Jump to content

avgar

  • פרסום הודעות

    202
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

3 נייטרלי

אודות avgar

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
  1. אכן הצלחה! החיישן היה התקול והיום כבר הרכב חזר לעבוד כרגיל. מיזוג, ניתוק מדחס במאמץ, מאווררים שנכנסים לפעולה רק כשצריך. בקיצור- פיקס. תודה גדולה!
  2. אם בכיבוי והנעה מחדש המדחס חוזר לעבוד- סימן שהוא תקין ולא הבעיה. ייתכן והחיישן שיושב על הקו ומטרתו למנוע קיפאון במערכת (על ידי ניתוק המדחס) מחליט לנתק מדחס על דעת עצמו. **רק מציע כיוון מחשבה, לא מבין מספיק ברכבים חדישים כדי לדעת לאן זה מוביל מכאן 😛 **
  3. התכוונתי לקבלת המינוס שלו מעצם החיבור הכפול למעגל (בניגוד לחיישן חום עם חיבור אחד שמקבל מינוס מהמנוע ואז ההתנגדות מפוענחת בשעון חום כטמפ' חום מנוע)
  4. תיארתי לעצמי שהוא מתאזן מעצם היותו בעל שני חיבורים ולא אחד, ועדיין רציתי לשלול את העניין. החיישן עלה 65, יותר מפי שתיים מאיביי אבל...כשאין ברירה אין ברירה 🙂 המדחס הסתדר ונכנס לעבודה כבר בשלב מתיחת הרצועה מחדש. תודה על העזרה, אעדכן.
  5. טוב, נורת מנוע נדלקה היום שוב. נסעתי לחנות חלפים לקנות יוניט חום חדש, לא היה להם אז הפנו אותי לumi שהייתה מעבר לכביש. קיבלתי שם יוניט עם מקט מקורי, וכשפירקתי שמתי לב להבדלי העובי בין החיישן שהתקנתי לבין החדש המקורי... כרגע עשיתי בדיקה במשך כמה דקות ועושה רושם שהכל תקין, נחזיק אצבעות ברגליים [בתמונה- החיישן המשומש עם טפלון כי ניסיתי להתקין גם בלי אום לשלול שיבוש מגע עם הראש)
  6. יש לי מפסק טרמי בצד הרדיאטור. החלפתי ריליי (פירקתי כמה וכמה דייהו בחיי ושמרתי הרבה ריליים) אז כנראה שהוא לא החשוד. כנראה שאקנה חיישן חום חדש כדי לשלול את החיישן הזה (שגם לא ברור לי מה נדפק בו אחרי חודשיים, ואם זה הוא למה אין נורת מנוע?!) יש סכנה לנסוע בלי ריליי במהירות נמוכה?!
  7. כבל גז לא מתוח, ההשערה שלי לגבי חיישן מיקום מצערת הייתה לא נכונה. בעיית הנורה נפתרה, אבל את הבוקר פתחתי עם רעידות וויברציות ותיקתוקים של הריליי מהירות נמוכה של המאוורר רדיאטור. פירקתי את רוב מערכת הקירור, ניקיתי את הרדיאטור המטונף שלי, וידאתי שהמאוורר תקין, גם מאוורר השני שיושב על המעבה. יש כנראה בעיית מגע בחיישן החדש שנמצא חודשיים על הרכב ומסיבה מסויימת החליט עכשיו להשתגע בכל מקרה, אני כמעט בטוח שנסגרתי על כיוון התקלה כשמדובר בתיקתוקים שבאים מהריליי של מאוורר הרדיאטור. עולה השאלה- איך עובד הריליי של המהירות הנמוכה? למה בכלל צריך שתי מהירויות ולא העברת מתח דרך היוניט חום כמו שאני מכיר ממכוניות ישנות? שאלה נוספת- מה יכול להידפק בחיישן חום כמו שפירסמתי למעלה?! חודשיים ימים עבד בסדר גמור והנה ברמת המגע הוא השתגע.
  8. בדוק נוזל קלאץ', כנראה שיש לך נזילה ממקום כלשהוא בקו
