Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות המאזדה 3 2005 שברשותי


zvigolden
שימו לב! השרשור הזה בן 816 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 142
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב יפני עם אמינות גבוהה ויוצאת דופן תקף לסובארו אימפרזה במיוחד, ללא ספק הרכב האמין עלי אדמה! כאשר מטפלים ברכב אין תקלות , רק בלאי.
אתה יכול להסביר את ההבדל? לדוגמה, תה"ל שהולך אחרי 200K ק"מ, האם זה תקלה או בלאי?

מדהימה אותי המיפטיפיקצייה (האלהה בעברית) של של המונח "רכב יפני", אפילו טויוטה טורקית נחשבת כ"רכב יפני" אע"פ התקלות (התיכנוניות במקרה זה, לא יצורייות) שגרמו לה לשפוך מנוע לפני שעשתה 150K ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאשה יש מאזדה 3 שנת 2008, אמא שלה קנתה את הרכב מהחברה והעבירה לה אותה לפני כמה שנים.

הרכב לא מטופל טוב בכלל (פעם בשנה איזה טיפול צ'יקמוק וזהו)

130K ק"מ, המצבר המקורי הוחלף שנה שעברה אחרי שנתקענו בחוף :|

 

Long story short

הרכב מעולם לא היה במוסך על משהו שהוא לא טיפול שגרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest ספורטמוטורי

פות"ש, סביר לגמרי, אצלך מדובר בבלאי ולא ממש תקלות, מה שכן, יפה שאתה שם לב ומחליף בזמן, ובזה אתה הופך את הרכב שלך לרכב שמוא ומטופל כראוי שבדרך הזו ישרת אותך עוד הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל תקלה ברשימה שלחה אותך למוסך, מדובר בכמה ביקורים בשנה מעבר לטיפול שוטף. קשה לי לראות ברכב כזה אמין.

אם התקלות אותרו בטיפול שנתי ותוקנו במסגרתו זה עניין אחר מבחינת חווית השימוש.

 

החזקתי פוקוס 2006 במשך שבע שנים, נרכשה מליסינג עם 90 אלף ק״מ. נמכרה עם 180 אלף ק״מ. טופל אחת לשנה. מלבד מקרה אחד של תקלה חריגה (תיקון לוח שעונים) שהצריכה כניסה נוספת למוסך הפגינה אמינות מלאה.

כך שהתקלות המרובות שחווית נראות לי הרבה מעבר למה שיכול להיחשב אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

שלי שנתון 07, עם 252K ק"מ. גם אצלי יד ראשונה ליסינג, אני יד 2. נקנתה עם 130 או 140 לא זוכר.

רכב ראשון שעבד די קשה, עד השנה האחרונה שבה עובד משמעותית פחות קשה.

 

עוד מעט תמלאנה שבע שנים למאזדה אצלנו והתחלתי לחשוב על היסטורית הבלאי והתקלות ולהעריך האם הוא באמת מתאים לתדמית האמינה של מאזדה

אני יד שלישית, ראשונה היתה ליסינג ושנייה פרטית.

נקנתה עם 77K ק"מ , כיום 171K ק"מ. הרכב אצלנו רוב השנים שימש כרכב שני את אשתי.

הרכב הראשי עד לאחרונה היה ליסינג מהעבודה שלי.

 

אני כמובן לא מתייחס לצמיגים , מצבר , בלמים ופחחות

מצבר פעמיים לאורך כל חיי הרכב. היה לי מזל כנראה.

 

תיקונים :

חיישן חמצן (החלטתי להחליף בגלל צריכת דלק , לא בטוח שהיה הכרחי אבל כשהחליפו ראיתי קורוזיה וחלודה)

לא החלפתי מעולם, למה החלפת? היה קוד תקלה? אצלי OBD לא העלה כלום אז לא עשיתי.

חלונות חשמל שנתקעו

חלון אחורי שמאלי היה מגמגם טיפה, מעולם לא נתקע. החלפתי גלגל שיניים בעלות של עשרות שקלים בודדות, יש מדריך של NATCO בפורום.

מיכל עיבוי

גם אצלי, לא מזמן, ב243 אלף.

מדיד שמן שנשבר

לא קרה

2 פנסים אחוריים שסבלו מחדירת מים והוחלפו

לא קרה

משולשים (פעמיים !)

