Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפער בין טוסון לסנטה פה הוא 1500$ בלבד...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2765 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

איך שלא תהפכו את זה, גם אם המפרט לא בדיוק זהה וכו'... עדיין מבחינה מהותית הפער בארץ הוא הזוי, פי 20 מארה"ב, ו שומדבר לא מצדיק את זה.

מתפלא על אנשים שמגנים על היבואנים, בגלל אנשים כאלה נמשיך לשלם מחירים הזויים בארץ... על כל מוצר בכל תחום.

פורסם

אף אחד פה לא חושב שהיבואנים הם חסידים או צדיקים. לא נראה שמישהו כאן מתווכח עם העובדה שכאן יקר יותר.

הבעיה שאנשים זורקים מושגים לאוויר מבלי להבין את המספרים. מישהו כאן מסוגל להגיד בכמה היבואני רכב המקומיים מתמחרים את המוצר שלהם יותר ממה "שצריך"?

שוב, אין כאן שאלה אם הם עושים את זה או לא, רובנו מסכימים שכן (מהעובדה הפשוטה שהיבואנים הם בלעדיים, היבוא מקביל הוא זניח מינוס בשוק שלנו כיום).

השאלה שוב, בכמה? 5%? 25? 1000 ש"ח? שמישהו יביא מספרים ונדבר.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

פורסם
לצטט מויקפדיה אתה יודע היטב.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%AA

 

זה ששום דבר לא בסדר, זה לא אומר שהכל בסדר.

את זה למדתי בקורס הראשון בכלכלה.

 

 

בשונה ממך, אני לפחות מבין מה רשום שם. לא זורק סיסמאות.

 

באמת ציפית שאני אסרוק את השיעור הראשון של לימודי מאקרו כלכלה? תהיה בטוח שרשום שם אותו דבר

A3

A4

פורסם
בשונה ממך, אני לפחות מבין מה רשום שם. לא זורק סיסמאות.

 

באמת ציפית שאני אסרוק את השיעור הראשון של לימודי מאקרו כלכלה? תהיה בטוח שרשום שם אותו דבר

נראה לך שאחרי שקראתי את הפוסט שלך היו לי ציפיות כלשהן?

פורסם

איצו, אחרי ההודעות הכל כך נרגשות וחותכות שלך גם כאן וגם בשרשור של הi30N, אני רוצה לספר לך משהו. אני מקושר טוב מאוד לתחום עיתונות הרכב בארץ, ואם יש ולו פרומיל של משהויות בדברים שאתה כותב, זה יכול להוות את הבסיס לאחד התחקירים הכי נוקבים ומשמעותיים בהיסטוריה של התחום הזה. אתה רוצה לשנות משהו? רוצה לתקוע אצבע בעין של כל היבואנים? רוצה לז**ן אותם כל כך חזק שיהיה להם קשה לשבת שבועיים? בוא.

 

אני מזמין אותך מעל במה זו לחלוק איתי את הנתונים שיש לך (כתגובה כאן או באופן פרטי) ואני מתחייב, שים לב - מתחייב! - לדאוג שזה יתפרסם לפחות בגוף תקשורת אחד. אני מזכיר לך שהחוק במדינת ישראל מאפשר לעיתונאים לשמור על זהות המקורות שלהם בסוד, לכן גם אם תגלה את הפרטים האלה, זהותך לא תחשף. אבל אם אתה בוחר שלא לחלוק את הנתונים האלה, תעשה לי טובה ותפסיק עם הפרחת הססמאות הריקות, הדמגוגיה, ויותר מכל זה, את העלבת הגולשים של האתר המכובד הזה וכינויים דבילים/מושחתים/עיוורים/כבשים/וואטאבר. את זה אני לא מוכן לסבול.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

הכל טוב ויפה, אבל בשורה התחתונה יש מוכר ויש קונה וכל עוד הקונה מוכן לשלם את המחיר, אנחנו יכולים קודם כל להתלונן על עצמנו - הצרכן הישראלי. נכון, בישראל אין תחרות משוכללת בשוק הרכב, אך עדיין יש תחרות ואין סיבה של ממש להעדיף סנטה פה על קודיאק, לדוגמה.

