Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה פיאט הולכת ונמחקת?


SuperBamba
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני דקה נכנסתי לאתר של פיאט בישראל לראות איזה דגמים יש בהיצע, ראיתי רק פיאט 500.

באירופה יש עוד גרסאות שממותגות כ500 גדולות יותר וקטנות אבל הפונטו כמובן נעלמה. הטיפו לא המשיכה וכך גם שאר הדגמים.

מה בעצם עובר על פיאט? מדוע החברה הולכת ונעלמת?

הרי אם נסתכל על השוק הישראלי הפונטו מכרה פה לא רע, הטיפו גם השיגה נוכחות כזו או אחרת בשוק (אם כי כבר פחות)

בשוק האירופאי (לוקח את הולנד לדוגמא כי זה מה שאני מכיר) נמכרו המון פונטו, המון בראבו (בשנים שבהן הדגמים האלה יוצרו כמובן) ועכשיו רואים על הכבישים את דגמי ה500 הגדולים יותר.

 

יש לזה הסבר? זה היבואן בארץ או החברה עצמה?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה500L וה500X נמכרו פה בזמנו ולא זכו להצלחה רבה.

דווקא הייתי מצפה שיביאו את הגרסה המוגבהת של הטיפו.

לדעתי זה נובע מכך שפיאט לא מחדשים הרבה, רחוקים מאוד מהקצב שבו המתחרות שלהם משחררות דגמים חדשים (לפחות לא באירופה, בדרום אמריקה זה סיפור שונה לגמרי). 

השילוב בין FCA לPSA שנעשה בשנה האחרונה אמור להפיח חיים במותג, יש שמועות על פונטו חדשה שתצא בשנים הקרובות ואני דיי בטוח שנראה 

עוד כמה קרוסאוברים תואמים לאלו מבית PSA כי זה הסגמנט החם ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פשוט לפי דעתי כי היבואן של פיאט פשוט לא רוצה להביא לארץ 

אם תראה באתר של פיאט העולמי יש להם המון דגמים חדשים מפיאט פנדה חשמלית לפיאט ספיידר ועוד 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט הצליחו פה כאשר תיבות ידניות היו פופולאריות.

עד הטיפו בגלגולה הנוכחי, תיבות ההילוכים הלא ידניות שלה היו ילא סענדרטיות.

באונו ובפונטו, גירים רציפים בתקופה שעדיןן לא הגיעו לבשלות. בגרנדה פונטו ובבראבו, גיר רובוטי חד מצמדי מטלטל.

ההצלחה של פיאט היתה בדגמים הידניים והיום ידנינגמעט לא נמכר.

הטיפו בגלגולה הנוכחי תומחרה בצורה אגרסיבית והייתי בטוח שתימכר טוב, אך כנראה המויניטין של פיאט + אוטומט לא משהו...

ה-500x תומחה גבוה יחסית לג'יפונים הקטנים והגרסאות הבסיסיות היו מאובזרות בקמצנות ולכן לא סכו להצלחה (היתה לי 500x שכורה בחו"ל והיא היתה לא רעה).

ה-500l צויידה במנוע דיזל חדש וגיר רובוטי יד מצמדי ולא פלא שלא הצליחה.

 

לי שמורה פינה חמה לפיאט,בשנים 2003-4 נהגתי בפונטו ספייס מהעבודה.

היא העתה מאובזרת לא רע עחסית לתקופתה: 2 כריות אוויר ו- abs, חלונות חשמל קדמיים, מחשב דרך, הגה עם מצב city ואפילו אורות coming home.

המרווח הפנימי היה עצום ביחס לממדים החיצוניים

וצריכת הדלק היתה נהדרת.

 

היום סמלת מתמקדת ברכבי נישה: ספורט, שטח ועבודה. פיאט נכנסת לקטגוריית רכבי עבודה בעיקר.

בדור הנוכחי עם ה-500 החשמלית, כנראה שפיאט תייצג את סמלת בנישה החשמלית.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Aviad82 כתב:

המון דגמים חדשים מפיאט פנדה חשמלית לפיאט ספיידר ועוד 

אין דבר כזה פנדה חשמלית(יש היברידית קלה) וזה גרסה מעודכנת לדגם ותיק ולא דגם חדש.

הספיידר היא מ2016 והביאו אותה לכאן בגרסת האבארת לאיזה שנתיים.

הדגם הכי חדש שלהם זה ה500 החשמלית, מעבר לזה שאר הדגמים שלהם נמצאים 5 6 7 שנים בשוק ומעלה ומקבלים רענון פה גרסה מוגבלת שם.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

חוסר מיקוד- השתלטות על יותר מדי מותגים שואבי משאבים ותשומת לב ותקציבים (קרייזלר ושות'...), 

חשבו שתספיק מתיחת יתר של מותג ה500 במקום להמשיך לפתח ולהשקיע בקשת של דגמים. כל השוק הלך קדימה והם ללא יכולת לפתח טכנולוגיה מספקת...

