Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפער בין טוסון לסנטה פה הוא 1500$ בלבד...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2762 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני גם השתמשתי בדוגמא של הסלולר כי זו דוגמא מעולה. כל מי שחי אז והתעניין קצת בנושא בזמנו זוכר את כל הדיבורים סביב זה שעלויות התשתית והתפעול עבור הספקיות הגדולות הן מאוד גבוהות ויש XYZ (תירוצים שמסבירים למה המחיר הוא כמו שהוא (שוק קטן ומצומצם, טכנולוגיה יקרה, רגולציות וכו׳ וכו׳ וכו׳) ואין, פשוט אין מה לעשות) ואם תהיה ירידה דרסטית במחיר השוק יקרוס ושלל איומים וחרטוטים של אלו שאהבו מאוד לשמר את המצב הקיים עד שבאה המהפכה, המחירים ירדו דרסטית וכמה מפתיע, כולן עדיין פה מתפרנסות יפה מאוד למרות האיומים הרבים והתחזיות הקודרות שהשמיעו לנו.

 

בקיצור, אל תקנו שום תירוץ, כשרוצים באמת הכל אפשרי, כרגע נוח לשמר את המצב כמו שהוא עם שלל תירוצים בדיוק כמו שהיה בזמנו עם הסלולר כי למה לא? זה אחלה מצב לקבוצה ששולטת פה בשוק הזה.

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא צריך לברר לפרטי פרטים, לא צריך את אילנה דיין שתעשה תחקיר מעמיק ומאלף יש קומן סנס... הפער בין 1500 דולר

ל100,000 הוא לא הגיוני גם אם לוקחים בחשבון את מה שכתבת.

קח לדוגמא את הקוטג הייתה תקופה שבה הוא נמכר ב8 ש"ח לגביע, היום. הוא נמכר סביב ה4. 5-5, ו וואלה הם עדיין לא מפסידים.

יש עוד מיליון דוגמאות, כמו הסלולר שצוין פה שמראות בבירור שמדובר בחזירות נטו של יבואנים/חברות בארץ כמעט בכל תחום, אז לא ברורה לי הסנגוריה האוטומטית כאילו הם צדיקים.

בכלל אני בעד שאנשים יפסיקו לקנות רכבים חדשים במשך שנה שנתיים עד שהיבואנים יחנקו איתן ויתחילו למכור במחירים ריאלים.

פורסם

טלויזיות - זוכרים את המחירים לפני 10 שנים.. והמחירים היום.

פעם, רק הכבדים קנו 50-60 אינץ' - והיום כולם יכולים.

 

למה - כי נכנס יבוא מקביל.

ופתאום - כל הסברי העבר של - עלויות ההובלה והשינוע ומעבדות המחקר לתחזוקה - לא משחק תפקיד רציני בתמחור.

אומנם גם המס ירד - אך המס ירד בכ 20% .

ומחירי הטלויזיות ירדו בכ 40-50%.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)
GOLF, מאכזב מאוד שבתור אחראי פורום נראה שאתה משמש כשופר ליבואנים, ממש ככה.

יש בישראל כשל שוק אדיר שנובע מלובי חזק מאוד של מספר יבואנים מאוד מצומצם שמעלה לנו את המחיר.

מספיק שתלך לרכבים ההיברידים (קיה נירו, יונדאי איוניק ועכשיו כמו רנו זואי, שלא לדבר על רכבי יוקרה חשמליים) שעליהם יש מס מופחת משמעותית.

האם המס המופחת הזה מגולגל לצרכן? האם יש הקלה במחירים בזכות זה? התשובה היא לא ולא.

אתה ממשיך לספר לנו כאילו השוק בישראל כל כך מיוחד, כל כך קשה, כל כך ייחודי שחייב אבל פשוט חייב לעשות אי אלו התאמות מפוארות ש"מכריחות" את היבואנים למכור לנו האזרחים המסכנים ביוקר, לא בגלל שהם רוצים למכור יקר, אלא רק בגלל ש"ככה זה" אין מה לעשות כי "זה השוק".

