לרקוויאם הנטען שום קשר לרוני בתקופת נטקאר, שלא השפיע על כלום, במלוא הכבוד. אשר לראיית כל מכונית בפריזמה צרה של הנאה מנהיגה בה, גם זה, לדעתי לפחות, חוטא ליושר עיתונאי. ברור שכל אחד מאיתנו, חובבי הרכב, רואה את עצמו קרוב יותר למדיות כמו "EVO" או "Road & Track", אבל גם למכוניות עממיות (וגם חשמליות) יש זכות קיום, גם הן ראויות למבחנים אובייקטיביים ונטולי משוא פנים, אבל גם הוגנים (וזה היה לפחות כאן בקארספורום).

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, zaf כתב:

דניאל שמיל פרסם בדה מרקר למעשה סוג של רקוויאם לעיתנות הרכב כעיתונות רכב ולא כעיתונות צרכנית

 

https://www.themarker.com/blogs/daniel-schmil/BLOG-1.10453339

 

המאמר הזה מסכם יפה את כל שנאמר על רוני ועל פועלו. הוא היה אחרון עיתונאי הרכב . 

מכאן והלאה, מה שרואים ונראה זו כבר צרכנות גרידה

אבל זה רוחבי ותקף לכל תחום שאתם מסוגלים אפילו לחשוב !

רכב זה עדיין פאקינג חפץ/מותרות,אבל זה קורה בכל תחום אפשרי ויותר משפיעים לחיים ממש,לא יודע כמה קוראים יש ל-Themarker כי בארץ הכל ספוג בבולשיט  של שמאל/ימין כן ביבי לא ביבי,ובגלל שזה מקבוצת הארץ,"שונאי ישראל" רוב המוחלט של אנשים אפילו לא חושבים לקרוא אותו,לי אישית זאת המדיה היחידה בארץ שאני משלם מנוי עבור התוכן,כדי להיות מעודכן במיוחד בנושאים כלכליים,כי מה לעשות אני עדיין חיי פה,אז אם כבר הבאת לינק משם,אני מפנה לדבר יותר מסוכן
https://www.themarker.com/news/health/.premium-MAGAZINE-1.10452609?_ga=2.153681595.205380190.1639215640-148288672.1631288977

הנה כתבה המלאה:
הקשר בין חברות התרופות.pdf

 

בתור בוגר "קומוניזם",אז לפחות ידענו שהכל מהונדס,0 חופש ביטוי,אתה שומע/קורא מה שהממשל החליט,מאז חיי במדינה דמוקרטית (פעם חשבתי,שהגעתי לפה),בעידן של ממשל תאגידי,שכל החופש הזה שהטכנולוגיה מעניקה לנו,ואנחנו הפכנו למוצר,כולם בונים את האלגוריתם הכי מושלם כדי להשתמש ב-BIGDATA איך להנדס תודעה !!!
אין אמת אבסולוטי,כל אחד מפרש דברים בצורה אחרת,בכל תחום יש אג'נדות,כוחות/אינטרסים נסתרים,אבל אם תהיה חשדן ברמה קיצונית כל הזמן,תהפוך לפרנואיד מסכן.
הדרך היחידה כדי לשרוד בעולם המודרני וסופר טכנולוגי של היום,כאשר לרוב המוחלט של אנשים אין זמן/רצון/יכולת להתעמק בגלל קצב החיים/שפע,זה להיות ביקורתי,לא להיות פאנבוי מובל ע"י אינפלואנסר,כהנים,שרלטנים,להימנע מ-BIAS,להצליב כמה מקורות,משימה לא פשוטה בפני עצמה לסנן מידע אמין בכזה שטף של זבל שמסתובב בהרבה מקומות,וביחד עם האישיות שלך, לנסות לגבש דעות פרטניות,שאתה חיי איתו בשלום (וזה עדיין משהו פרטני),וממש לא חייבים כל הזמן לשכנע בצדקתכם את יתר העולם !!
היום רוב המוחלט של אנשים לא מסוגלים להבדיל בין תוכן ממומן,פרסומת מחופשת ל"תחקיר מעמיק",פרסומת סמויה....זה עולם סופר מתוחכם,זה שאתה לא צופה בפרסומות זה לא אומר שאתה לא מותקף ע"י כל הזמן.
כתבה שמנסה קצת להסביר את זה:
https://www.the7eye.org.il/397617

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מאוד קשה לקרוא טקסט ארוך כשאין רווח אחרי סימני הפיסוק. חבל.

