Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 8 דקות, PriceDevil כתב:

אני גם לא חושב שמשרד התחבורה משקר - אני חושב שעיתונאי כלכליסט/ynet פזיזים. גם בהודעת משרד התחבורה נאמר שהעניין פתיר. הוא כנראה נפתר מהר מהצפוי. דגם שאין לו אישור ייבוא לא יכול להרשם במאגר.

אני לא מבין בשיטות רישום מנהליות של משרד התחבורה, אבל יתכן שהרישום הוא רק שלב אחד לםני שרכב יכול לעלות על הכביש, או על האוניה בדרך לישראל. יתכן גם שמדובר ברישום ליבוא המוגבל של 400 יחידות שטסלה קיבלה ולא השתמשה בו.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 11 שעות, tomede כתב:

 

הרכב שמוזכר בכתבה הזו AIWAYS U5 יהיה מבחן מעניין לתמחור בעידן החדש של טסלה בישראל. בגרמניה הU5 זול משמעותית מטסלה מודל 3 (36 אלף יורו לעומת 43 אלף). האם בארץ המחיר דווקא יהיה יותר גבוה, כמו שהכתבה מעריכה? או שליבואן לא תהיה ברירה אלא להציע מחיר תחרותי יותר? נניח שהוא יוצע במחיר דומה לטסלה - האם יהיו כאלה שיעדיפו ג'יפון סיני על טסלה משפחתית? יהיה מענין לראות לאן זה מתפתח.

 

יש תג מחיר ל-AIWAYS U5 והא עומד על 180000 ש"ח לדגם 2021. דגם 202 היה מעט יקר יותר (ולא נמכר חוץ משתי מכוניות הדגמה שעלו על הכביש)

סביר להניח שהוא יוצא עם עמדת טעינה ועוד הטבות כאלה ואחרות שיביאו את המחיר האפקטיבי שלו לרמה נמוכה יותר.

 

יש לזכור שטסלה יכולה להרשות לעצמה למכור לסניף הישראלי שלה את המכוניות במחיר הפסד וכך לשלם מעט מיסים. ממילא הכסף  שהחברה מרוויחה נשאר אצלה בכיס (כי החברה בבעלותה) וממילא יש לה כאן הוצאות הקמה גדולות כך שהיא לא תשלם מס על מה שהיא מרוויחה כאן. כך שאי אפשר להשוות בין המחיר של טסלה למחיר של רכב אחר לפי תמחור בארץ אחרת.

לפני 4 דקות, bobi כתב:

אני לא מבין בשיטות רישום מנהליות של משרד התחבורה, אבל יתכן שהרישום הוא רק שלב אחד לםני שרכב יכול לעלות על הכביש, או על האוניה בדרך לישראל. יתכן גם שמדובר ברישום ליבוא המוגבל של 400 יחידות שטסלה קיבלה ולא השתמשה בו.  

 טסלה מעולם לא קיבלה אישור כזה, האישור שאתה מדבר עליו הוא לדגמים שאין להם תקינה ארופית או אמריקאית (לא המקרה כאן)

ב-2020 טסלה היתה רשומה כיבואן זעיר דבר שאפשר לה לייבא עד 20 כלי רכב ללא הקמת מערך שירות ותמיכה.

 

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סיבה הגיונית יש לקחת רכב סיני נחות גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינת טווח רק בשביל לקבל מטען שעולה בשוק החופשי כ 5K ? 

 

את הלקוח הסופי לא מעניין כמה מרוויח כל אחד מהצדדים. 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, bobi כתב:

אני מאמין לך שיש את הרישום, אבל כנראה שהוא לא מספיק לייבוא סדיר.

אני לא חושב שמשרד התחבורה משקר לכל גופי התקשורת בישראל ואומר שאין לטסלה רשיון ייבוא סדיר כאשר באמת יש לה.

 

יותר סביר שהעיתונאים לקחו תגובה של משרד התחבורה מלפני חודש והכניסו לכתבה 

 

ככה לא משקרים וכותבים אמת... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, YaronNahum כתב:

איזה סיבה הגיונית יש לקחת רכב סיני נחות גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינת טווח רק בשביל לקבל מטען שעולה בשוק החופשי כ 5K ? 

