Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3242 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בהחלט דעה מקובלת, הגיונית וסבירה.

מן הסתם מתאימה לרוב הגדול של באי המוסך, ובכך אנחנו שנינו מסכימים.

 

כבר בהודעה הראשונה שלי כתבתי שאלו ערכים סבירים להחלפה.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם
אני חושב שאסף התכוון שכן יש להחליף, פשוט לומר לבעל הרכב את האינפורמציה המלאה, ואז להמליץ לו לבצע החלפה.

 

אם זה רכב שנוסע 5000 בשנה זה דבר אחד, רכב שנוסע 15 זה כבר דבר אחר. בעל הרכב יחליט. כי בעל הרכב הראשון סביר שייכנס למוסך לטיפול לפני המינימום, בעוד שהשני סביר שלא.

בהחלט קיימים מוסכים אשר מסבירים את הנושא ללקוח. אל תשכח שרוב הלקוחות אינם יודעים מהי רפידה או את המונח עובי הרפידה לכן במקרים כאלה גם

הסבר לא מועיל ובדרך כלל הלקוח אומר למוסכניק "תעשה מה שצריך לעשות".

איזה כייף לי :)

פורסם

במיקרה זה המוסך פעל נכון שהחליף את הרפידות. עניין הצלחות זה תמיד סוגייה שתחזור על עצמה ולכן פעם הבאה כדאי להיות בקרבת הרכב ולהבין מה מוחלף ולמה.

פורסם

התחושה שלי היא שהמוסכניקים יודעים שאם אומרים "בלמים" הלקוח לא יחשוב פעמיים ויחליף כל מה שצריך.

לדעתי הם גם מנצלים את זה.

צודק מי שאמר שבשביל לחסוך 200 ש"ח לא שווה להיכנס עוד חצי שנה שוב למוסך ולהיות מוטרד,

אבל,

לרוב שולחים את הדיסקים לחריטה ואחרי פעמיים של חריטה בד"כ גם מחליפים דיסקים.כך שהחיסכון בדחייה של חצי שנה בהחלפה שאינה נחוצה כעת גדול מ200 ש"ח. אם להיות ראליים, לצורך הדוגמא, דחייה כזו כל עוד היא אכן נכונה, חוסכת לפחות 400 ש"ח ואולי יותר אם מדובר על רבעיית בלמי דיסק.

שאלות:

האם כל החלפת דסקיות מחייבת חריטה של הדיסקים?

2. האם אפשר להחליף רק רפידה בודדת שנשחקה בגלל קליפר שהיה דפוק, לא מגורז? נניח שרק היא שחוקה ממש והשאר במצב ממש טוב.(נראה לי שמוכרים רק בזוגות, אבל נניח ששמרתי אחת בודדת מאותו סוג ומק"ט בדיוק)

פורסם

לא כל החלפה מחייבת חריטה.

 

אם שטח העבודה של הדיסק חלק לגמרי לא צריך לחרוט.

 

אם יש חריצים וגובה לא אחיד על שטח העבודה של הדיסק, מומלץ לחרוט. אחרת יקח הרבה זמן עד שהרפידה "תתישב" על הדיסק והיא גם תשחק יותר מהר ועוד תופעות שאפשר למנוע על ידי חריטה.

 

 

אגב דיסקים גם בלי חריטה בדרך כלל לא מחזקים יותר מ 3 סטים של רפידות, לפעמים אפילו רק 2 סטים.

 

לא מקובל להחליף רפידה בודדת. רפידות תמיד נמכרות בסטים של 4, לא ניתן לקנות רפידה בודדת או 3 רפידות. אם יש לך רפידה ששמרת בצד בדיוק מאותו יצרן, אותו מק"ט ואותה רמת שחיקה בדיוק כמו האחרות, לא רואה בעיה להשתמש בה. אם היא חדשה והשאר שחוקות 50% - אל תשים אותה.

 

 

פורסם

הייתי גם בסרט הזה עם מוסך מורשה של מאזדה ואף רשמתי על זה פה בעבר.

הנ"ל גם "איים" שהוא רושם לי הערה ברשיון בדבר הנושא הזה(כשמדובר בסוגריים מצ'וקמקים בדף הטיפול).

