Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאיות של "ליסינג פרטי"


vcpavel
שימו לב! השרשור הזה בן 2356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

 

 

בימים האחרונים אני שוקל לקיחת רכב חדש מחברת אויס\אלבר במסלול ליסינג פרטי לתקופה של 3 שנים.

ההצעה שקיבלתי באחת החברות היא: ניסאן סנטרה 2017

משלמים מקדמה של 7500 , תשלום חודשי של 1780 הכולל ביטוח וטיפולים ותשלום אגרות הטסט לאורך כל התקופה.

אם אני מנסה להמיר את זה כבר למספרים ולהשוות לקניית רכב פרטי זה מה שאני מקבל:

לתשלום הקבוע של ה 1780 אני מוסיף את חלקה יחסי של המקדמה ( 7500 חלקי 36 = 210ש"ח)

אני מפחית ביטוח חובה ומקיף ( 4500 חלקי 12 = 375)

אני מפחית אגרת טסט שנתי ( 1500 חלקי 12 = 125)

אני מפחית עלות טיפולים שנתי ( 1000 חלקי 12 = 80 )

 

ואז מגיעים ל 1780+210-375-125-80= 1410

 

אם זה היה הרכב שלי הייתי גם סופג את ירידת הערך שלום שזה להשערתי כ 15K בשנה כלומר עוד 1250 שקל בחודש

 

ואז הפרש בין רכב ליסינג לרכישת רכב פרטי יוצא 1410 - 1250 = 160 ש"ח בלבד

 

לא חישבתי דברים כמו דלק,צמיגים,בלמים,מצבר כי בשניהם האופציות יש את אתה השחיקה ולכן זה מתכזז

 

לסיכום האם זה הגיוני שחברות הליסינג מרוויחות "רק" 160 שקל לחודש מלקוח?

 

כמובן שכל המחירים הם משוערים לפי ההגיון שלי, תקנו אותי אם טעיתי איפה שהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החישוב שלך דיי הגיוני, זאת גם הסיבה להצפת השוק ברכבי ליסינג פרטי בשנים האחרונות.

לגבי הרווח של חברות הליסינג- הוא הרבה יותר גבוה מ 160 שח (בהנחה והמספרים נכונים בדוגמה) היות והן רוכשות את הרכב במחיר הרבה יותר נמוך ממחיר הרכב אצל היבואן ללקוח פרטי. לכן גם ירידת הערך אצל חברות הליסינג הרבה יותר נמוכה מ 1,250 שח בחודש כמו בדוגמה.

אישית, אם הייתי צריך לרכוש רכב משפחתי חדש היום, אין ספק שהייתי הולך על אופציה דומה. קל, נוח, מחיר כמעט זהה לעלות מול רכישת רכב חדש מהיבואן ופחות כאבי ראש.

 

הכל תחת הנחה שלא מסתתרות אותיות קטנות:) ושניתן להעיף את הרכב חזרה לליסנג אחרי 3 שנים.

95 1.6 Ibiza ידנית, 106XS 1.4 95 ידנית, Lantis 1.8 95 ידנית,

ליסינג אוט' מכאן ואילך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלכודת היא בהחזרת הרכב.

 

לא ציינת מה ערך הרכב לצורך החישוב בסיום תקופת הליסינג. אם לא מדובר בהתחייבות של החברה למחיר מסויים הרי שבסיום התקופה הרכב יעבור שומה לחומרה ויקבע לו ערך נמוך ממה שאתה מצפה. גם בכך יהיה לחברה רווח שכן תאלץ "למכור" אותו מתחת למחיר המחירון, והחברה תציב אותו למכירה "יד ראשונה מרופא".

 

עריכה - אמנם כתבתי רק במשתמע - אבל צודק צבי בהודעה שמתחת זו: התחשיב המעניין אותך הוא חשבון הבנק שלך, לא של חברת הליסינג. אתה צריך לבחון את עלות החזקת הרכב בשיטות מימון שונות: ממקורותיך, בהלואה בנקאית או בהלואה על ידי חברה אחרת. הבעיה היא שבחלק מהעסקות - כמו זו שאתה מציג - קשה לחשב מראש את העלות, כיון שהיא תלויה בערך הרכב ביום סיום החוזה. זה שונה מהותית מהמצב בו הרכב בבעלותך, ואם מחירו לאחר 3 שנים נמוך לטעמך אתה יכול להמשיך ולהחזיק בו עוד כמה שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בסנטרה החישוב די ברור.

