Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש בהתנעה למרות החלפת שרשרת טיימינג, סיאט איביזה TSI


Hihiz
שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר היו פה לא מעט דיונים לגבי איזה הילוך לשלב באיזה מידרון ולמה. אישית לדעתי, על אפם וחמתם של חוברות התיאוריה שנכתבו במאה הקודמת, בירידה שלב הילןך קידמי ובעליה אחורי. בהנחה ובלם היד תקין והנהג אכל ארוחת בוקר, זה לא משנה למערכת התיזמון אם קודם מושכים בלם יד ואחרכך מכניסים הילוך או להפך.

 

 

 

יש מותחן הידראוולי.

כשחונים בירידה/עליה, שמים הילוך ראשון או רוורס, משחררים קלאץ' ורק אחרי זה מושכים בלם יד ומורידים רגל מהברקס, הרכב נע על מתליו קדימה או אחורה.

בגלל תנועה הזאת מנוע מסתובב מעט (סיבוב מזערי של גלגלים מוכפל פי 12-15 בערך על ידי יחסי העברה) שרשרת נמתחת ומכניסה את המותחן פנימה, כי אין לחץ שמן.

 

בהתנועה הבאה, עד שהמותחן ייצא וימתח את השרשרת, יש יותר סיכוי שהיא תקפוץ.

 

 

אני חושב שזה הגיוני להעביר לניוטרל, למשוך בלם יד, להוריד רגל מהברקס ורק אז לשלב הילוך,

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הזהר בלמשוך את הבעיה. אצלנו הוחלף מנוע מפני שחשבנו שהשרשרת והמותחן משופרים.

החלף את הסט שוב, וסגל לעצמך הרגל קבוע:

אל תעמיד את הרכב בחנייה כאשר ההילוך בלבד משולב, אלא קודם בלם יד ואחר כך לשלב להילוך.

בכך אתה מונע שמשקל הרכב "נשען" על השרשרת והמותחן ומקצר את חייהם.

 

נשמע הגיוני. ברוב המכוניות שהיו לי בלם החניה לא היה אפקטיבי בהחזקת הרכב במדרון. תמיד היה לחץ על הגיר\מנוע.

בגלל זה יש הנחיה לשלב להיילוך במדרון ולא לסמוך על בלם החניה.

יחד עם זה צריך לזכור שהמומנט נבלם בבוכנה במהלך הדחיסה ולא בשרשרת הטיימינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלם יד צריך להחזיק את הרכב במדרון בכל שיפוע. אם הוא מחזיק, הוא לא תקין או לא מכוון. שילב הילוך זה אמצעי נוסף, לא במקום בלם יד.

 

שרשרת תזמון עצמה לא "משתתפת" כמובן בבלימת הרכב, אבל כתבתי למעלה הסבר. מי שחושב שזה לא נכון מזמן להסביר מדוע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשרת תזמון עצמה לא "משתתפת" כמובן בבלימת הרכב, אבל כתבתי למעלה הסבר. מי שחושב שזה לא נכון מזמן להסביר מדוע.

בתוך המותחן ישנו מנגנון ראצ'ט שמונע מהמותחן להתכווץ בהעדר לחץ שמן.

טוען פה אחד החברים שהמנגנון כלכך רגיש שפעולה שכזו שוברת אותו. בכל מצב אחר הייתי אומר שאין מצב שזה תוכנן כלכך גרוע שפעולה יומיומית בסיסית כמו חניה מביאה להרס מנוע, אבל אכן יש הסטוריה מוכרת של שיניים שבורות במותחנים הללו. בראבו וואג :ok:. לא יודע אם אכן הסיבה לשבר היא סיבוב מנוע לאחור בכמה מעלות או לא, אבל בוא נניח לשם הקוריוז שכן.

שינוי סדר פעולות זה צעד נחמד אבל לא מבטיח כלום, אני חושב שחכם יותר פשוט לשלב הילוך עם כיוון הנסיעה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד חכם יותר לשלב הילוך עם כיוון הנסיעה, נראה לי שסיכמנו את זה בדיונים קודמים.

 

מעבר לכך מה שכתבתי מתייחס ספציפית למותחן הזה בדגמים המוקדמים (שנטען שהוחלף במשופר) ולא למשהו כללי.

 

אם אתה לא מפעיל שום מומנט בכלל על המנוע בזמן חניה, לא משנה באיזה כיוון, אני חושב שאתה כן מקטין סיכון לקפיצת שרשרת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא מפעיל שום מומנט בכלל על המנוע בזמן חניה, לא משנה באיזה כיוון, אני חושב שאתה כן מקטין סיכון לקפיצת שרשרת.

זה אמירה נכונה אבל בחיים יש אופסים. לכן לדעתי חייבים להתמקד לא בסדר הפעולות אלא בהילוך המשולב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזהר בלמשוך את הבעיה. אצלנו הוחלף מנוע מפני שחשבנו שהשרשרת והמותחן משופרים.