פורסם
איצו, אחרי ההודעות הכל כך נרגשות וחותכות שלך גם כאן וגם בשרשור של הi30N, אני רוצה לספר לך משהו. אני מקושר טוב מאוד לתחום עיתונות הרכב בארץ, ואם יש ולו פרומיל של משהויות בדברים שאתה כותב, זה יכול להוות את הבסיס לאחד התחקירים הכי נוקבים ומשמעותיים בהיסטוריה של התחום הזה. אתה רוצה לשנות משהו? רוצה לתקוע אצבע בעין של כל היבואנים? רוצה לז**ן אותם כל כך חזק שיהיה להם קשה לשבת שבועיים? בוא.

 

אני מזמין אותך מעל במה זו לחלוק איתי את הנתונים שיש לך (כתגובה כאן או באופן פרטי) ואני מתחייב, שים לב - מתחייב! - לדאוג שזה יתפרסם לפחות בגוף תקשורת אחד. אני מזכיר לך שהחוק במדינת ישראל מאפשר לעיתונאים לשמור על זהות המקורות שלהם בסוד, לכן גם אם תגלה את הפרטים האלה, זהותך לא תחשף. אבל אם אתה בוחר שלא לחלוק את הנתונים האלה, תעשה לי טובה ותפסיק עם הפרחת הססמאות הריקות, הדמגוגיה, ויותר מכל זה, את העלבת הגולשים של האתר המכובד הזה וכינויים דבילים/מושחתים/עיוורים/כבשים/וואטאבר. את זה אני לא מוכן לסבול.

אתחיל בסיפא.

לא כיניתי אף אחד מהפורום במילים שציינת.

אני חושב שבדיוק ההיפך, רוב ההודעות שנכתבו כתגובה להודעות שלי - היו מזלזלות.

 

איני יכול להביא בפורום זה נתונים, שהם לכאורה הוכחות, כיוון שאני אדם פרטי שלא מעוניין להתעסק עם זה יותר מרמת שיחות חולין או פוסטים בפורום.

הבאתי כמה נתונים, שלדעתי הקורא הסקרן צריך לשאול את עצמו לסיבות היותן.

הבנתי כבר שהגישה הרווחת בפורום, שמחירי המכוניות הם דבר בלתי מוסבר ונהיר לציבור הרחב, ואל לו להתעסק בסיבות לתימחור של דגם זה או אחר.

 

יחד עם זאת שמחתי לראות שעלו בימים האחרונים כמה פוסטים בנושא תימחורי מכוניות.

פורסם

לכן אמרתי - בוא ושלח לי את הנתונים באופן פרטי. אני אדאג ששמך ישאר חסוי ושאף אחד לא יוכל לעשות את הקישור חזרה אלייך.

 

כשאתה כותב:

 

עובדה, יש אחד מעלי שלא למד את זה

:lol:

תמשיכו לדקלם את סיפורי היבואנים, כנראה שזה עושה לרובכם נעים וטוב.

איך הנתינים (קוני הרכב) מצדיקים את המחירים שמטילים עליהם השליטים )יבואני הרכב)

ההודעה שלך בדיוק מתארת את הבעיה, אתה שבוי בסיפורים ואגדות שמוכרים לך.

 

 

אין לי אלא להניח שאתה קורא לגולשים טיפשים/עיוורים/כבשים. רוצה להוכיח לי אחרת? תיבת ההודעות הפרטיות שלי ממתינה.

 

 

ואם אתה לא מעוניין להתעסק עם זה, אל תתעסק עם זה. אל תצא בהכרזות שאתה הרי יודע שיעלו שאלות, ואז תטען שאתה לא יכול לגבות את ההצהרות האלה. אתה יודע איך קוראים לאנשים שעושים דברים כאלה, נכון?

 

 

תאמין לי, מהיכרות אישית עם חלק מהכותבים פה, אני יכול להגיד לך שתתקשה למצוא אנשים שיותר ישמחו אם היבואנים ייחשפו בערוותם ונוכל ללכת ולצעוק ברחובות שמז**ים אותנו והנה הנתונים להוכיח את זה. כרגע, אתה סתם מדבר באוויר ומבזבז מקום בארון של עמוס.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

היו כמה חברי פורום נכבדים כאן שטענו{בצדק},שלא צריך לתת יד למחירים שערורייתיים הללו.

