Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

הגיע גם זמני להתחדש :)


צריך את עזרתכם בבחירה מתוך הרשימה הבאה:

 

1. סקודה אוקטביה 1.0 טורבו בנזין Dynamic
2. סיאט אטקה 1.5 טורבו בנזין  Style
3. רנו מגאן גרנד קופה 1.5 טורבו דיזל Intense Plus
4. פורד פוקוס 1.0 Titanium

 

בשלוש שנים האחרונות אני נוסע על סקודה אוקטביה 1.0 .

 

חשוב לי ברכב :

* שיהיה מרווח - אני בחור גבוה וחשוב לי שסביבת הנהג תהיה מרווחת, כמו כן גם מי שיושב מאחוריי
* תא מטען גדול - להכניס לפחות שתי עגלות ודברים נוספים
* שיהיה נוח - אני אבצע הרבה נסיעות ארוכות איתו בכבישים ביעירוניים, וכסא טוב וייתן תמיכה לירכיים ויהיה רחב.
* שתבודד רעשים טוב בנסיעות בינעירוניות
* שיהיה לה כוח, בעיקר בעקיפות -   מבלי לתכנן את הזמן לעקיפה .

 

במידה ויש רכבים אחרים שכדאי לשקול אשמח לשמוע, הרכבים אמורים להיות פחות או יותר בתקציבים הנ"ל.

אשמח לדעת את האופי של כל  רכב והמלצתכם

 

תודה מראש!

פורסם

בצע נסיעות מבחן על הרכבים.

לדעתי מבחינת זמינות כוח ותאוצות - האטקה תהיה העדיפה כאן.

תא מטען גדול יהיה לך באוקטביה, באטקה ובגראנד קופה, לא יודע איך תא המטען של הפוקוס.

בידוד רעשים, מרווח ונוחות - נסיעת מבחן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

את הדגם הזה של פורד אתה יכול להוריד מהרשימה - הוא פחות טוב מהאחרים.
מה שנשאר , זה לשבת ולנהוג ברנו ובסיאט אטקה. אולי תראה שאחד מהם יותר מתאים לך מאשר אוקטביה .
בגדול, רנו יותר נוחה, אבל אני לא יודע איך תהיה לך הרגשה של מנוע דיזל מבחינת הרעש ( למרות שבנסיעה בקושי אפשר לשמוע שזה רכב דיזל ). וגם תראה שהבגאז' ברנו מתאים מבחינת פתח הטענה - לאוקטביה הדלת החמישית יתרון גדול מאוד על רנו. לדעתי גם המולטימדיה של רנו פחות נוחה ואינטיאוטיבית.
אטקה זה סוג אחר של רכב.
תלוי האם ישיבה גבוהה מוצאת כן בעינייך.
נוחות מושב הנהג מאוד סובייקטיבית.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

 

לגבי הפוקוס ירדתי ממנה.

 

כמה דברים:

 

1. למרות הקג"מ הגבוה שלה קראתי שהרנו לא חזקה בתאוצות ביניים בכביש מהיר במהירויות מעל 90 קמ"ש - האם הדבר נכון?

2. אין לי בעיה לשבת גבוה זה הכל עיניין של הרגל.

3. עד כמה הסיאט אטקה מרווחת מקדימה ומאחורה היא תספק אותי? (לגבי רנו וסקודה ידוע שהם מרווחות)

4. לגבי נסיעת מבחן הנושא קצת בעייתי בגלל הסגר וחברת הליסינג רוצה שאחזיר לה תשובה כבר בשבוע הבא לגבי הזמנה

5. הבנתי שהאצה ל100 בסקודה אוקטביה 1.0 נפגעה ב0.6 שניות עד כמה הדבר משמעותי מבחינת הכוח ועקיפות? - האם הגרסה 1.0 מספיקה לה?

6. לגבי מושב הנהג באטקה ובאוקטביה האם רחב ארוך ותומך? - לגבי נוחות צריך לשבת בו בכדי להבין

7. איך בידוד הרעשים ברנו ו הסיאט? (את סקודה אני מכיר :) )

8. לגבי סיאט זמן האספקה של הוא חצי שנה! ואילו הסקודה והרנו נמצאות במלאי נכון לעכשיו

9. לגבי סעיף הנאה מנהיגה והתנהגות כביש - אשמח לשמוע חוות דעת על שלושתם.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Z!0N
פורסם

נשמע שהאטקה עונה על כל הדרישות, תנוחת הישיבה נוחה, הוא מרווח ושימושי וגם חזק מכל השאר. מה שכן זמן ההמתנה ארוך מאוד כך שזה כבר שיקול אחר.

