Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש בהתנעה למרות החלפת שרשרת טיימינג, סיאט איביזה TSI


Hihiz
שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ורצוי בכל זאת לעשות את זה (שילוב הילוך) אחרי ששמת בלם יד, עזבת את הברקס ואיפשרת למשקל הרכב לעבור קדימה או אחורה.

 

רק אחרי זה תלחץ קלאץ' ותשלב הילוך כמו שיגאל רשם.

 

ככה אתה לא מפיל שום לחץ נוסף על שום דבר, גם לא על תושבות מנוע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1.

לגבי סעיף 2 - אצל כמה יצרנים בספר אחזקה מופיעה הנחיה לא לסובב מנוע בכיוון נגדי, גם לצורך בדיקה כלשהי. למה יש את ההנחיה הזאת אם לא בגלל המותחן לדעתך? - כמו שזכור לך בגולף דור 2 משאבת הדלק היא מסוג דיאפרגמה והייתה מונעת על-ידי גל הזיזים לכן מאוד ייתכן שסיבוב הפוך עלול לגרום נזק למשאבה (לא זוכר בוודאות).

אני לא משוכנע בכלל שהנזק שנגרם למותחן ברכבי קונצרן VAG קשור או מושפע מסיבוב של כמה מעלות אחורה של השרשרת. המותחנים באופן כללי מתוכננים לספוג עומס בכיוון הפוך/וויברציות/שינוי טמפ'. אף מוסכניק שדיברתי איתו לא משוכנע שהנזק שנגרם למותחן הוא בזמן ההתנעה אולי הנזק נגרם בכיבוי המנוע ודברים מסוג זה רק הייצרן יכול לבדוק.

 

אני עם עשרות שנות נהיגה על רכבים ידניים לעולם לא הקפדתי על כלל מסויים בזמן כיבוי המנוע ומשיכת בלם היד לפני עזיבת הברקס או ההעברה לניוטרל או שילוב להילוך אחורי בירידה ולא ניתקלתי בשום נזקים או בלאי מוגבר כתוצאה מאי הקפדה על השלבים שציינת.

 

אם אתה משוכנע בדברים שכתבת סבבה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האחרונות אני נוהג על רכב אוטומטי ואכן לפעמים מורגש חיכוך מוגבר בזמן הוצאת הידית ממצב P אבל לא משהו קיצוני או קשה במיוחד אם לא מושכים את בלם היד לפני שילוב ל-P.

אני לא מקפיד על התהליך ולדעתי רוב האנשים שאינם חברי הפורום אם תשאל אותם מה עדיף יגידו לך שהם לא שמים לב לנושא.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שזה לא מאוד קריטי אבל זה גם לא חסר משמעות לגמרי. סיבה נוספת למה שנאמר היא מתיחה מיותרת של תושבות מנוע בזמן חניה.

אני כן מקפיד על התהליך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי חברים.

יש ברשותי סיאט איביזה 1.2TSI.

לפני שנה לערך החלפתי שרשרת טיימינג בעקבות רעש בהתנעה, רעש של טרקטור.

הטיפול בוצע באחד המוסכים המוכרים והטובים בארץ אשר מומלץ כאן מאוד בפורום.

הכל היה טוב ויפה עד שלפני בערך חודש הרעש בהתנעה חזר.

 

זה לא קורה בכל התנעה אלא יכול לא לקרות בכלל 10 התנעות ובהתנעה ה11 יקרה, או יכול לקרות פעמיים ברצף ככה שאין לזה חוקיות.

 

מה יכולה להיות הבעיה? הרי הוחלפה שרשרת הטיימינג ואיתה בטח גם המותחנים.

יש לי סיבה לדאגה או שברגע שהשרשרת הוחלפה אני יכול להיות רגוע?

 

אשמח לעזרה.

לא ציינת באיזה שנת דגם מדובר ואם הרכב באחריות. בכל מקרה, אם ההחלפה בוצעה במוסך של צ'מפיון או מורשה שלהם, מן הסתם יש אחריות על העבודה והחלפים אז תחזור לשם בהקדם ושיסדרו לך באחריות. לא צריכה להיות בעיה עם זה.ורק חבל לחכות לפני שהבעיה מתפתחת למשהו גדול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרתי קשר עם בעל המוסך.

הוא אמר שלמרות החלפת הקיט טיימינג והמותחנים, עם הזמן הרעש חוזר כי לוקח זמן לשמן להגיע למותח, אבל שזה תקין ושחלילה לא יכול להיגרם נזק כי הרי השרשרת הוחלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[emoji15][emoji15][emoji15][emoji15][emoji15]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אם זה היה כל אחד אחר הייתי כבר רץ לקבל חוות דעת שניה, אבל זה רון, אם יש מישהו שאפשר לסמוך עליו זה הוא.

בנוסף באחת מן התגובות פה מישהו כבר רשם על אותו המקרה שחזר אחרי כמה חודשים הרעש, והוא נוסע כבר שנתיים ככה.

לא מאמין שלרון יש סיבה להגיד משהו לא נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקפיד על שמן איכותי עם דרגת צמיגות נמוכה בטמפ' קרה (0W40 או 5W40) ומסנן שמן איכותי ותחליף כל 10 אלף או שנה המוקדם מביניהם. כך תקצר את זמן ההמתנה של השרשרת לשמן.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקפיד על שמן איכותי עם דרגת צמיגות נמוכה בטמפ' קרה (0W40 או 5W40) ומסנן שמן איכותי ותחליף כל 10 אלף או שנה המוקדם מביניהם. כך תקצר את זמן ההמתנה של השרשרת לשמן.

 

משתמש רק בשמן castrol edge 5w30 ומטפל כל 10k עם מסנן מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...