Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי^2: MX-5 ND RF 17 // Tiguan SE 18


oryo
 שיתוף
עוקבים 4
שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדצמבר האחרון עברתי לחוף המערבי, דרך המעסיק שלי.

יש הרבה שוני בין ישראל לארה״ב, דברים מסוימים טובים יותר ואחרים פחות - אבל מהפריזמה של חובב רכב אני חושב שארה״ב היא אחד המקומות הטובים בעולם (אם לא ה-). הרכבים זולים לרכישה, התחזוקה לא יקרה במיוחד, חלפים יש לרוב וגם מחירי הדלק סבבאיים בהחלט.

 

טרם המעבר חשבתי רבות על איזה רכב לרכוש, מפלצת V8 אמריקאית? איזו טורבואית כפולה בווארית? אולי ללכת למידאנג׳ין גרמניה? מה לגבי הוט-הוטהאצ׳?

לאחר שנחתנו כאן ביצעתי הרבה נסיעות מבחן, הרבה. בניגוד לארץ, נסיעות מבחן כאן זה דבר שבשגרה - אתה נכנס לסוכנות, מבקש נסיעה, ו... מקבל מפתח. תהנה.

 

קשה לי להעלות לכתב את הליך הרכישה - מהסיבה שעבורי הליך הרכישה הוא מעין משוואה מרובת משתנים: נפח המנוע, מחיר, מס׳ ידיים, עלויות תחזוקה, פרקטיות, סוג הנעה, עם/בלי גג וכו׳ - כולם ניתנים להתאמה. יש אנשים ש*יודעים* שהם רוצים מאסל קאר אמריקאית, ואז צריכים לבחור בין מס׳ אפשרויות מצומצם (יחסית). אחרים מעוניינים בAWD אוחזת עם >300BHP - גם שם מס׳ האפשרויות מוגבל.

אצלי זה לא עובד ככה, ולכן מרחב האפשרויות מאוד רחב... כך יוצא שאני מסוגל להשוות C63 AMG אל מול Golf R - למרות שהקשר ביניהן רופף (עד לא קיים...), ולכן ההשוואה נשמעת תמוהה.

 

לונג סטורי שורט, לאחר המון נסיעות והמון חפירות הפיינאליסטיות היו M235 בת 2-4, ו MX5 ND RF בת 0-1.

הבימרית חזקה בהפרש ניכר, יותר פרקטית, מאובזרת לעילא ומצליחה להיות הן סליפרית והן סקסית בו״ז.

המיאטה חלשלושה, שימושית כמו בגד ים בחורף רוסי ומגיעה עם אבזור מעליב יחסית למחיר.

 

אז בחרתי במיאטה.

 

מצאתי בטקסס אזקמפלר משומש - בת שנה עם 3,000 מיילים בלבד, בצבע הנכון (Machine Grey) עם האינטריור הנכון (Auburn leather, available only for the limited Launch Edition) ואפילו הגג מגיע כמו שאני אוהב - צבוע ידנית לשחור.

אנחנו יחד כבר חודש וקצת, עדיין לומדים אחד את השני, אבל בסה״כ אני די מרוצה.

 

מיאטה זה רכב שאי אפשר להבין ממספרים נטו, שזה משהו שקצת קשה לאחד כמוני שבסה״כ מאוד data-oriented - אבל מה לעשות... it is what it is.

כשהחברים בעבודה (שאינם petrol heads) שמעו שאני רוכש את הרכב הם לא הצליחו להבין - ״איך עבור אותו מחיר אתה בוחר ברכב עם חצי כוח, שליש אבזור, רבע מקום וסמל עממי!?!״

אני גם לא מאשים אותם... הנתונים של המזדה אכן נראים רע. 155 סוסים אמריקאיים, בלי מולטימדיה, מושבים ידניים, ואפילו ההילוכים לא יודעים להעביר את עצמם! גוועלד.

 

אבל יש דברים שאי אפשר ללמוד מהתיאור היבש -

המיאטה קלילה, מאוד. ככזו, היא לא צריכה המון כוח בשביל להיות זריזה, ועם כל הכבוד לכל הדראגקינגס - המיאטה בהחלט זריזה. היא לא תשאיר אבק לאף אחד ברמזור, אבל היא גם לא גורמת לי להתבאס כשאני סוחט את הדוושה בהילוך הנכון. היא זורחת, פשוט *זורחת*, בכבישים הרריים מפותלים. יצא לי לבלות לא מעט עם רכבים עם כפול צילינדרים ופי 3 כ״ס באותם כבישים ואני יכול לומר מגוף ראשון שהמיאטה מהנה יותר(!)

