Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי החיים לא יחזרו להיות כמו שהיו בינואר 2020, גם אם הקורונה תחוסל עכשיו לגמרי

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

And yet, אחרי כל זה, אתה לא באמת בונה על חיים כמו של ינואר 2020 נכון?

 

 

למה לא?  דווקא אם תחפש כתבות מדצמבר 2019 וינואר 2020 , תראה שבתי החולים היו מפוצצים בחולי שפעת.

הייתה תמותה עודפת. ועדיין החיים התנהלו כרגיל. 

אף אחד לא התרגש יותר מידי.  

אני בטוח שיש לך ביטוח מנהלים , ובטוח פעם סיפרו לך שב 1999 מקדם הקצבה היה 160 ואז עלה ל 200 ואז עלה שוב ל 220 ובהמשך פשוט ביטלו אותו

וקבעו שאין מקדם קבוע כי תוחלת החיים תמיד עולה ועולה ועולה.

אז קיבלנו תיקון, 

פורסם

קורולה - אתה משווה שפעת לקורונה מבחינת התפשטות, תחלואה ותמותה? התמותה העודפת ב-2020 היא מעל התמותה של השנים הקודמות, שכללה גם שפעת, ואילו ב-2020 למעשה לא היתה שפעת. דרך אגב, השנה יש שוב מספר משמעותי של אבחנות שפעת - האבחנה המעבדתית בסדר גודל של 300 חולים מתחילת העונה עד היום. חצי מהתחלואה היומית בקורונה בימים אלה. אז נכון שלא כל אפצ'י גורר בדיקת מטוש לשפעת, אבל, עדיין, חולים קשים מגיעים לאבחנה. חוץ מזה, מקדם ההתפשטות של שפעת עונתית בלי שום מיגון מגיע ל-1.3, שזה קרוב למה שהיה לנו תקופות לא קצרות בימים של מגבלות קורונה משמעותיות. 

גם מבחינת תמותה השפעת הרבה יותר נמוכה מהקורונה - ב-2019 מתו בארה"ב קצת פחות מ-50,000 איש משפעת. ב-2020 (כולל תחילת המגיפה, עד שהמגיפה תפסה תאוצה) מתו מקורונה 375,000, והתמותה העודפת בארה"ב גירדה את 16% (כמובן יחסית לשנים קודמות, שכללו את השפעת).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האם אתה חושב שבגלל הקורונה נגלה עוד כמה שנים שתוחלת החיים ירדה?  
או אולי דווקא הפוך?  תוחלת החיים תעלה?  

תמותה עודפת זה מדד מקומי מבחינת ציר הזמן, כי יכול להיות כניסה של וירוס חדש למערכת גורם באופן זמני לתמותה עודפת,

אבל לאחר כמה שנים שהוירוס נמצא במערכת, אז התמותה חוזרת למצב המקורי כי מבחינת מתמטית אם ממשיכים בתמותה המוגברת אז תחולת החיים צריכה לרדת. 

 

יש לך אפשרות למצוא את גרף הפטירות במדינת ישראל בשנתיים האחרונות ?  לי יש את הנתונים עד תחילת הקורונה.

לא הצלחתי למצוא משהו מעודכן יותר שמראה מה היה לעומת מה יהיה. 

 

שים לב שבחורף 2016 -2017 , הייתה תמותה עודפת מ 12 ל 13.5 , זה 1.5 פטירות שבועיות ל 100,000 

אנחנו כמעט 9 מיליון , זה אומר 135 פטירות יותר בשבוע לעומת חורף רגיל (20 נפטרים ביום)

בכלל בכל חורף אנחנו עולים מ 9 ל 12 , זה 3 פטירות שבועיות ל 100,000 .. כלומר בכל חורף יש 270 נפטרים בשבוע לעומת שבועות הקיץ

 

איך הקורונה משנה את המספרים האלה?  למה אתה חושב שהחיים לא יכולים להמשיך כרגיל? 

בשנתיים האחרונות אולי מדובר ב 4000 נוספים כל שנה?  האם זה בנוסף ל 55 אלף?  או שבהמשך זה יתייצב וה 4,000 כל שנה מקורונה 

יהיו כבר בתוך ה 55,000 שמתים כל שנה?
אני מעריך שהמספרי יתכנסו לממוצע שהיה בעבר. כמו שכל השנים התכנסו בצורה מדוייקת.

מדהים איך הביולוגיה מתנהגת כל כך מדוייק וצפוי . 

image.png.5b0b09b608dcc79dba82248448d5e380.png

פורסם
לפני 53 דקות, korola כתב:

למה לא?  דווקא אם תחפש כתבות מדצמבר 2019 וינואר 2020 , תראה שבתי החולים היו מפוצצים בחולי שפעת.

