Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שכירת רכב באיטליה רומא


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צריך להזמין רכב לאיטליה לשבוע.

רעיונות, הערות והארות יתקבלו בברכה.

מתלבט איזה רכב, אנחנו בהרכב של שני מבוגרים עם שלושה קטנים - בוסטר ישיבה ושני כסאות בטיחות. יש לנו כסאות בטיחות צרים והיום הכל נכנס ביונדאי i30cw דור ראשון.

מזוודה אחת ושני טרולי או שתי מזוודות וטרולי. עגלת בייבי גוגר.

נסיעה מקסימלית תהיה למלון של שלוש שעות לטוסקנה. נסיעה יומית עד כשעה לכיוון.

 

הוזמן כבר סטיישן רכב מייצג פיגו 308 סטיישן. לדעתי אמור להיות בסדר. נעשה דרך אוויס. מעוניין לא להשתמש בברוקר צג ג במידת האפשר ומבחינתי חובה ביטול השתתפות עצמית ולא "החזר" או "ביטוח".

 

תוהה אם לשדרג -

Intermediate Wagon

Peugeot 3008 or similar

Automatic Transmission

לא ברור איך 3008 מוגדרת כסטיישן ולא כsuv.

חשבתי לתומי שזה אמורה להיות קטגוריה כמו פאסט סטיישו, מונדיאו סטיישן וכו.

האם ב3008 שורה אמצעית מתכווננת?

 

אופציה יותר זולה

Intermediate SUV Manual

Jeep Compass or similar

לא מכיר את הרכב הזה. אני יודע שבחלק מהsuv יותר קשה למקם כסאות בטיחות וגם התא מטען לא תמיד גדול.

 

אופציה נוספת ומאוד יקרה זה שבע מקומות ולקפל שורה אחורית. נראה כמו רכב גדול שיהיה קשה להתנייד איתו...

 

רעיונות, הערות והארות יתקבלו בברכה.

פורסם

ראשית כל אני חייב לציין שמרשים שאתם משפחה בת חמש נפשות ומצליחים לטוס עם כלכך מעט מטען יחסית (אין לי מושג איך עושים את זה...)

 

לגבי ה3008 המושב האחורי לא נע על מסילה אם זה מה שאתה שואל (בניגוד ל5008 וC5 Aircross).

 

מאיזו חברה אתה מזמין?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

תשם לב שבאיטליה הם שמים שלטים עגולים של "אין כניסה" ZTL (מעגל אדום סביב עיגול לבן) לערים ולחלק מהעיירות ההיסטוריות, לפעמים בלי כיתוב באנגלית ולפעמים בקושי שרואים אותם ואפשר לחטוף דוחות על ידי מצלמות. היה לי די סיוט לנהוג שם בקטע הזה. אתה נוסע אחרי מישהו ופתאום מגלה שאתה בכניסה ישירה לתוך עיר עם שלט קטנטן מעל הראש יחד עם המצלמה והנתיב בכלל חד סיטרי. שלא נדבר על חלק מהמקומות שמאוד קשה לנהוג בהם (סמטאות צרות וכו'). אם זה נסיעות למלון ולחניונים אז לא צריכה להיות בעיה, אבל אם זה קצת יותר מזה - רק צריך לשם לב, כי הוויז לא תמיד מתריע על כך.

 

 

פורסם (נערך)

האמת היא שהתחלתי לכתו פוסט ברוח רוברט, אבל אז נקראתי לדיון משפחתי.

 

אז, ראשית, משפחה עם 3 ילדים לא יכולה להסתדר עם מזוודה ושני טרולי. תביא בחשבון שאתה יכול לקום ליום שמש ואחרי שעתיים להיות בגשם של 100 מ"מ בשעה. לכן צריך ציוד לכל מזג אויר (לא ארקטי) - וזה תופס מקום.

