Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא ברור מה קורה אצלכם.

 

הגיע אליי חשבון חשמל *במייל* בתאריך 27/7 והוא של 29/5 עד ל 25/7 ! (סהכ יומיים בין הזנת הקריאה למשלוח החשבון במייל).

 

לאיזה מחוז אתם שייכים ? (למיטב ידיעתי אצלנו זה פתח-תקווה).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

החשבונית האחרונה שקיבלתי היתה ב-23/5 (על החודשיים שלפני). הבאה היתה אמורה באמת להגיע בשבוע האחרון, ועדיין לא הגיעה...

פורסם
אתה צודק, סדר צריך להיות.

אך מי שמאורגן יודע שפעם בחודשים מגיע החשבון חשמל, פלוס מינוס הוא יודע כמה צריך להגיע חשבון גם כתלות בעונות שנה שבהם מפעילים יותר מזגן או דוד חשמל.

גם אם לא הגיע החשבון ו/או לא ירד דרך כרטיס אשראי/הוראת קבע, לא שמחים על הכסף ומשתמשים בו ל"בזבוזים" אחרים, אלה משאירים אותו בחשבון ככסף ששמור עבור חשבון החשמל.

כמובן שכאשר יגיע חשבון החשמל ייתכן שהוא יותר גבוה ממה ששמרנו בצד, אך לפחות לא נופתע במאות רבות של שקלים, אלה בעשרות בלבד.

 

אתה כמובן צודק.

כמה אנשים "מסודרים" כאלו אתה מכיר במדינה הזו?

נלך למשהו קצת יותר חמור: כמה אנשים קשי עורף, שמרוויחים סביב מינימום- מינימום פלוס אתה מכיר? כמה יהיה להם קל להתמודד עם זה? מדובר על אנשים שלא יכולים לחסוך (ברוב המקרים) אגורה, וקטע שכזה מהווה בעייה קשה עבורם.

 

מעבר לכל זה, אני זועם על הקטע שאני חלק מהעיצומים של ספק שדחפו לי בכח לגרון. אני לא עובד שם. למה שאני אהיה חלק מהמאבק שלהם? למה אני צריך לסבול כי מישהו שם רוצה משהו?

 

כצרכן אני יכול להחליט אם אני מוכן לסבול משחקים למיניהם, או שאני עובר לחברה אחרת. כך בתחום התקשורת (זבאלהפון\סלכלום\ברטר), כך בתחום הטלויזיה (כן\NOT), כך בתחום הדלק לרכב (סונול\פז\דלק\תן) וכולי. אם אחד מהם עושה מהלך שלא מוצא חן בעיניי, אין לי בעייה לזרוק אותו לקיבינימט ולעבור לספק אחר.

למי אני יכול לעבור אם אני לא רוצה את חברת החשמל? לגנרטור? לאופניים שמחובר להם דינמו? אולי לדורסל?!

 

אני יכול להבטיח לך דבר כזה: אם החברה שבה אתה עובד הייתה מחליטה לא לשלם לך משכורת ולא לתת לך תלוש כי הם בעיצומים, למרות שתקבל הכל עד לאגורה האחרונה במועד לא ידוע כרגע (הנחת המוצא היא חודש אחד קדימה), אתה היית צועק וזועק עד השמיים והופך כל שולחן רענן שיכלת לחשוב עליו. פה זה אותו הדבר בדיוק, רק במגמה הפוכה (חיוב ולא זיכוי, תשלום עלות ולא קבלת שכר).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כל אחד שיכול משבית על "הגב שלנו"... בגלל שהוא יכול.

כשמרביצים לרופא X בבית חולים Y, למה משביתים את כל המערכת הרפואית בכל הארץ?

אני אשם?

אני מחכה חודשים לתור ואז אומרים לי שכח ממנו.

אז מאותה סיבה שהרופאים משביתים אז גם עובדי חשמל נוקטים עיצומים, הם חשים מקופחים בצדק או שלא, זאת הדרך שלהם למחות.

 

ולעניין התשלום והאפשרות לחסוך.

