Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2666 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

מכרתי לא מזמן את הויטרה שנתון 96 שלי שהיתה נפלאה מבחינה טכנית אבל זה היה סיוט לעשות טסט פעמיים בשנה אז החלטתי להתקדם לרכב חדש, אפשר גם משומש אבל שימנע ממני לגשת למכון רישוי לפחות בשנתיים הראשונות ויחסוך לי המון זמן וכאבי ראש במיוחד כשעדין יש אחראיות יצרן.

 

אז כמו שאמרתי נסעתי על גיפון קטן וישן והייתה מרוצה מאוד, אני שוקל אם לעשות ליסינג או מימון אז אשמח לשמוע מהניסיון שלכם איזה עסקה עדיפה.

בגדול אני נוסע נסיעות קצרות משהו כמו 10 אלף קמ בשנה.

חיפשתי רכבי קרוס או איזה גיפון משנת 2018 וחדש מהחברה זה מתחיל מ105K כשהסדטר של דאציה פותח את הרשימה ופייר לא התרשמתי כמו שהתלהבתי (תמורה למחיר).

אשמח לעזרתכם בנוגע לרכישת רכב ובאיזה דרך, מה שחשוב לי זה אמינות בראש ובראשונה ושיהיה מרווח בעל תא מטען גדול (רכב שאוכל להכניס גלשן ועוד 2 אנשים נניח).

מבחינת תקציב אני מוכן לתת מקדמה של עד 20K וכל חודש נניח עד 900 שקל, יש רכבים שיענו על הכל?

תודה רבה לעוזרים וסופ"ש נעים.

פורסם

ההמלצה ברורה - רכב משומש.

 

עם מקדמה של 20 אש"ח ותשלום חודשי לא גבוה (900 ש"ח) יקח לך איזה 8 שנים להשלים את רכישת הרכב. רוצה לשלם תמורת הרכב תקופה כה ארוכה? אל תשכח שבמהל 8 השנים מצבך הכלכלי והצרכים שלך צפוים להשתנות, ולא טוב לקחת הלואה כך שהיתרה שלך על הקצה.

 

האופציה הנוספת הינה רכישת רכב משומש - או בסכום שבידך (אני מניח שיתן לך אפשרות לטסט שנתי למשך מספר שנים). או לוותר על רכב ולהתנייד בתחב"צ עד שתחסוך את הסכום הדרוש לרכישת רכב יותר צעיר. מן הסתם הוצאות התחבורה שלך יצטנצמו בהרבה מאות שקלים בחודש, אולי מעל 1000, ואותם כדאי לך "לשים בצד".

 

אם בכל זאת חשקה נפשך בהחלפת רכב כעת גש לבנק וברר מה תהיה עלות הלואה בסך, נניח, 20,000 ש"ח, שתאפשר לך רכישת רכב בן 6-8 שנים. אם ההלואה בריבית סבירה תחשוב על נטילתה, אם מדובר ברבית גבוהה תחשוב עוד פעמיים, כי ככל הנראה הבנק רואה אותך כלקוח מסוכן, והדבר האחרון שאתה רוצה הוא להכנס לאיזה בור כלכלי בגלל רכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
ההמלצה ברורה - רכב משומש.

 

עם מקדמה של 20 אש"ח ותשלום חודשי לא גבוה (900 ש"ח) יקח לך איזה 8 שנים להשלים את רכישת הרכב. רוצה לשלם תמורת הרכב תקופה כה ארוכה? אל תשכח שבמהל 8 השנים מצבך הכלכלי והצרכים שלך צפוים להשתנות, ולא טוב לקחת הלואה כך שהיתרה שלך על הקצה.

 

האופציה הנוספת הינה רכישת רכב משומש - או בסכום שבידך (אני מניח שיתן לך אפשרות לטסט שנתי למשך מספר שנים). או לוותר על רכב ולהתנייד בתחב"צ עד שתחסוך את הסכום הדרוש לרכישת רכב יותר צעיר. מן הסתם הוצאות התחבורה שלך יצטנצמו בהרבה מאות שקלים בחודש, אולי מעל 1000, ואותם כדאי לך "לשים בצד".