 

את הלקוח הסופי לא מעניין כמה מרוויח כל אחד מהצדדים. 

 

אתה צודק - אבל לא נראה לי שטסלה ימכרו כמות לא מוגבלת של מכוניות. נראה שהם מכוונים לכמות של 300 מכוניות ברבעון. כל השאר יצטרכו לרכוש מכוניות אחרות, או להמתין בסבלנות.

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, PriceDevil כתב:

יש לזכור שטסלה יכולה להרשות לעצמה למכור לסניף הישראלי שלה את המכוניות במחיר הפסד וכך לשלם מעט מיסים. ממילא הכסף  שהחברה מרוויחה נשאר אצלה בכיס (כי החברה בבעלותה) וממילא יש לה כאן הוצאות הקמה גדולות כך שהיא לא תשלם מס על מה שהיא מרוויחה כאן.

 

טסלה מוכרת בישראל את המודל 3  הבסיסי ב 167 אלף שקלים לפני מיסים שזה 53 אלף דולר. בארה"ב היא עולה 37 אלף דולר.

הם לא מוכרים את הרכב בישראל במכירי הפסד.

גם צריך לזכור שטסלה ישראל זה חברת טסלה העולמית, אין פה יבואן שרוכש את הרכב מהחברה. יש לטסלה את עלויות הייצור הקבועות לרכבים במפעל ומשם היא שולחת אותם לכל העולם ומוכרת, בחלק מהמקומות היא מקבלת תמורה יותר גבוהה ובחלק יותר נמוכה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, eladts כתב:

 דרך אגב לכל אלו שדיברו על יבוא אישי לפני שנודעו המחירים בישראל, הנה עוד סיבה למה יבוא אישי יהיה בעיתי. רכב שלא יועד לישראל יכיל אזעקה מצפצפת ואסור ביבוא.

לדעתי ביבוא מקביל בודקים רק שיש אישור יבוא במשרד הרישוי. 

ביבוא מקביל אף אחד לא יבדוק אם האזעקה רועשת. 

 

הדבר היחיד שעשו טוב בתחום זה לפתוח אותו ליבוא אישי.

זה הגדיל תחרות, אומנם בפלח פחות עממי אבל זה נותן אלטרנטיבה בשוק הריכוזי הזה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, התחלתי להתעניין קצת בנושא הטעינה ולא הצלחתי להבין כמה דברים :

 

  1. האם טסלה מודל 3 ישראלית יכולה או צריכה להיטען מתשתית תלת-פאזית ? אם כן, יש בזה יתרון מבחינת זמן טעינה לעומת חד-פאזית ?
  2. אני גר בבית משותף חדש יחסית בדירה בקומה שישית, חניה פרטית בטאבו תחת כיפת השמיים. תשתית החשמל הדירתית היא 3X25 אמפר. האם יהיה צורך להגדיל ל 3X40 אמפר כדי לטעון טסלה בלילה תוך כדי שהבית ממשיך לתפקד ?
  3. בהנחה שאכן הגדלתי את החיבור מול חח"י (סיפור של כ 2700 ש"ח), האם אני יכול פשוט להוריד כבל 5X6 מארון החשמל שלי בדירה לשקע סיקון תלת פאזי שיעמוד על קופסה ועמוד בחניה שלי, ולשם לחבר איזו עמדת טעינה שבא לי ?

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, bobi כתב:

טסלה מוכרת בישראל את המודל 3  הבסיסי ב 167 אלף שקלים לפני מיסים שזה 53 אלף דולר. בארה"ב היא עולה 37 אלף דולר.

הם ממש לא מוכרים את הרכב במחירי הפסד לסניף הישראלי.

