Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות המאזדה 3 2005 שברשותי


zvigolden
שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכוניות מזדקנות יפה מאוד שמתקיימים לפחות 3 תנאים:

1. שימוש בחלקים מקוריים

2. טיפולים בזמן (כולל התחשבות והחמרה בטיפולים אם הרכב עובד בתנאים קשים)

3. נהיגה נכונה.

 

אצלנו יש נטיה אחרי 3-5 שנים כבר לחפף, ואם יש תקלה אחרי כמה שנים אז חוסכים (ואז אתה מגיע לסבב של החלפות כל פרק זמן קצר יחסית) - טיפולים לא טיפולים ונהיגה נכונה כמו שאני רקדן בלט. כשהאוטו מאבד כמה שקלים מהמחירון אז התירוץ לכל תיקון בחלק חליפי הופך באופן אוטומטי לנקודה להשוואה מול המחיר העדכני של הרכב (טעות נפוצה). זה טוב אם אתה מחזיק את הרכב ממש לטווח קצר (ועל הדרך אתה דופק את מי שיקנה ממך את האוטו).
אין פלא שאחרי 150-200K ק"מ האוטו מרגיש כמו זקנה בת 90 שמנסה לעשות טוורקינג.

אני למדתי את הדברים האלו על בשרי ופשוט "יישרתי קו" מחשבתי, לפני כמה שנים, והגעתי למסקנה שיש דברים מאוד מאוד ספציפיים (קיימת נטיה לחשוב ש"חלקים ספציפיים" זה חלק מסובך או ייחודי - אבל לא בהכרח: חלקם נכנס בקלות תחת הגדרה של "חלק טיפש" לחלוטין)  שאני בחיים לא מתעסק יותר בחליפי - ואם נפל דבר ונאלצתי לשים חליפי, אז המינימום צריך להיות סחורה שהיא ממותג סופר מוכר, אמין ואיכותי.  מקורי זה ליגה אחרת וזה שקט נפשי להרבה שנים קדימה.

השירשור הזה הוא שירשור נהדר ששובר הרבה סטיגמות על ה"יפאניות של פעם" שנחשבו ל BULLET PROFF בכל קנה מידה. ומי שיודע לקרוא גם בין השורות (ויודע לעשות חיפוש בפורום) ידוג עוד לא מעט מקרים עם תקלות דומות (לא כולן בבת אחת, כן ?)  לאלו של פותח השירשור. ההבדל בינהם לא בהכרח קשור לבעלות הראשונה בליסינג, אלא קשור גם לתדמית שהרכב בנה לעצמו (בגלל מוצאו) אבל לא פחות מעניין - הכנות של בעל הרכב. רוב האנשים "ישכחו" חצי מהדברים (כי זה "בקטנה") ולא ישתפו את החלקים הגדולים והמהותיים. לשמחתנו היו כאן כמה משתמשים קבועים ואמינים ששיתפו וגם חזרו לעדכן.

@zvigolden בהצלחה בחיפושים :-) 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 142
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 15 שעות, איציק נ. כתב:

השירשור הזה הוא שירשור נהדר ששובר הרבה סטיגמות על ה"יפאניות של פעם" שנחשבו ל BULLET PROFF בכל קנה מידה. 

גם AK47 יתפוצץ לך בידיים אם לא תטפל בו.

 

אבל בתחזוקה נכונה, אותן יפניות של פעם ישרתו אותך שנים רבות. האמת שזה נכון גם לגרמניות מלפני TSI+DSG.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שנסע על הכביש מעל 15 שנה,  איך השרשור הזה שובר סטיגמות על יפאניות של פעם, נראה לי שאני מפספס פה משהו 🤔

עריכה אחרונה על ידי borisYalzin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, borisYalzin כתב:

רכב שנסע על הכביש מעל 15 שנה,  איך השרשור הזה שובר סטיגמות על יפאניות של פעם, נראה לי שאני מפספס פה משהו 🤔

הרכב מודל 2005, אצלו מ 2009-2010 (שים לב להודעה הראשונה משנת 2016). לא מדובר על תקלות של "עכשיו" (15-16 שנה על הכביש) אלא כבר בטווח הגילאים של 4 עד 10 לערך.
בהחלט שובר את הסטיגמה של "ראש שקט להרבה שנים" כמו שרבים נוטים לייחס לדגם.

 

 

לפני 18 דקות, vadim6385 כתב:

אבל בתחזוקה נכונה, אותן יפניות של פעם ישרתו אותך שנים רבות. האמת שזה נכון גם לגרמניות מלפני TSI+DSG.