 

לגבי רכב - הניסיון שלי לא כולל ילדים במושבי בטיחות. אבל יש לי כלל פשוט מאד: קח רכב שהיית קונה בארץ, עלה בשתי קטגוריות וזה מה שתשכור. לטיולים עם המשפחה שלי (5 מבוגרים) זה או סטיישן גדול (אוקטביה, מונדיאו) או ואן של 7 נוסעים, כאשר השורה האחרונה מקופלת.

 

פות"ש - יש לי הרבה ניסיון בתכנון טיולים (אם כי, כאמור, לא עם תינוקות\פעוטות במושבי בטיחות), ואם הניסיון שלך לא מספק הרי שאם תציין מה העונה בה תסעו, מה יעדי הטיול וכו' אולי אוכל לתת לך קצת עצות. מכל מקום, אם מעולם לא נהגת באיטליה קרא על החוק והמנהגים האיטלקיים. חשוב מאד להכיר את הרמזור האירופי (פניה שמאל "לא מוגנת"), את כבישי האגרה (לא להכנס בטעות למסלול של telepass אלא לקחת פתק בכניסה ולשלם ביציאה, אפשר ומומלץ בכרטיס אשראי), את מגבלות המהירות, את ה-ZTL הממזרי שיכול להכפיל את עלות הטיול, הת החובה להצמד לימין (אם כי דווקא באיטליה נתקלתי במתנחלים מרכזיים, אבל לא שמאלנים), את חוקי החניה (שקצת משתנים ממקום למקום) ועוד כהנה וכהנה. הרץ בגוגל Driving in Italy.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נהגתי בארהב, מינכן, אוסטריה וצפון איטליה.

גם בסקוטלנד ואירלנד עם ידני.

כנל קרואטיה סלובניה.

הייתי ברומא, אבל בלי רכב.

מכיר את החוקים, אני אעשה לעצמי רענון.

טסים בסוף אוגוסט.

אני מנסה להבין לעצמי האם לשדרג או לא.

 

הZTL שלהם עשה לי דוח באיזור ונציה, רק אלוהי האיטלקים יודע איך. ניצור ערכת הגנה נגד זה בבוא הזמן. עכשיו צריך לסגור רכב.

פורסם

אם כך אתה יודע את התורה.

 

הייתי לאחרונה באיטליה לפני 3 חודשים, נהגתי מרומא עד פאתי טוסקנה וחזרה (סה"כ טיול של יום וחצי, הפואנטה היתה הטיסה הייחודית). הנהגים היו בסדר חוץ מהתנחלות באמצעי והרבה שימוש בטלפון על האוזן (אבל רק בימני), והכבישים היו טובים חוץ מקטעים די ארוכים באוטוסטראדה בהם היתה תחושה שהנתיבים יחסית צרים.

 

ה-ZTL הוא צרה שלא כתובה בתורה, יש מקומות (כמו במילאנו) בהם יש התראה עם שלטי ענק שני קילומטר מראש, אבל יש מקומות בהם מדובר באיזה שלט בקוטר 40 ס"מ על הקיר של איזה בניין בכניסה לסימטה. העצה שלי פשוטה מאד: לקחת מלון בשולי העיר ולהכנס בתחב"צ (האיטלקים טובים בעניין הזה), ובעיירות הקטנות בהן אתה עושה טיול יום לחנות בחניון מסודר בשולי העיירה ולצעוד ברגל או לנסוע בתחב"צ אם רלוונטי.

 

