Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני מספר ימים החלפתי תפוחים במערכת ההגוי ( ללא קשר למבחן שנתי ) במוסך כמאל במפרץ חיפה.

לשאלתי האם עלי לעשות כיוון מחדש במכון מורשה, ענה לי שאין צורך היות והחזיר את המצב כפי שהיה והכיוון תקין.

בנסיעה הרגשתי "אי נוחות "בהגה ולכן החלטתי לבדוק במכון מתאים. בדקתי בשני מכונים והתוצאה היתה גרועה.

במכון השני ערכתי תיקוני כיוון מחדש. בפנייתי למוסך הוא ממשיך לטעון שהכיוון היה תקין.

תשובה שקיבלתי מאיגוד המוסכים בחיפה וגם מהמכונים בהפ ביקרתי, נאמר לי שלאחר החלפת תפוחים חייבים לבצע כיוון מחדש. מעניין לשמוע דעות נוספות ומה בקשר למוסך הנ"ל.

תודה

פורסם

בגדול?

יצא לי גם לספור סיבובים, והכל עבר בשלום .

 

המתכון הנכון?

כיוון גלגלים לאחר החלפת תפוחי הגה .

הנזק הפוטנציאלי לצמיגים עלול לעלות לך גם בזוג צמיגים בנוסף.

פורסם

גם אם ספר סיבובים הכיוון לעולם לא יחזור לקדמותו משום שיש סטייה בייצור התפוחים בין היצרנים ובין תחילת ההברגות בתפוחים לבין זרועות ההגה.

חובה לבצע כיוון גלגלים.

פורסם

החלפתי פעם אחת מקורי במקורי, בצד אחד של הרכב.

לאחר ההחלפה ההגה נשאר מאוזן בנסיעה מהירה בקו ישר, כלומר אין שינוי ב toe in/out.

 

זה דורש החלפה מדויקת, ספירת סיבובים, מדידה עם קליבר של המרחק שבין קצה התפוח לקצה מוט ההגה, רישום הנתונים ובדיקתם בעת ההרכבה.

 

בפרצדורה מלאה יש לבצע כיוון פרונט וזה נדרש כשהעבודה מבוצעת במוסך ששם אין נסיון אניתי לביצוע עבודה מדויקת.

פורסם

כאשר מבצעים את תהליך ההחלפה נכון לא צריך שום כיוון. אני גם לא סופר סיבובים. סהכ מסמן את מיקום אום האבטחה שסוגר על התפוח ביחס למוט ההגה ואז פותח אותו מעט כדי שהתפוח ייתברג אחוצה ואז מבריג את התפוח החדש וסוגר את האום שוב אל מול הסימון במדוייק וזה הכל. כניראה שאצלך ההחלפה לא נעשתה כמו שצריך ולכן נידרשת כיוון שוב.

פורסם
גם אם ספר סיבובים הכיוון לעולם לא יחזור לקדמותו משום שיש סטייה בייצור התפוחים בין היצרנים ובין תחילת ההברגות בתפוחים לבין זרועות ההגה.

חובה לבצע כיוון גלגלים.

זו התשובה הנכונה, תפוח חליפי יכול להיות במידות מעט שונות מהמקורי.

ספירת סיבובים וסימון מיקום האום יאפשרו להגיע לכיוון פחות או יותר קרוב ויכול להיות שלא יורגש שום דבר בנסיעה אבל עדיין רצוי מאוד לעשות כיוון גלגלים כדי להגיע לכיוון מדוייק.

רק כיוון גלגלים ולא כיוון פרונט מלא.

 

 

פורסם

בוקי, מסכים איתך חלקית בלבד:

 

1. ברור שהמדידות רלוונטיות וטובות רק אם מחליפים חלק מקורי במקורי, בכל מקרה אחר הבדלי המידות שבין התחליפי למקורי מחייבים כיוון גלגלים.