 

אם בכל זאת חשקה נפשך בהחלפת רכב כעת גש לבנק וברר מה תהיה עלות הלואה בסך, נניח, 20,000 ש"ח, שתאפשר לך רכישת רכב בן 6-8 שנים. אם ההלואה בריבית סבירה תחשוב על נטילתה, אם מדובר ברבית גבוהה תחשוב עוד פעמיים, כי ככל הנראה הבנק רואה אותך כלקוח מסוכן, והדבר האחרון שאתה רוצה הוא להכנס לאיזה בור כלכלי בגלל רכב.

 

תראה, יש לי את כל הסכום לרכוש רכב חדש מהחברה גם ב-150K אבל אני לא מעוניין לשלם את כל הסכום הזה כרגע כי אני רוצה להשאיר לי את הכסף ולהשקיע אותו במקום אחר.

אני מעוניין להחליף כל 3 שנים רכב ולא מעניין אותי עם הרכב בבעלותי או לא, מה שאני מחפש זה כלי שישרת אותי הלוך חזור במחיר הכי טוב ושיהיה מרווח כמה שיותר. חשבתי על ליסינג אבל רציתי לשמוע על עוד כיוונים מבעלי ניסיון כאן.

עריכה אחרונה על ידי zachbublil
פורסם

קודם כל - אם יש לך הכסף התמונה שונה ממה שהצטייר לי מההודעה הראשונה.

 

מצד שני - ושוב, אני לא יודע אם אני מבין אותך נכון - 150,000 ש"ח הם סכום לא גדול (למרות שצבירתו לא קלה) והגישה שלך לא לשרוף את כולו על רכב חדש נכונה לגמרי.

 

השאלה הבאה היא האם אתה באמת זקוק לג'יפון. זה נחמד, אבל אם זה מחסל לך את החשבון זו בחירה בעייתית במבט לעתיד. למה לא תחפש איזו מיני או סופרמיני ביד ראשונה 0 ק"מ, משהו שיספק אדם אחד או זוג לנסיעות קצרות? תוכל למצוא כזה בחצי חסכונותיך, או איזו משומשת קצת יותר גדולה בת 6-8 ברבע חסכונותיך - ולהנות מרכב אמין לעוד שנים לא מעטות. אם אתה בעל משפחה האמור לעיל נכון, רק בקבוצת גודל המתאימה למשפחה.

 

לגבי הטסט - הגישה שלך לא לעשות טסט היא שטות. אני יכול להבין שההתעסקות בכל מיני אישורים מהמוסך ברכב ישן נמאסה עליך, מה גם שאמינותו צפויה לרדת בטווח הנראה לעין. אבל מכאן עד קפיצה למכון הרישוי ל-20 דקות פעם בשנה המרחק גדול. החלפת רכב כל 3 שנים פירושה ספיגת כל ירידת הערך שלו, לרכב משפחתי זו בעצם עלות של משהו כמו 15,000-20,000 ש"ח לשנה. רוצה לספוג את זה? אם לא - חשוב על רכב משומש שכב ספג את עיקר ירידת הערך, והחזקה לטווח ארוך שתחסוך גם היא לא מעט כסף כל עוד הרכב לא משבית אותך ועולה יותר מדי במוסך. אבל לרכבים מודרניים יש סיכוי גבוה להגיע לגיל 10-12 שנים בלי תקלות משמעותיות, בודאי בנסועה נמוכה כשלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה צודק, אני מעוניין בגיפון בשביל הנוחות והכיף ואין באמת סיבה אקוטית לרכב מהסוג הזה.

אני קצת חולק על עניין הטסט והתקלות ברכב משום שאני לא בעל ידע במכונאות ואין לי את הדרך לדעת מה מצבו האמיתי של הרכב ולכן אני מעדיף לנקות את הראש עם רכב עם אחראיות ובלי בעיות במכון רישוי כי אין לי חברים שם ומה לעשות שיש לי פרצוף של "בוא תשחיל אותי בעוד טיפול במוסך".

באמת נמאס לי להרגיש ככה ואני רוצה שקט מהכיוון הזה, אולי באמת אפנה לכיוון של סופר מיני קטנה יותר ואתפשר על הגובה והמרווח. מה אתה מציע בתחום הזה?

פורסם

למלא את הראש בקצת ידע טכני יכול לחסוך לך המון כסף, שלא גדל על העצים.