את התורה שלי לגבי שכירת רכב כבר כתבתי, זה לא המקום לקמצנות. חוץ מהכבודה שלכם - שתהיה כנראה לפחות כפולה מהתכנון הנוכחי - עליך להביא בחשבון שתצטרך מקום לכל מיני מטען נוסף שצריך להיות נגיש - תיקי גב עם בגדים להחלפה, מזון לדרך ושישיות מים, ציוד לגשם ומי יודע מה עוד תגלה ברגע האחרון. לכן, כאמור, שכור רכב גדול ואל תכנס לסמטאות. ויש גם עניין של יחסים בין הילדים, אני לא יודע איך זה אצלך, אבל כאשר נסעתי עם הבנים שלי כאשר היו צעירים המרפקים חגגו (מה לעשות, שלושה זכרים), וההקלה הגיעה רק כאשר הבכור הגיע לגיל ולמידות שאפשרו לו לשבת במושב הקדמי הימני והאשה עברה להיות יוניפיל מאחור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אומנם זה לא 100% קשור למטרת השרשור אבל אני רוצה לתת לך טיפ נורא חשוב (לדעתי) בתור אחד שעבד פעם בהשכרת רכב.

קודם כל מצוין שאתה לא משתמש באיזה ברוקר צד ג או משהו. הכי חשוב זה להזמין מהאתר הרשמי. גם אתה לא משלם מראש, וגם אין לך עמלות ביטול כאלה ואחרות.

תרשום לעצמך, או אפילו תדפיס, את המחירים של כל הקטגוריות היותר גדולות. כי ברגע שתנחת, אחרי טיסה ביקורת דרכונים משפחה שלמה וכו', אתה לא תזכור שום מחיר שהיה כתוב באינטרנט. ככה שאם הרכב שתיקח לא יהיה בגודל הרצוי, תוכל לדעת מה באמת המחיר בלי להיכנס לאתר ולבדוק.

בנוגע לגודל של העגלה והמושבים מאחורה אני פחות בקיא ולא רוצה להטעות. את הבגאז הגדול תצטרכו רק כדי להגיע מהנמל למלון ובחזרה, ככה שאני לא רואה באמת שימוש לרכב 7 מקומות. לדעתי סתם יהיה כאב ראש.

Ford Fiesta 2014 Manual

פורסם

לגבי המטען אתה צודק אם מדובר בטיול כוכב עם מוקד בודד או טיול בטן גב באתר אחד. אבל, בכל זאת, לפי התאור זה בערך חצי זמן הנסיעה המתוכנן. ולנסוע כמה מאות ק"מ לא רק בחוסר נוחיות אלא גם בצורה מסוכנת, שכן מזוודה או תיק שאינם נקבעים כראוי בתא המטען עלולים לפגוע בנוסעים במקרה תאונה.

 

ויש עוד דבר חשוב מאד: באיטליה לא משאירים שום חפץ גלוי ברכב. זה מזמין פריצות. לכן חשוב מאד שיהיה תא מטען שיאפשר השארת מטען מתחת למדף שיסתיר את החפצים, ולא משאירים שום חפץ בתא הנוסעים בזמן הטיולים. וכמובן, לצורך זה דרוש תא מטען מספיק גדול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

איך jeep compass כרכב מייצג? מה מקבלים שם?

מישהו מתמצא בקטגורית G? שזה crossover. לעומת F שזה SUV. אוויס לא מציינים ארבע אותיות כמקובל.

משום מה בחברות אחרות היא IFMR כלומר רכב בגודל intermediate מסוג suv

 

לא בא לי להזמין רכב יקר יותר ולגלות שקיבלתי ניסאן גוק או פיזו 2008. האם קרוסאובר יהיה מרווח כמו סטיישן קומפקט?

אומנם זה לא 100% קשור למטרת השרשור אבל אני רוצה לתת לך טיפ נורא חשוב (לדעתי) בתור אחד שעבד פעם בהשכרת רכב.

קודם כל מצוין שאתה לא משתמש באיזה ברוקר צד ג או משהו. הכי חשוב זה להזמין מהאתר הרשמי. גם אתה לא משלם מראש, וגם אין לך עמלות ביטול כאלה ואחרות.

תרשום לעצמך, או אפילו תדפיס, את המחירים של כל הקטגוריות היותר גדולות. כי ברגע שתנחת, אחרי טיסה ביקורת דרכונים משפחה שלמה וכו', אתה לא תזכור שום מחיר שהיה כתוב באינטרנט. ככה שאם הרכב שתיקח לא יהיה בגודל הרצוי, תוכל לדעת מה באמת המחיר בלי להיכנס לאתר ולבדוק.

