Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשמליות- ניסן ליף מול סרס E3 מול MG ZS מול GAC GE3


shlomiyan4
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בולמת כי נהגים מאטים. אני מתפלל ליום שרוב הנהגים ישתמשו בה ולא יאטו ויעלו את המהירות שלהם כל כמה דקות.

אני משתמש במערכת הזאת כבר מ2018 והיא נוחה להפליא. לרוב אני נוסע אחרי נהגים ורואה איך המהירות עולה ויורדת לפי עייפות הרגל של הנהג שלפניי, מהצד זה נראה מגוכך להפליא שאדם נוסע ב100, פתאום מחליט להאיץ בטירוף ל130 ואז הרגל שלו מתעייפת אז הוא נוסע 90 וכל מי שהתאמץ לעקוף עכשיו עוקף אותו חזרה.

עוד נקודה לחיוב על המערכת: גם אותי עצבן בהתחלה הרעיון של בלימות מרובות, אבל כשחושבים על זה, זו השמירת מרחק שהלוואי שכולם היו שומרים זה מזה. בסוף בכביש שבו 100% מהרכבים ישתמשו בבקרת שיוט אדפטיבית יהיו פחות תאונות, בעיקר כאלה שנובעת מבלימה ״פתאומית״ של נהג אחד ונהג אחר שנכנס בו כי הוא הופתע והבלימה ולא שמר מרחק מספק

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

יש! יש! יש! 

סוף סוף מצאתי משהו שאני יכול לתקן אותך. 

תודה לפות"ש על ההזדמנות. 

לסרס אין מובילאיי. יש לה התראות מובנות לסטיה מנתיב ולבלימה, מקוריות מהיצרן. אלו כמובן לא מערכות אקטיביות אלא רק התראה. כמו מובילאי אבל מקורי ברכב. 

זה כמובן מעט מדי ולא מספיק, אבל מפתיע אותי שזה לא מעניין לקוחות. 

חוצמזה - הייתי שולח את קצין התחבורה לעשות שיעורי בית ולא להביא לכם את הירקות שנשארו בסוף היום על הרצפה בשוק הסיטונאי. 

בקש ממנו יונדאי קונה ev. 

תודה לך ולמגיב הקודם.
אתם עושים עבודת קודש בשבילי.
סיפור הרכב אצלנו בחברה הוא באמת קצת בעייתי, אחת החברות הגדולות בהייטק בישראלי.
בכל מקרה, הבנתי שהליף לא ממש נמסרת בימים אלה , וגם שהיא קטנה יותר, אולי אפילו קטנה משמעותית.
פחות איכפת לי ממערכות אקטיביות שצוינו כאן , אבל איכפת לי ועוד איך שלא עברו מבחני ריסוק.
הMG אם ככה נשמעת לי הכי סביר.
מה שכן אני לא מניח שאלה דגמי 2022 המשודרגים, האם ממליץ גם על 2021?

בנוסף אולי אחזור פשוט לאופציה הבנזינאית באותו מחיר של YARIS STYLE כדי לחסוך לעצמי צרות.

 
 

עריכה אחרונה על ידי shlomiyan4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה mg שתקבל תהיה רשומה בשנת המודל בו רשמו אותה במשרד הרישוי. 

אם תעלה לכאן את רשימת כלי הרכב שמציעים לך, נוכל לסייע יותר. 

כמובן, עם הסתרה של פרטי המעסיק. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shlomiyan4 כתב:

תודה לך ולמגיב הקודם.
אתם עושים עבודת קודש בשבילי.
סיפור הרכב אצלנו בחברה הוא באמת קצת בעייתי, אחת החברות הגדולות בהייטק בישראלי.
בכל מקרה, הבנתי שהליף לא ממש נמסרת בימים אלה , וגם שהיא קטנה יותר, אולי אפילו קטנה משמעותית.
פחות איכפת לי ממערכות אקטיביות שצוינו כאן , אבל איכפת לי ועוד איך שלא עברו מבחני ריסוק.
הMG אם ככה נשמעת לי הכי סביר.
מה שכן אני לא מניח שאלה דגמי 2022 המשודרגים, האם ממליץ גם על 2021?

בנוסף אולי אחזור פשוט לאופציה הבנזינאית באותו מחיר של YARIS STYLE כדי לחסוך לעצמי צרות.

 
 

לא נהגתי על ה mg אבל הוא נחשב ג'יפון בסיסי, רצוי לקחת נסיעת מבחן לפני שתחליט.  מול היאריס הוא אמור להיות יותר נוח ומאובזר.

לפני שעה, discoTD5 כתב:

ה mg שתקבל תהיה רשומה בשנת המודל בו רשמו אותה במשרד הרישוי

לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

ה mg שתקבל תהיה רשומה בשנת המודל בו רשמו אותה במשרד הרישוי. 

