Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קייס פייפאל נגדי - איך להתנהל?


MarcNL
שימו לב! השרשור הזה בן 1165 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,
 

בזמני הפנוי אני מוכר מוצרים באיביי, בעיקר חלקי חילוף לאופנועים ומרוויח סכום קטן מהצד .
בחודש אוקטובר מכרתי חלק בשווי 165 יורו ללקוחה בצרפת (אנוכי נמצא בהולנד) והחלק התקבל, קיבלתי כמובן מראש תשלום בפייפאל, הכל עבר חלק.

בחודש ינואר היא הגישה דרך חברת האשראי שלה תלונה על כך שהיא לא ביצעה את הרכישה ופייפאל התחילו בחקירה, ביקשו ממני הוכחות למשלוח אשר שלחתי להם מספר מעקב + תצלום של תעודת המשלוח הכולל את החתימה של הנמען וחשבתי שהקייס ייסגר לטובתי.
טעיתי, פייפאל זיכו את הלקוחה וחייבו אותי כולל גם עמלה על כך שהם טיפלו בקייס..
מה הלאה? הגשתי ערעור אבל לעניות דעתי הצדק באמת איתי ואני לא בטוח אם פייפאל יתמכו בי במהלך הערעור.
האם ניתן לקחת צעדים משפטיים מחוץ לפייפאל/איביי נגד הלקוחה או שאני חייב להתנהל דרך הפלטפורמה (מאמין שקראתי על כך משהו בעבר), כי חשבתי לשלוח מכתב התרעה לפני תביעה?

 

שוקראן!
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי נכון זה להתייעץ עם עו"ד מקומי העוסק בתחום מסחר. 

האם הייתה אינטראקציה עם הקונה טרם ביצוע המכירה?

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתה אבל המסחר הוא די דומה לחנות וירטואלית, משמע אין אינטרקציה עם 99% מהרוכשים, הם רוכשים לבד ואני שולח, רק במקרה וחסר פרט משלומ וכו' אני יוצר קשר.

אתייעץ, תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור העובדה שכבר הגשת את הראיות, בוצעה חקירה ועדיין נפסק נגדך - הייתי סופג את ההפסד בתור cost of doing business וממשיך בחיי. רק אם זה קורה פעם שניה, עלול לפגוע במוניטין שלך או מעלה חשד ללקוח-חוזר-רמאי, אז הייתי עוצר את כל המסחר ומערב עו"ד.

 

תרגילים כאלה נפוצים במסחר אלקטרוני והעולם מלא ברמאים קטנים שחווים סיפוק מלדפוק ככה מוכרים. לא חסר גם דוגמאות בכיוון ההפוך... בסוף את המחיר בד"כ משלמים השחקנים ההגונים בזירה, לכן כל עוד זה משהו חד-פעמי ולא אישי, חבל לשרוף על זה יותר אנרגיה ומשאבים מנטליים מהמינימום הנחוץ. 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, Derish כתב:

לאור העובדה שכבר הגשת את הראיות, בוצעה חקירה ועדיין נפסק נגדך - הייתי סופג את ההפסד בתור cost of doing business וממשיך בחיי. רק אם זה קורה פעם שניה, עלול לפגוע במוניטין שלך או מעלה חשד ללקוח-חוזר-רמאי, אז הייתי עוצר את כל המסחר ומערב עו"ד.

 

תרגילים כאלה נפוצים במסחר אלקטרוני והעולם מלא ברמאים קטנים שחווים סיפוק מלדפוק ככה מוכרים. לא חסר גם דוגמאות בכיוון ההפוך... בסוף את המחיר בד"כ משלמים השחקנים ההגונים בזירה, לכן כל עוד זה משהו חד-פעמי ולא אישי, חבל לשרוף על זה יותר אנרגיה ומשאבים מנטליים מהמינימום הנחוץ. 

 


תודה, גם אני נרגעתי קצת לאחר קבלת "פסק הדין" הבוקר, לא סכום משנה חיים, אמשיך כנראה בחיי כי גם עלות המאבק לא כנראה יוביל לסכום משמעותי גם אם הצדק לצידי.
תודה דריש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן. תוותר.

החלק העגום זה התוספת של PAYPAL גובים.

אגב, גם אם הייתה עושה REFUND על המקום ברגע שקיבלת את התלונה בלי להתעסק עם ראיות עדיין הייתה נדרש לשלם ל Paypal עבור הטיפול בפנייה.

 

יש 2 סוגים שהלקוח יכול להפעיל כדי לקבל ממך את הכסף שלו חזרה.

 

1. "דרישה לREFUND דרך PAYPAL עצמו ( Dispute )

2. מתקשר לחברת האשראי ואומר שהוא לא ביצע את העסקה.

 

בראשון אתה יכול לזכות, והכל טוב.