בארץ בגלל ה500 היבואן תמחר גבוה מדי בצורה שלא מסתדרת עם התפיסה של השוק כלפי המותג פיאט המותג עממי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו כבר לא מיוצרת מ-2018, ה-124 ירדה לא מזמן מפס הייצור.

כמה המותגים של קונצרן פיאט נשענים רק על דגמים בודדים.

לנצ'יה - דגם אחד.

קרייזלר, אלפא - שני דגמים כ"ל.

אבארט - דגם אחד.

 

אחרי האיחוד עם פיג'ו ואופל לדעתי יש סיכוי ליצור קיצוץ מותגים.

  • אהבתי 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שזה רק היבואן. פיאט כמותג כבר לא מציעה רכבים מכל הסגמנטים ובעיקר התבססה על ה 500 בכדי ליצור ורסיות שונות, אבל בארץ זה פחות הצליח (ודי בצדק, ה 500L רכב פשוט מיותר לטעמי וכל מהותו עצלנות וחסכון מליצור פונטו חדשה). גם הפנדה, שלטעמי מתעלה על 500 כמעט בהכל, הגיעה לפה בדור הנוכחי בורסיה אחת בלבד (למעט תקופה קצרה מאוד ששווקה עם מנוע טווין אייר) וגם אז לא מכרה כמעט. אני כן חושב ש PSA יחזירו את הפונטו מתישהו ואולי היא תהיה מוצלחת (כמו מה שעשו עם האופל קורסה הנוכחית). לגבי טיפו וכו, בארץ שווקה בעיקר הגרסה המיועדת לשווקים מתפתחים וישירות לליסינג. ההאצ׳בק שווקה עם אותו מנוע ותיבת הילוכים ולא עם מה שהציעו לשוק האירופאי (שוב, גם פה, למעט תקופה קצרה מאוד ששיווקו אותה עם מנוע 1.4 טורבו מעולה של הקונצרן אבל עם גיר ידני בלבד). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, SuperBamba כתב:

יש לזה הסבר? זה היבואן בארץ או החברה עצמה?

זה שיתוף פעולה פורה במיוחד של שניהם.

לפני 4 דקות, dr6633 כתב:

פיאט כמותג כבר לא מציעה רכבים מכל הסגמנטים ובעיקר התבססה על ה 500 בכדי ליצור ורסיות שונות, אבל בארץ זה פחות הצליח

ברור, כי כמה אפשר כל הזמן לטחון את אותו דבר.

500 הייתה במקום כשהייתה את כל האופנת רטרו של שנות ה2000 (בעצם פיאט היא היחידה שהצליחה בזה).

 

אבל למחזר אותה עוד ועוד זה כבר לבעוט בסוס מת. זה כמו שקרייזלר היו מתעקשים להמשיך לייצר את PT קרוזר. טוב, בעצם קרייזלר עושים את אותו דבר עם 300 והדודג׳ צ׳ארג׳ר/צ׳אלנג׳ר, שממחזרים אותם כבר איזה 15 שנה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, vadim6385 כתב:

 

500 הייתה במקום כשהייתה את כל האופנת רטרו של שנות ה2000 (בעצם פיאט היא היחידה שהצליחה בזה).

גם BMW מצליחה עם המיני בטרנד אופנת הרטרו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, vadim6385 כתב:

בעצם קרייזלר עושים את אותו דבר עם 300 והדודג׳ צ׳ארג׳ר/צ׳אלנג׳ר, שממחזרים אותם כבר איזה 15 שנה.

 

לצ'רג'ר/צ'לנג'ר יש לפחות קהל בארה"ב. אתה גם יכול להגיד שפורד ממחזרים את המוסטנג כבר 57 שנה, אבל עובדה שזה הרכב היחיד שהם מוכרים היום שהוא לא SUV או טנדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, eladts כתב:

אתה גם יכול להגיד שפורד ממחזרים את המוסטנג כבר 57 שנה

פורד מדביקים את השם מוסטנג כל פעם לרכב שונה.

 

למוסטנג מאך e אין כל קשר למוסטנג 2005.

 

אצל קרייזלר, ה300/צ׳ארג׳ר/צ׳אלנג׳ר זה אותם דגמים שרצים עם שינויים מינוריים מ2005 שבתורו מבוסס על מרצדס משנות ה90.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, dr6633 כתב:

 למעט תקופה קצרה מאוד ששיווקו אותה עם מנוע 1.4 טורבו מעולה של הקונצרן אבל עם גיר ידני בלבד. 

אני אחד הבודדים בארץ שקנה כזו.

המנוע (tjet) לא היה מעולה. סביר שהוא יציג אמינות גבוהה אבל לא היה לו יותר מדי כח במונחים של מנועים מודרניים והוא שתה דלק בהתאם לגיל שלו (די הרבה). 

שאר המכונית היתה בינונית מינוס (פלטפורמה סבירה, בלמים סבירים, בולמים גרועים, הגה גרוע,...) למעט התיבה הידנית שהיתה מצוינת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...