Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1965 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לקוראים. 

 

עד כה לא ייצא לי לקנות רכב בהעברה בנקאית. אני תוהה איך להתנהל מול המוכר מבחינת: מתי אני מבצע את ההעברה? ביאור: ברור שהוא לא רוצה לבצע העברת בעלות בדואר עד שהוא לא קיבל את הכסף. מצד שני, אני לא רוצה לשלם עד שלא קיבלתי את הרכב. אז מה ההתנהלות הנכונה במקרה כזה? 

אשמח שתרשמו כל דבר רלוונטי אחר שאני צריך לדעת בנושא. 

 

שבת נעימה.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לכן עושים העברת זהב. מתבצע בסמוך להעברת בעלות ובעל החשבון רואה את זה באותו רגע של ההעברה.

דרך אגב, נאמר לי בעבר, לא יודע האם זה נכון- שההעברה בנקאית ניתן לבטל יום-יומיים אחרי ביצועה.

פורסם

היי.

לא יודע מה זה העברת זהב. בפועל כשאני מעביר מהבנק שלי לבנק אחר באפליקציה, רואים את זה באותו רגע בבנק האחר. 

לפחות אצלי, לא ניתן לבטל את ההעברה אחרי שבוצעה.

- בגלל זה אני שואל. בפועל אחרי שהעברתי לו את הכסף, אני לגמרי תלוי בו שימשיך כפי שסיכמנו ואני מזמן לא בוטח באנשים - בטח שלא בישראלים. 

פורסם
לפני 27 דקות, Nemesis כתב:

אני הייתי מעדיף המחאה בנקאית מסיבה זו.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
 

היו לא מעט זיופים עם המחאות בנקאיות.

 

לפני 32 דקות, timtim87 כתב:

לא יודע מה זה העברת זהב

זאת הדרך הכי בטוחה למוכר לקבל את הכסף.

לך כקונה זה פחות משנה. לגבי זה שאתה תלוי במוכר? אתה עושה עיסקה עם אנשים לא מכונות. האדם שמולך לא נראה לך אמין? אל תעשה עיסקה. אם אתה קונה רכב לפי השלבים הנכונים הסבירות שתיפול מאוד נמוכה.

מתי אנשים נופלים? ברוב המקרים בעסקאות שהלב עבד לפני השכל או שכל המנורות האדומות נדלקו והעדיפו להתעלם. אם זה נראה טוב מדי בשביל להיות אמיתי - אז זה לא אמיתי.

 

פורסם

אוקי. 

מה הם השלבים הנכונים? 

אני לא סרקסטי, זאת שאלה כנה. 

נ.ב - הלוואי והייתי צריך להתנהל מול מכונות (כל כך הרבה יותר פשוט).

😏

  • מצחיק 1
פורסם

לבדוק רישיונות רכב, תאריך בעלות של הרכב, שם על הרישיון רכב, היסטוריה של הרכב, בדיקה של תאונות במסלקה, בדיקת הרכב במכון שאתה בוחר וכל דבר שאתה רואה לנכון.

אם המוכר מתחמק מבקשה שנראית לך לגיטימית ללא סיבה מוצדקת או הגיונית זה אמור להדליק לך מנורה אדומה.

והכי חשוב - לא לקנות תחת לחץ. קניה בלחץ היא מקור לדילוג על שלבים בבדיקת הרכב או חוסר תשומת לב לפרטים.

אל תיתן ללחץ להניע אותך גם אם הצד השני לוחץ.

בשורה התחתונה אתה קונה רכב ולא את המוכר. תהיה עקבי ותבדוק את הרכב בצורה נכונה והסבירות שתיפול בעיסקה היא נמוכה.

אתן דוגמא - היה סיפור של מוכר ביד 2 שהציע את הרכב למכירה מחו"ל כי הוא היה עובד בישראל. הנתונים היו יפים ורכב שהוא די נדיר בישראל. רק צריך להעביר חצי מהסכום ואז תתחיל המכירה.

ברור לך שלא מעבירים אפילו לא סנט בשביל לראות את הרכב. אתה יודע כמה נפלו?

בקיצור - רכב קונים בהיגיון. לא מחפשים מציאות בחצי מחיר כי זה לא קיים או עסקאות עם כל מיני הפתעות.

פורסם

זה"ב - זיכוי והעברות בזמן אמת. העברת זה"ב מתבצעת תוך דקות, איננה ניתנת לביטול לאחר ביצועה, וזו כמובן העברה המועדפת על המקבל (אם תרכוש רכב מיבואן או חברת סחר כלשהי, כמעט כולן ידרשו את זה).

