Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראה פנורמית


ZiggyMan
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3182 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר שקראתי כמה וכמה דעות בנושא, אמרתי לעצמי למה לא. נוריד את הפנורמית ונראה איך הולך. עד היום לא הלך, ולא ידעתי למה. אבל אחרי שניסיתי בלי למשך תקופת זמן, הבנתי למה אני לא מסתדר בלי פנורמית. זה לא שאני צריך לראות את החלונות הצידיים, וגם לא את הפרצוף שלי. זה גם לא נחמד לי שהיא מקטינה. העניין איתה שהיא פשוט תופסת שטח הרבה יותר גדול מאחור, ואז הראש שלי לא חייב להיות בדיוק באותה נקודה כדי לתפוס מבט לאחור.

יש ימים שאני יושב עם ראש זקוף, ויש ימים שהראש נח על המשענת. יש ימים שאני שקוע בכסא, ויש שהגוף יושב זקוף. למעשה יש את כל התנוחות האלה אפילו בנסיעה בודדת. אני לא בקטע של להזיז את המראה כל שניה, וגם לא בקטע של להזיז את הראש כדי לפגוע בנקודה שבה אני רואה את החלון האחורי בדיוק. המראה הפנורמית נותנת לי להביט לאחור בלי להתאמץ וזה מה שחשוב.

ועוד לא דיברתי על נהגים אחרים שמזיזים לי את הכסא שלא תמיד חוזר למקום.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני התרגלתי בכלל לנהוג בלי מראה אמצעית,בואן כל מה שאתה רואה במראה האמצעית זה מושבים.

 

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

כמו כל דבר זה עינין של הרגל, לפני כל נסיעה אני באופן אוטומטי מכוון את המראה (שזה סך הכל נגיעה קטנה) ואז אין שום בעיה.

טסלה 3 2022

פורסם
לאחר שקראתי כמה וכמה דעות בנושא, אמרתי לעצמי למה לא. נוריד את הפנורמית ונראה איך הולך. עד היום לא הלך, ולא ידעתי למה. אבל אחרי שניסיתי בלי למשך תקופת זמן, הבנתי למה אני לא מסתדר בלי פנורמית. זה לא שאני צריך לראות את החלונות הצידיים, וגם לא את הפרצוף שלי. זה גם לא נחמד לי שהיא מקטינה. העניין איתה שהיא פשוט תופסת שטח הרבה יותר גדול מאחור, ואז הראש שלי לא חייב להיות בדיוק באותה נקודה כדי לתפוס מבט לאחור.

יש ימים שאני יושב עם ראש זקוף, ויש ימים שהראש נח על המשענת. יש ימים שאני שקוע בכסא, ויש שהגוף יושב זקוף. למעשה יש את כל התנוחות האלה אפילו בנסיעה בודדת. אני לא בקטע של להזיז את המראה כל שניה, וגם לא בקטע של להזיז את הראש כדי לפגוע בנקודה שבה אני רואה את החלון האחורי בדיוק. המראה הפנורמית נותנת לי להביט לאחור בלי להתאמץ וזה מה שחשוב.

ועוד לא דיברתי על נהגים אחרים שמזיזים לי את הכסא שלא תמיד חוזר למקום.

 

טעות טעות טעות.

אני לא יודע מאיפה השתרש העניין הזה של "אני נוהג ככה וככה, בפוזה כזאת וכזאת". אבל זאת טעות חמורה.

במהלך נהיגה אתה צריך להיות בתנוחה מסוימת שתאפשר לך מקסימום שליטה על הרכב ותגרום למינימום נזק אם חלילה תמצא את עצמך נמרח על רכב אחר/רכב אחר נמרח עליך.

להזיז את המראה המרכזית זה עניין של 4.2 שניות מקסימום, וטוב תעשה אם תעיף את המראה הפנורמית לפח ותשקיע את השניות האלה בכיוון המראה שתוכננה בשביל הרכב שלך.

