Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי^2: MX-5 ND RF 17 // Tiguan SE 18


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם יש לך יותר כוח, מה אכפת לך שיש לך יותר משקל?

 

כי משקל לא משפיע רק על האצה, אלא גם על בלימה ואחיזה... דא.

 

קח את המכונית שלך, שים בה 200 קילו, ותגיד אם זה מרגיש אותו הדבר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להגדיל לי בהתאם את הכוח, המתלים והמערכת הבלימה לכאלו שתוכננו מראש לרכב כבד וחזק יותר ואז אוכל לתת לך חוות דעת.

 

בכל מקרה הבנתי את מה שנאמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוכחה מעולה לכמה קולין צ'פמן זצ"ל (Add lightness) צדק:

 

 

אמ;לק למתקשים: פיז'ו 46.6 שניות, יונדאי 47.8. 1.2 שניות על מסלול של פחות מדקה זה נצח נצחים. מאד קשה להחביא 200 קילו על מסלול.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לשאלה כמה משקל חשוב ואיך זה מתבטא במסלול, בסופו של יום יש סיבה מדוע היא נמצאת כמעט בכל רשימה של "Driver's Car Award״, יחד עם רכבים שעולים פי כמה וכמה ממנה.

 

זה לא רכב מושלם - אבל כל עוד שופטים מכסא הנהג, יש למיאטה כמה וכמה אסים בשרוול. בתור חובב הגה שצבר נסיון על כל מיני כלים מכל מיני סוגים, יש סיבה(ות) שבחרתי בה על פני רכבים מדהימים אחרים שהיו בהישג יד.

 

סיפור קצר מהיום: הגיע למשרד בארה״ב אחד החבר׳ה מישראל, ושדרג עצמו בסוכנות ההשכרה למוסטנג GT 2018 - רכב רציני מאוד.

יצאנו לצהריים, ופרגנתי לו את המפתחות למיאטה לשמוע רשמים. כשהוא נכנס לרכב הוא גיחך קלות מהקלסטרופוביה, אבל עד ברמזור השני התחיל להמרח לו חיוך ענק על הפנים.

המיאטה לא ״טובה יותר״ מהמוסטנג. היא איטית יותר, מפוארת פחות, לא מרווחת, פחות דרמתית ועם חצי צילינדרים ופחות מחצי כ״ס.

אבל בשורה התחתונה הוא יותר נהנה לנהוג במיאטה מאשר במפלצת האמריקאית. אני מכיר את התחושה.

המיאטה לא מאיימת, לא ״too much", היא פשוט... צעצוע. זה רכב שמוכיח לך שגם בלי לחרוך את הכביש אפשר להינות מהדרך.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי שדחיתי ודחיתי, בלי שום סיבה הגיונית - הגיע הזמן לפרוץ את מע׳ ההפעלה.

כמה חבר׳ה הרימו פרויקט אופן סורס בשם Mazda AIO, שמאפשר בקלות לפרוץ את המע׳ ולהתקין שלל טובין, כאשר המרכזי מביניהם הוא פיצ׳ר המאפשר Android Auto.

 

ההתקנה היתה פשוטה לחלוטין, האפליקציה עובדת נהדר, ואני בעיקר שואל את עצמי מה לקח לי כ״כ הרבה זמן ...

 

בכלליות אני חייב לציין לחיוב את מהנדסי הUI של מע׳ המולטימדיה במזדה, שעשו ש״ב כמו ילדים טובים (כנראה הרבה נסיעות בבימריות) וייצרו מע׳ מושלמת לנהג. במקום מסך מגע, את כל ההתמודדות עם מע׳ ההפעלה מבצעים דרך גלגלת שנמצאת בדיוק במקום הנכון.

מלבד הוספת אנדרואיד אוטו, יש כל מיני פיצ׳רים נחמדים: ויתור על ההודעה המייגעת בכל סטארטאפ, אופטימיזציה לזמן תגובה, שינוי התפריטים / גרפיקה, אפשור מסך מגע בעת תנועה ועוד ועוד. אחלה דבר, מומלץ לכל בעלי המזדות עם מע׳ המולטימדיה שמיצו את ההמתנה עד שהיצרן יתעורר מהתרדמת (העמוקה) בה הוא שרוי ויאפשר תמיכה ישר מהמפעל באנדרואיד.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לשאלה כמה משקל חשוב ואיך זה מתבטא במסלול, בסופו של יום יש סיבה מדוע היא נמצאת כמעט בכל רשימה של "Driver's Car Award״, יחד עם רכבים שעולים פי כמה וכמה ממנה.