כמובן שאין ביטחון 100% מפני נוכלים, אבל רצוי שאתה תהיה במצב שאצה מאמין שהאדם שמולך אינו כזה. לכן אולי כדאי לסכם איתו על העברה בנקאית רגילה ולא זה"ב. ואז יש שתי אפשרויות:

1. הוא מייד מבצע העברת בעלות, והכל בא על מקומו בשלום.

2. הוא עושה לך בעיות - אבל אז, בניגוד למקרים אחרים, יש לך הוכחה למי ולאן העברת את הכסף, ושלא קיבלת תמורה ואז ניתן לתבוע אותו. כמובן שזה יכול להיות סרט ארוך ומדכא, אבל אז לפחות יש תיעוד בניגוד לרכבים שנרכשים במזומן או בצ'קים שניתן להעבירם לגורם שלישי.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם
זאת הדרך הכי בטוחה למוכר לקבל את הכסף.
לך כקונה זה פחות משנה. לגבי זה שאתה תלוי במוכר? אתה עושה עיסקה עם אנשים לא מכונות. האדם שמולך לא נראה לך אמין? אל תעשה עיסקה. אם אתה קונה רכב לפי השלבים הנכונים הסבירות שתיפול מאוד נמוכה.
מתי אנשים נופלים? ברוב המקרים בעסקאות שהלב עבד לפני השכל או שכל המנורות האדומות נדלקו והעדיפו להתעלם. אם זה נראה טוב מדי בשביל להיות אמיתי - אז זה לא אמיתי.
 
אפשר לסור עם הרוכש לסניף כדי לראות את הנפקת ההמחאה. המהדרין יוכלו לבקש גם שקל או שניים פחות על מנת לוודא שהרוכש לא מוכן עם המחאה מזויפת בכיס.

האדם לא נראה אמין? מה זה לא נראה אמין? אם היה כל כך קל לזהות נוכלים, אף אחד לא היה נופל בפח. נוכלים בדרך כלל נראים אמינים, אחרת לא היתה להם פרנסה.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

פורסם

ברור שאי אפשר לזהות אדם אמין או לא במבט חטוף,אך ברוב המקרים אם זה מישהו לא ישר הוא יתחמק מבקשות ואז ידלקו נורות אדומות בדרך: לא יציג רישיון רכב על שמו, לא יספק היסטוריה של הרכב, לא יהיה מוכן להגיע עם הרכב לבדיקה, יספר כל מיני סיפורים, ילחיץ את הקונה שיש לי עוד 20 קונים שעומדים בתור ועוד ועוד.

כל אדם יכול ליפול בפח לנוכל אבל חשוב לא להתעלם לנורות אדומות שנדלקות ולנסות לשכנע את עצמך שאתה מדמיין. האינטואיציות ברוב הפעמים אינן טועות. הבעיה שלעיתים מתעלמים בהן.

פורסם

אין העברות בעלות בלי לשלם על המוצר, צאו מהסרט,

אחרי תשלום מלא, נוסעים לדואר ומבצעים העברת בעלות, ניתן לדרוש בזכרון דברים שאם המוכר מאחר ישלם קנס וזה קביל בבית משפט,

אין חברה היות שתעשה העברת בעלות בלי לראות את כל סכום הרכישה בחשבון הבנק, אני גם נוהג כך, או לפחות אסמכתא מאושרת מהבנק, ורק אחרי זה אפשר לקבל את המוצר "מפתחות",

אפשר לעשות את זה בשיחה מול בנקאי, שהבנקאי בעצמו ישאל את הקונה מיד לפני ביצוע ההעברה שהוא דורש אישור סופי ממנו, כי יחדד שהפעולה לא ניתנת לביטול,

הוא יכול לערער אחרי זה, אך הכסף יחזור לקונה אך ורק כאשר מנהל הסניף מתקשר למוכר ושואל אם אכן הוא מאשר שהכסף צריך לחזור לקונה, אחרת זה לא יקרה, ואני מדבר מניסיון, כמובן שאם המוכר ביצע כל פעולה שמפרה את ההסכם כולל העברת בעלות הוא ישלם על זה בבית המשפט.

פורסם
לפני 3 שעות, asix כתב:

ברור שאי אפשר לזהות אדם אמין או לא במבט חטוף,אך ברוב המקרים אם זה מישהו לא ישר הוא יתחמק מבקשות ואז ידלקו נורות אדומות בדרך: לא יציג רישיון רכב על שמו, לא יספק היסטוריה של הרכב, לא יהיה מוכן להגיע עם הרכב לבדיקה, יספר כל מיני סיפורים, ילחיץ את הקונה שיש לי עוד 20 קונים שעומדים בתור ועוד ועוד.