בין אוקטביה לרנו הייתי בוחר בסקודה. הדינמיק נוקשה יותר אבל אמורה להיות קרובה לאוקטביה שיש לך היום, באמבישן כיול המתלים התרכך ביחס לדגם היוצא.

אני לא חושב שלרנו יש בעיית כוח, היא אולי תהיה פחות זריזה בסיטואציות מסויימות אבל היא לא חלשה. לחובתה הנדסת אנוש שאינה מצטיינת ומערכות בטיחות פחות מתקדמות - אין לה תיקון סטייה מנתיב הנסיעה אלא התרעה בלבד, ובקרת השיוט האדפטיבית שלה לא פעילה עד עצירה מלאה ובזינוק מחדש.

פורסם

אם אתה מכיר את האוקטביה הנוכחית, החדשה נוחה יותר בנסיעה, גם מרווחת טיפה יותר ומרגישה יופי על הכביש, הגם שהיא טיפונת הדוקה פחות, המגרעת הבולטת לטעמי אין כבר יותר פיזיקה במערכת המיזוג הכל דרך המסך. אטקה קצת עסוקה על המתלים בהשוואה לאוקטביה החדשה. אם אין לך אפשרות לנסיעת מבחן, נדמה לי שהשלכה מהאוקטביה הנוכחית שלך לחדשה תהיה לגמרי סבירה בכפוף להבדלים המועטים שצוינו. נוסע היום באוקטביה 1.5 בת חודשיים ( הדגם הישן ), הוצע לי גם לקחת את החדשה 1 ליטר והעדפתי את הקודמת, אבל לא בגלל הבדלי הכוח כמו בגלל השליטה על המיזוג ומיקום פתחי המיזוג המרכזיים הפחות נכון.

פורסם
לפני 13 שעות, vladclar כתב:

את הדגם הזה של פורד אתה יכול להוריד מהרשימה - הוא פחות טוב מהאחרים.
מה שנשאר , זה לשבת ולנהוג ברנו ובסיאט אטקה. אולי תראה שאחד מהם יותר מתאים לך מאשר אוקטביה .
בגדול, רנו יותר נוחה, אבל אני לא יודע איך תהיה לך הרגשה של מנוע דיזל מבחינת הרעש ( למרות שבנסיעה בקושי אפשר לשמוע שזה רכב דיזל ). וגם תראה שהבגאז' ברנו מתאים מבחינת פתח הטענה - לאוקטביה הדלת החמישית יתרון גדול מאוד על רנו. לדעתי גם המולטימדיה של רנו פחות נוחה ואינטיאוטיבית.
אטקה זה סוג אחר של רכב.
תלוי האם ישיבה גבוהה מוצאת כן בעינייך.
נוחות מושב הנהג מאוד סובייקטיבית.

 

ללא קשר להמשך הדיון,

מעניין אותי אם המנוע הזה (1.0) של הפוקוס גם סובל מהרעידות בשיוט כמו בדגמי ה1.5,

הבעיה שיש בקושי מהם על הכביש כדי לדעת בינתיים, נכון שגם הפוקוס הרגילה לא נמכרת בכמויות, עדיין כמה מאות קל יותר לבדוק מכמה עשרות.

פות"ש אני הייתי בודק את האוקטביה והאטקה.

ומחליט בין שתיהן מה יותר מתאים לי, הרנו כבר מיושנת לדעתי.

פורסם

זה נראה שההתלבטות היא בין האטקה לאוקטביה. בעדיפות לאטקה בגלל הכוח שלה בעיקר

חבל שלא נתנו לי לבחור את המנוע 1.5 של האוקטביה :)


1. לי מאוד חשוב כוח במכונית ואני מפחד שהסקודה אוקטביה 1.0 לא תעשה את העבודה בהאצות ביניים.

2. איך האבזור של כל אחת מהם? - אם להיות ספציפיים האבזור הפרקטי והשימושי ולא כל הגימיקים מסביב במידה ויש.

3. @רועי5 למה התכוונת שהאטקה עסוקה יותר על המתלים - אני מבין שהיא יותר נוחה מהאוקטביה?

4. לגבי הכיסאות שלהם מישהו יכול להגיד לי מי יותר ארוך (תמיכה לירכיים) ורחב יותר? 

 


 

פורסם

יש לך היום אוקטביה 1 ליטר, לא יהיה שינוי משמעותי מבחינת ביצועים, כך שאם היא מספקת אותך אתה יכול להיות רגוע.

לאוקטביה יש מפתח חכם, עמעום למראת צד נהג, מצלמת רוורס, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ואם אני זוכר נכון אז מסך גדול באינץ'. הדינמיק מוסיפה לוח מחוונים דיגיטאלי ותאורת אווירה. בנוסף יש לה מושבים ספורטיביים עם משענת שמחוברת למושב. מציע לך לגשת לאולם התצוגה ולבדוק האם הם נוחים לך.