 

זה לא רכב מושלם - אבל כל עוד שופטים מכסא הנהג, יש למיאטה כמה וכמה אסים בשרוול. בתור חובב הגה שצבר נסיון על כל מיני כלים מכל מיני סוגים, יש סיבה(ות) שבחרתי בה על פני רכבים מדהימים אחרים שהיו בהישג יד.

 

סיפור קצר מהיום: הגיע למשרד בארה״ב אחד החבר׳ה מישראל, ושדרג עצמו בסוכנות ההשכרה למוסטנג GT 2018 - רכב רציני מאוד.

יצאנו לצהריים, ופרגנתי לו את המפתחות למיאטה לשמוע רשמים. כשהוא נכנס לרכב הוא גיחך קלות מהקלסטרופוביה, אבל עד ברמזור השני התחיל להמרח לו חיוך ענק על הפנים.

המיאטה לא ״טובה יותר״ מהמוסטנג. היא איטית יותר, מפוארת פחות, לא מרווחת, פחות דרמתית ועם חצי צילינדרים ופחות מחצי כ״ס.

אבל בשורה התחתונה הוא יותר נהנה לנהוג במיאטה מאשר במפלצת האמריקאית. אני מכיר את התחושה.

המיאטה לא מאיימת, לא ״too much", היא פשוט... צעצוע. זה רכב שמוכיח לך שגם בלי לחרוך את הכביש אפשר להינות מהדרך.

 

שלא תבין לא נכון. אני לא חלילה מבקר אותך או את הרכב. זה שמיאטה נחשבת לרכב מהנה לנהיגה זה נתון שאף אחד לא מערער עליו. וגם הבחירה שלך בו ולא במתחרות מובנת מאוד (לא שאתה חייב למישהו הסברים). מאחל לך המון הנאה מהרכב.

השאלה שלי הייתה בשיא התמימות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן, למען הסר ספק אציין כי ההודעה שלי לא כוונה אליך אלא להודעות סטייל ״מי שבוחר כך וכך חי בהכחשה / לא מבין מהחיימשלו״ וכו׳.

 

וכן - אני מוכרח להודות שאפילו היום הבחירה עצמה נשמעת לי תמוהה לעתים (ובפועל אכן לקח לי כמה וכמה שבועות לחתום את העסקה, עם שלל תהפוכות במהלכם). אין שום סיכוי ש״אור מלפני 5-6 שנים״ היה בוחר במיאטה על פני מוסטנג מתומנת או בימר מאומאמת.

 

זה נשמע פרדוקסלי, אבל עבורי המיאטה היא רכב ילדותי - לנהג בוגר. בדיעבד אני מבין שהייתי צריך ללמוד על עצמי כל מיני דברים לפני שיכולתי לשקול אותה ברצינות. מסקרן אותי לראות איך ייראה גרף ההנאה שלי ממנה לאורך זמן, היות וכבר גיליתי שהטעם המוטורי (שלי) משתנה עם הנסיון ולכן אני לא מעמיד פנים שיש לי מושג מה יקרה עוד כך וכך שנים עם הרכב... נחיה ונראה.

 

אבל לכל מי, שכמוני מהעבר, מסתכל על הנתונים של הרכב ולא מבין איך אפשר להינות מרכב עם מנוע של מזדה 3(!!!) - אני ממליץ מאוד על נסיעת מבחן. לא משנה אם הרכב כן או לא מדבר אליך, ברמה ההנדסית זה ממש מגניב לחוש כמה כיף אפשר לסחוט מיחידת הנעה של רכב ליסינג גנרי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם זה בר השוואה. אבל יש פה איזה שרשור מקביל שריינג' רובר טיפסה על איזה הר סיני מהר יותר מפרארי.