 

לגבי השאר, זה נכון, אבל זה תמיד היה נכון. 

 

כבר ספרתי את זה בפורום יותר מפעם אחת: בעבודה הראשונה שלי אחרי התואר נהלתי תפעולית חברה קטנה שאספה חומר על חברות בורסאיות. במסגרת התפקיד קראתי את כל העיתונות הכלכלית שקשורה לבורסה, כל יום. אז עוד לא היה The Marker, היה המוסף הכלכלי של הארץ.

 

מעבר לזה שהיו כתבות מאוד לא מקצועיות, ברמה של טעויות מביכות וחוסר הבנה, אפשר היה ללמוד די מהר איזה עיתונאי הוא המשרת של איזה בעל הון. כתבות מטעם היו גם אז, וגורמים שונים ידעו להפעיל את העיתונות (או למנוע ממנה לפרסם) בהתאם לרצונם. שומדבר מזה לא חדש.

 

אם אתה שואל אותי, המצב היום עדיף, כי אין יותר לאף גוף, כלכלי או אחר (או מספר מצומצם של גופים) את היכולת לשלוט בהפצת המידע. 

אז, כביכול, היתה אתיקה עיתונאית, נורמות וסטנדרטים, וזה היה סוגשל נכון. לפעמים. ממש לא תמיד.

 

אז אפשר היה לבטוח במוסף הכלכלי של ׳הארץ׳, גלובס היה סביר, ומעריב וידיעות אחרונות היו פרסומונים נטו.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, falou כתב:

אם אתה שואל אותי, המצב היום עדיף, כי אין יותר לאף גוף, כלכלי או אחר (או מספר מצומצם של גופים) את היכולת לשלוט בהפצת המידע. 

אז, כביכול, היתה אתיקה עיתונאית, נורמות וסטנדרטים, וזה היה סוגשל נכון. לפעמים. ממש לא תמיד.

 

אז אפשר היה לבטוח במוסף הכלכלי של ׳הארץ׳, גלובס היה סביר, ומעריב וידיעות אחרונות היו פרסומונים נטו.

ברור לנו היסטוריה של עיתונות (בהמשך עם הופעת ערוץ 2,זה כבר הפך ל"מדיה") בארץ, הרצון לרכוש גוף תקשורת כדי לנסות להשפיע על נרטיב.
היום ברוב העולם זה חוסל ע"י מפלצות Alphabet/Meta המאגדים תחתם את רוב הרשתות החברתיות ששולטות בשיח/נרטיב.

בתחום המוטורי ספציפית בארץ באמת יש בעיה רצינית נוספת, פשוט אין מספיק קהל לקוחות יעד, שוק של מרצ'נדייז במדינה עם עלויות כאלו וכמובן אין כסף/תוכנית עסקית שמאפשר באמת להתקיים לבד ! לא פעם כותבים פה,שבמדינה עם מחיר רכב בין הגבוהים בעולם בגלל מיסוי,הדבר הכי מעניין את הרוב זה אמינות, סחירות ושמירת ערך !
כבר כתבתי את מה אני חושב בדיון אחר,מצטט שוב, מה שנאמר על מצב בגרמניה,ששם באמת יש שוק בריא, בן אדם פשוט יכול לממש חלומות מוטוריים, על פניו מדינה ליברלית,דמוקרטית באמת

 

We live in a time when news, articles, and journalistic behavior are no longer driven by truth but by income, and should not be surprised that our societies are divided because the truth is now for sale.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ברור לנו היסטוריה של עיתונות (בהמשך עם הופעת ערוץ 2,זה כבר הפך ל"מדיה") בארץ, הרצון לרכוש גוף תקשורת כדי לנסות להשפיע על נרטיב.