 

אז בוא אגיד לך, בישראל התרגלנו לשלם יקר לא רק על רכבים, גם על מוצרי צריכה בסיסיים הכל בגלל מחסור חמור בתחרות שיש לנו כאן בארץ.

עד לפני עשור גם התרגלנו לשלם 400 שקלים לחודש על קו סלולר, גם אז סיפרו לנו סיפורים...ואז באה רפורמה והיום אנחנו משלמים 90% פחות.

 

שוק הרכב בישראל יקר, גם בגלל מיסים ורגולציה אבל גם בגלל חזירות של יבואני הרכב שחוסמים כל ניסיון לתחרות ומוכרים לנו ביוקר מוצרים בסיסיים.

זה שאתה בתור אחראי פורום (ולא רק אתה) ממשיך להגן על המחיר המנופח ולהסביר לנו שאנחנו, הלכה למעשה, לא מבינים כלום - מעליב בעיני.

 

מחירי הרכב בישראל הם היקרים בעולם נומינלית וריאלית (שזה אפילו יותר גרוע) וכולם ממשיכים לספר לנו שזה בגלל שאנחנו ארץ זבת חלב ודבש...נמאס כבר לשמוע את התירוץ המגוכח הזה.

 

לא מבין מה הקשר להיותי אחראי פורום. אני צרכן רגיל בדיוק כמו כולם. ההבדל הוא שאני מבין שאני חי במדינה בה כולם רוצים נתח, ורצוי כמה שיותר גדול. אני גם לא יודע להגיד בדיוק כמה יבואן משלם על רכב X, כמה מזה הולך למס כזה או אחר, וכמה בסוף נשאר ליבואן בכיס. בגלל שזו המציאות, אני לא הולך וצועק שבארה"ב זול יותר (כאילו דהה) כי אין מה להשוות את ישראל לארה"ב - בכלל. מה שנותר לי (ולשאר האנשים) לעשות כצרכן זה להצביע ברגליים ובחשבון הבנק שלי. אם יתאפשר לי כלכלית לרכוש רכב X חדש, זה מה שאעשה. ואם לא, אז לא.

אגב שים לב שבתגובה הקודמת התעקשת שהמחיר גבוה כי היבואן יכול וזהו. בתגובה הבאה כבר הוספת שזה גם בגלל מיסים ורגולציה. אז האשמה לא רק על היבואן?

אגב נוסף, יש לך יבוא מקביל לטויוטה בארץ. תבדוק מה הפרש המחירים בין דגם שנמכר ביבוא ישיר לבין יבוא מקביל.

עריכה אחרונה על ידי GOLF
פורסם
GOLF, מאכזב מאוד שבתור אחראי פורום נראה שאתה משמש כשופר ליבואנים, ממש ככה.

יש בישראל כשל שוק אדיר שנובע מלובי חזק מאוד של מספר יבואנים מאוד מצומצם שמעלה לנו את המחיר.

מספיק שתלך לרכבים ההיברידים (קיה נירו, יונדאי איוניק ועכשיו כמו רנו זואי, שלא לדבר על רכבי יוקרה חשמליים) שעליהם יש מס מופחת משמעותית.

האם המס המופחת הזה מגולגל לצרכן? האם יש הקלה במחירים בזכות זה? התשובה היא לא ולא.

א.

והפלא הוא שכל היבואנים מוכרים את רכבי ההייבריד באותם סכומים בערך לפי סגמנט.

בעוד שהם אמורים למכור את רכבי ההייבריד במחירים הרבה יותר נמוכים בגלל המיסים המופחתים.

תשאלו אותם למה.... סיפורים מפה עד הונלולו....

איפה הכסף אתם שואלים. כנראה ביכטה של בעל הבית או על האצבע של אשתו.