אני מבין את רצונך להשתדרג אבל עם זאת כדאי שתבין ששיקול של רכב באחריות, לעומת משומש חדש (בן 3-4) הוא רגשי נטו, ולא כלכלי בעליל.

אני לא אמנע ממך ללכת לסוכנות ולהשכיב למשל 120 אלף עבור קרוסאובר חדשה, אבל אני חושב שתוכל למצוא רכבים שישרתו אותך גם עשור בלי תקלות של ממש, במחיר שנמוך כמעט בחצי ממחיר קניה של חדש.

מעבר לכך שתחסוך את עשרות אלפי השקלים בירידת הערך, עדיין תסע ברכב חדש, בטיחותי יותר וסביר להניח אמין.

פורסם
למלא את הראש בקצת ידע טכני יכול לחסוך לך המון כסף, שלא גדל על העצים.

אני מבין את רצונך להשתדרג אבל עם זאת כדאי שתבין ששיקול של רכב באחריות, לעומת משומש חדש (בן 3-4) הוא רגשי נטו, ולא כלכלי בעליל.

אני לא אמנע ממך ללכת לסוכנות ולהשכיב למשל 120 אלף עבור קרוסאובר חדשה, אבל אני חושב שתוכל למצוא רכבים שישרתו אותך גם עשור בלי תקלות של ממש, במחיר שנמוך כמעט בחצי ממחיר קניה של חדש.

מעבר לכך שתחסוך את עשרות אלפי השקלים בירידת הערך, עדיין תסע ברכב חדש, בטיחותי יותר וסביר להניח אמין.

 

הלוואי והיה לי את הזמן למלא את הראש בידע טכני, ואני לא אומר זאת בתור עצלן אלא אני לומד כל כך הרבה דברים אחרים כרגע.

תשמע, כמו שכתבתי כבר אני לא מעוניין להשכיב את הכסף שלי ולא פוסל קניה של רכב משומש.

הבעיה היא שאין לי רקע טכני ואני מפחד שאפול על רכב בעייתי ואבזבז המון זמן וכאבי ראש, מה היית מציע לי לעשות במידה והדרישות הם אמינות ומרווח.

פורסם

תראה, כלאחד מאתנו יכול ליפול ברכישת רכב משומש. יודע מה - תיפול עם רכב של 40 אש"ח ותזרוק אותו לפח. תקנה עוד אחד באותו סכום - עדיין שרפת 80,000 ש"ח ולא 120,000.

 

עזוב את הרגשות. במצבך קונים רכב עם הראש. קרא את השרשורים הרלוונטיים בדביקים של פורום זה, גייס מישהו מחבריך שמבין בזה והחל לחרוש את האיזור לפי המודעות. כאשר תתקל ברכב שנראה מתאיםלצרכיך, והבדיקה הראשונית שלך (של המכונית ושל רשיונויה מול מסמכים של המוכר) מראה שהמועמדת ראויה - קח אותה לבדיקה במכון מומלץ שתעלה כ-500 ש"ח.

 

אפשרות שניה - חפש איזו מיני או סופרמיני (ההנחה שלי היא שאתה רווק שנוסע בעיר, ואז מדובר ברכב ההגיוני ביותר) צעירה או בעסקת 0 ק"מ. תקבל רכב חדש על הכביש בסד"ג של 50-60 אש"ח.

 

לגבי הטסטים - צא מסרטי האימה. אני חסר ידע טכני ומעביר את המכוניות שלי טסטים באופן עצמאי כבר למעלה מ-30 שנה. מגיע למכון, משלם, עובר את המסלול ואוסף את הרשיון החתום והמדבקה. עשיתי לפחות 50-60 טסטים, נפסלתי 3 פעמים: פעם אחת על לוחית רישוי (לגיטימי ברכב עם לוחיות בנות 10, אחרי 15 דקות יצאתי עם לוחית חדשה), פעם אחת על גרמושקה (תודה למכון שמנע נזק לציריה) ופעם על זיהום אויר (ביקור במוסך - 10 דקות ו-200 ש"ח לכיוונון מנוע באמצעות המחשב). אבא שלי העביר את המכוניות שלו טסט באופן עצמאי עד גיל 91. ואם אתה כל כך חושש מהעניין שלם 100 ש"ח למוסך בסיום הטיפול השנתי ותן לו לעשות את העבודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...