וזה אומר, לא לקנות רכב בכל מחיר. והמחיר אכן מוגזם. לא אכנס לסיבות מדוע, כי אין לי נתונים. רק השערות.

 

מצד שני, מה קורה למחיר כשאין קונים? הנה דוגמה קלאסית להוזלה של 70000 שקל:

ניסאן 370Z הוזלה בכ-70,000 שקל - אוטו

 

יש מישהו שחושב עדיין שהיבואנים מפסידים כסף?

פורסם

בפעם ה 900 מתנהל הדיון הזה.

 

אני אציג את התיאוריה שלי

 

כל אחד מאיתנו מתמחר את עצמו במחיר הגבוה ביותר בו ירכשו את שירותיו

 

החל מהשכיר וכלה בעצמאי.

 

דוגמה בלבד להמחשה

 

אם לכלמוביל יש הקצאה של 500 יחידות בשנה והוא יכול למכור את כל הכמות ב 280K למה למכור אותם ב 180K.

 

עדיין במחיר הזה כנראה שלאף אחד אין את התמריץ לרכוש ביבוא מקביל ( נניח שניתן ) או ביבוא אישי.

 

ללומדי הקלקלה זה בשיעור השלישי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אז אם אתה יודע הכל, בוא ותספר בבקשה למה ההפרש במחיר בארץ הוא 100 אלף ש"ח ובארה"ב הוא 1500 דולר בלבד. אבל בבקשה ממך, תכתוב דברים שאתה יודע גם לגבות.

 

התשובה היא פשוטה - כי היבואן יכול. זה הכל.

הסיפור בהפרשים בין הטוסון לסנטה פה בארץ לא נעוצים לא במס, לא במיסי יבוא, לא בעלויות כלשהן...ההפרש ההזוי במחיר הוא כי היבואן *יכול* ואנשים גם משלמים.

 

תמוה בעיני שאתה בכלל מנסה להסביר את הפער הלא סביר הזה, אין לזה אח ורע בעולם ורק בישראל יש הפרשים על רכבים "פרימיום" שהם למעשה פרימיום רק כשהם מגיעים לשערי הנמל כאן, בשום מקום אחר אין את זה.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

התשובה היא פשוטה - כי היבואן יכול. זה הכל. (הוא בלעדי וללא תחרות בשוק)

........

תמוה בעיני שאתה בכלל מנסה להסביר את הפער הלא סביר הזה, אין לזה אח ורע בעולם ורק בישראל

יש הפרשים על רכבים "פרימיום" שהם למעשה פרימיום רק כשהם מגיעים לשערי הנמל כאן, בשום מקום אחר אין את זה.

 

אני מזדהה עם הכותבים..בהסברים בעד יבואני הרכב :wink: נראה כ תסמונת האישה המוכה.. המדינה הקטנה.

 

האנשים, אשר בעד היבואנים וחסמי השוק - הם לכאורה בעד כלכלה חופשית..

כנראה.. יש להם חלום - כי יום אחד הם יצליחו, ויהיו במצב היבואנים - .. 8)ואז הם ירויחו בנורמות הללו.

 

ולא צריך לאסוף חומרים - החומר על הריצפה.. אפשר לאסוף את המידע - די בקלות.

לראות את מחירי התיקונים, שחברות הביטוח משלמות למוסכי ההסדר.

היו שתי וועדות בישראל - אשר אמרו כי יש כשל שוק.. בתחום הרכב, הן בחלפים והן במחירי הרכב. (חפשו מידע)

 

וכי היבואנים חוסמים כניסת מתחרים לישראל - ביחד עם היצרנים.

היצרנים - לא מאשרים לדילרים ממדינות אחרות, למכור ליבוא מקביל בישראל.

ומאחר והשוק בישראל צריך רכבים, המותאמים לאקלים ולתחזוקה שונה - יש חסם רציני.

 

תחקיר רציני, יקח את מחירי הרכבים בירדן מרוקו - ספרד בריטניה בלגיה.

