Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשמליות- ניסן ליף מול סרס E3 מול MG ZS מול GAC GE3


shlomiyan4
שימו לב! השרשור הזה בן 906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי הציטוט האחרון שהבאת, הוא התכוון אלי. אני עדיין בדעה שג'יפון חשמלי וכבד פחות בטוח דינמית מרכב קל ונמוך יותר, גם אם הג'יפון מאיץ כמו מטוס. 

לגבי הציטוט האחרון שהבאת, הוא התכוון אלי. אני עדיין בדעה שג'יפון חשמלי וכבד פחות בטוח דינמית מרכב קל ונמוך יותר, גם אם הג'יפון מאיץ כמו מטוס. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2021 בשעה 15:31, shlomiyan4 כתב:

העליתי , בכותרת.
הדגם הבנזיני הרלוונטי היחיד הוא טויוטה יאריס סטייל , והיא קטנה וצפופה , כבר נהגתי עליה נסיעת מבחן ,  אני אדם לא גבוה מטר שבעים ואסימון והטויוטה עדין היתה נמוכה מדי לטעמי , ואני מדבר על גובה התקרה.
ככה שבאמת שוקל חשמלי , יש לי בית פרטי והכנה לטעינה חשמלית בחניה , ככה שמבחינה זו אני מכוסה.
השאלות יותר קשורות לבשלות הרכבים ולמחירים שקשורים לתדמית שיש לסינים , בינתים גם הספקתי לראות שהZS מקבלת 3 כוכבי בטיחות שזה לטעמי לא מספיק בכלל להיום.
אולי בסוף באמת לא תהיה לי ברירה אלא להמשיך עם הבנזין

 

נראה לי שהיאריס נחשבת לקטנה מאד מאובזת , עמוסה בציוד בטיחות ודי מפנקת יחסית לקטנות.
נסעתי עליה והיתה חווית נהיגה נחמדה לא יותר , האבזור יותר עצבן אותי מעזר, והגודל תסכל יותר מהכל.

"לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר."

אכן קראתי על הדגם המשופר , אבל חייב להזמין עכשיו.
הטווח המשופר נראה לי משמעותי , אבל היכולת של הרכב להגן על הנוסעים בזמן חירום חשובה לי יותר.
ומן הסתם טווח נסיעה ומהירות טעינה ברכב חשמלי הם גם פרמטרים חשובים.

כן מתקשה להחליט בגדול בין היאריס הבנזינית שנראית לי יותר בטיחותית , לבין 2 החשמליות שאני קצת מתרחק מהן בגלל ציוני בטיחות נמוכים או בכלל שלא נגשו למבחן.
 

 

לא מבין את ההתלבטות שלך.

היאריס הוא אוטו קטן וצפוף וה-MG הוא ג'יפון מרווח בהרבה.

ל-MG החשמלי יש 5 כוכבי בטיחות במבחן ריסוק (לעומת 3 כוכבי בטיחות ל-MG בנזין) כולל מערכות בטיחות אקטיביות:  מערכת לשמירת נתיב, מערכת לנהיגה בתנועה צפופה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירת מרכז הנתיב ועוד ויש לה אבזור עשיר. הרכב אמין, נמכר גם באירופה ועם קרוב ל-2,000 רכבים שנרכשו בארץ.

בנוסף מגיעה לך עמדת טעינה בחינם ועם חניה פרטית אתה תחסוך המון כסף, רק היום פורסמה כתבה על מחיר הדלק שעומד לזנק בחדות: 

N12 - גל ההתייקרות לא עוצר: עלות התדלוק תזנק בחדות - כבר... (mako.co.il)

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת התבלבלת - ההתלבטות של פותח השרשור היא לא בין  היאריס ל-MG אלא בין 4 דגמים חשמליים המוצעים לו בליסינג

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Gopher כתב:

 

לא מבין את ההתלבטות שלך.

היאריס הוא אוטו קטן וצפוף וה-MG הוא ג'יפון מרווח בהרבה.