פעם אחת

נאבה

לא קרה

פולי כלשהו שגרם לנזילת שמן מנוע

לא קרה

תושבת מנוע

לא קרה, אבל מגיע הזמן בטיפול הקרוב לדעתי.

4 בולמים שהוחלפו לאחרונה

שוב, מתכנן בטיפול הקרוב כי נראה לי 250K אפשר להחליף על בליינד.

גומיות לציריות

לא קרה. החלפתי לבד יזום לפני איזה 50 אלף ק"מ כשהיו משולשים.

מוטות מייצבים

לא קרה.

גז למזגן 3 פעמים

פעם אחת לפני מספר שנים.

צ'ק אנגי'ן שנפתר בהחלפת פלאגים (ממילא הגיע זמנם) וניקוי מצערת בנוסף

מעולם לא נדלק.

מגעים בכרית אוויר מתחת לכסא נהג

לא קרה אצלי, אולי יד קודמת.

ליטוש פנסים קדמיים

זה לא עשיתי אבל שלי עכורים קצת.

 

אולי עוד משהו ששכחתי

 

אני משתדל לתחזק את האוטו ברמה הטובה ביותר וב"ה אף פעם לא נתקענו איתו , לא התחמם וכו' ולא מתכנן למכור

 

האם התקלות / בלאי הנ"ל סבירות ?

 

זהו בגדול. אני אתך בגישת הטיפול המונע. אני חושב שהבלאי סביר בהחלט. אני מסכים שתדמית האמינות היפנית מוגזמת. אני כן חושב שמכוניות יפניות פשוט פחות רגישות להזנחה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבולמים , המוטות המייצבים , הגומיות בציריות , תושבת המנוע טופלו בטיפול השנתי.

המשולשים טופלו עקב כשלון בטסט ובפעם השניה עקב רעשים. צ'ק אנג'ין גם יכול להחשב כתקלה וכנ"ל המזגן.

לגיר עשיתי טיפול מונע שכלל החלפת שמן ומסנן.הורגש שיפור מיידי

אבל שימו לב - אף פעם לא נתקענו איתו ואין כאן תקלת מנוע / גיר אז המצב לא רע בסה"כ גם אם לא מושלם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

שלי שנתון 07, עם 252K ק"מ. גם אצלי יד ראשונה ליסינג, אני יד 2. נקנתה עם 130 או 140 לא זוכר.

רכב ראשון שעבד די קשה, עד השנה האחרונה שבה עובד משמעותית פחות קשה.

 

 

 

זהו בגדול. אני אתך בגישת הטיפול המונע. אני חושב שהבלאי סביר בהחלט. אני מסכים שתדמית האמינות היפנית מוגזמת. אני כן חושב שמכוניות יפניות פשוט פחות רגישות להזנחה.

כמו שכתבתי , יתכן שסתם החלפתי חישן חמצן . היה נראה לי שיש צריכה מוגזמת , ראו שיש חלודה וקורוזיה והציעו להחליף. היה שיפור מסוים אחר כך . לא היה קוד תקלה.

אין לך חדירת מים לפנסים ? אולי מאזדה שיפרו זאת ב2007.

האם לך היו תקלות שלא מופיעות כאן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הייתה חדירה לפנסים לפני שרכשתי אותה. אצלי זה לא קרה עדיין. אולי זה סתם מזל או צירוף מקרים.

נראה לי שב250K ק"מ כל רכיב מתבלה שאחליף זה יהיה די מוצדק. רכב כל כך ישן אפשר גם להחליף חצי ממנו.

הייתה תקלה נוספת אחת ועוד משהו שמפריע לי: התקלה היא בחיישן הטמפרטורה החיצונית [יעני AMBIENT], שממוקם במראה ולא טרחתי להחליף אותו כי לא מעניינת אותי הטמפרטורה בחוץ. מה שמפריע זה שלעתים יש מעט רעשי קרקושים מהדשבורד בגלל שהוא נשבר לי פעם לגמרי באשמתי. הרכבתי מחדש אבל זה עדיין לא מושלם. זה מופיע בעיקר בבאמפרים ונסיעות על כביש משובש. אם יש רדיו לא שומעים, אבל אני הרבה פעמים נוסע בלי מוסיקה/שמע אז זה כן מפריע לי.

