Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אהבה ראשונה - פיאט טיפו 1.4ie מודל 94'


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה 166 לא יכלה לעמוד בתחרות מול האודי A6, מרצדס E וסדרה 5 של ב.מ.וו.

וברגע שאיטליה הצטרפה לגוש האירו, איבדה את יתרון המחיר המסורתי.

גם מכוניות הסאלון הצרפתיות סבלו מזה, וגם הן נעלמו.

וכך כבשה גרמניה את אירופה בלי ירייה אחת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני זוכר, ה166 היתה זולה מהמציאות שציינת לפחות ב10٪, ולפי דעתי עלתה על כולן, הן באבזור, בעיצוב (במיוחד הפנימי) וגם שומן שמיים האמינות. אבל הסטיגמות מתברר מדבקות במיוחד.

בקשר לגרמניה, זה נכון לא רק בהקשר של רכבים, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 166 לא יכלה לעמוד בתחרות מול האודי A6, מרצדס E וסדרה 5 של ב.מ.וו.

וברגע שאיטליה הצטרפה לגוש האירו, איבדה את יתרון המחיר המסורתי.

גם מכוניות הסאלון הצרפתיות סבלו מזה, וגם הן נעלמו.

וכך כבשה גרמניה את אירופה בלי ירייה אחת.

 

נכון מאוד.

הניסיון הצרפתי האחרון בצורת ה-C6 דווקא חביב, וכל פעם שאני ביבשת (בעיקר בצרפת) אני נהנה מאוד לראות 605/סאפראן/רנו 30/ עובדות קשה בתחזוקת שבר.

אכן קשה תחת הכיבוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגם DGT עם הלוח הדיגיטלי הוצע רק ברמת איבזור גבוהה ומנוע 1600 עד מודל 1993. תמונה שצירפת היא לא של הטיפו.

 

התמונה של הפנל ששמת אפילו יותר מרשימה ממה שזכרתי.

עדין זה מאד מרשים ומפתיע כמות הנורות והזוהרים שהעזו לשים בתקופה הזו.

 

בשנת 93 אבא שלי רכש רנו 19 אדומה (שכנעו אותו שזה בורדו) עם החזית "החדשה".

משפחתית 5 דלתות 1.4L ידנית עם טייפ נשלף. הרכב הראשון שנהגתי עליו לפני קבלת הרשיון וגם קצת אחר כך,

הם נפרדו כידידים אחרי שהמוסך טרח להפיל אותה מהליפט.

 

renault__19_1993_1_lgw.jpg

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקאפה חוץ מעיצוב מצוין היתה מכונית די בינונית, התזיס לא הצליחה כנראה בגלל העיצוב הלא רגיל. אבל למה ה166 המעולה מכל הבחינות לא, את זה אני פשוט לא מבין.

 

לא רבים יסכימו אתך. הקאפה מרווחת יותר, נוחה יותר, תא המטען שלה גדול יותר, היא לא מתנהגת פחות טוב והיא לא פחות אמינה מה-166. בגדול, פשוט אינטרציה מוצלחת יותר על אותו בסיס. חוץ מעיצוב חוץ קצת אנונימי מדי, במה היא טובה פחות?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיצוב הפנים לאיכות החומרים ב166 ותחושת היוקרה, במיוחד בדגמים המאובזרים עלתה על הקאפה עשרות מונים. איכות הנסיעה ונוחות המושבים ב166 גם עדיפה. בכלל, ה166 נתנה תחושה מאד שלמה ויקרה.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול להסכים לא לעניין איכות הנסיעה ולא לעניין איכות המושבים. תחושת יוקרה אולי בגלל עיצוב הדאש והקונסולה (הוא באמת מוצלח ב-166), אבל זה פחות או יותר הכל.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השרשור הזה עוסק בכעיקר בפיאטים (ואטלקיות בכלל) מהזן הנוסטלגי, אינני יכול להתאפק:

האיטלקיה הראשונה במשפחתי הייתה פיאט 850 ספיישל בצבע קרם שנסעה לא רע בכלל ושירתה אותנו נאמנה.

השנייה הייתה פיאט 124 מנוע 1200 שנת 1974. רכב נוח ביותר, רחב ומרווח שסחב מצוין והיה לו רעש אגזוז מיוחד, נדמה לי שלאורך השנתיים שלוש שהוחזקה אצלנו, לא הייתה שום תקלה משמעותית.

הפיאט השלישית הייתה 127 מודל 1981 5 דלתות, נרכשה כחדשה, זו גם הייתה הראשונה עליה נהגתי עם רישיון.

הרביעית, פיאט אונו 70 נרכשה כחדשה,

החמישית פיאט פונטו 75 HSD, גם היא נרכשה כחדשה ומכאן הרומן האיטלקי ממשיך איתי, משפחתי פנתה לכיוונים אחרים...

הפיאט הראשונה שרכשתי הייתה 124 ספורט מנוע 1800 שנת 1974 והיא זו שהשאירה אצלי את הרושם החזק ביותר אם כי היה לי מאד קשה לחיות איתה (נגנב לה לוח השעונים והיה צריך לשחזר את כל החיווט החשמלי, דבר שלא ממש הצליח לגמרי..)

הפיאט השניה שרכשתי הייתה ריתמו מודל 1983 ששירתה אותי נאמנה במשך שנתיים וללא שום תקלה.

אחרי הריתמו נרכשה איטלקיה אחרת-לנציה פריזמה שהייתה תענוג לעין וכייפית לנסיעה, מערכת הקירור הייתה נקודת התורפה והוחלפו בה משאבת מים, פקקי מים וברז חימום פנימי-בוטל. מעבר לכך, שום דבר.