ל-MG החשמלי יש 5 כוכבי בטיחות במבחן ריסוק (לעומת 3 כוכבי בטיחות ל-MG בנזין) כולל מערכות בטיחות אקטיביות:  מערכת לשמירת נתיב, מערכת לנהיגה בתנועה צפופה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירת מרכז הנתיב ועוד ויש לה אבזור עשיר. הרכב אמין, נמכר גם באירופה ועם קרוב ל-2,000 רכבים שנרכשו בארץ.

בנוסף מגיעה לך עמדת טעינה בחינם ועם חניה פרטית אתה תחסוך המון כסף, רק היום פורסמה כתבה על מחיר הדלק שעומד לזנק בחדות: 

N12 - גל ההתייקרות לא עוצר: עלות התדלוק תזנק בחדות - כבר... (mako.co.il)

 

זה אמנם כבר כמה עמודים אחורה , אבל כסף הוא לא שיקול, אפילו אבזבז קצת כי הרכב הוא בליסינג מהעבודה, ובנזין על חשבון העבודה. והחשמל בבית על חשבוני.

 

לפני כשעה, motior כתב:

קצת התבלבלת - ההתלבטות של פותח השרשור היא לא בין  היאריס ל-MG אלא בין 4 דגמים חשמליים המוצעים לו בליסינג

לא לגמרי התבלבל.
עיקר ההתלבטות היא על החשמליות , ואני אכן נוטה להסגר על הMG.
אבל הבנזין עדין בתמונה , כולל הפן הכספי.
בגלל שהרכב בליסינג ,יש יתרון כספי דווקא לבנזין.

עריכה אחרונה על ידי shlomiyan4
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, shlomiyan4 כתב:

בגלל שהרכב בליסינג ,יש יתרון כספי דווקא לבנזין

זהו, ענית לעצמך....

 

קח את כל החישוב של ההפרש בין תדלוק חשמל על חשבונך + שווי שימוש מול עלות שווי שימוש בלבד על יאריס היברידית.

 

ההפרש הזה הוא התוספת שאתה משלם בשביל אוטו אחר. 

 

האם ההפרש הזה כל חודש כפול 3 שנות ליסינג שווה לך, כן או לא? שלא לדבר על התעסקות בלתדלק חשמל כל יום פעם או פעמיים, וההגבלה בלקחת את האוטו לאילת או מקום רחוק אחר שהטעינה תעלה הרבה יותר מאשר בבית. 

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2021 בשעה 06:45, פריג'י כתב:

איזו הגזמה. מערכת בוסרית שלא מצליחה לצפות את התנועה רבע צעד קדימה. 

בקושי בפקקים היא מצליחה לתפקד, ובכביש מהיר לא מסוגלת לשמור על המהירות כי כל שטות גורמת לה להאט.

 

לגבי בלימת חירום אוטומטית וסטייה מנתיב, מצאתי אותן מסכנות חיים. דבר ראשון שאני מבטל כל תחילת נסיעה.

בטויוטה או סקודה הבקרת שיוט פרימטיבית ועובדת בהתאם,ברכבים מתקדמים יותר הבקרת שיוט מגיעה עם זחילה בפקקים ועובדת מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shlomiyan4 כתב:

זה אמנם כבר כמה עמודים אחורה , אבל כסף הוא לא שיקול, אפילו אבזבז קצת כי הרכב הוא בליסינג מהעבודה, ובנזין על חשבון העבודה. והחשמל בבית על חשבוני.

 

לא לגמרי התבלבל.
עיקר ההתלבטות היא על החשמליות , ואני אכן נוטה להסגר על הMG.
אבל הבנזין עדין בתמונה , כולל הפן הכספי.
בגלל שהרכב בליסינג ,יש יתרון כספי דווקא לבנזין.

 

איך יש יתרון כספי לבנזין? יש לך הפחתה של 1,000 ש"ח בשווי השימוש לרכב חשמלי. אין סיכוי שתצרוך חשמל במחיר הזה על טעינת הרכב. בהרבה מקומות עבודה מאפשרים טעינה של הרכב החשמלי במקום העבודה בחינם וזה בונוס גדול.

יש לך גם יתרונות אחרים לרכב החשמלי - נהיגה נעימה ושקטה עם זמינות כוח מיידית ובלי להריח ריח של בנזין.

אם תשווה את ה-MG ליאריס - ה-MG עולה עליה בכל הפרמטרים.