היום ברוך השם אני בסדר ומסודר, יש לי אפשרות לשים כל חודש כסף בצד וגם אם חס וחלילה יקרא משהו לא צפוי (ברמה סבירה) אני יכול להתמודד עם זה.

אך לא תמיד זה היה כך, על פני תקופה ארוכה (ארוכה...) חייתי בדיוק על הקצה, כמה שנכנס היה טס החוצה כמו שנכנס. אולי תתפלא אבל בניגוד לרבים שהזכרת הייתי מחושב ועם יד על הדופק.

ידעתי שיש תשלום וועד בית, גם אם הוועד לא התדפק על דלתי, לא בזבתי את הכסף על משהו אחר.

ידעתי שיש תשלום חשמל פעם בחודשים, אם קרה ולא הגיעו החיוב לתיבת הדואר, דאגתי לבדוק מול חברת חשמל.

כך כל דבר ודבר וכך למדתי מהורי.

לעולם לא התחדשנו בבית בדבר חדש בקנייה בתשלומים על חשבון העתיד. נכון בגלל זה היה לנו בבית טלויזיה צבעונית הרבה אחרי שלכל חברי היה, בגלל שקודם הורי חסכו לירה ללירה (מטבע ישן שהיה נהוג במדינה לפני השקל החדש ולפני השקל) ורק כאשר התווסף הכסף התחדשנו בטלויזיה. כך היה בכל קנייה.

 

אז צריך להפריד, זה לא שבאו לאנשים ואמרו להם תשלמו מבלי לדעת על מה משלמים. באו ואמרו להם קבלו דחייה בתשלום מבלי לשלם עמלה.

מה עשו האנשים?

בזבזו את הכסף על משהו אחר, עכשיו הם בוכים שצריך לשלם שני תשלומים בו זמנית.

פורסם

חברת החשמל יצאו לפני כחודשיים עם פרסומים בעיתון, שבשל עיצומים לא ייערכו קריאות מונה, וכשהחשבון יגיע בסוף הוא יהיה גבוה מהרגיל כי הוא יתייחס לתקופה ארוכה.

 

הם מאוד מסודרים גם בעיצומים שלהם.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
כל אחד שיכול משבית על "הגב שלנו"... בגלל שהוא יכול.

או! זו בדיוק הנקודה. כי הם יכולים. ואף אחד לא פותח את הפה.

כשמרביצים לרופא X בבית חולים Y, למה משביתים את כל המערכת הרפואית בכל הארץ?

אני אשם?

אני מחכה חודשים לתור ואז אומרים לי שכח ממנו.

אז מאותה סיבה שהרופאים משביתים אז גם עובדי חשמל נוקטים עיצומים, הם חשים מקופחים בצדק או שלא, זאת הדרך שלהם למחות.

יש להם עוד דרכים למחות. הם ממש לא חייבים לערב את ה"לקוחות" שלהם במאבקים הפנימיים שלהם.

האם ידעת, שהם עירבבו גם את הספקים שלהם? כחלק מהעיצומים שלהם, הספקים קיבלו הודעה לאקונית, שבה נאמר שחברת חשמל לא תשלם סך של כ-10% מהעסקאות רכש על מה שהם קנו. האם ידעת את זה?

האם זה נשמע לך לגיטימי? באיזה שהוא קנה מידה?

ולעניין התשלום והאפשרות לחסוך.

היום ברוך השם אני בסדר ומסודר, יש לי אפשרות לשים כל חודש כסף בצד וגם אם חס וחלילה יקרא משהו לא צפוי (ברמה סבירה) אני יכול להתמודד עם זה.

שמח לשמוע את זה.

אך לא תמיד זה היה כך, על פני תקופה ארוכה (ארוכה...) חייתי בדיוק על הקצה, כמה שנכנס היה טס החוצה כמו שנכנס. אולי תתפלא אבל בניגוד לרבים שהזכרת הייתי מחושב ועם יד על הדופק.

מכיר את ההרגשה. מקרוב, אינטימית, לאורך שנים.

ידעתי שיש תשלום וועד בית, גם אם הוועד לא התדפק על דלתי, לא בזבתי את הכסף על משהו אחר.