ואת המושב אחרי נהגים אחרים תזיז. את ההגה אתה לא מזיז חזרה? את מראות הצד? חלאס להיות עצלנים. זה הפאקינג חיים שלכם...

 

ה"סוד" של מראה רגילה הוא בכיוון מראות הצד ככה שהן כולן יעבדו ביחד. יש מלא מדריכים באינטרוובז שמסבירים איך לכוון מראות, אבל בגדול:

המראה המרכזית צריכה לכסות את החלון (אתה לא באמת צריך יותר מזה, הבפנוכו של האוטו שלך נראה אותו דבר כל הזמן)

מראות הצד צריכות להיות מכוונות ככה שתהיה חפיפה קטנה בינן לבין המראה המרכזית וחפיפה בין כל אחת מהן לראיה ההקיפית שלך.

כללומר - כשרכב עובר מהמראה המכרזית לאחד הצדדים, לפני שהוא נעלם מהמראה המרכזית אתה תראה אותו גם בה וגם במראת הצד הרלוונטית, ולפני שהוא נעלם ממראת הצד, אתה צריך לראות אותו בעין בזמן שהראש מסובב להביט במראה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

אני לא מחפש כל פעם את "התנוחה".

חוץ מזה, מספיק שאני מטה את הראש ולא רואה את כל החלון האחורי.

את הכסא אני מזיז, אבל זה לא תמיד חוזר לאותה נקודה. אני לא רובוט.

פורסם

במהלך נהיגה אתה צריך להיות בתנוחה מסוימת שתאפשר לך מקסימום שליטה על הרכב ותגרום למינימום נזק אם חלילה תמצא את עצמך נמרח על רכב אחר/רכב אחר נמרח עליך.

 

קריטי. במיוחד בפקק היומי של חצי שעה בכביש 1 או באיילון.

פורסם

מסכים לחלוטין עם SPIRE.

 

כיוון נכון של המראה המרכזית (אשר מעניקה לי ראיה לכל החלון האחורי ואף מעבר לכך) יחד עם כיוון מראות צד כשהן ממש בקצה של הרכב (מתרגלים פסיכולוגית), אני מקבל תמונה כוללת מצויינת של המצב סביבי.

בדקתי זאת מספר פעמים, הרכב שעוקף אותי, נכנס בדיוק לזווית העין בקצה שלה כאשר הוא מתחיל להיבלע במראה הצידית - אינדיקציה לכיוון נכון.

יחד, נא לשים לב, יחד עם כיוון נכון של מושב הנהג באופן שבו אני שולט עם זוג הידיים על ההגה, לא רחוק מדי ולא קרוב מדי ומגיע לכל כפתורי השליטה שאני צריך ברכב, בנוחות.

נכון, בימים חמים מאוד תחת שמש ישירה, יהיו מקרים שבהם מנגנון המראה תלוי בגילו, יזוז טיפה כלפי מטה וכו' (כוח משיכה והחום והתרחבות החלקים עושה את שלה).

אז מדי כמה ימים אולי מכוונים טיפונת למעלה חזרה.

 

אכן, המראה הפנורמית "משקרת" כיוון שלרכב מאחורה, יש קורות אחוריות, לשם מה צריך לראות אותן אם צריך לראות רק את השמשה האחורית וזהו? מעבר לכך שדה הראיה לא תקין בגלל העיוות.

פורסם

הסוד זה לא להשתמש במראות בכלל תוך כדי נהיגה. תגידו את זה לנהגת שנסעתי אחריה היום במשך חצי שעה ב431 ששתי מראות הצד שלה היו מכופלות לחלוטין...

פורסם
אני לא מחפש כל פעם את "התנוחה".

חוץ מזה, מספיק שאני מטה את הראש ולא רואה את כל החלון האחורי.

את הכסא אני מזיז, אבל זה לא תמיד חוזר לאותה נקודה. אני לא רובוט.