פורסם
GOLF, מאכזב מאוד שבתור אחראי פורום נראה שאתה משמש כשופר ליבואנים, ממש ככה.

יש בישראל כשל שוק אדיר שנובע מלובי חזק מאוד של מספר יבואנים מאוד מצומצם שמעלה לנו את המחיר.

מספיק שתלך לרכבים ההיברידים (קיה נירו, יונדאי איוניק ועכשיו כמו רנו זואי, שלא לדבר על רכבי יוקרה חשמליים) שעליהם יש מס מופחת משמעותית.

האם המס המופחת הזה מגולגל לצרכן? האם יש הקלה במחירים בזכות זה? התשובה היא לא ולא.

אתה ממשיך לספר לנו כאילו השוק בישראל כל כך מיוחד, כל כך קשה, כל כך ייחודי שחייב אבל פשוט חייב לעשות אי אלו התאמות מפוארות ש"מכריחות" את היבואנים למכור לנו האזרחים המסכנים ביוקר, לא בגלל שהם רוצים למכור יקר, אלא רק בגלל ש"ככה זה" אין מה לעשות כי "זה השוק".

 

אז בוא אגיד לך, בישראל התרגלנו לשלם יקר לא רק על רכבים, גם על מוצרי צריכה בסיסיים הכל בגלל מחסור חמור בתחרות שיש לנו כאן בארץ.

עד לפני עשור גם התרגלנו לשלם 400 שקלים לחודש על קו סלולר, גם אז סיפרו לנו סיפורים...ואז באה רפורמה והיום אנחנו משלמים 90% פחות.

 

שוק הרכב בישראל יקר, גם בגלל מיסים ורגולציה אבל גם בגלל חזירות של יבואני הרכב שחוסמים כל ניסיון לתחרות ומוכרים לנו ביוקר מוצרים בסיסיים.

זה שאתה בתור אחראי פורום (ולא רק אתה) ממשיך להגן על המחיר המנופח ולהסביר לנו שאנחנו, הלכה למעשה, לא מבינים כלום - מעליב בעיני.

 

מחירי הרכב בישראל הם היקרים בעולם נומינלית וריאלית (שזה אפילו יותר גרוע) וכולם ממשיכים לספר לנו שזה בגלל שאנחנו ארץ זבת חלב ודבש...נמאס כבר לשמוע את התירוץ המגוכח הזה.

 

 

אפשר שאלה?

למה לצעוק שהיבואנים חזירים ושהם מרוויחים מיליארדים על הגב שלנו מבלי להביא שום נתונים כדי להוכיח את הטענות האלה זה בסדר, ולהגיד את ההיפך, שוב - בלי להביא שום נתונים, הופך אותו אוטומטית לשופר של היבואנים? אני באמת מנסה להבין את ההיגיון מאחורי זה. אתה טוען שיבואני הרכב חזירים - תתכבד ותן הוכחות כלשהן. אם אתה לא עושה את זה, על סמך מה את מרשה לעצמך לפטור את דעתו של מישהו שחושב הפוך ממך?

 

שוק הסלולר (גם החבילות וגם המכשירים) והטלוויזיות הם דוגמות מצוינות לשני תחומים בהם המחירים היו מופרכים וירדו דרסטית בערך שעה אחרי שנכנסו מתחרים. בשוק הרכב, אעפס, יש עשרות יבואנים מקבילים/זעירים/סוכניות ייבוא אישי, אבל אתה לא רואה את המחירים מתרסקים. איך אתה מסביר את זה? השחקנים בשוק הסלולר והטלוויזיות מונעים ממניעים אחרים? הם אנשי עסקים מזן אחר? אלטרואיסטים שחושבים רק על טובת הציבור? הרי ברור שגם אלה וגם אלה יעשו כל מה שהם יכולים כדי לגמור את החודש עם שורה תחתונה שמנה יותר (שזה בסדר, זו מטרתם אחרי הכל).