ידעתי שיש תשלום חשמל פעם בחודשים, אם קרה ולא הגיעו החיוב לתיבת הדואר, דאגתי לבדוק מול חברת חשמל.

כך כל דבר ודבר וכך למדתי מהורי.

הורי לא לימדו אותי כך, אלא אפילו להיפך (בגדול). זכור לי במיוחד משפט שאמר לי אבי, "אם יש לך 2 שקלים, תקנה באחד תפוח להאכיל את הגוף ובשני פרח להאכיל את הנשמה". את השמירה הקנאית, ממש על גבול הפנאטית, של להגביל את ההוצאות ולהיות מאופס (כי אין אפשרות ליותר מזה) הייתי צריך ללמד את עצמי.

לעולם לא התחדשנו בבית בדבר חדש בקנייה בתשלומים על חשבון העתיד. נכון בגלל זה היה לנו בבית טלויזיה צבעונית הרבה אחרי שלכל חברי היה, בגלל שקודם הורי חסכו לירה ללירה (מטבע ישן שהיה נהוג במדינה לפני השקל החדש ולפני השקל) ורק כאשר התווסף הכסף התחדשנו בטלויזיה. כך היה בכל קנייה.

אני לא זוכר במפורש את הלירה, המטבע הזה יצא משימוש כשהייתי ממש צעיר. נראה שאני צעיר ממך במספר שנים :wink:

אז צריך להפריד, זה לא שבאו לאנשים ואמרו להם תשלמו מבלי לדעת על מה משלמים. באו ואמרו להם קבלו דחייה בתשלום מבלי לשלם עמלה.

מה עשו האנשים?

בזבזו את הכסף על משהו אחר, עכשיו הם בוכים שצריך לשלם שני תשלומים בו זמנית.

אוקיי. בוא וניקח דוגמא מוזרה לרגע.

נניח והיית הולך לחברת "שלויימה ליסינג" לקנות רכב, והנציג היה אומר לך "לא יכול למכור לך כי אנחנו בעיצומים בגלל X-Y-Z".

היית ממתין בסבלנות עד שהעיצומים היו נגמרים או הולך לחברה אחרת באותו הרגע- ולא משנה מה הסיבות שלהם לעיצומים?

אני מנחש שהיית הולך לחברה אחרת. כי אתה יכול.

אין חברה אחרת שמספקת חשמל בישראל. אתה לא יכול לעבור כי משהו לא מתאים לך.

אין קשר בין היכולת שלך להתמודד עם הבעייה לבין הבעייה שיצרו עבורך. אין קשר למידת המוכנות שלך להתמודד עם הבעייה (מלשון יכולת ולא מלשון הסכמה) לבין הבעייה שיצרו עבורך.

העצבים שלי הם על החוצפה של חברה שאין לה שום מתחרה לעשות עיצומים על גב "לקוחות"(=פרה חולבת שנותנת גם סטייקים, שוקו, קפה נמס מגורען ודשן מעולה לצמחים בגינה בווילה הפרטית בסביון של הבכירים בחברה) שהם לא רק שבויים, אלא אשכרה רואים את הגדרות של הכלא ואת השומרים בבוטקה.

 

הייתה תקופה, לפני שנים רבות, שחברת "דובק" של הסיגריות שלטה ביד רמה בארץ, והם ידעו להפעיל לחץ על האנשים הנכונים כדי שיוכלו לעשות בגדול מה שהם רוצים עם הכח שלהם, גם מבחינת מחיר המוצרים שלהם.

עד שפעם אחת הם הגזימו, ורצו להעלות את המחירים פעם אחת יותר מדיי (וקרובה מדיי להעלאה הקודמת), והיה רגולטור עם בי3ים שאמר להם שמבחינתו אין בעייה- שימכרו בכמה שהם רוצים, אבל מחירי המיובאות ייחתכו, ובהצלחה עם התחרות. חיילים (!) עישנו בתקופה ההיא מארלבורו וקנט, ולא תוצרת הארץ, כי זה היה יותר זול...

