Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי טורים בין D לP גולף 81


avgar
שימו לב! השרשור הזה בן 1411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן!

-אתחיל ואכתוב שאני יודע ומכיר את פורום האספנות באתר, אבל בחרתי דווקא לכתוב כאן כי אני מחפש את ההסבר הטכני-

 

גולף 81 עם תמסורת אוטומטית וקרבורטור.

כשהרכב קר הוא עומד על 1000 סל"ד (או לצורך הדוגמא על כל מספר שאכוון אותו) בכל הילוך. כשהרכב בטמפ' עבודה, כשאני נעמד ברמזור בהילוך D הוא חוזר לסל"ד סרק שלו(במקרים מסוימים אפילו יורד ל900 סל"ד).

אם אשנה את ההילוך מD לניוטרל או P הסל"ד מזנק עד ל1500 סל"ד.

 

מה הגורם לכך?

לא ברור לי איך כיוון הטורים נעשה דרך הקרבורטור, אבל השינוי בסל"ד סרק מתבצע בהשפעת הגיר.

 

בין הפותרים נכונה יוגרל מחזיר שמן משומש.

תודה מראש!

עריכה אחרונה על ידי avgar

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי קרבורטור דאז היה מין ווסט חשמלי שמעביר וואקום לדיאפרגמה שנמצאת על הקרבורטור שכאשר מכניסים להילוך היא אמורה לעלות את הטורים במקצת בכדי שלא יכבה המנוע..

מי שלא נשם אבק דרכים.. לא ישאף אוויר פסגות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Shsul-c כתב:

ברכבי קרבורטור דאז היה מין ווסט חשמלי שמעביר וואקום לדיאפרגמה שנמצאת על הקרבורטור שכאשר מכניסים להילוך היא אמורה לעלות את הטורים במקצת בכדי שלא יכבה המנוע..

הווסת החשמלי היחיד שלי הוא לטורים נמוכים כדי שהמנוע לא יחתוך, עדיין, למה במנוע קר הוא מתנהג בצורה,שונה מאשר מנוע חם? הוא מקבל אות חשמלי מהקויל 

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מנוע במצב קר עובד פחות טוב וזקוק לתוספת דלק על מנת להחזיק סיבובי סרק. 

 

במנועי קרבורטור יש צ'וק ידני או אוטמטי למטרה זו. אם אתה מכוון ל 1000 סל"ד סרק כשהמנטע בטמפ'  עבודה, מה קורה? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

כל מנוע במצב קר עובד פחות טוב וזקוק לתוספת דלק על מנת להחזיק סיבובי סרק. 

 

במנועי קרבורטור יש צ'וק ידני או אוטמטי למטרה זו. אם אתה מכוון ל 1000 סל"ד סרק כשהמנטע בטמפ'  עבודה, מה קורה? 

בדיוק, אז איך זה שהסלד עולה רק בטמפ עבודה ומשתנה עם העברת ההילוך?

איך ההילוך בתיבה משפיע על עבודת המנוע?!

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר אוטמטי משולב להילוך מפעיל עומס משמעותי על המנוע שמוריד את הסל"ד, רכבי הזרקה במצב זה מבצעים פיצוי על ידי פתחיה קלה של המצערת או מעבר עוקף מצערת והוספת דלק.

 

לא יודע איזה ממגנון יש לזה ברקבורטור, אמור להיות משהו אבל לא יצא לי להתעסק אף פעם עם רכב קרבורטור אוטמטי.

 

איזה מנוע זה, מה קוד מנוע? אפשר לנסות לחפש מידע באינטרנט איך מכוונום את זה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את השאלה שלך כל כך .

אתה שואל איך קיים שינוי בסל"ד בין p ל D ?

בהילוך p התיבה הילוכים איננה יוצרת עומס על המנוע ולכן הסל"ד שאתה רואה הוא ללא עומס.

ב D התיבה יוצרת עומס על המנוע ומורידה את הסל"ד.

בחלק מהרכבים עם קרבורטור קיים מגביר טורים בין אם חשמלי או מכאני שיודע לפצות על העומס במנוע ולהגביר את הסל"ד סרק.

אם אצלך בשילוב ל D הסל"ד עולה משמע שצריך לבצע כיוון למגביר טורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, עכשיו מתחיל להישמע הגיוני.

הטורים עולים ביציאה מדרייב וכניסה לניוטל או פארקינג.

הקרבורטור המדובר הוא pierburg 2b5 

לדעתי אין לי שם שום דרך לפצות אלא אם יש דרך חשמלית לחווט את היוניט החשמלי לפי התיבה?!

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

גיר אוטמטי משולב להילוך מפעיל עומס משמעותי על המנוע שמוריד את הסל"ד, רכבי הזרקה במצב זה מבצעים פיצוי על ידי פתחיה קלה של המצערת או מעבר עוקף מצערת והוספת דלק.

 

לא יודע איזה ממגנון יש לזה ברקבורטור, אמור להיות משהו אבל לא יצא לי להתעסק אף פעם עם רכב קרבורטור אוטמטי.

 

איזה מנוע זה, מה קוד מנוע? אפשר לנסות לחפש מידע באינטרנט איך מכוונום את זה.

 

 

אם זה עניין של עומס, אז למה זה לא כך מרגע ההנעה? מה משתנה בגיר שמפעיל בהמשך עומס וגורם לעלייה בטורים?

הטענה לעומסים הגיונית אבל אמורה להיות מרגע הכניסה\יציאה מהילוך (גם אם המנוע לא עובד אופטימלי כשקר).