בסופו של דבר יצא שקניתי וניגשתי לאסף להחלפה,שהסכים שהרפידות לא היו במצב הדורש החלפה,אך החלפנו כי כבר רכשתי באופן עצמאי מחנות חלפים-זוג אחוריות.

שורה תחתונה-בהחלט מדובר במטחנת כסף הבונה על כך שהלקוח לא ייסתכן בבעיות בטיחותיות.

לא חושב שכולם עושים את זה,אבל לא מעט וסכים עושים את זה ולא אופתע לשמוע שאותם נציגים אף מקבלים עמלות מכירה על הגדלת הטיפול השגרתי(כמו שמוכר בחנות מקבל על צירוף למועדון של הרשת).

בתכלס?תן לבעל מקצוע שאתה סומך עליו להסתכל ולמדוד את עובי הרפידות ותגיע להחלטה הנכונה.

 

בוקי-מסכים שלהחליף אחד בודד זה די לא חכם בלשון המעטה-אבל עד כמה שאני יודע הן נמכרות בזוגות.

כך החלפתי זוג קדמי ולאחר מס' חודשים זוג אחוריים שהגיעו באריזה סגורה.

פורסם
אתה צריך למדוד רק את ה"בשר" של הרפידה ולא את הברזל שהיא יושבת עליו.

מומלץ להחליף כשזה מגיע ל- 2-3 מ"מ.

לגבי כמה ק"מ נשאר הדרך היחידה לדעת את זה היא לדעת כמה ק"מ הרכב עבר מאז שהוחלפו בפעם האחרונה שכן זה מושפע מתוואי הנהיגה ומהנהג.

ב-2 הרכבים לעולם לא הוחלפו הרפידות.

 

 

גם אני כמו מרק חושב שההחלטה של המוסך נכונה.

המוסכניק לא יודע מי עומד מולו, וכמו שזה נראה, באמת זה בספק יכול להחזיק שנה (כמובן שזה תלוי באופי הנהיגה ומספר הקילומטרים).

לבקש מהלקוח לבוא כל כמה חודשים לבדוק לא מעשי. הרבה דוחים כמה שיותר את הכניסה למוסך גם ככה ועושים טובה שבאים פעם בשנה.

ליאור.

דווקא המוסך יודע טוב מאוד, 2 הרכבים מטופלים אך ורק במורשה מהרגע הראשון ונכנסו לטיפול באותו מוסך בשנתיים האחרונות (ב-2 המקרים מדובר במוסכים שונים).

 

אסף, אני מסכים איתך בהרבה דברים אבל לא עם סעיף 2.

 

 

בטיפול 45.000 רפידות שלי היו בערך 4.5 מ"מ ואישרתי להחליף אותן.

 

בהינתן רפידות חדשות מגיעות בעובי 12 מ"מ וכל 15 אלף יורדים 4 מ"מ זה כבר זמן טוב להחליף.

 

 

רפידות עלו 200 ש"ח, בשביל לחסוך שליש מזה לא בא לי להיכנס להיכנס למוסך בין הטיפולים. הזמן שלי שווה יותר.

לא יודע לגבי המקרה של הפריוס אבל במאזדה לא הסכימו לבצע מדידה אלא נתנו הערכה לפי העין.

המטרה שלי כמובן לא הייתה לנסות להוסיף כניסה למוסך אלא לבדוק האם ניתן "למשוך" עד הטיפול הבא. לפי המתמטיקה שלך הייתי יכול לשרוד עד הטיפול הבא ב-2 הרכבים אבל זה היה מאוד גבולי.

לא כל החלפה מחייבת חריטה.

 

אם שטח העבודה של הדיסק חלק לגמרי לא צריך לחרוט.

 

אם יש חריצים וגובה לא אחיד על שטח העבודה של הדיסק, מומלץ לחרוט. אחרת יקח הרבה זמן עד שהרפידה "תתישב" על הדיסק והיא גם תשחק יותר מהר ועוד תופעות שאפשר למנוע על ידי חריטה.

 

 

אגב דיסקים גם בלי חריטה בדרך כלל לא מחזקים יותר מ 3 סטים של רפידות, לפעמים אפילו רק 2 סטים.

