Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי^2: MX-5 ND RF 17 // Tiguan SE 18


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2028 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב כיפי, הקריב קצת מהביצועים בקו ישר עבור שיפור גדול בהנאה בסיבובים. פתאום סתם פניה ימינה לחניה נהיית כיפית שאתה נותן מכת גז ומכשכש בזנב.

 

האצות הביניים של המיאטה דורשות שתהיה בהילוך הנכון, החוסר בטורבו מורגש. עם זאת, מזדה באמת עשו כאן קסם כי מנוע של מזדה3 מצליח להיות מהנה כשלוחצים אותו תודות למשקל הנמוך ולגיר הקצר והמוצלח.

 

ברגע שלוקחים אותה לכבישי ההרים שמקיפים את העמק, אז היא מתגלה במלוא ההוד וההדר ומוכיחה שיש לה די והותר כוח (לפחות עבורי). כשהכביש הדוק, מפותל, המיאטה זורחת. כשמורידים את הגג ומקבלים מנה הגונה של אוויר הרים יער קריר, יחד עם סביבה ירוקה... החוויה נהיית מהנה לא רק במישור האדרנלין.

 

בד בבד היא מצליחה להיות זולה לתחזוקה, מחזירה 12-13 קמ"ל למרות שננהגת הרבה בעיר ועם רגל שאינה קלה על הדוושה.

 

הבעיה המרכזית שלי עם המיאטה היא שהרכב מהונדס לעילא ולעילא מבחינת חווית נהיגה, אבל מפגר מאחור מבחינת חווית שימוש. הסיפור עם הגג, הדוד האחורי המשעמם, מע' מולטימדיה מיושנת, חוסר באחסון, מושבים שאינם חובקים מספיק ובלי דברים בסיסיים כמו מצלמת רוורס... הכל ניתן לפתור באפטרמרקט, אבל היות והמיאטה הזו כבר לא מתומחרת בזיל הזול כמו פעם, חבל שזה לא מגיע כסטנדרט.

 

אבל בתכלס? אלו זוטות. הרכב לא נרכש עבור הדברים המינוריים האלו אלא עבור חווית נהיגה מתי שמתחשק כזו, והוא מדלוור יופי והמחסור בכוח מורגש בעיקר בסיטואציות בהן לא באמת אכפת לי. אם אתה שומר אותה בסל"ד הנכון, בכביש הנכון, כמות ה"כיף לשקל" נמצאת במקום טוב - והכי מגניב זה שאתה לא צריך להתחרע בשביל להינות. אם בתלתן הייתי צריך להיות באזור ה130 קמ"ש בשביל להתחיל להרגיש אדרנלין, המזדה יודעת לעשות את זה בחצי מהמהירות - שזה נחמד מאוד גם במישור הבטיחותי/משפטי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הבעיה המרכזית שלי עם המיאטה היא שהרכב מהונדס לעילא ולעילא מבחינת חווית נהיגה, אבל מפגר מאחור מבחינת חווית שימוש. הסיפור עם הגג, הדוד האחורי המשעמם, מע' מולטימדיה מיושנת, חוסר באחסון, מושבים שאינם חובקים מספיק ובלי דברים בסיסיים כמו מצלמת רוורס... הכל ניתן לפתור באפטרמרקט, אבל היות והמיאטה הזו כבר לא מתומחרת בזיל הזול כמו פעם, חבל שזה לא מגיע כסטנדרט.

 

יש הרבה במה שאתה אומר ובהחלט כדי למצות את הפוטנציאל לחוויה ספורטיבית צריך לפנות לשדרוגים (יחסית קלים) באפטר-מארקט. הסיבה לזה היא שזה רודסטר זול ופופלרי מאוד (מכר כבר למעלה ממליון חתיכות מכל הדורות) ולכן נקנה הרבה פעמים ע"י אנשים שהתכונה החשובה להם היא הגג הנפתח ולווא דווקא ההתחרעות בכבישים מפותלים ולכן המתלים הרכים וכל השאר הדברים שכחובב נהיגה נטו אתה רץ לשפר.

 

מציע לך לעשות איזה סופ"ש אצל בריאן גודויין בסאן דיאגו ולבנות יחד איתו תוכנית לשיפורים הדרגתיים ואם עדיין לא הצטרפת ל-Miata.net אז קדימה!

 

תמשיך להנות מהצעצוע החדש :)

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב כיפי, הקריב קצת מהביצועים בקו ישר עבור שיפור גדול בהנאה בסיבובים. פתאום סתם פניה ימינה לחניה נהיית כיפית שאתה נותן מכת גז ומכשכש בזנב.