 

למה במקרה הזה אין שום רגולטור שמתערב, ומונע מהמשחקי כח הפנימיים לזלוג ל"לקוחות" התמימים?

ולמה כולם שותקים לעזאזל?! למה אני האדיוט היחיד שמתעצבן מזה שרומסים אותו ברגל גסה?!

 

תרשה לי להעלות קטע מסרט: "בטמן האביר האפל".

הרשע של הסרט מדבר על כך, ש"אף אחד לא נכנס לפאניקה, כשדברים עובדים לפי התכנית. גם כשהתוכנית מחרידה.

אם אני מודיע לעיתונות שמחר אוטובוס מלא בחיילים יתפוצץ, אף אחד לא יניד עפעף. אבל אם ראש עיר קטן אחד ימות, כולם יאבדו את הראש".

אז חברת החשמל הודיעה לעיתונות. ואף אחד לא מתרגש.

חח, "עיתונות". "כלב השמירה של הדמוקרטייה", ממש.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז - הרגולטור מפקח על ההנהלה, לא על העובדים. ויש דבר שנקרא "יחסי עבודה" שהוא דבר בסיסי מאד בישראל, ומקנה לשני הצדדים (הנהלה ועובדים) זכויות וחובות מסויימים. אחת הזכויות היא הזכות לשביתה (ועיצומים).

 

חוץ מזה, כיון שלא פוגעים באספקת החשמל, וגם גובים ממך ולו אגורה בודדת נוספת כתוצאה מהעיצומים, אין לרגולטור על מה להלין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לא ברור מה קורה אצלכם.

 

הגיע אליי חשבון חשמל *במייל* בתאריך 27/7 והוא של 29/5 עד ל 25/7 ! (סהכ יומיים בין הזנת הקריאה למשלוח החשבון במייל).

 

לאיזה מחוז אתם שייכים ? (למיטב ידיעתי אצלנו זה פתח-תקווה).

 

איציק

 

לפי מיטב ידיעתי בשכונה שלנו הוחלפו המונים למונים "חכמים" הקריאה נעשית אוטומטית מרחוק לפי מה שהבנתי ואין צורך להגיע עד הבית לקרוא מונה.

 

בגלל במקרה שלך (כמו שלי) החשבון מגיע במיידי לאחר סגירת החודש.

308GTI 2017 - כיום.

1994 CLIO RSI - נמכרה!

 

פורסם

חייבים להיות ריאליים, יותר מדי התכתבות תכלס.

היו המון פרסומים, משפחה לא מקבלת חשבון חשמל חודשיים, הולכת ומבזבזת את הכל על שטויות? אז מי אשם בעצם? בחייכם אפילו אין צורך לענות על זה.

אם ככה משפחה מתנהלת, כנראה שלא יעזור שום דבר אחר.

 

החשבון מתעכב? אל תבזבז ותמתין או תברר כיצד לשלם, לא חסרות דרכים.

פורסם
חייבים להיות ריאליים, יותר מדי התכתבות תכלס.

היו המון פרסומים

 

[ציני]אה, אז למה לא אמרת את זה קודם? אם כך, הכל בסדר!

אז עכשיו, גם הסופר שלי יוכל לפרסם בעיתון שאני יכול לקנות כל מה שאני רוצה במהלך השנה הקרובה, אבל לשלם על הכל במכה אחת בעוד שנה כשייגמר המבצע. כל עוד הוא יפרסם את זה, וכמובן עדיף שיעשה "המון" פרסומים כי חייבים להגדיר כמות לכזה מבצע ו"המון" נשמע כמו כמות הגיונית, זה בסדר גמור.[\ציני]

 

מגיע למדינה הזו כל מה שעובר עליה, אם כשמשתינים על התושבים הם אומרים "תודה על הגשם" וש"זה לגיטימי שנוזלים יורדים מלמעלה מעת לעת".