כל אדם יכול ליפול בפח לנוכל אבל חשוב לא להתעלם לנורות אדומות שנדלקות ולנסות לשכנע את עצמך שאתה מדמיין. האינטואיציות ברוב הפעמים אינן טועות. הבעיה שלעיתים מתעלמים בהן.

יש בזה משהו. אני חושב שרוב הנוכלים מפעילים מעין היפנוזה שגורמת לאנשים להתעלם מהמובן מאליו. 

לפני 4 שעות, Yellow Engine כתב:

זה"ב - זיכוי והעברות בזמן אמת. העברת זה"ב מתבצעת תוך דקות, איננה ניתנת לביטול לאחר ביצועה, וזו כמובן העברה המועדפת על המקבל (אם תרכוש רכב מיבואן או חברת סחר כלשהי, כמעט כולן ידרשו את זה).

כמובן שאין ביטחון 100% מפני נוכלים, אבל רצוי שאתה תהיה במצב שאצה מאמין שהאדם שמולך אינו כזה. לכן אולי כדאי לסכם איתו על העברה בנקאית רגילה ולא זה"ב. ואז יש שתי אפשרויות:

1. הוא מייד מבצע העברת בעלות, והכל בא על מקומו בשלום.

2. הוא עושה לך בעיות - אבל אז, בניגוד למקרים אחרים, יש לך הוכחה למי ולאן העברת את הכסף, ושלא קיבלת תמורה ואז ניתן לתבוע אותו. כמובן שזה יכול להיות סרט ארוך ומדכא, אבל אז לפחות יש תיעוד בניגוד לרכבים שנרכשים במזומן או בצ'קים שניתן להעבירם לגורם שלישי.

איך מוכיחים שלא קיבלת בתמורה דבר? 

זיכרון דברים שווה משהו? אם חותמים לפני תשלום על זיכרון דברים זה תקף בבית משפט?

פורסם
אין העברות בעלות בלי לשלם על המוצר, צאו מהסרט,
אחרי תשלום מלא, נוסעים לדואר ומבצעים העברת בעלות, ניתן לדרוש בזכרון דברים שאם המוכר מאחר ישלם קנס וזה קביל בבית משפט,
אין חברה היות שתעשה העברת בעלות בלי לראות את כל סכום הרכישה בחשבון הבנק, אני גם נוהג כך, או לפחות אסמכתא מאושרת מהבנק, ורק אחרי זה אפשר לקבל את המוצר "מפתחות",
אפשר לעשות את זה בשיחה מול בנקאי, שהבנקאי בעצמו ישאל את הקונה מיד לפני ביצוע ההעברה שהוא דורש אישור סופי ממנו, כי יחדד שהפעולה לא ניתנת לביטול,
הוא יכול לערער אחרי זה, אך הכסף יחזור לקונה אך ורק כאשר מנהל הסניף מתקשר למוכר ושואל אם אכן הוא מאשר שהכסף צריך לחזור לקונה, אחרת זה לא יקרה, ואני מדבר מניסיון, כמובן שאם המוכר ביצע כל פעולה שמפרה את ההסכם כולל העברת בעלות הוא ישלם על זה בבית המשפט.
וואלה, ואם הבעלות לא עוברת?

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

פורסם
לפני כשעה, timtim87 כתב:

אני חושב שרוב הנוכלים מפעילים מעין היפנוזה שגורמת לאנשים להתעלם מהמובן מאליו. 

לא היפנוזה, אבל מזהים התלהבות או טעויות של המתעניין ומנצלים זאת בעורמה. כשקונים רכב(או בית או כל דבר אחר יקר ערך) חשוב שהקונה הוא שיוביל את המהלך ויקבל תשובות לכל השאלות (ואם הוא לא יודע מה לשאול להיעזר במישהו שאינו אובייקטיבי וזה התחום שלו) ולא שהמוכר יהיה המוביל במכירה. כשהמוכר מזהה התלהבות הוא לוחץ על הנקודה שאתה ממש רוצה את המוצר ומתחיל להלחיץ ואז הרבה אנשים עושים טעויות. זה בדיוק מה שרשמתי בהתחלה- קניה צריך לעשות בהיגיון וברוגע. לשקלל את כל הנתונים ולקבל החלטה. אם חסר נתונים - לבקש אותם. לא מקבלים את הנתונים החסרים? - נורה אדומה נדלקת.


×
×
  • תוכן חדש...