בכל מקרה, אין לי מחשב רכב או מחשב גיר, אז אין הקרבורטור יודע לפצות? המחשבה שלי אומרת שצריך להיות חיבור וואקום כלשהוא? (אין בגיר הזה), או אינדיקציית מתח (גם...אין שום חיבור מתח לסלונואיד)

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, avgar כתב:

הקרבורטור המדובר הוא pierburg 2b5

יש לו צ'יוק אוטמטי? אם כן, הוא עובד?

 

תפרק את המכסה של פילטר אוויר, האם במצב קר הפרפר של הצ'יוק סגור? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי אין קשר לצ'וק לבין סלד סרק עם עומס. אלא אם כן אתה שואל לגבי בעיה אחרת.

יתכן גם שאין שום חלק שאחראי להגברת הסלד בעת שילוב הילוך והכיוון מתבצע ידנית לכיוון קבוע של סרק ללא עומס שהיצרן קבע.

ז'א שאם היצרן קבע סלד סרק ללא עומס על מנוע חם 900סל"ד אז בשילוב הילוך הסלד יהיה כ 650-700סל"ד.

אינני מכיר את הרכב שלך .

אך אם תעלה צילום ברור מכמה זווית על הקרבורטור אולי אוכל לעזור.

שכן דגם הקרבורטור אינו אומר כלכך משהו משום שהוא יכול להיות מותקן בסוגי כלי רכב שונים עם אביזרים שונים מסביב.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Buki כתב:

יש לו צ'יוק אוטמטי? אם כן, הוא עובד?

 

תפרק את המכסה של פילטר אוויר, האם במצב קר הפרפר של הצ'יוק סגור? 

בניתי את הקרבורטור בעצמי,

צ'וק מנותק ומבוטל.

בשלושת הקרבורטורים שהיו לי על הרכב השינויים האלה קרו ולא ברור לי למה (מכנית)

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, avgar כתב:

בניתי את הקרבורטור בעצמי,

צ'וק מנותק ומבוטל.

בשלושת הקרבורטורים שהיו לי על הרכב השינויים האלה קרו ולא ברור לי למה (מכנית)

אם הצ'וק מבוטל אז תהיה בעיה בהתנעות קרות ואף דימום מנוע קר וכו.

אם בנית את הקרבורטור אז אתה מכיר אותו שאין בו חלק שאחראי להגברת הסלד.

ועל כן אינך פשוט הבנת שלגיר אוטומט בעת שילוב הילוך הסלד יורד משהום שהגיר יוצר עומס על המנוע ועקב כל המנוע מתאמץ והסלד יורד.

בקרבורטור יותר מתוחכם או מערכת הזרקה קיים מנגנון שיודע לפצות על עומסים.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, avgar כתב:

צ'וק מנותק ומבוטל.

ייתכן שזה מקור הבעיה.

 

עזוב גיר רגע.

 

בגלל הצ'וק המבוטל אתה מכוון סרק במצב קר כך שיעבוד יציב על 1000 סל"ד ועם הכיוון הזה בטמפרטורת עבודה הוא עובד על 1500. תכוון בטמפרטורת עבודה ל 900-1000 סל"ד כמו שזה אמור להיות ואז תראה שבמצב כר הוא לא מחזיק מונע אלא אם אתה נותן גז וזה בגלל הצ'יוק המבוטל. ממליץ להחזיר את הצ'וק לפעולה.

 

אחרי זה אם אתה מגיע למצב של 1000 סל"ד בניטרל ו 700-800 בדרייב, לדעתי זה בסדר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, ba323f כתב:

אם הצ'וק מבוטל אז תהיה בעיה בהתנעות קרות ואף דימום מנוע קר וכו.

אם בנית את הקרבורטור אז אתה מכיר אותו שאין בו חלק שאחראי להגברת הסלד.

ועל כן אינך פשוט הבנת שלגיר אוטומט בעת שילוב הילוך הסלד יורד משהום שהגיר יוצר עומס על המנוע ועקב כל המנוע מתאמץ והסלד יורד.

בקרבורטור יותר מתוחכם או מערכת הזרקה קיים מנגנון שיודע לפצות על עומסים.

הנעה קרה פיקס. כיוונתי הצתה כמו שצריך והרכב מניע אחלה. הבעיה לא שם.

השאלה שלי עדיין עומדת- אם הגיר מוסיף עומס או מוריד עומס מהמנוע, איך זה שכשהוא קר אין הבדלי סל"ד במעבר בין הילוכים? למה דווקא בטמפ' עבודה יש הבדל?

 

לפני 32 דקות, Buki כתב:

ייתכן שזה מקור הבעיה.

 

עזוב גיר רגע.

 

בגלל הצ'וק המבוטל אתה מכוון סרק במצב קר כך שיעבוד יציב על 1000 סל"ד ועם הכיוון הזה בטמפרטורת עבודה הוא עובד על 1500. תכוון בטמפרטורת עבודה ל 900-1000 סל"ד כמו שזה אמור להיות ואז תראה שבמצב כר הוא לא מחזיק מונע אלא אם אתה נותן גז וזה בגלל הצ'יוק המבוטל. ממליץ להחזיר את הצ'וק לפעולה.

 

אחרי זה אם אתה מגיע למצב של 1000 סל"ד בניטרל ו 700-800 בדרייב, לדעתי זה בסדר.

תראה.... הבנתי את הפטנט לפני כמה שנים ואז הבנתי שאני מכוון קרבורטורים רק בטמפ' עבודה (בכל רכב).

עדיין, לא מבין את העיקרון שלפיו הסלד עולה כשהמנוע חם ובשינוי הילוכים.

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...