Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חימום חשמלי של תא נוסעים


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אי אפשר בלי מושבים מחוממים? בישראל?!

 

חלל הרכב לא נוטה להתקרר יותר מדי, גם בחניה. משטחי הזכוכית, חלקים גדולים ממשטחי הפח ורוב הקיפוח של תא הנוסעים - מבודדים די טוב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה משהו די בסיסי, היה לאבא שלי רכב מהעבודה ניסאן מיקרה עם חימום מושבים והגה, הוא היה נהנה מזה מאוד בימים הקרים, עד שהחליפו לו את הרכב והוא מתגעגע לזה, אם זה יכול להיות במיקרה זה יכול להיות בכל רכב כבסיס.

חימום מושבים יש כאופציה אצל היצרן בכל רכב או כמעט בעל רכב. אצל חלק יש גם במושבים אחוריים.

 

בדרך כלל יבואנים מזמינים גירסאות איבזור ללא חימום מושבים, לפחות כשמדובר במכוניות עממיות.

 

כנראה במייקרה חימום מושבים מגיע כחבילה עם עוד איבזור שהיבואן דווקא כן רצה להזמין ואין אפשרות לשנות את החבילה.

 

אז הגיע דגם עם חימום מושבים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים שוכחים את החימום פועל במושב הנוסע ואם אני לא שם לב זה יכול להישאר ככה איזה שעה. יכול להגרם למנגנון נזק?

לא, כי יש תרמוסטט שמפסיק את החימום אחרי מספר דקות.

 

אגב, חימום חשמל של תא הנוסעים, על ידי גופי חימום ישירים או מחממים של מערכת הקירור, הוא סטנדרט במדינות קרות .

לפעמים זה גם קיים ברכבים שמגיעים לארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם ישראל לא כזאת קרה אבל, יש אזורים קרים יותר מאחרים ובימים עם טמפרטורה קרובה ל-0 בבקרים, כמו שהיה בשבוע האחרון, נעים יותר ברכב כשיש למושבים חימום. בהחלט אפשר להסתדר בלי מושבים מחוממים אבל אם יש אותם ברכב זה פינוק נחמד.

אגב, חימום המושבים, מעבר לחימום מהיר, גם נעים בהרבה מהחימום הרגיל ברכב.

 

אצל זוגתי ברכב (C4 גרנד פיקאסו דיזל) יש מושבים עם חימום. ביום ראשון האחרון הכנסתי את הרכב שלה לטיפול תקופתי והיא נסעה עם הרכב שלי. כששאלתי אותה איך היה לנסוע בו היא אמרה שהכל בסדר גמור רק שהיה לה ממש חסר החימום במושבים. אגב, כשהיא יצאה מהבית ב-6 הטמפרטורה הייתה כ-4 מעלות ובשני ושלישי הטמפרטורה הייתה סביב 3 מעלות בשעות האלו.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי,

כנראה אתה צריך להתקין ברכבך Webasto או Eber. או שתתקין מערכת הנעה מרחוק, כמו ברכבים האמריקאיים, 10 דק' לפני היציאה, תניע אותו, וכשתכנס, הוא כבר יהיה חם. בפינלנד, 95% מהרכבים כבר עשרות שנים מגיעים עם חימום מושבים כסטנדרט, ככה שלכל יצרן יש את האופציה הזאת, פשוט בישראל זה אביזר "נחוץ", בערך כמו כיסוי שמשה קדמית נגד שמש פה. כמו כן, ברוב הרכבים מותקן גוף חימום (ע"י היבואן) אשר מוקדח לתוך עוקת השמן, ובפגוש הקדמי קיים מן שקע, ובעזרת כבל חשמלי מיוחד מחברים לעמודים שנמצאים בחניות ליד הבתים, וכך בבוקר המנוע חם, ואם קיים גם שקע פנימי (באזור הרגליים של הנוסע הקדמי) גם הסלון חמים.

בקשר לדיזל שלא מתחמם, אני גם שמעתי, כנראה תלוי ביצרן ובשנת היצור. לא מזמן רכשתי אלפא 159 דיזל, כשאני מניע אותה בקור ( אני מתכוון בקור קור, -20) בלי חימום מקדים, בזמן שאני מעשן סיגריה היא פועלת 5-6 דקות והסלון כבר חמים. מה שכן, כאן בחורף כדאי לשים איזשהו כיסוי לגריל, אחרת הרוח במהירות גבוה מקררת את המנוע ברכבי דיזל והטמפרטורה לא עולה ל90 מעלות. את חימום המושבים אני דווקא לא אוהב, יש לחום הרגשה מלאכותית ולא נעימה, מצד שני לא קר לי יותר מדי:-)

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהציעו לי גירסת פרימיום לרכב שלי שאלתי מה ההבדל מהגירסה הרגילה, ואמרו לי שזה תוספת של מושבי עור, מראה מעט שונה (חישוקי 18" וכרום סביב החלונות) וחימום למושבים. אולי עוד כמה דברים ששכחתי. חשבתי לעצמי שחימום למושבים זה הדבר האחרון שאני צריך, אבל אני מוצא את עצמי כל הזמן משתמש בזה בימים קרים ולא מבין איך הסתדרתי עד עכשיו בלי זה...