אני לא חושב שהאטקה עסוק יותר. הוא דווקא מציע כיול מתלים טוב עם ספיגה טובה וריסון מוצלח יותר מסקודה קארוק למשל. תנוחת ישיבה גבוהה עם רגליים שאינן שלוחות קדימה גם יכולה לשפר את הנוחות עבור נהגים מסויימים בנסיעות ארוכות, זה עניין של העדפה כמובן.

פורסם

איזה פירוט תודה רבה

זה פשוט שתי רכבים שונים שמשרתים מטרות שונות של אנשים.

צריך לבצע החלטה מושכלת מה יותר טוב לי.

שאלה שלא שאלתי - חברת הליסינג רוצה 1000 שקל על התקנת מצלמת רוורס באטקה, האם זה שווה או שנקנה בעלי אקספרס ונשלם למשהו שיתקין?

 

 

 

 

 

פורסם

אם אין איסור התקנה עצמית, תתקין בעצמך.

ראיתי גם מתקינים שעושים את זה בפחות מ-1000₪.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Mike808 כתב:

יש מתקינים פרטיים שעושים את זה בפחות מ-1,000 ש"ח.

אני התקנתי מצלמת רווקס באוקטביה 2020 דור 3.
הרכב שלי מאובזר בחישני רוורס מקוריים עם תצוגה גראפית על מסך המולטימדיה.
ב-650 ש"ח המצלמה שהתקינו לי משתלבת היטב עם תצוגת חיישני הרוורס ותתצוגה בה די טובה.
אני בחרתי להוסיף 50 ש"ח (סה"כ 650 ש"ח) למצלמה המשתלבת בידית פתיחה תא המטען ללא צורך בקדיחה.
אני מאמין שמערכת המולטימדיה באטקה דומה למערכת באוקטביה הישנה והמצלמה תשתלב בה בצורה ראויה.

לפני 8 שעות, רועי5 כתב:

אם אתה מכיר את האוקטביה הנוכחית, החדשה נוחה יותר בנסיעה, גם מרווחת טיפה יותר ומרגישה יופי על הכביש, הגם שהיא טיפונת הדוקה פחות, המגרעת הבולטת לטעמי אין כבר יותר פיזיקה במערכת המיזוג הכל דרך המסך. אטקה קצת עסוקה על המתלים בהשוואה לאוקטביה החדשה. אם אין לך אפשרות לנסיעת מבחן, נדמה לי שהשלכה מהאוקטביה הנוכחית שלך לחדשה תהיה לגמרי סבירה בכפוף להבדלים המועטים שצוינו. נוסע היום באוקטביה 1.5 בת חודשיים ( הדגם הישן ), הוצע לי גם לקחת את החדשה 1 ליטר והעדפתי את הקודמת, אבל לא בגלל הבדלי הכוח כמו בגלל השליטה על המיזוג ומיקום פתחי המיזוג המרכזיים הפחות נכון.

לפני כמעט שנה החלפתי את רכב הליסינג הקודם שלי (אוקטביה 2017 1.2 ליטר) באוקטביה 2020 1.5 ליטר (מנוע ה- 1.0 ירד מההיצע בסוף תקופת השיווק של דור 3 וה- 1.5 היה הדגם הבסיסי בהיצע).
למרות שגם עם מנוע ה- 1.2 ליטר (110 כ"ס) לא הרגשתי מחסור בכוח, המעבר למנוע 1.5 ליטר עם 150 כ"ס - היווה קפיצת מדרגה בביצועים.
האטקה והאוקטביה הן שתי מכוניות מצויינות, שווה לך לבדוק פיזית את האטקה, אולי קולגה מהעבודה כבר קיבל אותה ותוכל לבקש ממנו סיבוב קצר. יכול להיות שבחברת הליסינג יש רכב כזה שתוכל להגיע לאחד מסניפיה ולהרגיש את הרכב.
מנוע ה-1.5 ליטר מהווה יתרון מכריע בבחירה באטקה.

עריכה אחרונה על ידי mottis
פורסם

דווקא הפוקוס מצטיינת בסעיף של התנהגות הכביש וההנאה מנהיגה.

 

כל השאר לא מתקרבות בכלל.

 

ברנו תקבל כסא משובח,הסקודה ,ובמיוחד לסיאט הכסא קשיח מאד.

 

אני הייתי מתמקד יותר בנוחות מאשר בביצועים מכיוון שההבדל בביצועים הוא קיים אבל לא גדול,וההבדל בנוחות הוא גדול מאד.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...