 

הסנטרה עולה לחברות הליסינג כ-100000 ש"ח.

 

כשאתה מחזיר את הרכב אתה לא צריך לשלם כלום. כלומר אתה יודע בדיוק כמה הרכב יעלה לך לאורך תקופה הליסינג, ולדעתי, ברכב כמו הסנטרה 160 ש"ח הוא סכום מצוין תמורת העובדה שאינך צריך להתעסק עם מכירת הרכב בסוף התקופה. אתה עושה את החשבון מהכיוון הלא נכון - מה שחשוב לך הוא מה קורה בכיס שלך - לא בכיס של חברת הליסינג.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, לגבי הסוף תוכנית, יש לי 3 אפשרויות:

א. לשלם מקדמה נוספת ולהתחיל עוד פען תוכנית ל3 שנים

ב. לקנות את הרכב עם הנחה של 12% מהמחירון

ג. להחזיר את הרכב, ולסגור חשבון לאחר הערכת שמאי.

בחלק מהחברות לגבי אופצייה ג' יש סכום מקסימלי שיכולים לחייב והוא כ 2000 שקלים.

 

לדעתי יש גם עוד רכבים, כגון קיה פורטה שיהיו אפילו זולות יותר מהסנטרה.... ביום ראשון מתכנן להשלים את הסבב טלפונים בין כל החברות. ואז אחרי סקר שוק , הגיע להחלטה ויעדכן כאן את מי שמעניין אותו כמובן :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, לגבי הסוף תוכנית, יש לי 3 אפשרויות:

א. לשלם מקדמה נוספת ולהתחיל עוד פען תוכנית ל3 שנים

ב. לקנות את הרכב עם הנחה של 12% מהמחירון

ג. להחזיר את הרכב, ולסגור חשבון לאחר הערכת שמאי.

בחלק מהחברות לגבי אופצייה ג' יש סכום מקסימלי שיכולים לחייב והוא כ 2000 שקלים.

 

לדעתי יש גם עוד רכבים, כגון קיה פורטה שיהיו אפילו זולות יותר מהסנטרה.... ביום ראשון מתכנן להשלים את הסבב טלפונים בין כל החברות. ואז אחרי סקר שוק , הגיע להחלטה ויעדכן כאן את מי שמעניין אותו כמובן :)

 

2,000 שח השתתפות עצמית לאחר 3 שנים שווה ערך ל 55 שח לחודש, תוסיף ל 160, עדיין נשמע נוח וכלכלי.

95 1.6 Ibiza ידנית, 106XS 1.4 95 ידנית, Lantis 1.8 95 ידנית,

ליסינג אוט' מכאן ואילך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט מעניין, תודה.

חושב על צעד דומה.

2 שאלות:

האם יש הגבלת ק"מ? ואם כן כמה...

ובסוף התכנית של 3 שנים, במידה ואתה לא רוצה לרכוש את הרכב ולא להמשיך איתם לרכב חדש אלא לסיים את ההתקשרות בינכם, כמה כסף הוצאת ב3 שנים האלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצעה הסטנדרטית יש הגבלה של 20 אלף קילומטרים בשנה ( ניתן לקחת מסלול עד 25 וגם 30 אלף קילומטרים בתוספת תשלום חודשי ).

אחרי 3 שנים מוציאים 1780₪ כפול 36 ועוד ₪7,500 מקדמה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבא שלי עושה מסלול דומה עם אוויס, אבל ל-18 חודשים.

 

זה לדעתי נוח ונחמד - אבל בזמנו המטרה הייתה להשיג רכב במהירות - והוחלט ללכת על השיטה הזו כי הפיקנטו החדשה (שאותה באמת רצה אבא שלי לקנות) לא הגיעה עדיין לארץ.

 

עברה שנה, בעוד חצי שנה צריך הרכב לחזור לסוכנות - ולדעתי לא נלך על זה שוב.