 

לא מקובל להחליף רפידה בודדת. רפידות תמיד נמכרות בסטים של 4, לא ניתן לקנות רפידה בודדת או 3 רפידות. אם יש לך רפידה ששמרת בצד בדיוק מאותו יצרן, אותו מק"ט ואותה רמת שחיקה בדיוק כמו האחרות, לא רואה בעיה להשתמש בה. אם היא חדשה והשאר שחוקות 50% - אל תשים אותה.

במקרה שלי, במאזדה הייתה רפידה אחת שנראת שחוקה באופן משמעתי מהשאר בהשוואה לפריוס שכל הרפידות נראו טוב.

ב-2 הרכבים היה פער של כ-1 מ"מ בגובה בין הרפידות.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

לכול אלה שחושבים שכול המוסכים XXX מצורפת תמונה שצילמתי את חבר הפורום מוסך רון בזמן מדידת עובי דיסק.

 

יש צדיקים ויש הרבה כאלה !

IMG_20170327_141737.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם
לכול אלה שחושבים שכול המוסכים XXX מצורפת תמונה שצילמתי את חבר הפורום מוסך רון בזמן מדידת עובי דיסק.

 

יש צדיקים ויש הרבה כאלה !

יש המון צדיקים. עדיין תמיד כדאי לדעת קצת על מה מדברים איתך.

 

Sent from my D6503 using Tapatalk

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
הייתי גם בסרט הזה עם מוסך מורשה של מאזדה ואף רשמתי על זה פה בעבר.

הנ"ל גם "איים" שהוא רושם לי הערה ברשיון בדבר הנושא הזה(כשמדובר בסוגריים מצ'וקמקים בדף הטיפול).

בסופו של דבר יצא שקניתי וניגשתי לאסף להחלפה,שהסכים שהרפידות לא היו במצב הדורש החלפה,אך החלפנו כי כבר רכשתי באופן עצמאי מחנות חלפים-זוג אחוריות.

שורה תחתונה-בהחלט מדובר במטחנת כסף הבונה על כך שהלקוח לא ייסתכן בבעיות בטיחותיות.

לא חושב שכולם עושים את זה,אבל לא מעט וסכים עושים את זה ולא אופתע לשמוע שאותם נציגים אף מקבלים עמלות מכירה על הגדלת הטיפול השגרתי(כמו שמוכר בחנות מקבל על צירוף למועדון של הרשת).

בתכלס?תן לבעל מקצוע שאתה סומך עליו להסתכל ולמדוד את עובי הרפידות ותגיע להחלטה הנכונה.

 

בוקי-מסכים שלהחליף אחד בודד זה די לא חכם בלשון המעטה-אבל עד כמה שאני יודע הן נמכרות בזוגות.

כך החלפתי זוג קדמי ולאחר מס' חודשים זוג אחוריים שהגיעו באריזה סגורה.

 

שכחת להוסיף שאסף ביטל לך את הערת האזהרה שרשם המורשה ברשיון. :)

פורסם
שכחת להוסיף שאסף ביטל לך את הערת האזהרה שרשם המורשה ברשיון. :)

צריך סורק מקורי בשביל זה או שהסינים למדו לבטל גם את זה?

יום טוב גם לך

פורסם
אסף, אני מסכים איתך בהרבה דברים אבל לא עם סעיף 2.

 

 

 

רפידות עלו 200 ש"ח, בשביל לחסוך שליש מזה לא בא לי להיכנס להיכנס למוסך בין הטיפולים. הזמן שלי שווה יותר.

כשללקוח עולה להחליף רפידות 200 או 250 שקל (רפידות+עבודה) אז אתה בהחלט צודק שאין טעם להגיע למוסך שוב בשביל לחסוך 50 שקלים. אבל כשרפידות בחנות עולות כ 120-150 שקלים, אבל במוסך גובים ממך כ 600 שקלים עבור הרפידות+העבודה, זה כבר ייותר בעייתי, בייחוד כשצריך להחליף גם מקדימה וגם מאחורה שזה כבר 1200 שקל.

עוד דבר שמעצבן זה שמחיר חריטה של צלחות כמעט זהה למחיר צלחות חדשות (הבדל של כ 40 שקלים). עדיף כבר לשים צלחות חדשות.

×
×
  • תוכן חדש...