 

האצות הביניים של המיאטה דורשות שתהיה בהילוך הנכון, החוסר בטורבו מורגש. עם זאת, מזדה באמת עשו כאן קסם כי מנוע של מזדה3 מצליח להיות מהנה כשלוחצים אותו תודות למשקל הנמוך ולגיר הקצר והמוצלח.

 

ברגע שלוקחים אותה לכבישי ההרים שמקיפים את העמק, אז היא מתגלה במלוא ההוד וההדר ומוכיחה שיש לה די והותר כוח (לפחות עבורי). כשהכביש הדוק, מפותל, המיאטה זורחת. כשמורידים את הגג ומקבלים מנה הגונה של אוויר הרים יער קריר, יחד עם סביבה ירוקה... החוויה נהיית מהנה לא רק במישור האדרנלין.

 

בד בבד היא מצליחה להיות זולה לתחזוקה, מחזירה 12-13 קמ"ל למרות שננהגת הרבה בעיר ועם רגל שאינה קלה על הדוושה.

 

הבעיה המרכזית שלי עם המיאטה היא שהרכב מהונדס לעילא ולעילא מבחינת חווית נהיגה, אבל מפגר מאחור מבחינת חווית שימוש. הסיפור עם הגג, הדוד האחורי המשעמם, מע' מולטימדיה מיושנת, חוסר באחסון, מושבים שאינם חובקים מספיק ובלי דברים בסיסיים כמו מצלמת רוורס... הכל ניתן לפתור באפטרמרקט, אבל היות והמיאטה הזו כבר לא מתומחרת בזיל הזול כמו פעם, חבל שזה לא מגיע כסטנדרט.

 

אבל בתכלס? אלו זוטות. הרכב לא נרכש עבור הדברים המינוריים האלו אלא עבור חווית נהיגה מתי שמתחשק כזו, והוא מדלוור יופי והמחסור בכוח מורגש בעיקר בסיטואציות בהן לא באמת אכפת לי. אם אתה שומר אותה בסל"ד הנכון, בכביש הנכון, כמות ה"כיף לשקל" נמצאת במקום טוב - והכי מגניב זה שאתה לא צריך להתחרע בשביל להינות. אם בתלתן הייתי צריך להיות באזור ה130 קמ"ש בשביל להתחיל להרגיש אדרנלין, המזדה יודעת לעשות את זה בחצי מהמהירות - שזה נחמד מאוד גם במישור הבטיחותי/משפטי.

תבוא אלי, הבאתי אסקלייד ארוך, אני אראה לך איך הוא זורק זנב בסיבובים כשכל הבקרות מבוטלות :)

 

אחלה תמונות !

 

Sent from my SM-G965U using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היום בבוקר יצאתי לטיולון בחצר האחורית של הואלי, התלוותה אלי קורבט מבציר עדכני - 6.2 וי8 עם 460 סוסים, מפלצת.

 

פעם ראשונה שלי בקורבט, ואחד הרגעים המדליקים היה דווקא בחניה - לחיצה על המצערת וכל הרכב רוקד, יחד עם שאגה בלחיצה ופצפוצים בשחרור. תענוג.

 

הדור האחרון של הקורבט יצא להם מוצלח++, מלבד השיקוץ מאחור (4 אגזוזים בשורה, לא התחברתי) הרכב נראה מצוין מכל זווית. תצורת הטארגה שלו אמנם לא נוחה לתפעול אבל מגניבה מהבחינה שאתה יכול לבחור בין קופה לטארגה בהתאם למצב היום והשמש.

 

עלינו את כביש 9, ודרך סקייליין הגענו לסיבוב מטריף של כביש צפוף ומפותל:

https://goo.gl/maps/rQoTXLfnmuP2

(התמונה לא עושה עם המסלול חסד, שכן היא "מיישרת" מאוד את הדרך...)

 

זה היה היום הכי מהנה עם המיאטה שהיה לי עד כה.

נסעתי בכבישים האלו בעבר עם מוסטנג gt, קמארו ss, צ'אלנג'ר rt וכעת הוספתי לרפטואר את הקורבט zl06 - ואני יכול לומר, בשיא הכנות, שהצעצוע היפני הקטן מצליח להתעלות על תפלצי הוי8 ברוב המקטעים.

 

היתרון של המיאטה הוא בסגמנטים הצפופים, שם המשקל הנמוך בשילוב עם מנוע לינארי, גיר ידני קצר ושלדה משובחת - גורם לכך שקל (וכיף!) יותר לנהוג אותה חזק בתנאים האלו. יתרה מזאת, היא *ממש* זריזה, בקטע קצת מפתיע.

 

הקורבט זה יצור אחר לגמרי. בגלל העוצמה מחד והגודל המאסיבי מאידך, נוצר מצב שקשה להינות ממנה כשהכביש צר ומפותל. הגיר מרגיש עצל יותר, ואמנם התפעול הידני מוצלח מבחינת השליטה (לא מעביר הילוכים ללא פקודה מפורשת) אבל הפלאפים מרגישים זולים ואינם מהנים לתפעול. זה אולי נשמע כמו ניטפוק אבל בחיי שזה מפריע.