 

לא מדבר על לרכוש גוף מדיה. לפעמים מספיק שאתה מכיר את העורך או אפילו רק את העיתונאי.

 

לפני שעתיים, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

לא פעם כותבים פה,שבמדינה עם מחיר רכב בין הגבוהים בעולם בגלל מיסוי,הדבר הכי מעניין את הרוב זה אמינות, סחירות ושמירת ערך

 

גם בארה״ב זה מה שמעניין את הרב. גם בגרמניה.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

 

לא מדבר על לרכוש גוף מדיה. לפעמים מספיק שאתה מכיר את העורך או אפילו רק את העיתונאי.

אני מדבר יותר במאקרו....הכללה גסה....לעולם ברמת מיקרו, יהיו קשרים פסולים,טובות הנאה במסגרת חברות או ניגוד עניינים,הון-שלטון...כרגע כל דבר מקפיטליזם (חלקם יגדירו חזירית) זה בגדר אוטופיה...אולי עוד כמה מאות שנים המצב ישתפר 

לפני כשעה, falou כתב:

 

גם בארה״ב זה מה שמעניין את הרב. גם בגרמניה.

 

 

ממש לא מסכים, לא בר השוואה, אבל זה כל היופי, אנחנו לא חייבים להסכים, יכול להיות לנו דעות שונות !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ממש לא מסכים, לא בר השוואה, אבל זה כל היופי, אנחנו לא חייבים להסכים, יכול להיות לנו דעות שונות

 

אנחנו לא חייבים להסכים, אבל אתה טועה ואין לך נתון אחד כדי לגבות את הטענה שלך. 

 

https://www.statista.com/chart/13075/most-important-factors-when-buying-a-car/

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתה צודק ואני טועה,בסדר ?
עכשיו שהבנתי איזה גיבוים יש לך לטענות שלך,סקר אינטרנטי,תשכיל אותי 

 

2021-12-12_7-49-21.png.4eba3243ff534bc9638fe3dd15340424.png

 

איפה רשום סחירות ושמירת ערך בתור גורם הכי חשוב בקניית רכב,וכמובן תמצא לי מדינה מערבית עם מס קניה כמו בארצנו,ואם יש עוד מדינה עם שליטה כל כך חזקה ע"י ציי רכב, תופעה בקנה מידה כזה של רכב צמוד מעבודה, תמיד כיף ללמוד.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים זה מסוג הדברים שאנשים לא מוכנים להודות בהם. בארה"ב לדוגמה יש רבים שירכשו ב.מ.וו לדוגמה אך רק בליסינג ועד גמר האחריות הם יחזירו את הרכב. לכן אמינות בכלל לא נמצאת ברשימה למרות שזה המדד הראשון למעשה. זה לא שונה מעובד ישראל שמקבל רכב בליסינג שלא מעניין אותו מה צריכת הדלק או האמינות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני אהרונוביץ סרב בתוקף להתייחס לנושא האמינות כנושא גורף. אבל במציאות שבה מתגלות תקלות בכלי רכב חדשים לא ניתן להתעלם מזה לגמרי. אלא שבארצנו ארץ כולם יודעים יותר טוב, הכללות בכל נושא מקבעות את דעת הקהל, ולא יעזרו עובדות או העמדת דברים על דיוקם. לא נצליח לשנות את זה או לתקן את זה. לצערנו, זה מה יש.

 

המאפיין העיקרי כאן הוא "הזנחה" של הטיפול (בדיקת שמן, נוזל קירור, אוויר בצמיגים). יותר ויותר תחזוקת שבר, וציפייה לאפס הוצאות.  

