Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2926 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי. שאלה - אולי מישהו יודע.

יש לי טויוטה אוריס היברידית 2018. בדרך כלל הכל מצויין. אבל, בשרב נראה שהמזגן מתחיל להוציא אוויר קר בערך 10-15 דקות מתחילת הנסיעה. עד אז הוא מוציא אוויר חם.

אני חושד שזה אולי קשור ל"פיצ'ר" שתוכנן במתכוון, אולי כדי לחסוך באנרגיה כשהמנוע עדיין לא הגיע לטמפרטורה המיטבית.

 

האם זאת התנהגות נורמלית? אולי בכלל מקובלת במכוניות חדשות מאוד? האם אפשר לשנות אותה בעזרת קונפיגורציה?

 

אם לא - מישהו מכיר מוסך מורשה טויוטה באיזור המרכז, שלא ינסה להגיד לי ש"זאת ההתנהגות הטבעית"?

 

תודה רבה.

פורסם

בימים חמים מאוד כאשר הרכב עמד בשמש ולא בחנייה מקורה לוקח למזגן מספר דקות עד אשר אוויר קריר יוצא מפתחי האיוורור.

 

בפעם הבאה כאשר הרכב חנה בשמש פתח חלונות והפעל את המזגן על סירקולציה פנימית לשתי דקות בזמן הנסיעה.

 

* לא רואה שום תקלה או התנהגות לא תקינה של מערכת הקירור ברכבך.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
בימים חמים מאוד כאשר הרכב עמד בשמש ולא בחנייה מקורה לוקח למזגן מספר דקות עד אשר אוויר קריר יוצא מפתחי האיוורור.

 

בפעם הבאה כאשר הרכב חנה בשמש פתח חלונות והפעל את המזגן על סירקולציה פנימית לשתי דקות בזמן הנסיעה.

 

* לא רואה שום תקלה או התנהגות לא תקינה של מערכת הקירור ברכבך.

 

היי. תודה.

מובן, אבל, ברכבים אחרים זה לא קרה לי.

למשל, בפולקסווגן הישנה - אוויר קר מתחיל לצאת מהפתחים כ-15-30 שניות אחרי ההתנעה. גם אם לא התחלתי ממש לנסוע.

בטויוטה, זה פשוט לוקח המון זמן. 10 דקות של נסיעה בדרך בין עירונית עד שמתחילים להרגיש שהאוויר מתחיל להתקרר. גם כשהצנרת רותחת זה לא מסביר שאין שום שינוי בטמפרטורה. הייתי אמור לראות התחלה הדרגתית של קירור שהולכת ומשתפרת עם הזמן.

נראה שהמזגן לא מתחיל אפילו להפעיל את המדחס.

 

אשר לסירקולציה - זה לא משנה יותר מדי. בדקתי. גם צפוי שלא ישנה יותר מדי. האוויר מהמזגן חם יותר מהאוויר בחוץ מכיוון שהצנרת חמה מאוד והמדחס כנראה לא מתחיל לקרר. הצנרת היא זאת שמחממת את האוויר (קצת כמו שהצינורות בקולטי השמש שעל גגות מחממים את המים).

לא באמת משנה אם המסלול של האוויר מתחיל בתא הנוסעים (בסירקולציה) או שהוא מתחיל איפשהו בפתח יניקה בחוץ (כשאין סירקולציה).

 

יתרה מכך, אמנם לא ערכתי ניסוי מסודר אבל נדמה לי שבמצב ECO עם האיוורור ב-FAST זה אורך יותר זמן מאשר FAST במצב רגיל.

 

נ.ב פעם שוטטתי בתפריט CAR של מערכת המולטימדיה ומצאתי שם משהו בשם דומה ל-Efficient Ventilation. הוא היה מופעל. אולי זה קשור?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי אישתשח
פורסם

אולי זה קשור לפעילות של המערכת ההיברידית אבל מזגן כשעובד תמיד מוציא אויר קר. פשוט ברכב רותח לוקח לו יותר זמן לקרר.