 

השותף לדרך העיד גם בעצמו את אותם הדברים, והופתע מאוד מהמיאטה. "זה מרגיש כמו קארט" היתה התגובה שלו לאחר שהשתעשע איתה בקטע צפוף במיוחד.

 

ברגע שמגיעים לכביש רחב יותר, עם סיבובים כהים יותר, הקורבט זורחת (וצווחת...). סחיטה של המצערת משגרת אותך קדימה ברמה מטרידה, משאירה את המזדוש הרחק מאחור עם שאר הרכבים השפויים. שיהיה ברור: הקורבט ZL06 זה רכב משוגע, וקשה לעכל שהיא עולה רק כמו מיאטה וחצי. הרבה מאוד כ״ס לדולר, ברכב שיודע לעשות עוד דברים חוץ מדראג.

 

לנהג שמחפש לסגור מהירות סופית, ומי שאוהב את האדרנלין שלו מוגש במספרים תלת ספרתיים (במיילים..) - מפלצות הוי8 מציעות חוויה מרגשת, במחיר מגוחך ביחס לתמורה.

אבל מי שמחפש את הסיבובים, השליטה, הריקוד אם תרצו - גם העגלות הקטנות יודעות לספק הנאה גדולה.

Shotgun vs. Katana - pick your poison

 

אז כעת אני יכול להעיד מגוף ראשון שלמרות שציפיתי שהקורבט תהיה מהנה ומרגשת יותר בסדרי גודל מהמיאטה, בנהיגת back to back בכבישים *האלו* - היפנית מנצחת, ובפער ניכר.

אני באופן אישי מאוד מופתע מהשורה התחתונה הזו, והטיולון הזה גרם לי להעריך אותה עוד יותר!

 

קצת תמונות: IMG_20180630_221703.jpegIMG_20180630_215058_050.jpegIMG_20180630_204250_767.jpegIMG_20180630_115914.jpeg

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף! נשמע כמו כיף גדול לכל הצדדים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי בכבישים האלו בעבר עם מוסטנג gt, קמארו ss, צ'אלנג'ר rt וכעת הוספתי לרפטואר את הקורבט zl06 - ואני יכול לומר, בשיא הכנות, שהצעצוע היפני הקטן מצליח להתעלות על תפלצי הוי8 ברוב המקטעים.

מעניין. יש לי את אותו הנסיון בדיוק עם אותם הרכבים בדיוק (הקורבט היתה אחרונה, וברמה אחרת מהאחרות), גם בכבישי הוואלי המופלאים. אני שם פעם פעמיים בשנה והחצר האחורית של המשפחה שלי שם זה הCanyon Road שהוא פשוט משגע. חוץ מהרכבים שהזכרת שהיו כולם שכורים (אני תמיד שוכר משהו נחמד), גם נהגתי שם בכמה רכבים ששייכים לקרובים שלי שם כמו 911, M4, ואפילו כמה קלאסיות (בעלה של בת דודה שלי אספן לא קטן) ונהנתי מכל אחד מהם. אין משהו שאני יותר מקנא בו יותר מהעובדה שהכביש הזה יושב מאחורי הבית שלהם, בחיי.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, יש הבדל רציני בין הסטינגריי הבסיסית שנהגת עליה לZ06, אני מאוד נהנתי מהסטינגריי וההבדל היה משמעותי כשעברתי למושב הנהג של הZ06, מעבר לתוספת הרצינית בהספק הרכב מכוייל אחרת, אני עדיין לא נהגתי על הגרנד ספורט החדשה שמכויילת כמו הZ06 אך בלי ה650 כ"ס...

 

בוא קח את הקורבט שלי לסיבוב, ירעדו לך הביצים, בסיבובים היא כמו סקייטבורד גדול, כל כך הרבה עבודה אבל זה כייף :)

 

Sent from my SM-G965U using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. צודק, התבלבלתי בדגם - אופס

ב. אני מעריך שעבורי הפער יגרום לכך שאמצא את הרכב עוד פחות מתאים... לקחת את הקורבט החזקה-מלכתחילה ולדחוף לה עוד פרפורמנס (בכוח, מתלים, בלמים וכו) לא יפתור את מה שמפריע לי במקומות צפופים, כנראה להיפך

ג. אנחנו מתחברים לדברים שונים, אם הייתי צריך להמר הייתי מעריך שאתה תהנה יותר מהקורבט, גם בגרסת הסטינגריי. תעדוף שונה.

ד. אל תאיים על יונה ביין... (:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2028 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...