 

אל תבין אותי לא נכון, אני מסכים שמחירי המכוניות בארץ הם שערוריה, אבל אני לא מתיימר לדעת את הסיבה. אני רק אומר שאם יש מספיק שחקנים בשוק, והשוק פתוח גם ליבוא אישי, ועם כל זה המחירים לא יורדים בין לילה, כנראה שהמצב קצת יותר מורכב מאשר "יבואנים חזירים".

 

ובחזרה לשורה הראשונה שלך, מה שבאמת מאכזב זה שבמקום כמו האתר הזה, שאמור לרכז אנשים שבאמת מתעניינים בתחום הזה ואמורים להחזיק בהבנה יותר גבוהה מהממוצע, השיח מרודד ע"י אנשים שלא בוחלים בצעקות "געוואלד" סטייל טמקא במקום לנסות לרדת לשורש העניין ולהבין אותו באמת ונוקטים בשיטה לפיה אתה או איתנו או נגדנו, וכל זה מבלי שיש להם ולו עובדה אחת כדי להצדיק את האמירות האלה. אתה חושב שהיבואנים חזירים? תפאדל, אנחנו כולנו איתך. אבל תביא מספרים, נתונים, משהו שאפשר לבנות עליו איזושהי תאוריה אפילו חצי מוצקה.

 

והפלא הוא שכל היבואנים מוכרים את רכבי ההייבריד באותם סכומים בערך לפי סגמנט.

בעוד שהם אמורים למכור את רכבי ההייבריד במחירים הרבה יותר נמוכים בגלל המיסים המופחתים.

תשאלו אותם למה.... סיפורים מפה עד הונלולו....

איפה הכסף אתם שואלים. כנראה ביכטה של בעל הבית או על האצבע של אשתו.

 

הפלא הוא שיש כאן מישהו שעדיין מחכה שתעזור לו לחשוף את השחיתות הנוראה הזו, אבל אתה ממשיך להתחמק. סתם, כותב את זה כדי שחברי הפורום המכובד (גם אלה שתומכים בדעתך) יבינו עם מי יש להם עסק.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

תראה החוכמה של כחלון בסללולאר היא כי השחקנים היו מקומיים ולא היה להם מטריה / שמשיה של היצרנים.

 

לכן ניתן היה להוריד את המחירים.

 

אבל יצרני הרכב , הם המכתיבים את ההגנה על היבואנים ולא כחלון ולא פחלון יכולים להתמודד עם זה , למרות שיש חוק ויש הגדרות ליבואן מקביל ולמתווך וכו'. בשטח זה לא מתבצע.

 

הוסף את המיסוי הגבוה ועוד דרישות שחלות על היבואנים שמחייבים מחיר גבוה.

 

כמה גבוה?

 

כמה שיותר מבחינת היבואן ( ככה נוהג גוף עיסקי ) מיקסום רווחיו.

 

האא יש לו תחרות מיבואנים אחרים , וכל עוד שלא תמצא תיאום מחירים, המחירים יסתדרו להם לפי המוביל בקטגוריה.

 

ובוא נניח כי ייערך תחקיר עומק ויימצא כי היבואנים הם האמאמא של החזירות הקפיטליסטית , המצב כנראה לא ישתנה.

 

אז פרט להוצאת קיטור השרשור הזה דינו כשרשורים נוספים.

 

רוצה שינוי

 

בבקשה

 

הפסקת רכישות של כלי רכב חדשים שנה שנתיים שלוש.

 

האא לא אפשרי . אפשרי

 

אם ישראל ישראלי יסכים להתנייד על רכב בן 3-6 שנים בלי אחריות ולא ירגיש שהוא לא יוצלח.

 

נראה אתכם מארגנים זאת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

שקיפות.. זה הנושא.

מאחר ויבואני הרכב "הם קרטל של שוק ריכוזי - בלעדי" - הם היבואנים הבלעדיים לישראל מטעם היצרן.

יבואני הרכב בישראל, הם לא חברות פרטיות, בשוק חופשי ופתוח - יש ליבואני הרכב, רשיון בלעדי לשיווק ומכירה בישראל.