לפני 3 שעות, פריג'י כתב:

 

האם ההפרש הזה כל חודש כפול 3 שנות ליסינג שווה לך, כן או לא? שלא לדבר על התעסקות בלתדלק חשמל כל יום פעם או פעמיים, וההגבלה בלקחת את האוטו לאילת או מקום רחוק אחר שהטעינה תעלה הרבה יותר מאשר בבית. 

 

אדם ממוצע מטעין את הרכב פעם בשבוע בביתו והוא עושה בלילה ככה שה"התעסקות", זה בעיקר לחבר את הרכב לעמדת הטעינה.

עוד פעם הגענו לנסיעה לאילת - טסלה עושה את המרחק מתל אביב לאילת בלי לטעון פעם אחת וככה כל רכב חשמלי עם קיבולת סוללה של 400 ק"מ ומעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Gopher כתב:

 

אדם ממוצע מטעין את הרכב פעם בשבוע בביתו

שטויות.

יש לי ביישוב כמה טסלות

2 מהן מחוברות לשטקר 24-7

 

ושוב אני אומר לך, כמו בכל שרשור. אין לי אנטי לחשמליות. כתבתי לו בדיוק איזה חשבון הוא צריך לבצע. הבחירה שלו. אני לא מיסיונר של בעירה פנימית.

לפני 39 דקות, Gopher כתב:

יש לך הפחתה של 1,000 ש"ח בשווי השימוש לרכב חשמלי

אבל יש הפחתה של 500 שקל להיברידית, ושווי שימוש של יאריס לפני ההפחתות נמוך משל יתר החשמליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פריג'י כתב:

שטויות.

יש לי ביישוב כמה טסלות

2 מהן מחוברות לשטקר 24-7

 

ושוב אני אומר לך, כמו בכל שרשור. אין לי אנטי לחשמליות. כתבתי לו בדיוק איזה חשבון הוא צריך לבצע. הבחירה שלו. אני לא מיסיונר של בעירה פנימית.

אבל יש הפחתה של 500 שקל להיברידית, ושווי שימוש של יאריס לפני ההפחתות נמוך משל יתר החשמליות.

 

בטעינה של לילה לעמדת טעינה אפשר בקלות לטעון 400 ק"מ, ז"א שמה שאתה אומר זה שאדם ממוצע נוסע 400 ק"מ ביום?

ההטבה להיברידיות בוטלה אחרי השוואת המס שלהם לזה של רכבי בנזין, כעת רק לרכב חשמלי ולרכבי פלאגין יש הטבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אומר שהוא נוסע 400 קילומטר ביום. זה אומר שיש לו חרדת טווח רצינית. 

וזה אחד שקנה טסלה במחיר שהייתי קונה BRZ. לא התלבט, לא פתח שרשור. קנה. והוא לא היחיד.

 

בסוף פות"ש צריך לקחת אקסל ולעשות חשבון, כי ההחלטה היא כלכלית.

ההתלבטות שלו זה בין פחנוע עם מנוע בנזין וחשמל לפחנוע אחר שעובד על בטריה. 

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Gopher כתב:

 

איך יש יתרון כספי לבנזין? יש לך הפחתה של 1,000 ש"ח בשווי השימוש לרכב חשמלי. אין סיכוי שתצרוך חשמל במחיר הזה על טעינת הרכב. בהרבה מקומות עבודה מאפשרים טעינה של הרכב החשמלי במקום העבודה בחינם וזה בונוס גדול.

יש לך גם יתרונות אחרים לרכב החשמלי - נהיגה נעימה ושקטה עם זמינות כוח מיידית ובלי להריח ריח של בנזין.

אם תשווה את ה-MG ליאריס - ה-MG עולה עליה בכל הפרמטרים.

 

אדם ממוצע מטעין את הרכב פעם בשבוע בביתו והוא עושה בלילה ככה שה"התעסקות", זה בעיקר לחבר את הרכב לעמדת הטעינה.

עוד פעם הגענו לנסיעה לאילת - טסלה עושה את המרחק מתל אביב לאילת בלי לטעון פעם אחת וככה כל רכב חשמלי עם קיבולת סוללה של 400 ק"מ ומעלה.