אם תעלה לכאן את רשימת כלי הרכב שמציעים לך, נוכל לסייע יותר. 

כמובן, עם הסתרה של פרטי המעסיק. 

העליתי , בכותרת.
הדגם הבנזיני הרלוונטי היחיד הוא טויוטה יאריס סטייל , והיא קטנה וצפופה , כבר נהגתי עליה נסיעת מבחן ,  אני אדם לא גבוה מטר שבעים ואסימון והטויוטה עדין היתה נמוכה מדי לטעמי , ואני מדבר על גובה התקרה.
ככה שבאמת שוקל חשמלי , יש לי בית פרטי והכנה לטעינה חשמלית בחניה , ככה שמבחינה זו אני מכוסה.
השאלות יותר קשורות לבשלות הרכבים ולמחירים שקשורים לתדמית שיש לסינים , בינתים גם הספקתי לראות שהZS מקבלת 3 כוכבי בטיחות שזה לטעמי לא מספיק בכלל להיום.
אולי בסוף באמת לא תהיה לי ברירה אלא להמשיך עם הבנזין

 

לפני כשעה, Uri-G כתב:

לא נהגתי על ה mg אבל הוא נחשב ג'יפון בסיסי, רצוי לקחת נסיעת מבחן לפני שתחליט.  מול היאריס הוא אמור להיות יותר נוח ומאובזר.

לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר.

נראה לי שהיאריס נחשבת לקטנה מאד מאובזת , עמוסה בציוד בטיחות ודי מפנקת יחסית לקטנות.
נסעתי עליה והיתה חווית נהיגה נחמדה לא יותר , האבזור יותר עצבן אותי מעזר, והגודל תסכל יותר מהכל.

"לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר."

אכן קראתי על הדגם המשופר , אבל חייב להזמין עכשיו.
הטווח המשופר נראה לי משמעותי , אבל היכולת של הרכב להגן על הנוסעים בזמן חירום חשובה לי יותר.
ומן הסתם טווח נסיעה ומהירות טעינה ברכב חשמלי הם גם פרמטרים חשובים.

כן מתקשה להחליט בגדול בין היאריס הבנזינית שנראית לי יותר בטיחותית , לבין 2 החשמליות שאני קצת מתרחק מהן בגלל ציוני בטיחות נמוכים או בכלל שלא נגשו למבחן.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, discoTD5 כתב:

זכותך כמובן לכבות את המערכות האלה, אבל מסכנות חיים הן לא, ולבטל אותן כל כניסה לרכב זה לא דבר חכם לעשות.

נתוני חברות הביטוח על תביעות רכוש ותביעות גוף מצביעות על ירידה דרמטית בתביעות משני הסוגים בכלי רכב בהן מותקנות מערכות מתקדמות. החברות לא מפרסמות את הנתונים אבל הם מובהקים ודרמטיים. אם יפרסמו, ידרשו מהן לתת הנחות בפרמיות הביטוח של כלי רכב בהן זה מותקן.

 

אבל הנתונים דרמטיים. 

 

ואם אתה מאמין שאתה נהג מצוין שלא צריך את המערכות האלה בכלל, אתה טועה בענק.

אתה אולי נהג מצוין אבל האמירה הזו היא באותה רמה של שר התחבורה לשעבר חיים קורפו שאמר שלא צריך חגורות בטיחות כי מספיק לתת קונטרא עם הידיים, או אלה שלא רוצים ABS כי הם מפמפמים את הברקס יותר טוב (כשנכנסו מערכות ה ABS הראשונות לכלי רכב עממיים). 

נתתי לך סימון אהבתי בגלל הדאגה שלך שבאמת וללא ציניות משתקפת מהכתיבה.

 

אבל אני לא מתכוון לתת להן עוד צ'אנס באיוניק. 

 

כשיהיה רכב עם מערכת בשלה, אנסה שוב.

 

לגבי ההשוואה לקורפו, נו בחייך יואב זה כבר מעליב.

בהקשר ל- ABS, גם הוא בהתחלה היה בוסרי, אבל הפיתוח שלו בכלל התחיל והגיע לרמה מתקדמת במטוסי נוסעים (ומשם כמובן ל- S CLASS).

מעבר לכך, ABS פשוט פי כמה ליישום.

אני מהנדס מכונות, מבין את המגבלות של מערכות מבוססות חיישני וויז'ן וראדאר גם מתחום העיסוק שלי, וזה לא במקום. אין ספק שהמערכות האלו לא קוראות את הכביש ברמה של נהג. 