פורסם

אשר לסירקולציה - זה לא משנה יותר מדי. בדקתי. גם צפוי שלא ישנה יותר מדי. האוויר מהמזגן חם יותר מהאוויר בחוץ מכיוון שהצנרת חמה מאוד והמדחס כנראה לא מתחיל לקרר. הצנרת היא זאת שמחממת את האוויר (קצת כמו שהצינורות בקולטי השמש שעל גגות מחממים את המים).

לא באמת משנה אם המסלול של האוויר מתחיל בתא הנוסעים (בסירקולציה) או שהוא מתחיל איפשהו בפתח יניקה בחוץ (כשאין סירקולציה).

אולי בדקה שתיים הראשונות כאשר תא הנוסעים לוהט מצב הסירקולציה לא ממש מועיל אבל לאחר נסיעה קצרה עם חלונות פתוחים ולאחר מכן נסיעה במצב סירקולציה עד אשר תא הנוסעים מתקרר בהחלט מועיל להורדת הטמפ' והלחות היחסית.

 

לדוגמא היום.

 

הרכב שלי (גולף 2006 במצב מעולה) מזגן מקפיא אבל ! היום הרכב חנה בשמש ישירה עד השעה 11:30. נכנסתי לרכב ונסעתי שתי דקות עם חלונות פתוחים ומזגן עובד ורק לאחר כ-5 דקות ויותר התחלתי להרגיש שהאוויר מתקרר אבל עדיין לא קריר.

 

זה תקין ואינני רואה כאן בעיה מסויימת.

איזה כייף לי :)

פורסם
אולי בדקה שתיים הראשונות כאשר תא הנוסעים לוהט מצב הסירקולציה לא ממש מועיל אבל לאחר נסיעה קצרה עם חלונות פתוחים ולאחר מכן נסיעה במצב סירקולציה עד אשר תא הנוסעים מתקרר בהחלט מועיל להורדת הטמפ' והלחות היחסית.

 

לדוגמא היום.

 

הרכב שלי (גולף 2006 במצב מעולה) מזגן מקפיא אבל ! היום הרכב חנה בשמש ישירה עד השעה 11:30. נכנסתי לרכב ונסעתי שתי דקות עם חלונות פתוחים ומזגן עובד ורק לאחר כ-5 דקות ויותר התחלתי להרגיש שהאוויר מתקרר אבל עדיין לא קריר.

 

זה תקין ואינני רואה כאן בעיה מסויימת.

 

תודה רבה!

פורסם

הטויוטה שלי חנתה עכשיו שעתיים ברמת גן ליד הספארי בשמש.

הדלקתי את המזגן וישר יצא אויר קר

רק לאחר כחמש דקות התחיל הרכב להתקרר ולאחר עוד כעשר דקות נהיה קר

פורסם

בטל את "תצורת הנהיגה החסכונית" (ECO).

 

לפי מספר איזכורים בספר הרכב, במצב זה:

  • פעולת מערכת המיזוג תהיה מינימאלית.
  • הפעולה של מערכת מיזוג האוויר (חימום/קירור) תופחת למינימום תוך שיפור החיסכון בדלק.
  • בתצורת נהיגה חסכונית, מערכת מיזוג האוויר מפוקחת בצורה הבאה על מנת להקנות עדיפות לצריכת הדלק:
    • מהירות המנוע ופעולת המדחס מפוקחות להגבלת הספק החימום/קירור.
    • מהירות המאוורר מוגבלת עם בחירתה של התצורה האוטומטית.

פורסם

יש לי אוריס היברידית, ואני לא חווה את מה שאתה מתאר.

כמו בכל רכב אחר, לוקח למזגן דקה בערך והוא מתחיל להוציא אוויר קר, גם במצב ECO.

 

יכול להיות שאתה מדליק את המזגן דרך בקרת האקלים, והטמפ' מכוונת בבקרת האקלים על טמפ' גבוהה יחסית ולכן לוקח לו יותר זמן. תוודא שהטמפ' מכוונת ל20-22 מעלות ואתה אמור לקבל תוך דקה ואפילו פחות- אוויר קר.

×
×
  • תוכן חדש...