Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

חפרתי, יש מצלמות טובות דו כיווניות?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 17.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש, אבל אצל רובן המצלמה האחורית מצלמת רק ב720P, והמחיר שלהן ממש גבוה.

במחיר של המצלמות הדו כיווניות אתה יכול לקנות 2-3 מצלמות רגילות, ופשוט לסדר אותן בתוך הרכב איך שאתה רוצה.

פורסם

אני לא רואה שום דבר שחור בצילום.

 

החצי עיגול למטה, נראה כמו השתקפות של הדשבורד. אפילו רואים את כרית האויר בצד ימין.

 

נסה לצלם סרטון לא בנסיעה, אלא סתם סרטון של נוף או שמיים כדי שאם באמת יש שחור בצילום, הוא יבלוט ושום דבר לא יפריע לצילום.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

מבחן דרך, מצלמת VICOVATION

 

 

  1. מחיר אריזה ואביזרים

 

קיבלתי את ה VICOVATION מדגם Sf2 לצורך התרשמות וכתיבה.

VICO נמכרת בארץ במחיר של כ 500 שקלים. המצלמה מגיעה בקרטון שכתוב כולו ברוסית. יש דף עם איורים והסברים – שוב- ברוסית בלבד.

האריזה מכילה את המצלמה, מטען לרכב, תופסן לחלון הרכב ושתי אפשרויות לתפיסת המצלמה:

אחת, עם הברגה והשניה כוללת תפס שחרור מהיר שנראה מוזר למדי, אבל כפי שתקראו בהמשך, יעיל מאד.

המראה מזכיר מצלמת תמונות. עדשה בולטת במרכז גוף די גדול. עם מסך גדול וכפתורים גדולים ויעודיים לרוב הפעולות הנדרשות.

הגודל של המצלמה פשוט גדול מידי על השמשה. לי זה הציק בעין, ובנוסף, העסק קורץ לכל גנב באשר הוא. לא כדאי להשאיר את המצלמה הזאת לבד על החלון.

לא ברורה לי מה הסיבה לגודל. אולי המסך, אולי לטובת נוחות התפעול, אבל מוביוס למשל, עושה את אותה העבודה ברבע הגודל.

נוסיף לעניין את העובדה שכרטיס הזכרון הוא SD בגודל מלא. (ולא מיקרו כמו בשאר).

יש לציין שאין סוללה אלא קבל "על" שלא מאפשר עבודה אלא רק שמירת קובץ ותאריך. כל הפעלה/הגדרה של המצלמה מחייבת חיבור חשמל כלשהו. (רכב או מטען קיר)

 

 

  1. תפעול.

חיבור המצלמה בעזרת תופסן הוואקום טובה מאד. המתקן נדבק מיד, בצורה חזקה וללא רעידות וצקצוקים.

התופסן המהיר עושה עבודה מצוינת. המצלמה מקובעת ללא תזוזה מצד אחד ומאפשרת שחרור מהיר בעזרת אצבע אחת מצד שני.

הצילום חלק, ללא רעידות וללא תנודות למרות שאין במכשיר מייצב תמונה כלשהו. מצויין.

ההפעלה הראשונית משום מה לא חלקה. המצלמה מנסה להדלק מיד אבל כנראה שהקבל לא נטען מספיק, כך שהיא כבית ונדלקת שוב מספר פעמים. קרה לי רק בפעם הראשונה.

במידה ואין כרטיס זכרון, ישמע צלצול מעצבן כך שאי אפשר לטעות.

במצלמה שקיבלתי, כפתור ההפעלה היה רק לקישוט. אי אפשר היה לכבות או להדליק את המצלמה ממנו ונדרשתי לנתק את כבל הטעינה בכל פעם שרציתי לכבות אותה. מציק ומעצבן.

המסך סביר מינוס, כמעט ולא ניתן לראות כלום כשנקודת המבט לא ממש ממול. הגודל של 2.4 אינטש נוח להגדרות. גדול מידי לטעמי.

הכפתורים בולטים, נוחים ומאפשרים תפעול מהיר.

ההגדרות עצמן די סטנדרטיות:

איכות הקלטה (נעה בין VGA ועד ל FHD – 1080P עם 30 פריימים לשניה)

הטבעת תאריך ושעה ומס' הרכב באופן קבוע בצילום – מופיע בתחתית

שליטה על החשיפה ועל רמת החדות

הפעלת חיישן תאוצה – מזהה תאונה ונועל מייד את הקבצים שהוקלטו כדי למנוע מחיקה..

