Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוניברסיטת תל אביב תשאיר קורסים בצורה מקוונת גם אחרי הקורונה - גרוע


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1119 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, om2 כתב:

אם זה יהיה מהלך שיגרום ל30% מהחומר להיות מוקלט ולא מעודכן

זה אומר שיצטרכו לפטר 30% מהמרצים

פרופסורים באוניברסיטה לרוב עושים מחקר וכחלק מההתחייבות שלהם - הם מעבירים קורסים.

הרבה היו עושים רק מחקר אם היו נותנים להם.

אז לדעתי לא ממש מה שיקרה. + להכין תוכן מוקלט באיכות גבוהה האמת לוקח הרבה זמן.

לפני 4 שעות, Gosser1860 כתב:

באת"א בפקולטה למת'/מדמ"ח. הרבה מרצים היו מגיעים, מקריאים מדף (אפילו לא מצגת), והולכים בסוף ההרצאה.

מדויק וגם הניסיון שלי.

 

בבינתחומי היחס היה מ א ו ד שונה בנושא הזה ואולי 10-15 אחוז מהמרצים היו כאלו.

 

בכל אופן - מדובר בהפסד לסטודנטים אם מדובר רק בהרצאות מוקלטות.

אם מדובר לפחות בהעברה אונליין באמת (זום , חדר slack לדוגמא למשתתפי הקורס עם המרצה , מתרגל ובודקים וכו) - אז זה עוד סביר.

 

אבל החלק הבינאישי ויצירת הקשרים הוא עדיין בעיה.

חלק גדול מהערך של התואר (לי אישית בתור בוגר מדעי מחשב) היה גם הקשרים שהובילו לעבודות , חברויות , ידע וכו.

זה לא חלק שולי בתואר בכלל.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם זה יגרום לזה שיהיו יותר קורסי בחירה עם מגוון נושאים רחב יותר, זה יהיה מעולה. לדעתי בעיקר בתארים מתקדמים זה הדבר הכי מעצבן, שאין קורסים שבאמת רלוונטים לנושא המחקר.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי קורס הסימסטר שהועבר בזום. בהרצאה הראשונה שבה מסבירים על הקורס המרצה אמר שאין לו כוונה ללמד את החומר של הקורס כי יש הרצאות מוקלטות משנים קודמות.
מרצה בזום אומר שהוא לא הולך ללמד את הקורס כי יש הקלטות.
לא הבנתי בשביל מה שכרו מרצה לקורס ושילמו לו ולזום כסף...

אין גבול לבושה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

עשיתי קורס הסימסטר שהועבר בזום. בהרצאה הראשונה שבה מסבירים על הקורס המרצה אמר שאין לו כוונה ללמד את החומר של הקורס כי יש הרצאות מוקלטות משנים קודמות.
מרצה בזום אומר שהוא לא הולך ללמד את הקורס כי יש הקלטות.
לא הבנתי בשביל מה שכרו מרצה לקורס ושילמו לו ולזום כסף...

אין גבול לבושה.

בפעם העשירית,

אף אחד לא שכר את המרצה להרצות,הוא חוקר באוניברסיטה ומחויב להעביר מספר קורסים כלשהו בשנה אקדמית.

 

עדיף שהמרצה ישלח אותך ישר לווידאו מאשר שתבזבז 3-4 הרצאות להבין שהוא על הפרצוף ותעבור לבד לווידאו.

 

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר מדובר באוניב' הפתוחה. אין לי מושג כמה זמן הוא מקדיש שם למחקר אם בכלל.
בכל מקרה יש סתירה מובנית במשפט שלך...

לפני 3 דקות, Potato כתב:

אף אחד לא שכר את המרצה להרצות,הוא חוקר באוניברסיטה ומחויב להעביר מספר קורסים כלשהו בשנה אקדמית.



זה לא ממש מעניין אותי. בסוף כמו בכל קורס רוב העבודה זה אתה עם עצמך, אבל לקבוע שיעורי זום ואז בשיעור הראשון להגיד "אני לא הולך להעביר לכם את החומר" מרגיש כמו להשתין על הסטודנטים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, farkash7 כתב:

חבר מדובר באוניב' הפתוחה. אין לי מושג כמה זמן הוא מקדיש שם למחקר אם בכלל.

לגבי הפתוחה לא מכיר לוקח בחזרה.