  9. תודה על התשובה, הגדלתי ראש ועשיתי בדיקה מעמיקה יותר בספר חיווט של הרכב. חיישן הטמפ' מתחבר לחיישן מיקום מצערת, ניתקתי את הקונקטורים וניקיתי עם ספריי מגעים. הנעתי והמנוע הגיע נורא, ניתקתי את החיווט לחיישן מצערת והנעתי, הרים טורים. כיביתי. חיברתי והנעתי שוב. המנוע עבד עגול ויפה. נורת מנוע לא נדלקה. הפעלתי מדחס, נכנס לפעולה, ניתק נכנס ניתק ושוב נכנס והתחיל לקרר. אין נורת מנוע אחרי מספר דקות של עבודה והמדחס מתנתק בלחיצה על הגז כמו שהיה עד כה. לדעתי חיישן מצערת בדרך לסיום חייו, אמצא ביט מתאים לברגים ואחליף אותו.
  10. מדהים!!! תקלה 14 14. Coolant Temperature sensor – Resistance too high or shorted circuit אחרי בדיקה קצרה ברשת מדובר בשני חיישנים, הקטע המעניין הוא שאת שניהם החלפתי ממש לאחרונה אצבע חום בראש מנוע לשעון חום וחיישן טמפ' בראש מנוע ל...אין לי מושג למה: שניהם חדשים אז.... מה יכולה להיות הבעיה?!
  11. חיישן מצב מצערת בעייתי לא היה משפיע על סלד סרק? מבחינת טורים אין לי שום בעיה. Obd ישן, אני יודע רק שאני צריך מתאם ספציפי לדייהו gm כדי לחבר סורק
  12. עברתי על רשימת הקודים של התקלות, אין שם ניסוח שמזכיר את המשפט שעלה. השאלה העיקרית שלי היא איזה מערכת אחראית על ניתוק המדחס? הרכב כולו "אנלוגי" והמערכות הדיגיטליות שם פרימיטיביות. האם יש חיישן שתפקידו לזהות עומס או טורים גבוהים ולנתק את המדחס?
  13. מחקתי את התקלה בסורק והיא חוזרת. בהנעה נורת מנוענכבית ונדלקת שוב אחרי דקה. השאלה היא לא אם יש בעיה, השאלה היא איפה הבעיה
  14. ניסיתי לקרוא תקלה בשני סורקים, אחד לא הצליח לקרוא. השני הציג תקלה בעברית "תקלת אמצעי קרור" ללא קוד תקלה. כרגע המזגן עובד תקין מצוין, רק שאין לי ניתוק מדחס בלחיצה על הגז כמו בעבר
  15. אהלן! מזה מספר ימים אני סובל מבעיה בדייהו נקסיה 1997 שלי. אחרי כמה ימים של מנוע מגמגם, נורת מנוע נדלקת ונכבית, מדחס שלא נכנס לעבודה ורעשי תיקתק של ריליי בתיבת פיוזים, הגעתי לסריקת התקלה. לצערי החיבור המיושן שלי העלה תקלה ללא מספר תקלה והיא "תקלת אמצעי קרור". בדיקה ויזואלית העלתה שרצועת מדחס לא מתוחה. מתחתי. המדחס עובד עכשיו ונכנס לעבודה (תודה לאל) אבל מנורת המנוע דלוקה ומסרבת להיכבות גם אחרי מחיקת התקלה אחרי מספר פעמים. הדבר היחיד שלא קורה עכשיו וקרה בעבר- כשהייתי מאמץ את המנוע, הוא היה מנתק את המדחס כדי לשחרר כוח למנוע. עכשיו אין ניתוק. מי יודע איזו מערכת אחראית על זה?! מפלס מי קרור פיקס, מאוורר רדיאטור עובד, מאוורר מיזוג עובד, עברתי על חיישנים ברחבי תא המנוע (חיישן מיזוג על קו לחץ גבוה, חיבורי המתח למדחס, חיבורי החשמל למאווררים, חיבור ליוניט חום בראש מנוע, חיבור ליוניט חום לשעון חום בראש מנוע, חיבור ליוניט חום ברדיאטור) והכל תקין. כיביתי את כפתור הסירקולציה החשמלי כדי לשלול קצר חשמלי מכיוון זה, והחלפתי את הריליים בתיבת פיוזים. למישהו יש רעיון לתופעה? או מה הצעד הבא שכדאי לבדוק?
×
×
  • Create New...