הייתה תמותה עודפת. ועדיין החיים התנהלו כרגיל. 

אף אחד לא התרגש יותר מידי.  

אני בטוח שיש לך ביטוח מנהלים , ובטוח פעם סיפרו לך שב 1999 מקדם הקצבה היה 160 ואז עלה ל 200 ואז עלה שוב ל 220 ובהמשך פשוט ביטלו אותו

וקבעו שאין מקדם קבוע כי תוחלת החיים תמיד עולה ועולה ועולה.

אז קיבלנו תיקון, 

 

זה לא אותו דבר כמו שפעת, אפילו מבחינת התגובה של המדינות (שת'כלס על זה אנחנו מדברים).

 

אגב יש לי ביטוח מנהלים, עם מקדם מובטח, שעומד על 202 🤣

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

 

מצאתי את גרף התמותה הישראל,  אכן רואים את הגלים של הקורונה.

אבל אני לא בטוח שאכן סכום התמותה העודפת מגיע ל 8000 מתים מהקורונה 

מה שמוזר זה שהתמותה בחודשי הקיץ של 20 דומה בתגובה של חודשי הקיץ של 21

למרות שכאילו מדובר בממשלות שונות.

בקיץ 20 לא היו לנו חיסונים , בקיץ 21 המדינה הייתה מחוסנת והתחלנו לקבל את הבוסטר באמצע התקופה.

ועדיין הגרפים ממש דומים.

 

אם אני צריך לחשב את השטחים הצהובים , זה נראה משולש בגובה 3 , עם בסיס של 15 שבועות.

כלומר 3*15 חלקי 2.. בערך 23 מתים ל 100,000 וזה 2000 מתים בכל קיץ.

המשולש של החורף נראה צר יותר.. אפשר להעריך ב 1000 מתים בעודף .

 

2000 + 2000 +1000 = 5000   

אז בהערכה גסה אנחנו ב 5000 בתמותה עודפת בשנתיים באלה, כלומר 3000 ממתי הקורונה היו מתים ממחלות חורף במילא. 

 

image.thumb.png.6913ff127023cd0ccf2987dd908ee132.png

פורסם (נערך)

@korola

יש תשובה לשאלתך הראשונה. דומני שבישראל כמעט לא חל שינוי בתוחלת החיים ב-2020 לעומת 2019, אבל  בארה"ב תוחלת החיים בלידה התקצרה בלא פחות מ-1.5 שנים.
 
דרך אגב, העקומה האחרונה שלך מסתיימת בתחילת מגיפת הקורונה, כך שאין לה שום משמעות בתשובה לשאולות שעלו כאן.
 
עריכה: התיחסתי להודעתך הקודמת. בהודעה הנוכחית הבאת עקומה אבל צריך לראות את המספרים כי הרזולוציה לא מספקת. מכל מקום, אתה משווה את 2020 עם סגרים ובלי חיסונים ל-2021 עם חיסונים ובלי סגרים. אולי מעיד משהו על יעילות החיסון, ואפשר להתווכח האם מדיניות ה(אי) סגרים של הממשלה היתה נכונה (דיוני עלות תועלת, שבהם כל אחד שם את הגבולות שלו במקום אחר).
עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

זה לא אותו דבר כמו שפעת, אפילו מבחינת התגובה של המדינות (שת'כלס על זה אנחנו מדברים).

 

נכון, זה לא אותו דבר אבל לאט לאט יוצאים הנתונים, ובסוף נחזור לחיים שהיו קודם.

אולי חברות הייטק ימשיכו במודל ההיברידי כי זה יותר כיף לעובדים.

אבל רוב העולם לא יכול לעבוד ככה והחיים חזקים מהכל. 

 

לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אגב יש לי ביטוח מנהלים, עם מקדם מובטח, שעומד על 202 🤣

 

יפה לך,  אבל תמיד מומלץ לפזר את הכספים במספר אפיקים.

 

פורסם (נערך)

אנחנו נחזור למשהו דומה למה שהיה קודם, לא לאותו דבר. למשל - בדומה לתהליכי הביטחון אחרי 2001, אני מסופק אם הפרוצדורות לנסיעה לחו"ל יחזרו לנורמה המחוכרת מ-2019, וכנראה שהמסכות ילוו אותנו עוד זמן לא מועט, בודאי במקומות מועדים לפורענות כמו מטוסים. אבל, כן, ככל שאוכלוסית העולם תתחסן (עם או בלי מחטים) הגלים ילכו וישתטחו, והסיכונים ילכו ויפחתו, מה שיאפשר לנו להגיע ל-steady state יותר שפוי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, korola כתב:

נכון, זה לא אותו דבר אבל לאט לאט יוצאים הנתונים, ובסוף נחזור לחיים שהיו קודם.