בגדול איכות ההרכבה סבירה. אין דברים שמתפרקים וכל הכפתורים והבוררים יציבים במקום, למעט כפתור אחד במערכת שנעלם אחרי שטיפה פנימית.

סה"כ מכונית בינונית באופן מושלם ביחס לשנתון שלה.

כיום לא הייתי ממליץ עליה בגזרת התקציב שלה, למעט לסוג מאוד ספציפי של אנשים שהם מיעוט בני מיעוט [להוציא חובבי מאזדה/יפניות מושבעים, שאין לי בעיה אתם, רק אני לא חובב מושבע של כלום. טוב נו, דלתא אינטגרלה ו-E30, אבל זה לא יקרה בחיים].

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה זו צלמתי לפני כמה דקות . שימו לב לשני הפנסים שצבעם לבן מרוב מים שחדרו.

לי זה מפריע אבל להרבה אחרים כנראה לא.

לפני כמה חורפים מצאתי בריכת מים מתחת לגלגל הרזרבי בבגאז' וזה באשמת הפנסים.

בנוסף , תוקן גם סדק בדלת תא המטען.

עזרתי פעם לחבר לקנות מאזדה 3 וכשראיתי פנס רטוב , פתחתי מיד את הבגאז' , הרמתי את הגלגל והבריכה התגלתה לתדהמת המוכרת

 

 

 

mazda3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קרה אצלי מעולם. אזור הגלגל החלופי יבש כמו מדבר.

כמוך, לא היית מפספס דבר כזה ומיד הייתי מתקן.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הייתה חדירה לפנסים לפני שרכשתי אותה. אצלי זה לא קרה עדיין. אולי זה סתם מזל או צירוף מקרים.

נראה לי שב250K ק"מ כל רכיב מתבלה שאחליף זה יהיה די מוצדק. רכב כל כך ישן אפשר גם להחליף חצי ממנו.

הייתה תקלה נוספת אחת ועוד משהו שמפריע לי: התקלה היא בחיישן הטמפרטורה החיצונית [יעני AMBIENT], שממוקם במראה ולא טרחתי להחליף אותו כי לא מעניינת אותי הטמפרטורה בחוץ. מה שמפריע זה שלעתים יש מעט רעשי קרקושים מהדשבורד בגלל שהוא נשבר לי פעם לגמרי באשמתי. הרכבתי מחדש אבל זה עדיין לא מושלם. זה מופיע בעיקר בבאמפרים ונסיעות על כביש משובש. אם יש רדיו לא שומעים, אבל אני הרבה פעמים נוסע בלי מוסיקה/שמע אז זה כן מפריע לי.

בגדול איכות ההרכבה סבירה. אין דברים שמתפרקים וכל הכפתורים והבוררים יציבים במקום, למעט כפתור אחד במערכת שנעלם אחרי שטיפה פנימית.

סה"כ מכונית בינונית באופן מושלם ביחס לשנתון שלה.

כיום לא הייתי ממליץ עליה בגזרת התקציב שלה, למעט לסוג מאוד ספציפי של אנשים שהם מיעוט בני מיעוט [להוציא חובבי מאזדה/יפניות מושבעים, שאין לי בעיה אתם, רק אני לא חובב מושבע של כלום. טוב נו, דלתא אינטגרלה ו-E30, אבל זה לא יקרה בחיים].

איכות הרכבה סבירה ? הייתי נותן ציון גבוה יותר. בשעות היום הרכב שלי חונה בשמש אך הפלסטיקים והרפוד במצב מצוין ללא שום פעולה מצדי. אין שום קרקושים.

הצבע שלי כחול בהיר שמתחיל להפגע בקצוות אבל זה כבר לא מעניין אותי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג על ניסן נוט 2011, רכב חברה (לא ליסינג).

הרכב עבר 220k עד כה והיד עוד נטויה.

הוחלף עד עכשיו

1. מיסב בגלגל אחורי

2. כל תושבות מנוע

3.מדחס מזגן

הרכב עובר טיפולים כל 30k לפי הספר במוסך מורשה בלבד.

נ.ב מאד ממליץ,החברה ממנת לי צמיגים סיניים הכי זולים סגרתי עם הפנצ'ריה שאני מוסיף את ההפרש 100 ש"ח לצמיג ומשדרג לגודייר איכותיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 816 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...