לפני 47 דקות, farkash7 כתב:

בכל מקרה יש סתירה מובנית במשפט שלך...

אין שום סתירה במשפט שלי.

קח לדוגמה מהנדס שהתפקיד שלו הוא מהנדס אבל הפילו עליו גם להתעסק קצת ברכש.

הוא שונא רכש,לא כיף לו אבל זה חלק מהעבודה והוא חייב,בנוסף הוא טוב כמהנדס ככה שגם אם הוא יעשה עבודה גרועה ברכש אף אחד לא ייגע בו.

לפני 47 דקות, farkash7 כתב:

זה לא ממש מעניין אותי. בסוף כמו בכל קורס רוב העבודה זה אתה עם עצמך, אבל לקבוע שיעורי זום ואז בשיעור הראשון להגיד "אני לא הולך להעביר לכם את החומר" מרגיש כמו להשתין על הסטודנטים.

בכל מקום יש תקנון לימודים שונה שמגדיר למרצים מה מותר ומה אסור להם 

בגדול,אם מותרת הפניה לחומר מוקלט המרצה פועל לפי התקנון ואין לך מה להגיד לו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם קצת מפספסים. השאיפה היא שכל החומר היבש, הידע, יעבור להיות מקוון. כך לא יהיו יותר פערים, כל אחד יוכל להתקדם בקצב שלו, ואז כשכולם מיושרים בערך כל אחד לפי רמתו והשקעתו, יש מפגש שבו מיישמים את החומר הנלמד. תרגול, מקרה, או כל דבר אחר. 

זו השאיפה כמובן. בפועל אין לי ספק שברוב החוגים זה יהיה פחות טוב, אבל זה הכיוון הכללי. כמובן שגם לכל חוג צרכים משלו. 

למי שמעניין אותו תחום ההוראה:

 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשזה מיושם בצורה כזו זה באמת נהדר.
כשיש הרצאות מוקלטות+ספר לימוד טוב+הרצאה פעם בשבוע שבועיים עם המרצה זה באמת מתכון מצויין.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הלימודים שלי סיימתי לפני 20 שנה בערך, לכל הקורסים של השנה הראשונה וחלק מהשנייה היו הרצאות מוקלטות. נכון שזה לא החליף אך זה היה כלי מעולה ולא היה מפריע לי אם זו הייתה האופציה היחידה. אלו קורסים כלליים ולא מתקדמים שבאוניברסיטה מכנים אותם השלמות למערכת החינוך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Potato כתב:

בפעם העשירית,

אף אחד לא שכר את המרצה להרצות,הוא חוקר באוניברסיטה ומחויב להעביר מספר קורסים כלשהו בשנה אקדמית.

 

במכללות כן שכרו אותם כדי להרצות.

 

ואם ככה, מה הפואנטה בכלל להעדיף אוניברסיטה על מכללה, אם מי שאמור להעביר לך את החומר, שונא את זה ושונא אותך?

 

כדי להגיד ש"ניסו בכח שלא אלמד כלום, אבל בכל זאת למדתי, למרות שהיה מאוד קשה עם כל החשיש שהכריחו אותי לשתות"?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Potato כתב:

בפעם העשירית,

אף אחד לא שכר את המרצה להרצות,הוא חוקר באוניברסיטה ומחויב להעביר מספר קורסים כלשהו בשנה אקדמית.

 

 

רוב המרצים מלמדים כי משם הם מקבלים את המשכורת (כן גם באוניברסיטה)

 

מעטים מקבלים משכורת בגלל היותם חוקרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, om2 כתב:

 

רוב המרצים מלמדים כי משם הם מקבלים את המשכורת (כן גם באוניברסיטה)

עברתי עשרות מרצים ואני לא מכיר מרצה אחד שהוא לא חוקר.

עשיתי קורס בחירה שה"מרצה" בו היה מהנדס מעבדה ועוד קורס שהמרצה היה בכיר מאלביט/רפאל.

אבל כל מי שבאקדמיה חוקר.

ציטוט

 

מעטים מקבלים משכורת בגלל היותם חוקרים.

תלוי איפה,

במדעים מדויקים והנדסה רובם המוחלט חוקרים.

במכללות ומקצועות הומניים אין לי מושג מה הולך.

 

לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

 

במכללות כן שכרו אותם כדי להרצות.

מכללות זה עניין אחר לגמרי.