השוק סגור וחסום בפני אחרים, אין להם מתחרים.

 

חובת ההוכחה עלייהם - הם צריכים כל שנה - לפרסם דווחות מלאים - של מחירי הקניה והמכירה.

ולהוסיף את ההוצאות שלהם - רק כך , נדע את האמת.

 

ומאחר והמדינה מאפשרת זאת - על המדינה לבקש את בקשת מחירי הקניה והמכירה.

בדיוק כשם שמשרד הכלכלה, מבקש מיבואני הטואלטיקה, את מחירוני הקניה והמכירה.

 

במה יבואני הרכב שונים מיבואני הטואלטיקה- אה.. יש להם לובי חזק - איגוד יבואני הרכב.

ויש להם קשרים פוליטיים.

 

יבואני הרכב.. קיבלו אפשרות לבלעדיות בישראל - יהיה עלייהם גם פיקוח.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

 

 

 

הפלא הוא שיש כאן מישהו שעדיין מחכה שתעזור לו לחשוף את השחיתות הנוראה הזו, אבל אתה ממשיך להתחמק. סתם, כותב את זה כדי שחברי הפורום המכובד (גם אלה שתומכים בדעתך) יבינו עם מי יש להם עסק.

אתה מגזים לחלוטין.

מה הנתונים שאתה מחפש בדיוק?

המיסוי על רכב היברידי הם שליש מרכב רגיל.

המחיר של לדוגמא טויוטה CHR לרכב הרגיל ולהיברדי הם אותו הדבר באנגליה.

אתה יודע כמה עולות המכוניות האילו בארץ - בערך אותו דבר (מזכיר לך - להיברדי בערך שליש מיסוי)

אילו עוד נתונים אתה רוצה?

פורסם

הנתונים שאתה טוען שיש לך שמוכיחים מעבר לכל ספק סביר שהיבואנים גוזרים עלינו קופון שמן בצורה יוצאת דופן, כזו שמאפשרת לך אמירות כגון "ביכטה של בעל הבית או על האצבע של אשתו". הרי אמרת שיש לך אותם.

 

לחשב מיסוי, להמיר מט"ח, להשוות אחוזי פערים בין דגמים שונים בחו"ל (רק שאני גם טורח לבדוק מה המחיר של הגרסה שמקבילה לזו שנמכרת בארץ ואיפה הרכבים מיוצרים) ולהניח הנחות גם אני יודע. כל עוד אין לנו מחירי קניה ומכירה של הרכבים - ורצוי, בשביל הרצינות - גם את המחירים המקבילים של הדילרים בחו"ל שאתה טוען שמתנהלים ביושר, השיחה הזו משולה לשיחות "אבא שלי יותר חזק מאבא שלך". אם אתה רוצה שיקחו אותך ברצינות, תביא את אבא שלך ותראה לכל ילדי הגן איך הוא מכפכף את האבא השני.

 

ואני חוזר בפעם הלא יודע כמה, למען הסר ספק - אני לא אומר את הדברים האלה כדי לזלזל בך או במה שאתה אומר, אלא אך ורק כדי להוציא את האמת לאור, תהא אשר תהא.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
הנתונים שאתה טוען שיש לך שמוכיחים מעבר לכל ספק סביר שהיבואנים גוזרים עלינו קופון שמן בצורה יוצאת דופן, כזו שמאפשרת לך אמירות כגון "ביכטה של בעל הבית או על האצבע של אשתו". הרי אמרת שיש לך אותם.