בנוגע לגודל של העגלה והמושבים מאחורה אני פחות בקיא ולא רוצה להטעות. את הבגאז הגדול תצטרכו רק כדי להגיע מהנמל למלון ובחזרה, ככה שאני לא רואה באמת שימוש לרכב 7 מקומות. לדעתי סתם יהיה כאב ראש.

הזמנת מהנציג הישראלי של חברות ההשכרה מספיק טובה? או שעדיף להזמין מהאתר העולמי שלרוב יקר יותר?

לגבי המטען אתה צודק אם מדובר בטיול כוכב עם מוקד בודד או טיול בטן גב באתר אחד. אבל, בכל זאת, לפי התאור זה בערך חצי זמן הנסיעה המתוכנן. ולנסוע כמה מאות ק"מ לא רק בחוסר נוחיות אלא גם בצורה מסוכנת, שכן מזוודה או תיק שאינם נקבעים כראוי בתא המטען עלולים לפגוע בנוסעים במקרה תאונה.

 

ויש עוד דבר חשוב מאד: באיטליה לא משאירים שום חפץ גלוי ברכב. זה מזמין פריצות. לכן חשוב מאד שיהיה תא מטען שיאפשר השארת מטען מתחת למדף שיסתיר את החפצים, ולא משאירים שום חפץ בתא הנוסעים בזמן הטיולים. וכמובן, לצורך זה דרוש תא מטען מספיק גדול.

אנחנו בטיול כוכב עם מוקד בודד.

כיסוי תא מטען זה בעיה בכל העולם. בארהב ובאירופה.

סטיישן לרוב מגיעים בלעדיו. כנל רכבי שבע מקומות שבהם הרבה פעמים מקפלים את השורה האחורית.

הדרך היחידה להבטיח כיסוי למטען זה לקחת סדאן.

פורסם

שאלה - אתה מזמין ידנית או אוטומטית?

מנסיון של קרובי משפחה - הזמינו אוטומטית לאיטליה , קבלו אישור , כשהגיעו אמרו להם - אין , מצטערים.

לקחו ידני בלית ברירה , שרפו קלאץ'

פורסם

אם אתה מתכוון לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית, עשה זאת עוד מהארץ ולא בדלפק של חברת ההשכרה כשאתה לוקח את האוטו, תחסוך לעצמך הרבה כסף ועצבים.

פורסם

בכל רכבי הסטיישן וה-7 מקומות ששכרתי היה כיסוי, אם כי בחלקם זרוק על הרצפה והייתי צריך להתקין אותו במקומו.

 

יש ארצות בסיכון פחות או יותר גבוה לפריצה. איטליה בין המסוכנות ביותר.

 

דרך אגב, בשנתיים האחרונות אני מזמין רכב דרך האתר הישראלי של אוויס/באדג'ט. נותן מחירים טובים (הנחת חבר או הנחת כ"א) והכי חשוב - כיסוי ביטוחי מלא, שהתגלה לי כחיוני. עוד יתרון - פרישה נרחבת של תחנות השכרה למקרה צורך בשרות או החלפת הרכב. זה נכון למרבית החברות הבינלאומיות, אבל עלול להיות בעייתי בחלק מהחברות המקומיות.

 

ועוד - ממליץ להרשם כחבר במועדון הלקוחות של חברת ההשכרה. נותן עדיפות בתור ולעתים גם שדרוגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ל5 אנשים בלי ספק רכב 7 מושבים(כאשר השורה האמצעית עם 3 כסאות נפרדים) כאשר כל המטען נכנס בקלות בתא המטען עם שורה שלישית מקופלת. - רכבים כמו 5008 ופיקאסו יהיו מעולים.

השיפור בנוחות ובאיכות החיים שווה את העלות הקטנה במחיר.

×
×
  • תוכן חדש...