סיימתי להגיב פה. אם אתם לא מצליחים להבין שצורת ההתנהגות הזו, של גוף בגודל הזה ושכולנו תלויים בו אינה תקינה, אני בטח שלא אצליח לשכנע אתכם. [ציני]אתם צודקים, הכל דבש, כל השרים שלנו צריכים לקבל מעמד של "קדוש" ואם אפשר ישירות מאלוהים כדי שזה יהיה יותר "נחשב", והשוחד שכולם נותנים ומקבלים צריך להיות מעוגן בחוק כדי שיידעו כולם כמה צריך לתת עבור כל פעולה בלי להתחיל לחשוב- עיין ערך "מחשבון אירועים". [\ציני]

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

קודם כל, אם הסופר שלך יעשה כזה דבר, הוא יפשוט את הרגל (ציני ציני, אבל תן אנלוגיה הגיונית).

 

שנית, אתה מחזיק מחברת החשמל אחראית למשהו שנכפה עליה על ידי העובדים שלה, ומה שעוד, הם זכאים לכפות זאת עליה על פי חוק. היא עשתה מה שיכלה, ופרסמה זאת מבעוד מועד.

 

שלישית, אם אתה רוצה ללכת פרופר לפי החוק, כדי לקבל פיצוי על משהו אתה צריך להוכיח שנגרם לך נזק ישיר. עכשיו הסבר לנו איזה נזק נגרם לך מהעובדה שנאלצת לשבת על הסכום שעליך לשלם לחברת החשמל עוד חודשיים-שלושה ואז לשלם לה? נסה לכמת את הנזק הזה במספרים.

 

ואם אתה מתכוון שעליך לקבל פיצוי על עוגמת נפש - אתה באמת ציני.

 

אנשים דוחים תשלומים בסופר ולוקחים הלוואות בלון (או גרייס), ואתה מתלונן על כך שחברת החשמל נתנה לך חודשיים שלושה ספייר לשלם את החשבון? ועוד באיזו חמת זעם. לא תקין, נכון, אבל גם לא נורא. קצת פרופורציה.

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

ברווז - הסופר בהחלו מאפשר לך משהו דומה: קוראים לזה "תשלומים". בעצל, זו הלוואה ללא ריבית שאתה לוקח בביקור בקופה. העניין הוא שבסופר אתה מבקר (נניח) פעם בשבוע, ולכן התשלומים האלה מקלים עליך בחודש הראשון, ואחר כך מצטברים כך שבאופן שוטף אתה לא מרגיש בהקלה. כך גם חשבון החשמן - מדובר בחשבון מחזורי, בסכום די קבוע, שאתה מקבל מדי חודשיים, וצריך להכנס לטבלת האקסל של ההוצאות הקבועות שלך.

 

אדם כמוך, שחי די מהיד לפה, חייב לעקוב אחר הוצאותיו ולדעת שיש לו הוצאה חודשים של, נניח, 500 ש"ח לחשמל, 100 ש"ח למים ו-300 ש"ח לארנונה. אין כאן שום הפתעה, בדיוק כפי שאתה יודע שיש לך עלות תקופתית של ביטוח או רישוי הרכב. הפעם פשוט קיבלת הלואה של 1000 ש"ח (או פחות או יותר, לפי הצריכה שלך) מחברת החשמל, ועליך לפרוע אותה, בדיוק כמו את תשלום המשכנתא. זה הכל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

 

מגיע למדינה הזו כל מה שעובר עליה, אם כשמשתינים על התושבים הם אומרים "תודה על הגשם" וש"זה לגיטימי שנוזלים יורדים מלמעלה מעת לעת".

סיימתי להגיב פה. אם אתם לא מצליחים להבין שצורת ההתנהגות הזו, של גוף בגודל הזה ושכולנו תלויים בו אינה תקינה, אני בטח שלא אצליח לשכנע אתכם.

 

צריך להפנים את העובדה שלאף גוף או מוסד לא אכפת ממך ומהרווחה שלך. כל שירות שאתה מקבל (מדינה או פרטיים) נעשה אך ורק כי אנשים חשובים יותר ממך מרוויחים מזה.

ברגע שהעובדה הזו היא הבסיס להתנהלות היום-יומית שלך, הגשם כבר לא תופס אותך בלי מטריה בהישג יד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...