 

חבר,

להסתדר בנהיגה רק עם מראה פנורמית זה כמו לדעת לרכב על אופניים רק עם גלגלי עזר, ברוב הרכבים אין מראה פנורמית - מה יקרה שתשכירו רכב בחו"ל? שתצטרך לנהוג ברכב של החבר? אתה חייב ללמוד לרכוש את המיומנות לכוון את המראות(גם אם לא 100% כמו מקודם, רק שתראה את הצדדים מסביב לרכב כמו שצריך במראות צד ואת החלון האחורי במרכזית).

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אני חושב שמה ש-Spire כתב זה נכון מהסיבה שכשאתה כותב שאתה רוצה להשתקע ואז המראה נוחה לך, זה משהו שקצת מחפף ומרדים נהגים (לא במובן עצימת העיניים) למה שנקרא surrounding שלהם, ההיקף שלהם. מראה פנורמית יכולה לתת עוד מרחב ראיה מאחור לצדדים אבל יכולה כפי שכתבת לגרום לנהוג לשאננות ולהימנע מצפיה במראות הצד, מה שעלול להוביל לבעיות אחרות.

אני דווקא אוהב את זה שאני צריך לא להרגיש נוח במושבי כאשר אני צריך לפנות לנתיב אחר או בכלל. זה גורם לי לנוע בכיסא, לבדוק לאורך כל שדה הראיה של המראות (האמצעית והצדדית) שאין אף אחד ורק אז לפנות. אני חושב שזו נהיגה נכונה.

 

אבל נניח ולא קורה כלום, אחת הטענות כנגד הפנורמית הייתה בזמן תאונה שהזכוכית שבה לרוב, כמו כן הרכבתה על המראה המובנית, יכולים להתנפץ ולפגוע בנהג. גם לכיסוי הגה יש יתרונות כמו פחות הזעה ותחושת אי נוחות של הידיים (לי האמת זה מרגיש לא טבעי לאחוז בהגה עבה) - אבל המחיר הביטחותי גם פה הוא גובר לדעתי.

 

 

פורסם

רצה המקרה והיום השוותי את שדה הראיה של הפנורמית למראות הרגילות. רוב שדה הראיה של הפנורמית הוא:

משקף את פנים הרכב.

מופיע במראות הצד.

 

אבל המראה הפנורמית כן מסוגל לאפשר לך לראות עמוק יותר אל מעבר לפינה של רכב גבוה שעומד בשעה 4 שלך או בשעה 8, אם כי במקרה זה הסטה קלה של הראש גם מספקת את הסחורה. הזווית הזו יכולה לאפשר לראות אופנוע שמתחבא שם ועומד לצאת לעקיפה, או הולך רגל מאחורי רכב חונה בנסיעה לאחור, אם כי במקרה זה גם ככה מעיפים מבטים אחורה.

 

זה עדיין לא מבטל את חסרונות המראה הפנורמית, שהעיקריים בהם הם סכנת פציעות והפרעה לשדה ראיה לפנים (על ידי המראה עצמה או על ידי הפרעה לתפעול הסוככים).

 

עדיף בלי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

ממש במקרה נהגתי היום עם מראה פנורמית עצומת מימדים. פשוט נורא. רואים בעיקר את פנים הרכב, שדה הראיה הקדמי פגום ומבחינת מידע אמיתי - לא נוסף כלום מעבר למה שמראות הצד המוצלחות מספקות (פוקוס, במקרה הזה). נורא כבר אמרתי?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

יש לי הסבר מאוד מאוד פשוט.

 

אם מראה פנורמית הייתה הדבר כזה טוב, יצרני רכב היו שמים אותה כציוד מקורי וזהו. מאוד פשוט. עולה אותו כסף כמו מראה רגילה.

 

זה שאף יצרן רכב בשום קטגוריית מחיר לא מצא לנכון להתקין מראה פנורמית מקורית, מבחינתי מהווה הסבר מספיק משכנע.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...