Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3359 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכולם,

 

רק לאחרונה התעניינתי לרכוש רכב "יוקרה" - אאודי ישנה שנת 2009. להפתעתי גיליתי שהרכב מוגדר בקבוצת רישוי גבוהה ועלות אגרת רישוי שהמדינה גובה מדי שנה בסך כ- 4,500 ש"ח! (וכל זה עבור הזכות לנסוע בכבישנו ומחלפנו "המפותחים")

 

לאחר בדיקה קצרה גיליתי שבגלל שעלותו המקורית של רכב חדש מסוג זה כ- 300,000 ש"ח ולמרות שערכו היום פחות מ- 100,000 ש"ח - עדיין נחשב מבחינת המדינה (כמה נוח) רכב יוקרה שמצדיק לשלוח יד לכיסנו מדי שנה לצורך גביית אגרה.

כמו כן, הבנתי שבארצות רבות אגרת רישוי שנתי עולה כמה עשרות דולרים/ אירו וללא כל קשר לסוג הרכב ועלותו.

 

מישהו יכול להסביר למה אף אחד עוד לא תקף את העניין במסגרת מנהלית/ בגצ"ית כלשהי? איזו הצדקה יש לשלם על רכב אגרה שנתית כה גבוהה למרות שערכו הולך ופוחת מדי שנה וכל זאת לאחר שכבר שילמנו מאות אחוזים מס על יבוא הרכב/ דלק/ בלו/ ביטוח

 

אשמח לתובנות בנושא

 

:roll:

:-P

 

hasta la victoria- siempre

פורסם

למה?

1. המון כסף לקופת המדינה

2. לאף אחד לא אכפת מספיק בשביל להתעסק עם זה, ציבור הנהגים אינו מאוגד

 

במדינה בה יש 'מס בלו' שעליו מופעל מע"מ, מה שגורם לנסיקת מחיר הדלק לגובה לא פרופורציונלי למחיר חבית נפט - אתה באמת מתפלא?

חוץ מלקלל אין לך מה לעשות עם זה, אתה(אנחנו) לא מעניין אף אחד מהאנשים שהיו יכולים לעשות שינוי. באסוש

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
שלום רב לכולם,

 

רק לאחרונה התעניינתי לרכוש רכב "יוקרה" - אאודי ישנה שנת 2009. להפתעתי גיליתי שהרכב מוגדר בקבוצת רישוי גבוהה ועלות אגרת רישוי שהמדינה גובה מדי שנה בסך כ- 4,500 ש"ח! (וכל זה עבור הזכות לנסוע בכבישנו ומחלפנו "המפותחים")

 

לאחר בדיקה קצרה גיליתי שבגלל שעלותו המקורית של רכב חדש מסוג זה כ- 300,000 ש"ח ולמרות שערכו היום פחות מ- 100,000 ש"ח - עדיין נחשב מבחינת המדינה (כמה נוח) רכב יוקרה שמצדיק לשלוח יד לכיסנו מדי שנה לצורך גביית אגרה.

כמו כן, הבנתי שבארצות רבות אגרת רישוי שנתי עולה כמה עשרות דולרים/ אירו וללא כל קשר לסוג הרכב ועלותו.

 

מישהו יכול להסביר למה אף אחד עוד לא תקף את העניין במסגרת מנהלית/ בגצ"ית כלשהי? איזו הצדקה יש לשלם על רכב אגרה שנתית כה גבוהה למרות שערכו הולך ופוחת מדי שנה וכל זאת לאחר שכבר שילמנו מאות אחוזים מס על יבוא הרכב/ דלק/ בלו/ ביטוח

 

אשמח לתובנות בנושא

 

:roll:

כשהרכב היה חדש שלמו כ 4,500 ש"ח היום "בגילו המופלג" משלמים רק 2,200 ש"ח.

כך שאתה צודק שהאגרה יקרה, אתה לא צודק שאין התחשבות בירידת ערך.

כאן: עלות אגרת רישוי שנתי.

פורסם

אז הוא סתם פתח שרשור ועוד בחול המועד

 

פחחח

 

טוב שאינך מתלונן למה לא משלמים על כל רכב את אותו הסכום.