היא מהנה יותר, עבורי, כי בסופו של יום אני מחפש להנות - לא ״לנצח״. עם המיאטה, אין לי בעיה לחתוך את ההגה לראבמצ׳ מטה ולתת מכת גז, היא לא תהרוג אותי היא פשוט תגרום לי לחייך... (:

 

המיאטה זולה לאחזקה שוטפת. היא אמינה מאוד, חסכונית כשלא מתעללים בה, החלפים שלה זולים והביטוח סביר. קל להמליץ ״מה אכפת לך קנה את ההכי יקר זה בלאו הכי זול יחסית לארץ״ אבל בסופו של יום יש לי דברים נוספים לדאוג להם מלבד הרכב, ובמקום בו אני גר (ובכלל) חשוב להיות mindful להתנהלות שלך.

 

גרסת הRF מצליחה לשלב את היופי בין העולמות של גג סגור/פתוח - קופה מהממת כשהיא סגורה, עמידה לגשם ולונדליזם, עם בידוד רעשים סביר (וסביר בלבד..) בעת שיוט בנסיעות ארוכות; טארגה מהנה בשיוט ליד הים, מאפשרת לנשום את האוויר ההררי באזורים רוויי צמחיה, ומהנה גם לנוסעת שאיתי בנסיעה מנהלתית. קליפורניה זה מקום מאוד מוצלח לרכבים עם גג נפתח.

 

הספקתי לנסוע בה פעמיים למקומות מרוחקים, והמיאטה מפתיע לחיוב בנוחות נסיעה. אפילו אשתי התלהבה כשנסענו ללוס אנג׳לס (6 שעות... לא צחוק) - למען האמת היה עד כדי כך נוח שויתרנו על ההפסקה המתוכננת בדרך חזור כי לא הרגשנו שזה נחוץ(!) בנסיעה המורכבת מכבישים מהירים מחשב הדרך הראה צריכה ממוצעת של 36-40MPG (שזה 15.5-17 קמ״ל בהתאמה) עם שני נוסעים ומטען - נתון מרשים בהחלט לרכב מהזן הזה.

 

בהמשך הדרך אני מתכנן לצבוע/להחליף את הגלגלים (תמיד רציתי לנעול ברונזה), שוקל להתקין קוילאוברים למרות שזוויות הגלגול של המיאטה חביבות מבחינתי ומוסיפות קצת character (אבל ההנמכה נראית כל כך, כל כך טובבב), דוד אחורי יוחלף בקרוב ל Cobalt Twin-tip שיוסיף קצת דרמה - ומי יודע לאן נמשיך.

 

IMG_20180130_132142_230.jpg

IMG_20180130_225141_149.jpg

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היות והרכב שלי הוא בסופו של יום רכב צעצוע, הרכב השני בבית צריך להיות פרקטי יותר.

בנוסף, שמתי לב מנסיעות שעשינו שאשתי מרגישה הרבה יותר נינוחה ובטוחה ברכב גבוה, ולמרות ש״חובבי רכב״ אוהבים לשנוא את סגמנט הSUV כי הוא ״נחות בכל פרמטר מסדאן״ - כמו עם המיאטה, מה שנכון בתיאוריה לאו דווקא מחזיק מים בפרקטיקה. אבל זו קופת שרצים אז אין באמת טעם לחפור בנושא.

 

בכל אופן, הרכישה עבורה היתה הרבה יותר פשוטה מחד (כי מרחב האפשרויות מצומצם יותר: Compact SUV, מושבים מחוממים, מולטימדיה עם carplay/auto) - ומנגד היות וזה אחד הסגמנטים הכי פופולריים כיום (אם לא ה-) יש כמות אפשרויות אדירה.

 

עבור הרכב השני, החלטתי לבצע עסקת LEASE - בעיקר ע״מ לצבור Credit History. שיטת האשראי האמריקאית... נקרא לזה תמוהה (בעיני), וזה נושא רחב בשל עצמו, אבל בשורה התחתונה החלטתי שזו הדרך הנכונה עבורנו כרגע.

 

הרכבים שנבדקו (בסדר אלפביתי):

Buick Encore, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Kia Niro, Nissan Rogue, Mazda CX5, Subaru Crosstrek, Toyota RAV4, VW Tiguan

 

 

ההעדפות שלנו: אבזור בטיחותי אקטיבי, פרקטיות (מרווח ומרחב שימושי), מולטימדיה עם apple carplay/ android auto (שיהיה ווייז ספוטיפיי ושות׳), מראה חוץ שיתאים לטעם של אשתי (:

 

 

הרכבים שהגיעו לגמר:

תמורה למחיר - יונדאי טוסון.