הפעלת חיישן תנועה – מאפשר להשתמש במצלמה בתור מצלמת אבטחה שמצלמת ברגע שהיא מזהה תנועה. (חייבים לחבר את המצלמה למקור מתח קבוע)

קביעת זמן ההקלטה.

הפעלת SDR – דומה ל HDR. תוספת תאורה במקומות חשוכים.

 

 

  1. זוית הצילום, סוללה וכרטיס הזיכרון.

לפי הנתונים המצלמה מצלמת בזווית של 140 מעלות. על פניו נראה שהזוית יותר גדולה.

כמה? לא יודע. אבל בוודאות יותר מ140 המוצהרים.

כמו שציינתי, אין סוללה פנימית וכרטיס הזכרון הינו SD, המצלמה מסוגלת לקבל עד 32 גיגה.

 

 

  1. איכות הצילום ביום ובלילה.

ה VICO מתהדרת בעדשת זכוכית שאמורה להיות טובה יותר מהפלסטיק של המתחרות. בפועל האיכות פחותה יותר וישנן השתקפויות שמפריעות לצילום כשהוא נעשה מול השמש ובזויות מסוימות.

הצילום נראה חסר חיים וצבע, נוטה לחום.

משום מה, למרות שהמצלמה לא מצלמת בפוקוס אוטומטי, בתנאי אור מסויימים, הפוקוס כאילו נעלם והעצמים הופכים למטושטשים בצורה מובחנת מאד. לא ניתן לקרוא מספרי רישוי, לפעמים אפילו לא ניתן לקרוא שילוט. מוזר מאד ולא לזה מצפים ממצלמת תיעוד. אולי צורת שבירת האור על החיישן לא מיטבית.

ניתן לראות את זה מצויין בסרטון מייד בהתחלה. מקורות אור קטנים וחזקים מטושטשים לגמרי.

 

כשהמצלמה כן בפוקוס, הצילום חד וברור באור יום.

המצלמה עושה את העבודה בצורה טובה מאד גם כשהשמש/מקור התאורה הוא מלפנים. עדיין יש מספיק תאורה להבחין מה קורה בניגוד ל DOD למשל, שם הכל הופך לחשוך.

גם כאן, ישנם החזרי אור מעצבנים. לא אמור להיות. לא קורה במצלמות פשוטות יותר.

צילום לילה? סביר מינוס.

VICO מדברת על חישן CMOS מדור 3 בתוספת SDR שבאה לעזר. אז יש הגברת תאורה, אבל המון רעש נלווה עם הבהובי אור ומריחות.

אמנם אנחנו לא מדברים כאן על מצלמת אירועים ולא צילומי חתונות ובסה"כ האיכות מקבילה למתחרות האחרות. אין טענות כשמפנימים שמדובר בחיישן זערורי ועדשה בגודל של מחק עיפרון.

אבל אל תצפו לגדולות ונצורות. אין כאן בשורה.

 

בקיצור, ניתן לומר שאיכות הצילום המיטבית מושגת בשעות בהן אין תאורה חזקה או חלשה מדי.

 

 

  1. עמידות ואיכות הרכבה.

 

 

המצלמה בסה"כ מורכבת טוב, ללא קרקושים ורשרושים. המתקן לחלון עמד יפה בתנאי החום, בטלטולי הדרך ובשאר מרעין בישין ללא תלונות ולא צנח אפילו פעם אחת לכל אורך השבוע שהמצלמה נבחנה.

לפי הנתונים המצלמה אמורה לעמוד בלי בעיה בחום של עד 75 מעלות. לא יודע כמה מעלות היו ברכב שלי כשהוא עמד יום שלם בשיא החום בפתח תקווה, אבל היה חם מאד והמצלמה עבדה לאחר מכן ללא בעיות.