 

הסכום שנגבה בשנה משהו כמו 5-10 מיליארד ש"ח.

 

לא מעט

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

רק לאחרונה התעניינתי לרכוש רכב "יוקרה" - אאודי ישנה שנת 2009. להפתעתי גיליתי שהרכב מוגדר בקבוצת רישוי גבוהה ועלות אגרת רישוי שהמדינה גובה מדי שנה בסך כ- 4,500 ש"ח! (וכל זה עבור הזכות לנסוע בכבישנו ומחלפנו "המפותחים")

לא נשמע לי בלתי סביר. על רכב יוקרה שנת 2008 (מיצובישי לאנסר) שילמתי השבוע אגרה של 1200. שוויו כעשירית מהמספר שציינת.

 

אגרת רכב היא מס. אני שמח שחישוב גובה המס לוקח בחשבון את הערך/שווי העדכני של הרכב. לא נראה לי שהמדינה צריכה להעסיק שמאי כדי לקבוע ערך מדוייק לכל רכב לשם חישוב האגרה.

:turn-l:
פורסם

אגרה לא יכולה להיות מס בהגדרה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

פות"ש, לפי הטבלה המצורפת פה ונתונתים שסיפקת, האגרה אמורה להיות 2200 ש"ח. אתה בטוח ששילמו את האגרה לשנה שעברה? נראה שמחייבים אותך עבור שנתיים.

פורסם
אגרה לא יכולה להיות מס בהגדרה.

 

בהגדרה, אתה צודק. אגרה היא תשלום הנגבה על שירות כלשהו המוענק על ידי המדינה. בפועל, רבות מהאגרות הן מס לכל דבר.

 

איזה שירות מגולם באגרת הרכב? השימוש בכבישים? הדפסת הטופס? הזכות לשלם למכון רישוי על בדיקת הרכב?

עצם העובדה שהאגרה פרוגרסיבית (אגרה גבוהה יותר לרכב יקר יותר) ולא קשורה לשימוש (למשל אגרה לפי קילומטרז') מעידה שזהו מס.

כנ"ל אגרת הרדיו. לא קשורה לשימוש בשירות. מס על כל רכב.

:turn-l:
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

ההבדל בין אגרה למס זה שאגרה משלמים על שירות ספציפי כלשהו (גם אם לא באמת נעזרים בו כמו רדיו) לעומת מיסים שאין לך מושג למי ולאן זה מגיע ולמה. (מוויקיפדיה).

בכל אופן, זה בערך כמו ההבדל בין המשמעות של "אלמנט" ו- "צינור" לאזרח המשלם.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

האגרה אמורה להיות מופנה לשירות לרכב, למשל בניית ואחזקת כבישים. אגרה דומה , ברמות שונות, בהחלט מקובלת בעולם. אולי אם הכותרת היתה "road tax" היית מתרעם פחות.

 

גם המיסוי על דלק, שנועד להכניס למדינה כסף ולמתן את צריכת הדלק, אינו חריג בישראל. נסה להשוות מחירים הדלק בישראל ובאירופה, ותגלה שהוא דומה מאד.

 

המס האחד שבאמת חריג בישראל הוא המס על רכישת רכב, אבל אם ירצו לבטל אותו יצטרכו להטיל מס אחר במקומו, אני לא בטוח שתרצה בכך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש שלושה סוגים של תשלומים לרשויות

 

מחיר - רכשת מוצר / שירות שילמת את עלותו + רווח

 

מס - שילמת ללא קשר למה שאתה אמור לקבל

 

אגרה- תשלום עבור שירות שאתה מקבל אין מתאם בין גובה התשלום לעלות השירות המסופק.

 

לכן אגרת הרדיו מתאימה בול, אגרת דרכון

 

ברכב עשו לאזרח "טובה" וביצעו מידרג לפי עלות הרכב הנרכש ועתיקותו.

 

דמה מצב בו כולם היו משלמים סכום זהה מרצדס חדשה וסובארו פשע.

 

עכשיו הרי מדברים על אגרת גודש כאשר תרצה להיכנס לק.ק תל אביב

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...