 

 

ממליץ מאד לעבור על השרשור לפני שיורים על אוטומט דברים בסגנון YNET, ב10 העמודים האחרונים (כ5-6 דק' מזמנך), נדון עניין המחיר לעומק.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, elibaba כתב:

טוב, התחלתי להתעניין קצת בנושא הטעינה ולא הצלחתי להבין כמה דברים :

 

  1. האם טסלה מודל 3 ישראלית יכולה או צריכה להיטען מתשתית תלת-פאזית ? אם כן, יש בזה יתרון מבחינת זמן טעינה לעומת חד-פאזית ?
  2. אני גר בבית משותף חדש יחסית בדירה בקומה שישית, חניה פרטית בטאבו תחת כיפת השמיים. תשתית החשמל הדירתית היא 3X25 אמפר. האם יהיה צורך להגדיל ל 3X40 אמפר כדי לטעון טסלה בלילה תוך כדי שהבית ממשיך לתפקד ?
  3. בהנחה שאכן הגדלתי את החיבור מול חח"י (סיפור של כ 2700 ש"ח), האם אני יכול פשוט להוריד כבל 5X6 מארון החשמל שלי בדירה לשקע סיקון תלת פאזי שיעמוד על קופסה ועמוד בחניה שלי, ולשם לחבר איזו עמדת טעינה שבא לי ?

 

קרא כאן רלוונטי גם לטסלה, סביר להניח שבשביל טעינה מיטבית תצטרך עמדת טעינה Mode 3 (ועדיף תלת-פאזית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, shellcase כתב:

ממליץ מאד לעבור על השרשור לפני שיורים על אוטומט דברים בסגנון YNET, ב10 העמודים האחרונים (כ5-6 דק' מזמנך), נדון עניין המחיר לעומק.

ממליץ מאוד לך לעבור יותר בתשומת לב על תגובות לפני שאתה מבטל אותן על אוטומט.

בארץ טסלה standart range plus עולה 53 אלף דולר, בארה"ב זה פחות מ 40.

עובדה נתונה.

גם אם יתכן שיש הבדלים קטנים באיבזור ובנתונים, עדיין בישראל היא יותר יקרה וגם יש לזכור שהמחיר בארה"ב הוא לא העלות של הייצור, אלא העלות לצרכן וטסלה לא מוכרת את הרכבים ליבואן ישראלי ברווח, אלא מוכרת אותם בעצמה בישראל, כך שהרווח הגולמי שלה נגזר מעלות הייצור והמשלוח וכו.. ולא ביחס לעלות הרכב לצרכן בארה"ב.

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, bobi כתב:

טסלה מוכרת בישראל את המודל 3  הבסיסי ב 167 אלף שקלים לפני מיסים שזה 53 אלף דולר. בארה"ב היא עולה 37 אלף דולר.

הם לא מוכרים את הרכב בישראל במכירי הפסד.

גם צריך לזכור שטסלה ישראל זה חברת טסלה העולמית, אין פה יבואן שרוכש את הרכב מהחברה. יש לטסלה את עלויות הייצור הקבועות לרכבים במפעל ומשם היא שולחת אותם לכל העולם ומוכרת, בחלק מהמקומות היא מקבלת תמורה יותר גבוהה ובחלק

 

Just now, bobi כתב:

ממליץ מאוד לךלעבור יותר בתשומת לב על תגובות לפני שאתה מבטל אותן על אוטומט.

בארץ טסלה standart range plus עולה 53 אלף דולר, בארה"ב זה פחות מ 40.

עובדה נתונה.

 

 

אתה ממש לא מדייק.

רק מרכיב המעמ ברכב הוא 30k, 

וזה עוד בלי מס קניה. 

אבל אשמח להבין איך הגעת לתחשיב הזה. 

 

לגבי ארה"ב, 

אתה צריך לקחת בחשבון

שיש ברוב המדינות מס שלא מופיע במחיר המוצג לך, אבל נא בדרכ ב1500-2500..

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.2.2021 בשעה 08:59, Cadillac58 כתב:

 

טוב אז הנה. מה שגיליתי בסופ"ש הוא שדווקא יש כפל מבצעים - גם הטבה של 75 אלף שקל במס קנייה וגם הטבה של 16.5 אלף שקל בגין זיהום אוויר 0, ובנוסף להטבה ידועה של עד 2,500 שקל לפי ציון הבטיחות.

אחרי שחבר פורום שלח לי את תחשיב המיסים בייבוא אישי טרי התברר לי מה שלא כתוב מפורשות בשום מקום (אבל במרומז כתוב פה למטה) החל מ-1.1.20 (הייבוא האישי שלי היה שבוע קודם ואז היה אחרת), כשהוצבה תקרה של 75,000 שקל להטבה במס קנייה לרכב חשמלי, הוחלט להעניק בנוסף את ההטבה המקסימלית בגין אפס זיהום. יפה!

