Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחלנו לחפש דירה לרכישה, לצורך מגורים ולא השקעה. אחרי כמה חודשי חיפוש, מצאנו דירה ששנינו אוהבים.

עכשיו השאלה היא מה לעזאזל צריך לבדוק?

לוקחים את הדירה למכון בדיקות ומעלים אותה על ליפט?

בודקים לה קומפרסיה בניאגרה?

 

הדירה בבניין מאמצע שנות ה70, קומה שלישית ואחרונה, לא משופצת (למעט המקלחת ששופצה אבל לא לטעמנו).

 

אחרי הרכישה לא יהיה לנו כסף לשיפוץ מידי, וזה דבר שיאלץ לחכות כמה שנים (הדירה במצב טוב ובמבט לא מקצועי נראה שאפשר להכנס ולגור בה בלי בעיה).

 

איזה בעלי מקצוע מביאים לפני רכישה?

שמאי עושה משהו חוץ מלבדוק את מחיר הדירה מול מחיר ממוצע לנכס דומה?

איך אני יודע שאין הפתעות כואבות בצנרת? בחשמל?

בעצם השאלה האמיתית היא מה הם הצעדים לעשות כדי לצמצם את הסיכוי שנגיד עוד x שנים "איזה מפגרים יצאנו".

 

אשמח לעזרה בעניין, כי אני מבין ברכישת דירות בערך כמו בסריגת ממחטות שרוול.

מה חתימה? תתפשטי!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

יש חברות בדק בית, שבודקים את הדירה ונותנים לך דו"ח מפורט עם ליקויים וסימנים לבעיות. הם בודקים את החשמל, המים, רואים שהשטח של הדירה באמת כמו שרשום, בודקים שאין ליקויים לפי חוק התכנון והבניה, נזקי רטיבות ועובש מהגג וכל מיני דברים.

בלי קשר לזה, צריך עו"ד שיטפל בכל העניין של החוזה והרישום של הדירה על שמך.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

אני דווקא לא ממליץ על בדק בית לדירת יד2(אומר על בסיס נסיוני עם 2 חברות שנכחתי בבדיקה), זה יותר טוב לדירות חדשות שאפשר לקבל אחריות מהקבלן ולדרוש תיקונים, ושאי אפשר לראות ליקויים שעולים תוך כדי שימוש.

הייתי בכמה בדיקות שהם עשו, אם יש ליקוי משמעותי כמו רטיבות בקירות של המקלחת זה משהו שאתה יכול לראות, כנ"ל רטיבות מהגג.

בחשמל ומים הם לא נוגעים כלל, חשמל אסור להם ע"פ חוק, מים אין להם את הכלים וזאת לא מטרת הבדיקה, כנ"ל ביובים.

לדעתי זה עוד יותר מיותר בדירה בת 30 שנה, זה לא שבעל הדירה ייתקן משהו.

 

לגבי דברים שאתה יכול לבדוק בעצמך והם בתכלס החשובים.

1. מצב אטימות הגג, אתה יכול לעלות ולצלם תמונות וגם לשלוח כאן ותקבל עזרה.

2. להסתכל על התקרה לראות שאין רטיבויות

3. להסתכל סביב קירות המקלחות(פנימי וחיצוני) לראות שאין רטיבויות

4. לרדת לשכן בקומה למטה, לראות שאין רטיבויות מהדירה הזאת.

5. לבדוק בעצמך שהמים יורדים במקלחת ושהניקוז תקין

6. להפעיל את כל מערכות החשמל הכבדות לראות שהחשמל לא קופץ.

7. שהשיפוע של אדן החלון הולך כלפי חוץ(תקנה פלס מיני ב 50 ש"ח), שאין רטיבות סביב החלונות.

 

תביא שיפוצניק שאתה מכיר, גם כדי לקחת הצעת מחיר והוא כבר יכול לעלות על בעיות(סוג של תתייעץ איתו)

עכשיו התחילו גשמים, תגיע לדירה ביום גשום זאת הבדיקה הכי טובה לבעיות חיצוניות.

אחי קנה בית בסדר גודל של 4+ מלש"ח, בית בן 15 שנה.

אני די מבין בזה, עוסק בתחום, ויש לי את כל הכלים( מצלמה תרמית, פקקים לבדיקות אטימות, מצלמת צנרת - אוהב את זה כתחביב) אבל בגלל הרגישות והסכום הגבוה, הם רצו לעשות בדיקה, אם יהיה משהו לא רציתי לקחת אחריות על הבדיקה והעדפתי לתת לו להחליט, ואמרתי לעצמי אולי נלמד משהו.

הם לקחו חברה דיי ידוע בשוק, שילמו 2500+ מע"מ,

מלבד בדיקת ליקויים שהקיר עקום מעל 2 ס"מ, שיש באמבטיה סף אלומניום שיכול להיות מסוכן לילדים, וקופסאות ביקורת פתוחות(גלוי לכל אחד) היו עוד 15 ליקויים חסרי חשיבות, וגם מה שהוא רשם לא צריך להיות מומחה.

אני ביקשתי במהלך הבדיקה שהוא לפחות יבדוק את כל התריסים החשמליים. כנראה שהוא בדק חלק מהם.

חודשיים אחרי שהם עברו לדירה תריס אחד נדפק(כנראה שהיא דפוק גם לפני.

 

 

עריכה: אני לא רושם את כל זה לחסוך לך את עלות הבדיקה, אני רושם את זה כי אני חושב שהיא פחות יעילה בדירת יד 2, ובפועל הם לא בודקים את מערכות הבית מעבר לדברים שאתה יכול לעשות בעצמך, עם הכוונה קטנה

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

מוסיף רק למגיב שמעליי שענה בצורה מקיפה ונכונה.

 

ממליץ לדבר עם השכנים מלמטה ובצדדים כשאתה מגיע לבדך ללא המוכר ולהתעניין לגבי בעיות בעבר, נזילות וכו.

 

תבדוק מול ועד הבית מתי פעם אחרונה טופל הגג זפת סיד וכו. כל כמה זמן מנקים את הבניין וכו. להבין אם הבניין מתוחזק או לא.

 

 

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...