Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום תקופה עם הונדה סיויק הצ'בק 2012 ידנית - שרשור שיתעדכן


ניקו פ.
שימו לב! השרשור הזה בן 364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על הסקירה!

בעבר הייתה לי האצבק ידנית מהדור הקודם (2009) בגימור ספורט.

חייב לציין שרוב מה שרשמת על הדגם לעיל נכון גם לדגם הקודם, אם כי בדגם הקודם הרכב הרגיש נוקשה מאוד אך ללא הצדקה בנהיגה במסלול (זוויות גלגול גדולות מהמצופה).

אבל ההיגוי החד וההתנהגות הפליאה אותי לטובה, שלא לדבר על התחושת העברת הילוכים, גיר שמרגיש נהדר, קליקי וממכר, לימים אני מתחרט שמכרתי אותה.

הדור הקודם מעט יותר "עצבני" אבל גם מרגיש משמעותית מיושן יותר ופחות נוח.

היום הרכב של אשתי הוא האצבק 13' בגימור אקזקיוטיב מאובזר להפליא ואני נהנה ממנו מאוד בתור משפחתית מפנקת עם 2 ילדים.

הרכב השני שלי הוא ספיריט דור ראשון, המאזדה במסלול מרגישה הרבה יותר קלילה, אם כי ההונדה הרגישה מאוד נשלטת ורגישה להעברות משקל - כיף.

ממליץ לך לקחת למסלול בהקדם :)

תן לי את הגיר של ההונדה, על המאזדה, ואני המאושר באדם 😁

 

FB_IMG_1591972169373.jpg

IMG_2898.jpg

עריכה אחרונה על ידי sjerby

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותודה על הסיקור

בהחלט מחירון חלפים של הונדה יקר, גיליתי את זה כשטיפלתי בסיוויק של חבר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@sjerby מאוד מסכים איתך. מאזדה לקחו מכונית מאוד סבבה והעבירו אותה דור לאחת המאזדות הגרועות בתבל. דור 2 היה מזעזע בעיניי. גם לדעתי המאזדה יותר קלילה ובאופן כללי עם ניהוג עדיף. 

רמת הגימור אצלי היא קומפורט, שזו הכי נמוכה לדעתי, ולכן במקרה שלי באמת אין מה להתפאר באבזור. 

אם וכאשר יתפנה זמן אקח אותה למסלול ואעדכן. על איזה היית ממליץ? 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערד לא יצא לי להיות, עם ההונדה הייתי בשדה תימן ובפצאל, שניהם מהנים מאוד... תחילה הייתי הולך לפצאל כיוון שהוא יותר מפותל וטכני כדי ללמוד את ההעברות משקל במגבלות של הרכב.

לאחר מכן הייתי הולך לשדה תימן שם יש יותר אופציה להגיע למהירות גבוהה כי יש בו יותר ישורות ופניות כהות יחסית לפצאל.

תוכל להשתובב בפניות במהירות מאוד גבוהה, העיקר להנות :).

זמן זה פקטור, אם כי בכל הפעמים שהייתי במסלול זה היה בסופש, יציאה מהבית ב4 בבוקר והגעה הביתה עד 12, לדעתי ריאלי לכל מי שבאמת רוצה

  • אהבתי 1

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה חשק עם הגיר הידני. הופתעתי מאד לקרוא שיחסי העברה כאלה קצרים ברכב משפחתי עם מנוע יחסית גדול. מעניין אם בגיר האוט' שלה גם יש יחסים קצרים כאלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל ההערכה למנועי טורבו לחץ נמוך, אני מתגעגע לימים שהייתי צריך להצליף במנוע, עד שהגיע הכוח. פעם באמת היית צריך לשים לב היכן מחוג הטורים נמצא...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

חלפה לה שנה. 167K על מד האוץ. 

טיפול בוצע במוסך הונדה נתניה. בניגוד למספר חוויות חיוביות שהיו לי איתם הפעם היה פחות נחמד, חלק גם באשמתי על כך שלא התעקשתי שיורידו את ההשחלות הקבועות של מסיר פיח וחרטבונה. הייתי כבר עובר לטפל בעצמי, אבל אין לי זמן לזה והאמת שכבר נעלם הרצון. היות ואני רוצה שקט נפשי וגם במכירה אני ממשיך ללכת אליהם כי כך הרכב טופל כל חייו במורשים. הם בסך הכל נחמדים, המחיר יקר באופן שאתם תקראו לי פראייר. טיפול קטן 800 שקלים (בערך 400 על עבודה, הזייה). זוג צמיגים קדמיים הוחלף לקונטי אקו-קונטקט (אחרי שנאמר לי בע"פ לי שזה יהיה פרימיום קונטקט). שוב, לא התווכחתי כי החדשים כבר היו על הרכב, תפסו אותי בזמן מאוד עמוס ועשו לי את כל הטיפול תוך 45 דקות כפי שהבטיחו. פעם הבאה אני מניח שפשוט אצביע ברגליים.  זה לא היה מספיק חשוב עבורי באותו רגע. 