יבצע התאמות מחירים לפי הדגמים - וימצא את התשובות.

 

עיתונות הרכב.. בישראל - לא רוצה להתעסק עם תפוח אדמה לוהט.

כאשר התבצעו תחקירי עומק - איגוד היבואנים.. פשוט רמז בדרך אצילית, לעיתונאים שביצעו את התחקירים.

יבואני הרכב, הפסיקו למסור להם רכבים למבחנים, לא הזמינו אותם להשקות... והפסיקו לפרסם בעיתונים שלהם.

 

כך בדרך אצילית - העיתונות בישראל.. נזהרת מאוד, מהשוק החופשי.. והיד הנעלמת.. האצילית.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
התשובה היא פשוטה - כי היבואן יכול. זה הכל.

 

התשובה פשוטה עבורך, ועבור כל אלה שבטוחים כל הזמן שמישהו רק משתדל לדפוק אותם. הקושי האמיתי זה לברר לפרטי פרטים מה עומד מאחורי תמחור רכבים, אבל הכי קל לראות את מה שלא מצריך לדעת יותר מדי - כי פשוט דופקים אותנו.

אותו הטוסון שבארה"ב עולה 23 אלף דולר בלבד. כמה רווח עושה הדילר עליו? 10 אלף?

יש טוסון שמיוצר בקוריאה ויש בארה"ב, ועלויות הייצור שלהם שונות, עלויות שינוע (קוריאה לארץ או ארה"ב לארה"ב), מיסים שונים (וכן, המדינה גם רוצה נתח), ועוד.

לגלות כמה כל זה עולה בעייתי, ואף אחד לא רוצה לחפור בזה, אבל לכתוב "כי הוא יכול" זה ממש קל.

פורסם

GOLF, מאכזב מאוד שבתור אחראי פורום נראה שאתה משמש כשופר ליבואנים, ממש ככה.

יש בישראל כשל שוק אדיר שנובע מלובי חזק מאוד של מספר יבואנים מאוד מצומצם שמעלה לנו את המחיר.

מספיק שתלך לרכבים ההיברידים (קיה נירו, יונדאי איוניק ועכשיו כמו רנו זואי, שלא לדבר על רכבי יוקרה חשמליים) שעליהם יש מס מופחת משמעותית.

האם המס המופחת הזה מגולגל לצרכן? האם יש הקלה במחירים בזכות זה? התשובה היא לא ולא.

אתה ממשיך לספר לנו כאילו השוק בישראל כל כך מיוחד, כל כך קשה, כל כך ייחודי שחייב אבל פשוט חייב לעשות אי אלו התאמות מפוארות ש"מכריחות" את היבואנים למכור לנו האזרחים המסכנים ביוקר, לא בגלל שהם רוצים למכור יקר, אלא רק בגלל ש"ככה זה" אין מה לעשות כי "זה השוק".

 

אז בוא אגיד לך, בישראל התרגלנו לשלם יקר לא רק על רכבים, גם על מוצרי צריכה בסיסיים הכל בגלל מחסור חמור בתחרות שיש לנו כאן בארץ.

עד לפני עשור גם התרגלנו לשלם 400 שקלים לחודש על קו סלולר, גם אז סיפרו לנו סיפורים...ואז באה רפורמה והיום אנחנו משלמים 90% פחות.

 

שוק הרכב בישראל יקר, גם בגלל מיסים ורגולציה אבל גם בגלל חזירות של יבואני הרכב שחוסמים כל ניסיון לתחרות ומוכרים לנו ביוקר מוצרים בסיסיים.

זה שאתה בתור אחראי פורום (ולא רק אתה) ממשיך להגן על המחיר המנופח ולהסביר לנו שאנחנו, הלכה למעשה, לא מבינים כלום - מעליב בעיני.

 

מחירי הרכב בישראל הם היקרים בעולם נומינלית וריאלית (שזה אפילו יותר גרוע) וכולם ממשיכים לספר לנו שזה בגלל שאנחנו ארץ זבת חלב ודבש...נמאס כבר לשמוע את התירוץ המגוכח הזה.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020


×
×
  • תוכן חדש...