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב ובדקתי בעקבות השרשור:

 

בהתנעת בוקר של 5 מעלות בחוץ לאחר שהרכב עמד בחניה לא מקורה משעות הערב של היום הקודם, מתחיל לצאת חום וטמפ' הנוזל קירור מגיעה לעבודה בתוך 2.5 דקות עד 3 דקות. עקבתי אחריי זה בתצוגה של המידע הפנימי במחשב (זה לא מוצג אצלי בשגרה) ולקח לזה 2.5-3 דקות להגיע לטמפ' עבודה + הוצאת חום נעים מאוד עד לחום עז כעבור דקה נוספת.

 

*** מצאתי שהותקן ברכב מהיצרן מנגנון שנקרא: Supplemental Air Heater

​שזה למעשה או כנראה, חימום הרדיאטור או חימום האוויר לפניי שהמנוע מספיק להתחמם.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי,

לא מזמן רכשתי אלפא 159 דיזל, כשאני מניע אותה בקור ( אני מתכוון בקור קור, -20) בלי חימום מקדים, בזמן שאני מעשן סיגריה היא פועלת 5-6 דקות והסלון כבר חמים. מה שכן, כאן בחורף כדאי לשים איזשהו כיסוי לגריל, אחרת הרוח במהירות גבוה מקררת את המנוע ברכבי דיזל והטמפרטורה לא עולה ל90 מעלות. את חימום המושבים אני דווקא לא אוהב, יש לחום הרגשה מלאכותית ולא נעימה, מצד שני לא קר לי יותר מדי:-)

סתם מסקרן אותי, אתה משתמש בסולר רגיל או סולר עם תוסף מיוחד שמיועד לטמפרטורות נמוכות באופן קיצוני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא גירי, אבל קצת מכיר את הנושא.

 

במדינות האלו בעונת החורף בתחנות דלק יש סולר חורפי.

 

הבעיה עם הסולר הרגיל שהחל מטמפרטורות שליליות הוא הופך לפחות נוזלי וקשה לו לזרום בצנרת ולהסתנן דרך הפילטרים.

במינוס 20 מעלות הוא כבר הופך לסוג של ג'ל.

 

לכן בכל תחנות הדלק בעונת חורף מוכרים סולר חורפי שכבר מכיל תוספים ונשאר נוזלי בטמפרטורות נמוכות. תוספי אנטי ג'ל למינהם נדרשים אם יש לך במיכל עדין סולר קייצי (זאת אומרת סולר רגיל כמו שיש בארץ בתחנות כל השנה).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
יש מזגן במכונית. מזגן יודע גם לחמם - צריך רק להפוך את הכיוון בדיוק כמו בבית. בחלק מהרכבים יש את האופציה.

החימום במזגן ברכב ממש לא עובד באותה שיטה כמו מזגן ביתי. זה לא "להפוך את הכיוון". אם תקרא את השרשור, תבין איך החימום ברכב עובד.

 

אני לא בקיא במפרטים של מכוניות חדשות, אבל יכול להיות שזה מיוצר ככה ולא עם גוף חימום חשמלי כדי להקל על תהליך ההרכבה במפעל בדגמים בסיסיים שנמכרים למדינות קרות ללא מזגן קירור, אם יש כזה דבר עדיין. כל הדגמים מיוצרים עם רדיאטור חימום ורק צריך להוסיף מזגן קירור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב להתעלק. זאת תופעה מעניינת שלא הצלחתי להבין. ברכב הנוכחי יש בקרת אקלים. יש בקרים שתוך דקה אני מתחיל להזיע ויש בקרים שאני נוסע ומקלל את מזג האוויר ועד שמתחיל להיות חם אני כבר בחצי הדרך לעבודה. מצד שני התופעה הייתה קיימת גם ברכב הקודם עם חימום רגיל מכני ולא בקרת אקלים. מישהו יכול להסביר מה זה ?

 

Sent from my NX505J using Tapatalk

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...