בשלב מסוים נרכשה אלפא ספיידר "מפעל הפיס" (דגם 88 שבשעתו היוותה פרס בהגרלות מפעל הפיס) יפיפייה אך צרה צרורה, לא ארחיב ושמחתי כשנפטרתי ממנה.

האיטלקיות הבאות היו 2 לנצ'יות תמה, אחת ידנית, אחת אוטומטית (והזכרתי אותן בהודעתי הקודמת בשרשור זה.

השלב הבא היה המעבר לאיטלקיות קלאסיות, ראשונה נרכשה הפיאט 124 ספיידר מנוע 1800 שנת 1978 המופיעה בסמלון שלי, הרכב שופץ מהיסוד וממתין שאמצא פרק זמן של כשבועיים לסיימו.

אחרי הספיידר ולפני שהתחלתי לשפץ אותה נרכשה על ידי פיאט 238 שהוסבה באנגליה לקרוואן, הרכב לא היה במצב נסיעה ודרש שיקום מלא, הפכתי אותו לפנינה של ממש ולדעתי ברמה בינלאומית, אתם יכולים ליהנות מהתמונות המצורפות, בגלל בעיה של מקום אכסון נאות, נמכר במחיר די מגוחך לאספן רציני המחזיק בחניון שלם...

הקלאסית הבאה הייתה אוטוביאנקי ג'וניור שחורה שנרכשה מחבר פורום וגם היא נמכרה ברגע של חולשה בעיקר בגלל בעיית חניה ואכסון.

ואז חזרתי לפיאטים חדשות וכיום יש לי פנדה 2014 ולאשתי פיאט 500 בי-קולור 2015 רובוטית...

ועכשיו אני מחכה לזכיה בלוטו ואני מוסיף לי 124 ספיידר חדשה..

 

064.jpg

003.jpg

002.jpg

עריכה אחרונה על ידי spidrman

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו הוואן הזה נראה מדהים

אצלי זה התחיל שלאבא שלי היתה ביאנקי

ואז היתה לו לנציה דלתא 1.3 שעשינו לה שיפוץ ראש מנוע מתחת לבית

לדוד שלי היתה אלפא 33 1.7

לי לבנתיים היו שתי פיאט פונטו 2002

אחת hgt והשניה ספייס 1.2 16V

דייהטסו שרייד סדאן 97 sold

פונטו 2002 sold hgt

שברולט ספארק 2011 sold

פונטו ספייס 2002 16v 1.2 מונמכת מאוד ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוואן הזה נקרא פיאט 238.

היה לו מנוע 1.4 של פיאט 124 בגירסה מוחלשת והנעה קדמית.

מה שהיה מיוחד בו, זה שהמנוע היה רוחבי​, וזה מבנה ממש לא שגרתי עבור מכונית הנעה קדמית ללא תא מנוע נפרד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-238 הגיעה עם שני המנועים של ה-124, גם 1.2 וגם 1.4.

המיוחד היה תצורת ההנעה שהייתה קדמית, דבר שיצר יתרון אדיר בנפח ההטענה (רצפה נמוכה מאד ושטוחה לגמרי..).

תצור דומה הייתה, למי זוכר, לאוטוביאנקי פרימולה כלומר מנוע 124 רוחבי עם הנעה קדמית.

בעיית הבעיות של ה-238 היתה התחממות.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-238 הגיעה עם שני המנועים של ה-124, גם 1.2 וגם 1.4.

המיוחד היה תצורת ההנעה שהייתה קדמית, דבר שיצר יתרון אדיר בנפח ההטענה (רצפה נמוכה מאד ושטוחה לגמרי..).

תצור דומה הייתה, למי זוכר, לאוטוביאנקי פרימולה כלומר מנוע 124 רוחבי עם הנעה קדמית.

בעיית הבעיות של ה-238 היתה התחממות.

 

אם כבר הגענו לאוטוביאנקי פרימולה, מזכיר לכם יצור שלא ידוע לרבים; אוטוביאנקי A111, מחליפת הפרימולה.

 

המכונית יוצרה בתחילת שנות השבעים והמשיכה את הפלטפורמה הנסיונית של פיאט בהנעה קדמית ומנוע רוחבי. העיצוב היה שילוב של 124 ו-128, המנוע היה לקוח מ-124 ספיישל(1.4, 70 כ"ס) והביצועים זריזים. 4 בלמי דיסק עצרו את הגברת ו-4 דלתות פתחו בפניכם תא נוסעים מהודר יחסית, עם לוח שעונים מקושט בעץ ומד סיבובי מנוע.

 

לאחר 50 ומשהו אלף יחידות, היצור הופסק, מאחר ופיאט בחרה להתמקד ב-128 והותירה את אוטוביאנקי עם A112 הננסית.

 

לא יודע מה אתכם, לי הרכב הזה קצת מזכיר את לנצ'יה פולביה ברלינה - והוא מדליק בעיני.

 

https://driventowrite.com/2015/04/12/autobianchi-a111-profile/

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצור דומה הייתה, למי זוכר, לאוטוביאנקי פרימולה כלומר מנוע 124 רוחבי עם הנעה קדמית.

 

אז אפשר לשחק עם המנוע הזה איך שרוצים.

 

אני יודע ששיפור פופולארי ברוסיה ללאדות עם הנעה אחורית (שהן בעצם פיאט 124 שמהנדסים רוסים שמו עליהן ידיים) זה לשים מנוע 16v של לאדות חדישות, שבמקור ממוקם לרוחב, כלומר הם ממקמים את המנועים שוב לאורך, ומשדכים לתיבת הילוכים של פיאט 124.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נסעתי בשנות התשעים העליזות די הרבה על טיפו gt 2. 0 אוטומטית של חבר. היתה די מאובזרת אבל לא חזקה במיוחד ושתיינית דלק גדולה

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...