יש הרבה נהגים גרועים. סטטיסטיקה של חברות ביטוח מסתדרת עם זה בדיוק.

לפני 8 שעות, SuperBamba כתב:

מהצד זה נראה מגוכך להפליא שאדם נוסע ב100, פתאום מחליט להאיץ בטירוף ל130 ואז הרגל שלו מתעייפת אז הוא נוסע 90

אבל עם המערכת אתה נוהג בדיוק כמו הנהג שאתה מתאר...

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shlomiyan4 כתב:

נראה לי שהיאריס נחשבת לקטנה מאד מאובזת , עמוסה בציוד בטיחות ודי מפנקת יחסית לקטנות.
נסעתי עליה והיתה חווית נהיגה נחמדה לא יותר , האבזור יותר עצבן אותי מעזר, והגודל תסכל יותר מהכל.

"לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר."

אכן קראתי על הדגם המשופר , אבל חייב להזמין עכשיו.
הטווח המשופר נראה לי משמעותי , אבל היכולת של הרכב להגן על הנוסעים בזמן חירום חשובה לי יותר.
ומן הסתם טווח נסיעה ומהירות טעינה ברכב חשמלי הם גם פרמטרים חשובים.

כן מתקשה להחליט בגדול בין היאריס הבנזינית שנראית לי יותר בטיחותית , לבין 2 החשמליות שאני קצת מתרחק מהן בגלל ציוני בטיחות נמוכים או בכלל שלא נגשו למבחן

היאריס מאובזרת בעיקר באביזרי בטיחות, פחות בנוחות ונחשבת מאוד בטוחה במבחני ריסוק.

אבל גם ה mg :

https://www.euroncap.com/en/results/MG/ZS EV/39678

ואין לשכוח שה mg שוקלת טון וחצי וזה פרמטר נוסף בבטיחות פאסיבית.

 

אם הגעת להתלבטות בין שתי מכוניות הכי פשוט זה לעשות נסיעות מבחן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, פריג'י כתב:

לגבי בלימת חירום אוטומטית וסטייה מנתיב, מצאתי אותן מסכנות חיים. דבר ראשון שאני מבטל כל תחילת נסיעה.

ברור, וחיסונים הורגים

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מכל הרביעייה הזאת הייתי לוקח את הניסן ליף, רק מהסיבה שזה לא סיני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2021 בשעה 17:08, Uri-G כתב:

היאריס מאובזרת בעיקר באביזרי בטיחות, פחות בנוחות ונחשבת מאוד בטוחה במבחני ריסוק.

אבל גם ה mg :

https://www.euroncap.com/en/results/MG/ZS EV/39678

ואין לשכוח שה mg שוקלת טון וחצי וזה פרמטר נוסף בבטיחות פאסיבית.

 

אם הגעת להתלבטות בין שתי מכוניות הכי פשוט זה לעשות נסיעות מבחן.


:-)

באמת שאני מנסה להגיע ולצמצם אבל עדין לא בטוח.
הרצון שלי הוא לאחת מהחשמליות , כי הן נותנות יותר בסך הכל מהיאריס.
הבעיה שלי שאני מרגיש שאני צריך לבחורבין רכב בטוח ובטיחותי כמו היאריס ,בין רכבים סיניים (שזה כבר מרתיע) בלי המון רקורד  עם כל מיני מחלות ילדות ,למשל הייתי הרבה יותר רגוע לקחת את הZS אחרי השדרוג של 2022 אבל לא אקבל אותה , אלא את הקודמת.
אני שם לב שבמבחני רכב על רכבים חשמליים מדברים על נדנוד מסוים של הרכב בפניות , גורם לי לתהות אם ברמה העקרונית יש איזה הבדל בין רכב חשמלי לכזה שאינו.
אני מחשיב את עצמי לאחד שמרגיש את הרכב שאני נוסע עליו ולומד איך להתנהג איתו עם הזמן , מנסה להבין אם רכבים חשמליים זה איזון קצת שונה של הרכב בנסיעה , באמת כנראה צריך לקחת לנסיעת מבחן.

לגבי כוכבי בטיחות, אני רואה שיש לה רק 3 כוכבים.
נראה לי שהיום זה לא משהו , לא?

 

בתאריך 22.10.2021 בשעה 20:22, vadim6385 כתב:

אגב, מכל הרביעייה הזאת הייתי לוקח את הניסן ליף, רק מהסיבה שזה לא סיני.

 בגדול אני מסכים איתך. אבל לא אוהב את זווית הישיבה , אם אשאר עם רכב נמוך , כבר אעדיף את היאריס.