 

לגבי הרכב עצמו, התחברנו קצת יותר. אני עדיין חושב שכמשפחתית, בסטנדרט מודרני, אין לרכב הזה (או כל אחד מהרכבים בשנתון שלו לצורך העניין) שום דבר לחפש מול מכוניות מודרניות, משעממות לנהיגה ככל שיהיו.

המנוע בהחלט דורש הצלפות, אם כי אני כמעט לא נוהג, וגם כשכן זה עם מרסנת לידי (עושה לה בחילות). הגיר הידני עדיין כיף לי ולא רואה את עצמי עובר לאוטומט בקרוב. אני חושב שבכללי אני מרגיש מיצוי ממכוניות סטנדרטיות ועם כמה שאפשר ליהנות איתן על המגבלות אני חושב שעברתי את השלב הזה (למעט מסלול, בו אני פשוט לא מוצא זמן לבקר). אני כרגע בסדר עם ההונדה, היא סופר אמינה ומצליחה לספק רגעים של כיף פה ושם, אבל הרכב הבא שלי (מניח שבעוד שנתיים +-) כבר כנראה יהיה הנעה אחורית (ברז / מיאטה אני מניח). אמנם רק בן 30, אבל לגמרי מבין אנשים שמתחילים לחוות משברים מהרכבים שלהם בגילים מתקדמים. 

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הדגם הידני אבל האוטומטי ( הייתה לי סיוויק טורר 2015 ) משייט ב3000 סל"ד על 150 קמ"ש. לטעמי הסיוויק דור תשיעי עדיפה על כל יפנית/קוראינית מקבילה ( בעבודה נהגתי על כל המשפחתיות יפניות/קוריאניות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

היי,

עדכון שנתי אחרי טיפול. כמו שהבטחתי, הצבעתי ברגליים. עד עכשיו הרכב טופל במוסכי יבואן ועוד אחד מתמחה בהונדות, הפעם החלטתי שחלאס, הן בגלל החוויה השלילית מפעם קודמת והן בגלל המחיר. אז בזכות עזרתו הרבה של חבר פורום מהקאסבות של הצפון שגם טרח ללמד אותי ולתת לי לעשות לבד, עשינו הכל בעצמנו, כמובן לפי מפרט היבואן + 4 רפידות שתכף אגיע לזה. 

ההצעה לטיפול הנוכחי (180) במוסכי היבואן הייתה 2300 שקלים בהונדה נתניה ובעוד שני מוסכי הונדה אף יותר מכך. היא כללה כל מה שתכף אפרט, לא כולל רפידות. רפידות הם נותנים הצעה רק במקום (נחשו למה).

לגבי הרפידות, תכף תראו בתמונות שהיה להן יותר מ-50% ואפשר היה להחזיק עוד, אבל הבלימה שיגעה אותי ופגעה לי בהנאה, אז החלפתי גם את כל 4 הרפידות וההבדל ניכר מאוד. אפשר לעוף לתוך פניות בלי להסס :)

חלפים שהוזמנו מחו"ל: 

פילטר אוויר של בוש 42 שקלים

פילטר שמן של HENGST עלה 13 ש"ח (המלצות טובות מאמין שלא יהיה הבדל לשלילה, אם יהיה מבטיח לעדכן).

נוזל בלמים דוט 5.1 של VALEO חצי ליטר 20 ש"ח

4 פלאגים של NGK אירידיום כמובן באמאזון 227 שקלים. 

בארץ קניתי רק שמן מנוע קסטרול אדג' 5-30 LL שעלה 220 שקלים ל-5 ליטרים (אמור לעלות סביב 200) מה ששילמתי קצת יקר. 

בנוסף רציתי רפידות כאמור אז הזמנתי משקד חלפים בפ"ת רפידות של TRW ואני מאוד מרוצה מהן, 220 לקדמיות, 170 לאחוריות. 

אז סה"כ לחלפים לטיפול 522 ש"ח +  רפידות 390 ש"ח רפידות = 912 ש"ח :)

 

לגבי הרכב עצמו, אין באמת משהו חדש ומעניין להוסיף, הוא משרת אותי היטב ומגלה אמינות נהדרת. בינתיים מספיק. מאמין שהרכב הבא יהיה הנעה אחורית בעוד מספר שנים. 

 

 

1684591870274.jpg

1684591870143.jpg

1684591870245.jpg

1684591870168.jpg

1684591870193.jpg

1684591870218.jpg

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא להרגיש, אבל אם הפילטר לא מסנן טוב הוא עלול ליצור משקעים. בבורג הריקון יש מגנט ואם כשמרוקנים רואים דברים שדבוקים אליו אז עלול להיות בשל בעיה בסינון (או במנוע). בכל מקרה זה נכתב כי כנראה שפילטר תוצרת חברה גרמנית טובה כמו הנגסט כנראה שיעשה את העבודה באותה צורה :)

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...