 

זה לא. כביש ציבורי, כל כביש ציבורי, הוא לא מסלול. פעם ב-Performance Bikes עשו מסלול שמדמה במיוחד כבישים ציבוריים - ניצח ה-ZX-12, אופנוע שלא היה לו סיכוי במסלול אמיתי מול כלים יותר ייעודיים. גם הקטע עם הריינג' נחמד בתור פרפראה, לא מעבר לזה.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היום הדוד האחורי הוחלף ל cobalt twin tip - שיפור מיידי ומשמעותי. אני מעריך שכמות הדציבלים נשארה אותו דבר, הרכב לא "רועש", אבל סוף סוף לא נשמע אנמי. התווסף בס, צליל עמוק כזה, כמו שהיה צריך להיות מלכתחילה.

החבר'ה בחנות האגזוזים ממש התלהבו מהשיפור, אבל הכי מצחיק היה הקטע שהבחור נכנס לרכב להעלות אותו על הליפט ופתאום קלט את הסמל על ההגה - "holy crap, is this a Mazda!?" - מסתבר שהוא חשב שזו לוטוס...

 

הזמנתי שבוע שעבר לוחיות רישוי מקוסטמות, החלפתי את האנטנה לצ'אבי קטנטנה, ובקרוב מתכנן להוסיף קצת copper למראה הרכב.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יו קאן טייק דה גאי אוואי פרום דה חור אין צפון הארץ באט יו קאנט טייק דה חור אין צפון הארץ אוואי פרום דה גאי... :lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לגלגלים לא הגעתי, אבל לפני שבועיים התקנתי את הSmartTop Module.

הסמארטופ הוא בעצם הפתרון לטמטום שיצרו מהנדסי מזדה: כשהרכב יוצא מהמפעל, לא ניתן לפתוח/לסגור את הגג כאשר נוסעים מעל 6 מ״ש (יענו - עומדים) וגם לא כאשר נוסעים ברוורס (יענו - אי אפשר לשחק עם זה ביציאה מהחניה). אם זה לא מספיק, כל פעולה כזו דורשת ממך להחזיק את הכפתור לחוץ במשך 13 שניות.

עכשיו כן כן כן כן כן אני יודע:

2acx4f.jpg

 

אבל בשורה התחתונה: מה שקורה בפועל זה שאני מתעצל לפתוח את הגג, וזה חבל.

וצחוק בצד, אבל אם אני ברמזור לא ניתן לפתוח את הגג מבלי לחשוש מעיכוב התנועה...

 

בכ״א, היה 15% הנחה באיביי, אז המרתי 265$ במודול, ולאחר ההתקנה אני יכול לומר שזה היה totally worth it.

כעת ניתן לפתוח ולסגור את הגג הן ברוורס והן עד מהירות 30 מ״ש, ובפועל העסק נהיה פשוט וזמין - כמו שהיה צריך להיות מלכתחילה.

 

__

דבר קטן נוסף שעשיתי - נפגשתי עם בחור בשם סרגיי שמתפעל את הבלוג mx5things, הוא מהנדס חומרה שבתור תחביב מייצר כל מיני דברים מגניבים עם מדפסת התלת מימד שלו. רכשתי ממנו תוספת ששמים בתא המטען, שגורמת לכך שהוא ייפתח לגמרי בלחיצת כפתור - גאדג׳ט פשוט ונוח. ראו כאן.

 

__

בסופ״ש האחרון יצאנו לטיול עם קבוצת חובבי מיאטות, היו שם עגלות מכל הדורות. אחד הרכבים היותר מדליקים היתה Miata NB mazdaspeed edition, שהגיעה עם טורבו ישירות מהיצרן.

היה שם גם בחור בר מזל: החבר׳ה שייבאו את הסופרצ׳ארג׳ר למיאטה ND השאילו את הרכב שלו ע״מ ללמוד את הרכיב, והחזירו לו את המיאטה יחד עם הסופרצ׳ארג׳ר... אחלה דיל!

 

כמה תמונות מהאינסטוש:

1.jpg2.jpg3.jpg

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכ״א, היה 15% הנחה באיביי, אז המרתי 265$ במודול, ולאחר ההתקנה אני יכול לומר שזה היה totally worth it.

 

לצופינו בבחריין, שפחות מדברים לועזית: Totally worth it = שווה!

 

דבר קטן נוסף שעשיתי - נפגשתי עם בחור בשם סרגיי... הוא מהנדס חומרה

 

"בסוף כל משפט שאתה אומר בעברית, יושב ערבי עם נרגילה, אפילו אם זה מתחיל בסיביר או בהוליווד עם הבה נגילה"

וגם מהנדס רוסי.

 

איך ההנאה מהרכב עד כה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...