 

למה בעצם?

 

כי יש היום לא מעט עסקאות מעניינות בשוק למי שמגדיר את עצמו "מבין" בשוק הרכב.

 

יש אנשים רבים שרוכשים רכבים בעסקה של 0 קילומטר, ומנסים להיפטר מהם כבר במהלך השנה הראשונה - בין אם לא עומדים בתשלומים, קיבלו רכב מהעבודה, צריכים לטוס לחו"ל או סתם מאוכזבים מהמכונית.

 

לאדם כזה, שמוכר רכב בן חצי שנה שהוא כבר יד 2 - אפשר להציע הצעות נמוכות בהרבה מהמחירון. כך אפשר למצוא רכבי מיני אוטומטיים בני כמה חודשים שיעלו 60K או קצת פחות (תלוי מה מצאת).

 

יש כל שבוע הגרלה של מפעל הפיס - שמגריל אופל קורסה שעולה במסלולי 0 קילומטר בערך 80K - ויהיו אנשים שירצו לממש את הזכייה במחירים של 65-70K.

 

אלה הנחות כל כך כבדות על רכבים כמעט חדשים לגמרי - שאני לא בטוח שהמסלול של הליסינג הפרטי משתלם בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההצעה שקיבלתי ( וזה גם מה שאני מחפש) היא ל25 אלף קילומטר לשנה.

מניח שאם לוקחים ל20 אלף אז התשלום החודשי ב100 שקל יותר זול.

יש חברות שבהם משתלם לקחת הגבלה ל20 אלף ואם חורגים צריך לשלם פר קילומטר חריגה.

חלקם גובים 25 אג' לקילומוטר חריגה... ויש כאלה שגובים כמעט שקל!

פה כל אחד צריך לעשות את השיקולים עם עצמו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשים לב שעל ניסאן סנטרה יש הנחות גדולות מאד הן ברכישה מהיבואן והן באפס ק"מ.

 

רק בחודש ספטמבר היתה הנחה של היבואן בסך של 16 אלף ₪ + טרייד אין במחיר מחירון, הטבה ששווה עוד אלפי ₪, בחישוב מקל 5,000 ₪, בה"כ 21 אלף ₪.

 

אם ניקח בחשבון ירידת ערך גדולה במיוחד (הרכב לא סחיר), של אפילו 50 אחוז מערכו כחדש לאחר 3 שנים, ההפסד לאחר 3 שנים יהיה 65 אלף ₪ (המחירון כחדש 131 אלף ₪ ).

 

מסכום זה צריך להוריד שווי ההטבה הנ"ל של 21 אלף ₪, התוצאה היא 46 אלף ₪.

 

לפי החישוב של פותח השרשור בליסינג פרטי העלות נטו היא 1,410₪ לחודש, דהיינו 51 אלף ₪ בשלוש שנים.

 

העלות נמוכה יותר ברכישה מהיבואן ואם ירידת הערך תהיה נמוכה יותר בפועל, ההפרש ייגדל.

 

היתרון בליסינג הפרטי הוא בנוחות, שזה פרמטר חשוב שאני לא מזלזל בו.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לקחתי בחשבון שברכישה באופן פרטי יש עלות מימון או הפסד תשואה, דבר שמוסיף לעלות הכוללת, כך שבדוגמה שהבאתי העלויות בין רכישה פרטית לליסינג פרטי די משתוות (למרות שיכול כאמור להיות הבדל לטובת רכידה פרטית מטחר שבפועל אני מעריך שירידת הערך תהיה נמוכה יותר מ- 50 אחוז).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצעה הסטנדרטית יש הגבלה של 20 אלף קילומטרים בשנה ( ניתן לקחת מסלול עד 25 וגם 30 אלף קילומטרים בתוספת תשלום חודשי ).

אחרי 3 שנים מוציאים 1780₪ כפול 36 ועוד ₪7,500 מקדמה.

 

וזה כולל את כל ההוצאות הנלוות? טיפולים, רישוי שנתי, ביטוחים?

סך הכל 71580 ש"ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל אגרת רישוי לא נכללת.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...