בשני אתה משלם עמלה גם אם אתה מזכה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר, בטח יש לך גם את האימיילים מאיביי שמעידים שהיא הזמינה. גם זה לא עזר ?
 

ייתכן שמושא התביעה הוא בכלל פייפאל ואיביי ולא הלקוחה. לא פשוט, צריך לחקור את הנושא ולקבל ייעוץ משפטי, כלומר כאב ראש.

כאחד שגם מוכר לפעמים, מצטרף להמלצות קודמיי. מוצרים שבדרך ללקוח מתקלקלים, נשברים או נגנבים זה חלק מהעסק. רק אם זה חוזר על עצמו צריך להוסיף אמצעי זהירות או לשקלל את הסיכון במחיר.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מעניין. נשמע שאולי הייתה גניבת זהות שלה ואז באמת מה הקשר למוכר? נראה שנקטו בפתרון הקל ביותר

 

מצד שני תנסה לחפש עליה פרטים בפייסבוק, אולי תגלה שבאמת יש לה אופנוע... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא חדש שפייפאל הם לטובת הקונים, תעשו גוגל קצר ותבינו.

ממליץ לך להשתדל לא למכור בדרך שעוברת דרכם, הכי טוב מקומי (וכן אני מבין שזה מצמצם את השוק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת פרטים לטובת הרקע לשואלים

יש לי חנות איביי עם מגוון מוצרים, קיבלתי הזמנה ושלחתי את המוצר לכתובת המופיעה תחת ההזמנה, שלעניות דעתי אמור להיות מספק כדי לזכות בהגנה מצד פייפאל מצד המוכר.
ההזמנה בוצעה באמצע אוקטובר, סופקה כעבור מספר ימים, יש מספר מעקב, יש את החתימה של הלקוחה על תעודת המשלוח.
Fast forward לאמצע ינואר השנה, הלקוחה התקשרה לחברת האשראי שלה וטענה שהיא לא ביצעה את העסקה (authorized transaction) ופייפאל ביקשו ממני פרטים נוספים.
שלחתי להם את מספר המעקב + תעודת המשלוח שמראה את החתימה לצד הכתובת שלה.

פייפאל "חקרו" במשך כמעט חודש כדי להודיע לי שהם לא הצליחו לאמת את הפרטים שסיפקתי וזיכו את הלקוחה.

 

הגשתי ערעור עם פרטים נוספים מהמשלוח, כגון תכתובת שלי עם חברת המשלוחים שמעידה שהמשלוח בוצע בהצלחה לכתובת.
אגב הכתובת הרשומה באשראי/פייפאל שלה, זו אכן כתובת המשלוח, ככה שהיא כן קיבלה את המשלוח בודאות, אבל ניחא, סכום לא גבוה במיוחד ובמידה והנושא כבר עבר את חברת האשראי וכו' זה קשה יותר לגבייה מאשר חשבונית פשוטה שלא משולמת למיטב הבנתי ועורכי דין ייקחו תשלום שעתי וכו', חבל על סכום נמוך יחסית אבל כל דבר כואב מעט.

 

תודה על התגובות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אחרי ששלחת לפיי פאל את המסמך שהיא חתומה עליו? הראיות ששלחת, לפיי פאל בעצם מתבססות על שליחת המסמך שהיא אספה

את החבילה בכתובת שלה? זה בית פרטי (תבדוק בגוגל מפות ושלח להם צילום אם אן בית אחר בסביבה)? היא עצמה חתומה? או אולי שכן/גנב

או אחר? אולי היא מתחרה שמעונינת לחבל בחנות שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שזה מתחרה כי מדובר בעסק צדדי עבורי בנוסף לעבודה/לימודים וכו'.. לא משהו משמעותי אבל כן מספק הכנסה חביבה מהצד.
גם אחרי ששלחתי הכל, בית פרטי והיא עצמה חתמה, אני מניח שהכוונה של פייפאל הייתה שהם לא יכולים לאמת שהמסמך באמת מחברת המשלוחים אבל זה כבר גדול עליי, הגשתי ערעור + תכתובות מייל שלי עם חברת המשלוחים ונקווה לטוב אבל אני מעדיף לא לאבד שעות שינה על המקרה הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי כמה כתבות כאלה על רמאים מקצועיים באירופה, שקונים מוצרים באיביי או מודעות אינטרנט. מפעילים הגנת קונה בפייפל וטוענים שלא הגיע המוצר למרות שיש הוכחות שהם קיבלו.

פייפל באופן עקבי פוסקת לטובת הקונים ומחלטת את הכסף.

לא הוגן בכלל.

 

בגללם אני נתקל לפעמים במוכרים שלא מוכנים לקבל פייפל בשום אופן וזה תוקע אותי בתור קונה מישראל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...