יתרון יחסי: MSRP נמוך

 

 

החסכונית - קיה נירו

יתרון יחסי: היברידית וככזו חסכונית בדלק, אבזור בטיחות מלא

 

 

היפה - CX5

יתרון יחסי: עיצוב (חוץ ופנים), מהנה לנהיגה (מבחינתנו זה לא שיקול אבל מציין בכל מקרה)

 

 

הפרקטית - Tiguan (החדשה, שונה מאוד מהדגם היוצא)

יתרון יחסי: שורת מושבים שלישית (7 מושבים) ותא מטען גדול, איכות פנים, אבזור בטיחות מלא

 

 

כל הרכבים הנ״ל מאוד מרווחים, מלבד המזדה לכולם יש מולטימדיה טובה (למזדה עתידה להתווסף תמיכה רשמית בהמשך השנה, כרגע אפשר לסדר את זה ׳פיראטית׳).

 

 

 

בחרנו בטיגואן בעיקר תודות לשימושיות ואיכות ההרכבה הגרמנית, שלדעתי עדיין מחזיקים ביתרון יחסי ע״פ שאר החבורה.

 

 

העסקה:

VW Tiguan 2018 SE w/Panoramic Sunroof

$1500 תשלום ראשון (מקדמה, לייסנסינג, עמלות שקר בסוכנות וכולל חודש ראשון)

$296 כל חודש למשך 35 חודשים

מחיר רכישה MSRP-10%: 25890

רזידואל 61%

ריבית 2.4% APR (או 0.001 MF)

12,000 מיילים בשנה

 

לצערי, ביום הראשון של אשתי עם הרכב החדש (הרכב החדש הראשון שאי פעם רכשנו אגב) - מישהו נכנס בה. לא משהו רציני, אמנם פגיעה קוסמטית בלבד (דנט בדלת האחורית, ללא חדירה בצבע) אבל עדיין מבאס. לא נורא.

 

לבינתיים הרכב עושה רושם חיובי מאוד, מלבד צריכת הדלק הגרועה שלו (אזור ה24MPG בעיר) יש לו שלל יתרונות: הוא מרווח בטירוף הן מקדימה והן מאחור (מושבים עם ריקליין, על מסילות קדימה/אחורה), תא המטען גדול מאוד, המולטימדיה נהדרת והסאנרוף הפנורמי מכניס שמש ביום ומציע תאורת אווירה נהדרת בלילה.

הפלסטיקים רכים, מקומות אחסון יש לרוב, איכות ההרכבה והחומרים מצוינת.

יח׳ הכוח גרועה למדי, 1.8T עם 180 כ״ס נשמעים מצוין על הנייר - אבל כמו במיאטה, הנייר משקר (רק שהפעם - לרעה). הטיגואן אינו רכב מהיר ו/או זריז, והוא לא מתיימר להיות כזה.

הגיר מתפקד טוב, חלק ולא מורגש - כמו שגיר אוטומטי אמור להיות. מדובר בתיבת 8 הילוכים, נדמה לי שהיא פלנטרית, ובכל אופן אני לא מודאג מענייני אמינות היות ויש 6 שנות אחריות מלאה ״bumper to bumber״.

 

השורה השלישית, כצפוי מרכב ״קומפקט״ SUV - אינה מיועדת לאנשים מבוגרים לנסיעות ארוכות. שלא תבינו לא נכון - אני (1.80) ישבתי בה והיה לי בסה״כ סבבה, אבל אי אפשר לשבת זקוף ומרווח הרגליים מצומצם. זה רכב לנסיעות ״חירום״ כשיש ביקור משפחתי או כשרוצים להסיע חברים למסעדה.

לילדים, אגב, המושב סבבאי בהחלט.

אחד הפיצ׳רים הנחמדים הוא שניתן להשתמש רק באחד המושבים, וכך עדיין לנצל חלק לא מבוטל מתא המטען. זה גם המקום לציין שתא המטען מפתיע בנפחו גם כאשר השורה השלישית בשימוש(!)

 

טוב זהו בגדול, רשמתי את הכל ברצף כך שיצא קצת ארוך (מדי) וייתכן שמבולגן, אתכם הסליחה. מקווה שמשהו מהמידע יהיה מועיל למישהו מהקוראים.

אם הגעתם עד כאן אז תודה על הסבלנות (:

 

(בתמונה: happy wife happy life)

 

28337122_10156279326238573_9137913812926324550_o.jpg

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לקרוא. תתחדשו ותהנו הן מהרכבים והן מהחוויה של לגור אצל הדוד סם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה, נהנתי!