 

2. כשמחליפים תפוח פגוע רק בצד אחד של הרכב, אז ההגה הוא זה שיספר אם ההחלפה בוצעה במדויק או שלא.

כל טעות הרכבה תשנה את ה toe in/out דבר שבנסיעה בקו ישר ישנה את יישור ההגה.

לכן, הגה ששמר את המצב שלו מצביע על עבודה שבוצעה במדויק ומייתר את הצורך בכיוון גלגלים.

מדגיש שוב, האמור בסעיף זה מתייחס להחלפת תפוח אחד בלבד.

פורסם

מסכים.

 

יחד עם זאת יכול להיות לדעתי מצב שאחרי החלפת שני תפוחי הגה לתחליפיים וביצוע כיוון לפי ספירת סיבובים לא תהיה משיכת הגה אך זווית Toe in-Toe out תהיה לא נכונה. כלומר ההגה לא יחזור למרכז או שהרכב לא ישמור על קו ישר כמו שהוא אמור.

 

 

פורסם

וגם אני מסכים :wink:

מה שמביא אותי למסקנה שאדם שרוצה לחסוך את שלב כיוון הגלגלים וצריך להחליף שני תפוחים, טוב יעשה אם יפעל לפי הפרוצדורה הבאה:

 

1. החלפת תפוח ראשון ויציאה לנסיעת מבחן, בדיקה שההגה נשאר מיושר בצורה משולמת.

 

2. החלפת צד שני ויציאה לנסיעת מבחן נוספת, אם גם הנסיעה השנייה עוברת בשלום המסקנה היא שההחלפה בוצעה ללא דופי.

פורסם

תודה לכל המגיבים.

הבעייה והשאלה שנותרה לדעתי, היות והמוסך המטפל לא יכול לדעת האם לאחר ההחלפה הכיוון תקין, חייב להפנות את הלקוח והרכב למכון בדיקה על מנת לוודא שהכל תקין. עובדה שבמיקרה שלי הכיוון היה גרוע והצריך כיוון מחדש. מה קורה כשבעל הרכב בלי ידע וניסיון ולא מרגיש בנסיעה שההגה לא מכוון, לכן המוסך חייב להפנות למכון בדיקה.

פורסם

מאור ידידי, עובדה שהמוסך חושב שההחלפה בוצעה כראוי, התוצאה היתה גרועה, בדקתי בשני מכונים ובצעתי תיקון.

לא נראה לי הגיוני להשאיר זאת למזל..

פורסם

ללא הציוד המתאים הכיוון לעולם לא יחזור לקדמותו, קרוב הוא כן יהיה אבל לא מדוייק. חובה לבצע בדיקה בכל החלפת חלקי מתלים והיגוי או שחרור ברגים בגשר נקודה.

פורסם
מאור ידידי, עובדה שהמוסך חושב שההחלפה בוצעה כראוי, התוצאה היתה גרועה, בדקתי בשני מכונים ובצעתי תיקון.

לא נראה לי הגיוני להשאיר זאת למזל..

 

בכל תיקון שנעשה ברכב אתה לא יכול לדעת לעולם אם יש בורג שלא נסגר כמו שצריך אלא רק אם תבדוק בעצמך כל בורג שנגעו בו. פעם הבאה לפני תיקון כלשהו תבוא להתייעץ ותדע בדיוק על מה להיסתכל בזמן התיקון. יכול להיות שהמוסך שגה וחיפף בהתקנה אבל כדי לא לצאת פארש הוא לא יגיד לך ללכת לכיוון כי אז העבודה שעשה תצטייר בעיניך כלא מיקצועית. מוסך שעושה את ההחלפה הזו בצורה מיקצועית לא צריך ללכת לשום כיוונים אחריו. אז או שתמצא מישהו שאתה סומך עליו או שתסמוך על המזל או שתכין עצמך מראש לפני שאתה ניגש למוסך..בשביל זה קיים הפורום!

×
×
  • תוכן חדש...