אבל כפי שכולנו יודעים ואהרונוביץ כתב בכל פעם, כל עוד אין נתונים אמיתיים משום גורם בשוק , הכל מבוסס על "ידע אישי" (למי שזוכר את חידוני הטלוויזיה של פעם) 

 

מצטט: 

 

ישנה רק דרך אחת בדוקה ומוסמכת לדעת מי היא מכונית אמינה באמת: 
תביעות היבואנים מהיצרנים בגין תיקונים שנעשו במסגרת האחריות (לא מדובר 
ב'ריקול' שפורסם ברבים). תביעות אלו אכן מסוגלות לייצר ולצייר סטטיסטיקת 
אמינות תקפה ואובייקטיבית. יש לכם גישה לתביעות הללו? כמובן שלא. לאף 
אחד אין. מה שלא מונע מכל מיני שרלטנים להמשיך ולפמפם רכילות רחוב 
ואמונות טפלות.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, falou כתב:

גם בארה״ב זה מה שמעניין את הרב. גם בגרמניה.

 

לא התייחסות ספציפית לטענתך שזה מה שמעניין או לא.

 

אני דווקא מאמין למחלקות השיווק ורואה את ההימור שלהן על טעמי הציבור. ההגיון אומר שהן יודעות מה יגרום למישהו לרכוש רכב.

 

דוגמאות - עיצוב, גודל המסכים והממשקים, גודל הג'אנטים, 0-100... תנאי תשלום. אלו רק דוגמאות שצצו לי. ברור שחוכמת הפורום תוכל להציף עוד.

 

מתרבות הליסינג שמקיפה אותי למשל למדתי שגודל תא מטען יכול להיות דיל ברייקר. בין היתר מסביר את שגשוג האוקטביה לאורך זמן.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני אהרונוביץ ז"ל היה ה-עיתונאי רכב בארץ בעשרות השנים האחרונות, עם כל הכבוד לקולגות שלו בענף ויש כבוד.

כל אדם ואישיותו שלו (קצת מוזר לי שבהרבה מידי הספדים עליו בכל המדיה, נאמרו יותר מילות ביקורת משבחים) ולעניות דעתי הוא היה איש הליכות מקסים ביסודו ואדם משכמו ומעלה תרתי משמע. היה לי הכבוד לפגוש בו ולדבר איתו מספר פעמים ולמרות היותי סתם חובבן, הוא השאיר עלי רושם אדיר. אשכרה תותח בתחומו, ישר והגון. כואב הלב שהדור שלו בתחום עיתונאות הרכב ההוגנת והאמיתית הולך ופג מהעולם והמחליפים שלו עדיין לא הגיעו למעמדו.

ת.נ.צ.ב.ה

כשלא יודעים, הכל פתוח.. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

רוני עיצב את התודעה המוטורית שלי. עד 120 היה המוטו שלי.מאפס למאה בעשר שניות היה חלום שלי.האופנוע הראשון שלי נקנה בעקבות כתבה שהופיע בטורבו (אופנוע לא הגיוני בעליל: cagiva RX250).   

        וברור שרק העדר קונה סובארו. מי שמבין קונה אלפא סוד. בשנת 1985, הייתי כ"כ גאה בבן דודי שרכש סוד 1350 שנת 78 והייתי מאושר שנתן לי סיבוב. ושנה מאוחר יותר יצא לי לנהוג בסובארו בת 4-5.

תדהמה! ממש נהניתי לנהוג באוטו.

אוטו שקט, ידידותי והכל מוצק ללא קישקושים וציקצוקים של פלסטיקים.

רק אז, אחרי אותו סיבוב בסובארו, התחלתי לגבש דיעה עצמאית.

וכיום ברור לי דבר אחד: רכב למשפחה צריך להיות בראש ובראשונה פונקצינאלי,אח"כ אמין ואז חסכוני. בסוף הרשימה אני שם הנאה מנהיגה. לי חשוב שלילדים יהיה נוח להיכנס ולצאת ושלכלבים יהיה מקום מאחורה (נו... סטיישן). אז כשהייתי רווק, השתעשתי עם הנאה אחורית בסיירה 2 ליטר. מסתבר שגם עם רכב הכי "לא"  אפשר להשתעשע עם כישכושי זנב עליזים ובינתיים לחלום על רכב שני שיהיה רק לכישכושי זנב.

תודה רוני.

עריכה אחרונה על ידי fanman

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...