החלף את הסט שוב, וסגל לעצמך הרגל קבוע:

אל תעמיד את הרכב בחנייה כאשר ההילוך בלבד משולב, אלא קודם בלם יד ואחר כך לשלב להילוך.

בכך אתה מונע שמשקל הרכב "נשען" על השרשרת והמותחן ומקצר את חייהם.

 

אמרה חכמה והגיונית ותודה על השיתוף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אמירה נכונה אבל בחיים יש אופסים. לכן לדעתי חייבים להתמקד לא בסדר הפעולות אלא בהילוך המשולב.

 

 

בהנתן מצב שיש מותחן שיכול להכינס פנימה ללא לחץ שמן, זה כבר לא משנה לאיזה כיוון יסתובב המנוע, כלומר לא משנה אם ישלבו ראשון או רוורס.

 

לא משנה הכייון, בכל סיבוב לשרשרת תהיה נטיה להתיישר ולדחוף את המותחן. אם הוא נדחף ללא התנגדות מספקת, בהתנעה הבאה השרשרת תהיה רפויה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל זה משהו שאני לא מבין, תסתכל על התרשים של הטיימינג. מה זה משנה אם הסיבוב הפוך או לא הפוך?

 

[ATTACH]482984[/ATTACH]

כאשר הגג"ש התחתון (קראנק) מושך את השרשרת להסתובב עם כיוון השעון, והגג"ש העליון (קאם) מתנגד לסיבוב, ההתנגדות לסיבוב מייצרת מתיחה של הצד הימני של השרשרת. הצד השמאלי חופשי ונתון לחסדיו של המותחן.

כאשר כיוון הסיבוב הפוך, ההתנגדות לסיבוב מייצרת מתיחה של הצד השמאלי של השרשרת ומפעילה כח על המותחן. אם המותחן עשוי מנייר, יש סיכוי שהוא לא יעמוד בלחץ..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשרת לא עשויה מגומי, האורך שלה נתון, זו יחידה אחת. ואין דבר כזה מתחיה של הצד הימני או של השמאלי.

מתיחה של הצד הימני תגרום למתיחה של הצד השמאלי גם, מה שיזוז זה המקום היחיד שיכול לזוז. קאמשאפט לא מהווה התנגדות רצינית, הוא יכול להסתובב בכמה מעלות גם תחת משקל הרכב.

 

מוביל שרשרת בצד ימין הוא קבוע, מה שיכול לזוז זה המוביל השמאלי עם המותחן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
אין שום קשר, שרשרת תזמון לא מושפעת מהפעולה הזו כלל.

בהנתן הילוך משולב ללא בלם יד, משקל הרכב נבלם על ידי הגיר במקרה של גיר אוטומטי, או אחד הצלינדרים במקרה של גיר ידני. מערכת התזמון לא קשורה בשום מצב

 

כאשר הגג"ש התחתון (קראנק) מושך את השרשרת להסתובב עם כיוון השעון, והגג"ש העליון (קאם) מתנגד לסיבוב, ההתנגדות לסיבוב מייצרת מתיחה של הצד הימני של השרשרת. הצד השמאלי חופשי ונתון לחסדיו של המותחן.

כאשר כיוון הסיבוב הפוך, ההתנגדות לסיבוב מייצרת מתיחה של הצד השמאלי של השרשרת ומפעילה כח על המותחן. אם המותחן עשוי מנייר, יש סיכוי שהוא לא יעמוד בלחץ..

 

:?::roll::mm_eek::shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשרת לא עשויה מגומי, האורך שלה נתון, זו יחידה אחת. ואין דבר כזה מתחיה של הצד הימני או של השמאלי.

מתיחה של הצד הימני תגרום למתיחה של הצד השמאלי גם, מה שיזוז זה המקום היחיד שיכול לזוז. קאמשאפט לא מהווה התנגדות רצינית, הוא יכול להסתובב בכמה מעלות גם תחת משקל הרכב.

 

מוביל שרשרת בצד ימין הוא קבוע, מה שיכול לזוז זה המוביל השמאלי עם המותחן.

 

זה לא נכון. בין הצד הימני לשמאלי ישנם גלגלי שיניים, לכן קל מאוד להגיע למצב שצד אחד רפוי והשני מתוח. דמיין שרשרת של אופניים ללא הילוכים, כאשר מדוושים החלק העליון של השרשרת מתוח בעוד שהשני רפוי לחלוטין. כאשר בולמים המצב מתהפך.

עכשיו דמיין שישנו מותחן בצד התחתון של השרשרת, בהאצה הוא רק ימתח את הצד הרפוי של השרשרת, בבלימה הוא יצטרך לעמוד בכח שמותח את הצד התחתון של השרשרת.

אתה צודק שהתנגדות הקאשאפט לא אסטרונומית, אבל היא קיימת, ואם תחסוך מספיק על המותחן, תצליח ליצור נקודת כשל..

 

אורן יש פה מחשבה וניתוח שניבנים עם הזמן, לקח לי זמן לעכל כמה גרוע עשוי להיות מותחן של וואג..

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...