וגם אלה שמרצים במכללות הם חוקרים באוניברסיטה לרוב.

לצורך העניין,לפקולטות כמו מתמטיקה ופיזיקה יש צוותי מחקר וצוותי הוראה נפרדים.

בפקולטות שלא נותנות קורסים לכלל הטכניון אין כאלה וכל המרצים שם חוקרים.

 

ציטוט

 

ואם ככה, מה הפואנטה בכלל להעדיף אוניברסיטה על מכללה, אם מי שאמור להעביר לך את החומר, שונא את זה ושונא אותך?

החתיכת נייר שיש לך שווה יותר.

אוניברסיטה תהיה זולה/= למחיר של מכללה

 

ציטוט

כדי להגיד ש"ניסו בכח שלא אלמד כלום, אבל בכל זאת למדתי, למרות שהיה מאוד קשה עם כל החשיש שהכריחו אותי לשתות"?

כי יש 2 סוגי סטודנטים,

אלה שמגלגלים קורסים ועושים תואר כמקפצה לשוק התעסוקה ואלה שנהנים מהלמידה ורוצים להמשיך לתארים מתקדמים.

הרוב המוחלט משתייך לקבוצה הראשונה.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שיש מרצים בתחומים שונים שהם לא חוקרים של ממש, או לפחות בלי השגים יוצאי דופן במחקר, אבל ברמה המאוד בסיסית ועקרונית הדרך לעבודה באוניברסיטאות כוללת מחקר, מדוקוטרט או משהו שווה ערך. וזה נכון גם לגבי מדעי הדשא.

לפני 8 שעות, vadim6385 כתב:

ואם ככה, מה הפואנטה בכלל להעדיף אוניברסיטה על מכללה, אם מי שאמור להעביר לך את החומר, שונא את זה ושונא אותך?

 

סינון בקבלה, רמת הלימודים, יכולת להמשיך לתואר שני או דוקטורט.

יש גם הבדלים עצומים ברמה בין המכללות השונות.

לפני 15 שעות, farkash7 כתב:

עשיתי קורס הסימסטר שהועבר בזום. בהרצאה הראשונה שבה מסבירים על הקורס המרצה אמר שאין לו כוונה ללמד את החומר של הקורס כי יש הרצאות מוקלטות משנים קודמות.

לקחתי לפני עשר שנים שני קורסים בפתוחה. אני לא יודע מה הפורמט היום, אבל אז היו מפגשים פעם בחודש היו מסכמים בהם את מה שנדרשנו ללמוד לבד. לא הלכתי אליהם, והתקשורת היחידה שלי עם המרצה או המתרגל היתה דרך בדיקה של תרגילי הבית שנדרשתי להגיש. למען האתמ, כל עוד יש ערוץ תקשורת, אני לא מבין את התסכול. 99.9999% מהסטודנטים לא שואלים שאלות בהרצאות פרונטליות גם ככה. הבעיה העקרונית היחידה שיש לי עם הפורמט של הפתוחה היא שכמות החומר היא אינסופית, או לפחות היתה כזו בקורסים שלקחתי. וזה, לדעתי, נבע מלימוד עצמי מבוסס קריאה נטו. אבל מצד שני, אולי אם הייתי הולך למפגשים (או רואה הקלטות בזום כמו שיש עכשיו) - הייתי יכול לקבל פרספקטיבה יותר סבירה ולקרוא פחות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני חושב שזה מהלך מבורך אבל זה ממש לא מספיק, כמובן שהאידיאל זה איפשהו באמצע

2. אני סטודנט בפתוחה ואלה היו הסמסטרים הכי טובים שלי בקורונה.

3. כמו"כ כל הנושא של בחינה מרחוק עם חומר פתוח - סוףסוף ! נמאס כבר להיבחן על שינון סתמי של חומר בלי שום הבנה כאילו אנחנו בשיעורי היסטוריה.

הגיע הזמן שבכל מערכת החינוך והאקדמיה יתחילו לבחון על הבנה והסקה במקום על שינון (מי צריך לשנן כשיש לך את כל המידע בכף היד? )

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על אוניברסיטאות ומכללות, חייב לשאול שאלה ללא קשר לקורונה

המבחנים הם עם חומר פתוח? אני מדבר בעיקר על לימודים ריאליים (הנדסה, כלכלה וכו'..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...