אולי חברות הייטק ימשיכו במודל ההיברידי כי זה יותר כיף לעובדים.

אבל רוב העולם לא יכול לעבוד ככה והחיים חזקים מהכל. 

 

מתישהו, לא כרגע.

 

היברידי ימשיכו כי זה גם כלכלי לחברה, כבר סיפרתי פה שהחברה שאני עובד בה ויתרה על קומה אחת, ומאז הקורונה התרחבה משמעותית (למרות הצמצום בקומות).

 

לפני 9 דקות, korola כתב:

יפה לך,  אבל תמיד מומלץ לפזר את הכספים במספר אפיקים.

 

ברור שמפוזר.

האמת שרק לאחרונה סוכן ביטוח ניסה לשכנע אותי דווקא לוותר על הביטוח מנהלים לטובת קרן פנסיה בלבד.

לא זרמתי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 2 דקות, m3x7r3m3 כתב:

האמת שרק לאחרונה סוכן ביטוח ניסה לשכנע אותי דווקא לוותר על הביטוח מנהלים לטובת קרן פנסיה בלבד.

לא זרמתי.

זה שווה אולי דיון בשרשור נפרד.

גם לי יש מקדם מובטח משנת 2000 ותמיד סוכני הביטוח הצביעו על האפיק הזה כהכי משתלם.

אבל נתקלתי לאחרונה בסוכנים שטוענים שהביטוחים האלו כוללים דמי ניהול גבוהים במיוחד שהופכים אותם לפחות משצלמים ממה שנהוג לחשוב.

והם אומרים שאלו שממליצים לך על הביטוח עם המקדם, יש להם אינטרס כי הם מקבלים עמלות גבוהות.

אין לי תשובה חותכת בעיניין, זה ברשימת הTODO שלי..

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

אכן הוא גם הצביע על דמי הניהול.

 

גם לי אין תשובה חותכת, רק שכדאי לפזר ולא שהכל בקרן אחת בחברה אחת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 20 דקות, sperial כתב:

אנחנו נחזור למשהו דומה למה שהיה קודם, לא לאותו דבר. למשל - בדומה לתהליכי הביטחון אחרי 2001, אני מסופק אם הפרוצדורות לנסיעה לחו"ל יחזרו לנורמה המחוכרת מ-2019, וכנראה שהמסכות ילוו אותנו עוד זמן לא מועט, בודאי במקומות מועדים לפורענות כמו מטוסים. אבל, כן, ככל שאוכלוסית העולם תתחסן (עם או בלי מחטים) הגלים ילכו וישתטחו, והסיכונים ילכו ויפחתו, מה שיאפשר לנו להגיע ל-steady state יותר שפוי.

 

זה לא אותו דבר, האיום בטחוני  לא נעלם, הוא תמיד קיים ואתה יודע שאם תוריד את המאבטחים מנמל התעופה אז המחבלים יגיעו כמו זבובים. 

אולי יפעילו מנגנוני ניטור וירוסים בבתי החולים , או מערכת עולמית לניטור וזיהוי בצורה מהירה יותר

אבל להמשיך את סט הבדיקות לפני כל טיסה אחרי הנחיתה ו-3 ימים אחרי זה?   זה קצת יותר מגוחך.

אני לא מאמין שזה ישאר איתנו יותר מידי זמן.

 

אבל יש מדינות בעיקר באפריקה שהיו דורשים מתיירים שנכנסים למדינה להראות חיסון בתוקף למספר מחלות.

זה אולי יכול להיות מעניין....  נראה אז את מתנגדי החיסונים מוותרים על הדרכון שלהם. 

 

פורסם
לפני 19 דקות, m3x7r3m3 כתב:

היברידי ימשיכו כי זה גם כלכלי לחברה, כבר סיפרתי פה שהחברה שאני עובד בה ויתרה על קומה אחת, ומאז הקורונה התרחבה משמעותית (למרות הצמצום בקומות).

אצלנו היה בתכנון שיפוץ מקיף כולל העברת עובדים לcubicle farm (כרגע יש משרדים של שניים-שלושה).

 

בקורונה ויתרו על הרעיון לשמחתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

החיסון כתנאי כניסה חי וקיים בהרבה מדינות,  לדעתי בכל העולם המערבי. יש מדינות שמוכנות לקבל לא מחוסנים ע"ב PCR ושבועיים בידוד. גם בישראל, לפני הסגירה הנוכחית, היה תנאי של חיסון לכניסת תיירים.

 

וכמו האיום הביטחוני, אני לא רואה את איום הקורונה נעלם כל כך מהר. אבל הוא יצטמצם והחיים יתייצבו על נורמה שכוללת בדיקות ומסיכות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...