 

 

  1. נתונים טכניים (נלקח מאתר היבואן)

 

 

  • רזולוציה FULL HD:1920X1080
  • קצב צילום: 30 פריימים לשנייה
  • זווית הצילום: 140°
  • מסך ענק בגודל TFT LCD "2.4
  • מתח הזינה: 12-24volt מתאים לרכב פרטי ומשאיות
  • הספק זרם: 5V/1A
  • עדשהF/2.2, 6G Mp :
  • חיישן אופטי CMOS 3 Mp:
  • הקלטה: הקלטה מחזורית- כאשר כרטיס הזיכרון מתמלא המצלמה מקליטה על הקבצים הישנים ביותר באופן אוטומטי
  • פורמט וידאו: MOV H.264 NTSC/PAL
  • אודיו: מיקרופון מובנה
  • TV-OUT: קיים
  • HDMI: קיים
  • כרטיס זיכרון: תומכת בכרטיס זיכרון SDHC 8GB~32GB
  • חיישן תאונה : G-Sensor מובנה מפעיל הקלטת חירום במקרה של תאונה או התנגשות הרכב. הקובץ נשמר בתיקיה מיוחדת
  • טווח טמפרטורות להפעלת המצלמה: 0ºC~75ºC
  • טווח טמפרטורות לאחסון המצלמה: 20°C~85ºC-
  • הקלטה אוטומטית: הקלטה מחזורית, אורכו של כל קובץ הוא 5 דקות
  • מצב הקלטה ידני: הקלטה 30 שניות לפני לחיצת הכפתור ו-30 שניות אחרי לחיצת הכפתור. הקובץ נשמר בתיקיה מיוחדת

 

 

  1. לסיכום.

 

 

לסיכומו של דבר, ה VICO היא סוג של כמעט שם.

כמעט איכות טובה ביום, כמעט איכות טובה בלילה, כמעט בגודל הנכון.

אבל מאחר ובכל זאת אנחנו מדברים על מצלמה באיכות כניסה ויש גם דגמים יקרים יותר (שאודה על האמת, אין לי מושג איך הם), אפשר לומר בגדול שהכוון של VICO הוא נכון. עיבוד תמונה טוב יותר, והקטנה של המצלמה תתן לנו מצלמה איכותית וטובה.

שורה תחתונה? ברמת המחיר שלה כרגע, יש מצלמות טובות יותר.

במידה והמחיר במבצע לחברי הפורום עדיין אקטואלי ואין לכם חשק/אפשרות להזמין מחו"ל, המצלמה שווה את מחירה.

מצורף קטע וידאו של ה VICO לאורך שעות היממה.

 

לנוחותכם בהמשך, 2 קטעי וידאו להשוואה - של ה DOD 430 ו SJ1000

 

 

DOD430

 

SJ1000

פורסם

עשיתי השוואה בינה לבין הg1wh, ודי התאכזבתי מה vico הg1 נתנה צילום אור ו לילה טובים יותר ועולה הרבה פחות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
תוכל להסביר מה ההבדלים בין הדגמים שהצעת לבין הדגם שרשמתי כאן?

בדגם CR65W יש עדשה עם 4 שכבות וצמצם F1.8.

בדגם LS330W יש עדשה עם 6 שכבות וצמצם F1.6. (איכות צילום טובה יותר, אבל ההבדל די מזערי בין הדגמים).

CR65W הינו דגם חדש והיתרון שלו זה שהוא קטן מאוד ושוקל רק 59 גרם, ויש לו אופציה של חיבור המטען ישירות אל התושבת במקום למצלמה עצמה.

LS430W זהה ל-LS330W רק שיש לו תוספת של GPS.

פורסם
קיבלתי מ banggood מצלמה עם איזורים שחורים. (גם בתחתית הצילום וגם חצי עיגול באמצע)

ניסיתי לנקות את העדשה אבל זה לא נראה קשור.

מישהו נתקל בתופעה דומה?

 

https://www.youtube.com/watch?v=69JyTVgrGwY

 

מה שאתה רואה זה השקפות של הדאשבורד של הרכב

חפש סרטונים שלי וגם שם יש

פורסם

מצפה בקוצר רוח לתגובתו של אילן. קוראים לו אילן נכון? כל מי שנמצא מספיק זמן בשרשור המצלמות הגדול (שבטח גם השרשור הזה יעבור לשם בקרוב) יודע למי אני מתכוון.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

ה Vico לא שימושית בכלל, בתנאי תאורה מעולים אי אפשר להבחין במספר של הרכב.

אז למה בעצם צריך מצלמה כזאת אם ניתן לראות רק בערך מה שקורה מחוץ לרכב.

Mobius ב חצי מחיר עושה עבודה הרבה יותר טובה.

פורסם

עדיף כבר את הg1 יש לה מסך כך שברגע ששוטר עוצר אותך אתה יכול להראות לו במידה והוא טעה,כמו שכבר קרה מספר פעמים בפורום.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...