טסלה מספרת שהמס (קנייה) על מודל 3 בסיסית הוא 9,223 ש"ח. מכאן הנוסחה פשוטה למדי, כש-X הוא שווי הרכב למס בפתח הנמל, ושיעור מס הקנייה על רכב בישראל הוא 83% לפני זיכויים:

0.83X-75,000-19,000=9,223

124,365=X     (שהם 37,820$ מעניינים בפני עצמם שמשקפים רווח יצרן נאה).

124,365+9,223=133,588 היא העלות כולל מס קנייה.

טסלה גם מספרת לנו שמחיר הרכב לפני מע"מ הוא 153,173.

ההפרש בין שני המספרים, לא שזה ממש משנה לנו, הוא הרווח הגולמי שהיא רושמת בארץ - 19,585 (15.75% צנועים).

 

לגבי תוספות שונות ודגמים אחרים, שכמובן רק מעלים את המחיר, זה ברור שכל שקל נוסף בעלות הרכב בשער הנמל ימוסה לפי 83% פלוס מע"מ שכן תקרת ההטבה היא שיקלית וכבר נוצלה במלואה. זה אומר שככל שהרכב יקר יותר, מרכיב המס מתוכו עולה באופן תלול וזה מתבטא בנתונים של טסלה.

 

אגב אפילו מודל 3 בסיסית, שנהנית ממרכיב מס של פחות מ-20% (!), עולה בארץ עשרות אלפי שקלים יותר מבשאר השווקים, למעט בריטניה שם היא עולה 183 אלף שקל (גרמניה 162, איטליה 169, צרפת 145, אמירויות 149, קנדה 137, ארה"ב 129). זה דווקא נותן תקווה שיש פה מספיק "בשר" כדי להשאיר את המחיר לטווח ארוך ולהשפיע על כל השוק בארץ.

 

סיימתי לכתוב כאן על מיסים, מי שרוצה יכול לשלוח הודעה פרטית.

@bobi, דמיין ששמתי לך את הטקסט הזה שנכתב בעמ' 55 ביד, ועכשיו תעשה ככה:
image.jpeg.9538ea28a46fd43fecc4373d3f7d4615.jpeg

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, shimta כתב:

 

 

אתה ממש לא מדייק.

רק מרכיב המעמ ברכב הוא 30k, 

וזה עוד בלי מס קניה. 

אבל אשמח להבין איך הגעת לתחשיב הזה. 

 

לגבי ארה"ב, 

אתה צריך לקחת בחשבון

שיש ברוב המדינות מס שלא מופיע במחיר המוצג לך, אבל נא בדרכ ב1500-2500..

 

 

טסלה מפרסמת באתר בארץ את המחיר לפני מיסים. 169 אלף ש"ח. 

את המס על הרכב משלם הצרכן ולא החברה. המחיר שמפורסם בארה"ב הוא לפני מיסים.

לפני 8 דקות, shellcase כתב:

@bobi, דמיין ששמתי לך את הטקסט הזה שנכתב בעמ' 55 ביד, ועכשיו תעשה ככה:
image.jpeg.9538ea28a46fd43fecc4373d3f7d4615.jpeg

אולי אתה צריך לעשות ככה.

גם בחישוב שלך יוצא שהם לא מוכרים את הרכב בהפסד. וגם המחיר שלו בארץ לפני מיסים הוא 169 אלף ולא 153.

מה גם שלפי החישוב שלך הם הצהירו על עלות רכב זהה למחיר שלו לצרכן בארה"ב. בהנחה שהם לא מוכרים את הרכב לצרכן בארה"ב במחירי עלות, 37 זה כבר אחרי שהם רושמים עליו רווח עוד לפני שהוא בכלל מגיע לישראל.

 

כך שהטענה שהם מוכרים רכבים בהפסד בישראל היא לא נכונה, כמו שכתבתי בהתחלה.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר 169.הוא כולל מע"מ... 

המחיר לא כולל מיסים (מס קניה) 

אם תוריד את המעמ ואת המס תגיע 

לסכום קרוב ל43k דולרים. 

וזה בחישוב גס. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...