Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתיחת בורג אגן שמן מנוע - אלנטרה 2007


rafi_vk
שימו לב! השרשור הזה בן 1747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

כמידי שנה אני עורך לעצמי את הטיפול של החלפת שמן,פילטרים וכו'.

לא מצליח לפתוח את הבורג (כנראה עפתי על עצמי בסגירה של הפעם האחרונה)

לאחר ניסיונות רבים שכשלו (עם ראצ'ט ובוקסה מתאימה) ניסיתי עם ג'בקה , גם ללא כל הצלחה.

ראיתי שאני מתחיל לחרוש מעט את הבורג ולכן החלטתי להפסיק כדי שלא להרוס את ראש הבורג.

 

אינני יודע מה לעשות. מישהו יוכל לעזור לי? (אני מאיזור ר"ג)

 

תודה לכולם

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי כשהמנוע היה חם

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה עם מוט ארוך (breaker bar) שיתן לך מספיק מומנט.

 

מקרה הכי גרוע תנסה עם מברגת אימפקט *ביתית* שתזעזע קצת את הבורג. בהנחה ויש לך ניסיון ורגש עם כלים יותר חזקים אז אפשר לנסות גם איתם למרות שאני אישית לא רואה סכנה בפתיחת בורג עם כלי חזק יותר - אבל יכול להיות שזה בגלל שאף פעם לא הגעתי למצב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין לך ברייקר בר תנסה לחבר לראצט שיש לך מוט כלשהוא שייתן לך יותר מומנט,

הכי חשוב לקנות בורג חדש ולא להחזיר את הישן אם מצבו כבר לא טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי גם, הגעתי למצב שבראש כבר שחוק.

תקנה twist socket לפי המידה של הבורג וככה תוכל לחלוץ את הבורג הקיים.

כמו שאמרו לפני תחליף לבורג חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תיגש לחנות חלפים ותרכוש לך בורג אגן שמן חליפי תואם ודיסקית מעיכה על הדרך. (תבדוק גם אם יש להם אגן שמן ואטם מתאימים במידה והרסת הברגה)

 

לאחר מכן תמצא דרך לחרוץ את ראש הבורג - למשל דרמל עם דיסק חיתוך זעיר (מאוד יעיל - עזרתי ככה לשכן לשחרר בורג של מנעול דלת שנתקע ואני מדבר על גולף - הגרמנים האלה חולי נפש) ואז עם מברג ג'בר או ביט שטוח איכותי על ראצ'ט מאוד חזק - לשחרר את הבורג.

 

 

במידה והרסת את ההברגה יש לך באמת שתי אופציות -

 

האחת היא לקדוח מחדש את החור ולהבריז - להשיג בורג בקוטר גדול יותר - לא רצוי כשמדובר על אגן שמן, תעשה את זה לא נכון ותהיה לך אכילת שמן או שפשוט תאבד מנוע.

 

השניה היא להחליף אגן שמן כמו שכבר ציינתי.

 

 

בגדול המומנט לרוב אגני השמן הוא בין 30-40 ניוטון חלקם אפילו 25 - עם ראצ'ט בגודל בינוני מדובר בהפעלת כוח מאוד מינורי - אין שום סיבה לסגור אגן שמן עם מאמץ.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתח רינג הצד של העיגול שלם, ופטיש תן דפיקות קטנות בקצה של המפתח, נגד כיוון השעון.

שאתה מתחת לרכב עם היד אין מספיק מומנט לכן קשה לפתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא שראש בורג מתחיל להיאכל הטעות הגדולה ביותר היא לנסות עם רינג שלם לפתוח אותו...הוא לגמרי יהפוך את ראש הבורג לעגול. במצבים כאלה מה שאני עושה לוקח משחזת ועובר על הפינות והדפנות של הבורג כך שיצליח לשבת כמו שצריך בבוקסה. להשתמש כמובן בבוקשכ משושה ולא משוננת ואז הבורג ייפתח בלי בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסובארו התקנתי FUMOTO VALVE - פשוט דבר גאוני! ממליץ בחום.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הברז עם אבטוח ומתחתיו מגש מגן עם חמישה ברגים והרכב 11 ס"מ מהרצפה - GOOD LUCK WITH THAT SHIT

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...