 

לחשב מיסוי, להמיר מט"ח, להשוות אחוזי פערים בין דגמים שונים בחו"ל (רק שאני גם טורח לבדוק מה המחיר של הגרסה שמקבילה לזו שנמכרת בארץ ואיפה הרכבים מיוצרים) ולהניח הנחות גם אני יודע. כל עוד אין לנו מחירי קניה ומכירה של הרכבים - ורצוי, בשביל הרצינות - גם את המחירים המקבילים של הדילרים בחו"ל שאתה טוען שמתנהלים ביושר, השיחה הזו משולה לשיחות "אבא שלי יותר חזק מאבא שלך". אם אתה רוצה שיקחו אותך ברצינות, תביא את אבא שלך ותראה לכל ילדי הגן איך הוא מכפכף את האבא השני.

 

ואני חוזר בפעם הלא יודע כמה, למען הסר ספק - אני לא אומר את הדברים האלה כדי לזלזל בך או במה שאתה אומר, אלא אך ורק כדי להוציא את האמת לאור, תהא אשר תהא.

לא מסקרן אותך להבין מדוע רכבי ההיבריד הנמכרים בארץ הם על פניו הרבה יותר יקרים ממחיריהם היחסים בחו"ל, בעוד שעליהם יש רק שליש מיסוי לעומת המכוניות הרגילות.

 

 

השאלה היותר מסקרנת היא כיצד אצל כל היבואנים אנו מוצאים את התופעה הזאת.

כאילו בשוק תחרותי, לא יקום לפחות יבואן אחד שיגלגל את המיסוי הנמוך בדמות מחיר מוזל לצרכן...?

 

התשובה היא לא, ואז השאלה שלי היא למה?

פורסם

אגב הטענה שהשוק פתוח ויש יבואנים מקבילים היא לא מדויקת, ליבואנים הקטנים יש חיים על כך קשים, ומין הסתם היבואנים הגדולים אחראים לזה שאין להם בכלל יכולת להוות תחרות וכתוצאה מזה להוריד מחירים, בכל תחום. אז כביכול יש יבוא מקביל אבל זה קשקוש

פורסם

איצ'ו

 

קיבלת את התשובה כבר X פעמים.

 

כדי למקסם רווחים.

 

איני יודע במה אתה עוסק אבל אני מניח כי אתה עושה בדיוק את אותו הדבר בתחומך.

 

אייל

 

שקיפות

 

חברות פרטיות לא קיבלו במתנה רישיון מאף אחד.

 

תעמוד בדרישות משרד התחבורה גם אתה יכול להפוך ליבואן רשמי של יצרן רכב.

 

חבל שאף יצרן לא יבחר בך להיות היבואן שלו.

 

ומדהים יצרניות הרכב בוחרות ביבואני רכב קיימים כדי לשווק את מוצריהם, ולא בוחרים יבואן עלום שם.

 

מקסימום מחליפים בין יבואנים קיימים אם אינם שבעי רצון מהיבואן הנוכחי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
איצ'ו

 

קיבלת את התשובה כבר X פעמים.

 

כדי למקסם רווחים.

 

איני יודע במה אתה עוסק אבל אני מניח כי אתה עושה בדיוק את אותו הדבר בתחומך.

 

אייל

 

שקיפות

 

חברות פרטיות לא קיבלו במתנה רישיון מאף אחד.

 

תעמוד בדרישות משרד התחבורה גם אתה יכול להפוך ליבואן רשמי של יצרן רכב.

 

חבל שאף יצרן לא יבחר בך להיות היבואן שלו.

 

ומדהים יצרניות הרכב בוחרות ביבואני רכב קיימים כדי לשווק את מוצריהם, ולא בוחרים יבואן עלום שם.

 

מקסימום מחליפים בין יבואנים קיימים אם אינם שבעי רצון מהיבואן הנוכחי.

ישה, אין לי שום בעיה עם מיקסום רווחים, וחבל שעד עכשיו לא הייתי כנראה מובן בהקשר זה.

הבעיה שלי, שבשוק שאמור להיות תחרותי, אתה מוצא התנהגות דומה של המתחרים לגבי אופן התימחור של המוצרים שהם מוכרים.

יותר ברור מזה, בלי להיות מואשם בהוצאת דיבה - אין לי.


×
×
  • תוכן חדש...