 

עריכה אחרונה על ידי shlomiyan4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם עם 3 כוכבי הבטיחות הוא דגם הבנזין. הגרסה החשמלית של ה mg קיבלה 5 כוכבים(ראה קישור שנתתי), שבנוסף לכל שוקלת טון וחצי לעומת טון ביאריס וזה משמעותי בזמן תאונה. 

 

לגבי יציבות וכו'. לא נהגתי על ה mg.  נהגתי רבות על היאריס הקודמת והיא בסדר גמור. היאריס החדשה עד כמה שידועה לי השאילה חלק מהאלמנטים של השלדה מהמאזדה 2 דרך שת"ף , כך שהיא אמורה להיות דינמית למדיי. רק נסיעת מבחן תוכל לענות לך אם ה mg גם בסדר או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

הדגם עם 3 כוכבי הבטיחות הוא דגם הבנזין. הגרסה החשמלית של ה mg קיבלה 5 כוכבים(ראה קישור שנתתי), שבנוסף לכל שוקלת טון וחצי לעומת טון ביאריס וזה משמעותי בזמן תאונה. 

 

Your point is?

 

אני מקווה שאתה מתכוון לכך שהיאריס יותר בטוחה כי משקל נמוך מעלה משמעותית את הבטיחות האקטיבית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמדובר ברכב חשמלי זה מאוד תלוי בתכנון. הסוללה ברכב חשמלי ייעודי יושבת במרכז הרכב ונמוך מה שמעלה את היכולות הדינמיות (או לפחות לא פוגע)  למרות העליה במשקל. ה mg הוא רכב מוסב כך שזה תלוי איך mg שמו את הסוללה ברכב ומכאן הצורך בנהיגת מבחן. ברמה הפסיבית עודף משקל הוא כמעט תמיד יתרון (למעט בתאונה מול מסה אינסופית)

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פריג'י כתב:

אני מקווה שאתה מתכוון לכך שהיאריס יותר בטוחה כי משקל נמוך מעלה משמעותית את הבטיחות האקטיבית. 

 בכל מצב של תאוצה ה mg החשמלית תזנק משמעותית יותר מהר מיאריס בנזין או היברידית. 

אני חש שאתה מגיב מבלי שבאמת התנסית בנהיגה בכלי רכב חשמליים. 

ממליץ להתנסות. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2021 בשעה 08:34, SuperBamba כתב:

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בולמת כי נהגים מאטים. אני מתפלל ליום שרוב הנהגים ישתמשו בה ולא יאטו ויעלו את המהירות שלהם כל כמה דקות.

אני משתמש במערכת הזאת כבר מ2018 והיא נוחה להפליא. לרוב אני נוסע אחרי נהגים ורואה איך המהירות עולה ויורדת לפי עייפות הרגל של הנהג שלפניי, מהצד זה נראה מגוכך להפליא שאדם נוסע ב100, פתאום מחליט להאיץ בטירוף ל130 ואז הרגל שלו מתעייפת אז הוא נוסע 90 וכל מי שהתאמץ לעקוף עכשיו עוקף אותו חזרה.

עוד נקודה לחיוב על המערכת: גם אותי עצבן בהתחלה הרעיון של בלימות מרובות, אבל כשחושבים על זה, זו השמירת מרחק שהלוואי שכולם היו שומרים זה מזה. בסוף בכביש שבו 100% מהרכבים ישתמשו בבקרת שיוט אדפטיבית יהיו פחות תאונות, בעיקר כאלה שנובעת מבלימה ״פתאומית״ של נהג אחד ונהג אחר שנכנס בו כי הוא הופתע והבלימה ולא שמר מרחק מספק

1- ברור שהמערכת מוסיפה וחיובית , אני לא חושב שאפשר להתווכח עם זה.
2- ברור שעדיף שכולם ישתמשו בה , אני מניח שככל שיותר היו משתמשים בה , גם לאחרים היה קל להשתמש בה.
3- זה לא משנה את העובדה שבמצב הנתון , כל התאוצות וההאטות הפתאומיות שלא באות מהרגל שלי מתסכלות אותי כי אני מרגיש לא בשליטה אז אני מעדיף להיות מה שנקרא "על ההגה"ץ
זה לא ענין רציונלי , כי מבחינה רציונלית כולם צריכים לאמץ את השיפורים האלה , זה ענין פסיכולוגי.

לפני 12 שעות, discoTD5 כתב:

 בכל מצב של תאוצה ה mg החשמלית תזנק משמעותית יותר מהר מיאריס בנזין או היברידית. 

אני חש שאתה מגיב מבלי שבאמת התנסית בנהיגה בכלי רכב חשמליים. 

ממליץ להתנסות. 

אכן לא התנסיתי , ואני יודע שאני צריך, אין לי זמן ואני מנסה להתחמק מכך , אבל כנראה שחייבים לפני שמקבלים החלטה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...