הטיגואן 7 מקומות לא נקרא Tiguan AllSpace בארה״ב? (באירופה לפחות כך).

לגבי יחידת ההנעה, הרושם שלי לפחות מנסיעה קצרה שונה מאוד. הרכב הרגיש זריז בהשוואה לכמעט כל דבר אחר בקטגוריה שלו, בדיוק כמו שהנתונים על הנייר מספרים.

אגב, לאיזה איזור בארה״ב עברתם?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גרים בעמק הסיליקון

 

יש בארה״ב Golf Alltrack, אין למיטב ידיעתי Tiguan Allspace. יש את הטיגואן כמו שלנו (הגדול) ויש את הגרסא הקצרה יותר מהשנה הקודמת שנקראת Tiguan Limited ונראית שונה לחלוטין - פחות הטעם שלי.

 

עוד משהו תמוה בטיגואן: הוא מגיע עם פנסי הלוגן בכל רמות האבזור מלבד הבכירה ביותר. בתכלס זה לא כזה מפריע, ואני מעדיף בהרבה מע׳ בטיחות מתקדמות / מולטימדיה עשירה ע״פ תאורת לד (מה גם שזה קל יותר לשדרוג עצמאי) - אבל זה מפתיע לראות רכב שבסה״כ נראה ומרגיש חדשני עם כזו טכנולוגיה ישנה.

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף לקרוא על המיאטה!

 

הצטרפת לקהילת חובבים מטורפת. אתה יכול להתחיל לקבל קצת הבנה מחברות בפורום הכי גדול למיאטות בעולם: https://forum.miata.net

 

אם אתה מחליף קוילאוברים, אל תתפשר ולך על אוהולינס. גם אם זה טיפה יקר יותר מהתחרות, הם פשוט בלבל אחר.

 

לפי מה שהבנתי יש גם שיפורים לתוכנה של הניהול מנוע שאוטומטית מוסיפים עוד לא מעט סוסים ובכלל אתה בארה"ב ויש לך Flying Miata ו-Brian Goodwin Racing שיכולים לעשות לך דברים מטורפים לרכב.

 

אני בטח לא מחדש לך שה-mazda raceway laguna seca שהוא מסלול אגדי, נמצא רק שעתיים נסיעה מה-Bay area ויש בו לא מעט אירועים שמתאימים למיאטות (כמו שהשם מרמז).

 

אשמח ממש לשמוע עדכונים על החוויות אחזקה ושימוש.

עריכה אחרונה על ידי HyperViper

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ובחלומי - שש שנים אחריות, פגוש לפגוש מצ'מפיון

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה!

תתחדשו! (המיאטה שלך נראית סוף...)

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחלה כתיבה, נהנתי!

הטיגואן 7 מקומות לא נקרא Tiguan AllSpace בארה״ב? (באירופה לפחות כך).

לגבי יחידת ההנעה, הרושם שלי לפחות מנסיעה קצרה שונה מאוד. הרכב הרגיש זריז בהשוואה לכמעט כל דבר אחר בקטגוריה שלו, בדיוק כמו שהנתונים על הנייר מספרים.

אגב, לאיזה איזור בארה״ב עברתם?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

המנועים של פולקסווגן בארצות הברית שונים משאר המנועים שלהם, לפחות באירופה

המנוע 2000 הזה עם התיבת 8 הילוכים איטי ולא חסכוני בצורה הזוייה

הוסיפו אותו גם לפאסאט העתיקה שלהם שם, אולי הרכב הכי איטי בקטגוריה עכשיו

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תהנה ותתחדש. בחירה נהדרת והשיקולים שלך מצויינים. כולי קנאה. מניסיון עם NA כמו שכתבת המספרים לא מתארים כלום.

אגב הקנאה שלי נובעת מהעובדה שבארץ שלי מאזדה 5 חדשה כמו שאני נוהג עליה עולה כמעט 140 אלף דולר סינגפורי שזה קצת יותר מ100 אלף אמריקאיים. רק מלדמיין מה הייתי עושה עם הכסף הזה בארה"ב יורדות לי דמעות.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יח׳ הכוח גרועה למדי, 1.8T עם 180 כ״ס נשמעים מצוין על הנייר

המנוע 2000 הזה עם התיבת 8 הילוכים איטי ולא חסכוני בצורה הזוייה

אתם לא מדברים על אותו מנוע.

אני סקרן לגבי תיבת ההילוכים, האם זה באמת מה שיש בטיגואן? 8 הילוכים פלנטרי? חשבתי שפולקסווגן עברו ל-dsg, מאיפה צצה הגרסה הזו?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדשו, תהנו וסעו בדרכים טובות!

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...