כמה רכבים חשמליים ברשימה שלי אתה מכיר שיש להם 400 ק"מ טווח?
לגבי ההפחתה , לכן הרכבים האלה והיאריס הם באותה עלות עבורי.
היתרון - ההבדל ברמת הרכב.
החסרון ההתעסקות סביב החשמל והטווח.

אתמול ניסיתי להזמין בMG נסיעת מבחן , הם טוענים שמגיעים לאיפה שאתה גר , אז אכן אתמול בתוך 5 דקות חזר אלי מישהו ותיאם לי   וכמה דקות אחרי חזרה אלי מישהו אחר ותיאם לי למועד אחר , כשהוא קצת ביקש פרטים עשיתי את הטעות ואמרתי שאני מעונין לקחת את הרכב בליסינג מהעבודה.
הבחור מלמל משהו ואמר בסדר וניתק.
לא עברו 5 דקות מתקשרת מישהו , אולי הבוסית , ואומרת לי שנסיעות מבחן למטרה של ליסינג זה מישהו אחר ולא דרכם , ואמרה שמפנה אותי למישהו.
המישהו הזה יצר  איתי קשר בוואטסאפ ושלח לי הצעה לליסינג פרטי.
אמרתי לו שזה בכלל לא מה שאני צריך ואני צריך נסיעת מבחן , אמר שזה לא קשור אליו , ביקשתי ממנו שישלח הודעה לזו שהפנתה אותי אליו שיסביר לה את הטעות שלה.
דממה. לא עונה ולא מתיחס.
חזרתי לבחור האחרון שדיבר איתי וביקשתי שידבר עם מי שאחראי עליו שיבהיר את הטעות ושמישהו יארגן לי נסיעת מבחן כמו שסיכמנו בהתחלה , בהתחלה ניסה להתחמק , אחר כך אמר שיעביר.
לא שמעתי מאף אחד.
היום בבוקר ניסיתי להרשם לנסיעת מבחן כמו שנרשמתי קודם , הכנסתי שם מייל אחר שלי.
עד עכשיו אף אחד לא פנה אלי.

אגיד בעדינות שזה לא כל כך עושה חשק להתעסק איתם

לפני שעתיים, פריג'י כתב:

זה לא אומר שהוא נוסע 400 קילומטר ביום. זה אומר שיש לו חרדת טווח רצינית. 

וזה אחד שקנה טסלה במחיר שהייתי קונה BRZ. לא התלבט, לא פתח שרשור. קנה. והוא לא היחיד.

 

בסוף פות"ש צריך לקחת אקסל ולעשות חשבון, כי ההחלטה היא כלכלית.

ההתלבטות שלו זה בין פחנוע עם מנוע בנזין וחשמל לפחנוע אחר שעובד על בטריה. 

זה לא מדויק להגיד שההחלטה היא כלכלית .
כי יאריס היא סופר מיני והחשמליות הם לרוב ג'יפונים שמקבילות שלהם בבנזין עולות יותר לחודש.
זו גם החלטה של רמת רכב.

אבל הבנתי את השיקולים תודות לכולכם , עכשיו צריך למצוא מישהו שיתן לי נסיעת מבחן בלי לגרום לי להרגיש שאני לא בסדר כי אני "רק " לוקח את הרכב בליסינג

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shlomiyan4 כתב:

זו גם החלטה של רמת רכב

כמובן!

כנראה שבהודעה האחרונה לא הייתי ברור מספיק. ההפרש הכלכלי הוא העלות לרכב אחר, וזה צריך לקחת בחשבון את כל היתרונות בנוסף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, פריג'י כתב:

כמובן!

כנראה שבהודעה האחרונה לא הייתי ברור מספיק. ההפרש הכלכלי הוא העלות לרכב אחר, וזה צריך לקחת בחשבון את כל היתרונות בנוסף!

בהחלט :-)
תודה רבה רבה על הדיון המועיל והפורה !!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shlomiyan4 כתב:

כשהוא קצת ביקש פרטים עשיתי את הטעות ואמרתי שאני מעונין לקחת את הרכב בליסינג מהעבודה.

לא מצדיק את היחס, אבל למה שיתנו נסיעת מבחן למישהו שידוע שלא יקנה דרכם?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...