אתה צודק.
לכל יצרן יש דגמים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, וגם למוצלחים ביותר שבינהם יכולות להיות תקלות מינוריות שממש לא הייתי פוסל את ההנאה היום יומית שלי מהם, בגלל אותו פוטנציאל לתקלות מינוריות.

השירשור הזה רק מחזק את העובדה שגם יפאניות שהתדמית שלהן היא BULLET PROOF היא בחלק גדול מהמקרים ממש לא כזו.
כאן יש לנו מקרה נהדר של בן אדם שמחזיק את האוטו כבר 11-12 שנה (!!!) ויש לו מעקב מדוייק על הדברים שעברו תחת ידיו במהלך כל אותן שנים, ואתה רואה שהתקלות הן לא בהכרח תקלות של שימוש לא סביר אלא בלאי - יש יאמרו טיבעי ויש יאמרו מאוד גבוהה (כזה שלא מתאים לתדמית ה BULLET PROOF), אבל זה רחוק שנות אור מהתדמית של "נוסע 300K ק"מ בלי להחליף בורג, רק שמן ופילטר שמן".
מנגנוני חלונות, חיישן חמצן, משולשים, תושבות, מיכל עיבוי, נאבה, דליפות גז של המזגן וכו' - וזה מה שהוא דיווח בפוסט הראשון, דאז עם  170K ק"מ. 
ספציפית למאזדה אני חושב שבמכוניות מהשנים האחרונות יש להם קלף מנצח עם interior שהוא באמת ברמה סופר גבוהה, אבל מעבר לזה אני חושב שאין להם, בגרסאות המיובאות לארץ, שום חוזקות משמעותיות מעבר לזה. האמינות בסדר, ביצועים בסדר, כל מה שנשאר זה הרבה מאוד תדמית. התמורה למחיר של ה"3" מאוד נמוכה (150K שח על משפחתית אטמוספרית זה יותר מידי קרוב למחיר של גיפון חשמלי חדש מהשקית עם טכנולוגיה שהיא 50 צעדים קדימה). אם נלך כמה צעדים קדימה ונדבר על הערך המוסף כמשומשת ("אמינה") - רואים בשירשור הזה בדיוק מה התדמית הזו שווה.
שורה תחתונה: קחו את הכל בפרופורציה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה גם עניין של מזל, הרכב שלי שבשנה יותר מבוגר, עם אותו ק"מ, וגם אצלי הוא עשר שנים חווה שליש מהתקלות של הרכב של צבי.
מה שכן שלי לא היה ליסינג ומטופל רק בחלקים מקוריים או OEM מחו"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היום נקנתה בשעה טובה סוזוקי SX4 קרוסאובר 2016 , פרטית יד ראשונה שמורה מעולה 52000 ק"מ עם ספר טיפולים מלא בחברה. זה סוג המכוניות שאני מחפש.

אני מודע לסיכון הגיר אך מכיוון שסוזוקי בניגוד לקרסו לוקחים אחריות על בעיות גיר , החלטתי לקנות ויכול להיות שאמשיך לטפל במורשה יבואן כסוג של ביטוח.

 

הבדיקה היתה מצויינת ואציין לטובה את הבוחן אלכס ממכון "טסט בשרון" בכפר סבא. שירותי ומסביר פנים.

 

עכשו המאזדה תוצע למכירה ומקווה להפרד ממנה במהרה

מסתבר בדיעבד שהחזקתי אותה יותר מדי שנים.

 

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום המאזדה נמכרה .

היו לא מעט טלפונים - כנראה השם "מאזדה" עושה משהו לאנשים

היו רבים שהתחילו להתמקח בטלפון אבל בקשתי להראות רצינות ולהגיע

וכמה באמת הגיעו לראות . כולם ראו שהרכב מטופל היטב אך התמקחו

פרסמתי ביום חמישי וסגרתי ביום ראשון בערב (אני שומר שבת)

לכן נגמר זריז הייתי אומר

ביקשתי 9500 , הורדתי ל9000 וסגרתי ב7500 .

"נהג שמח פעמיים , פעם בקנייה ופעם במכירה" אמר לוי יצחק

 

האשה תמיד צודקת - אמרה לי לפני כמה שנים למכור וזה נכון .

אתה מתחיל לשים חלקים חליפיים / משופצים / מפירוק וזה כבר לא זה

 

אך בכל זאת 12 שנה ו 152000 ק"מ לא הולכים ברגל

 

העיקר שלא היו תאונות ב"ה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא מעניין, זה נכון שברגע שכבר מתחילים עם שיפוץ חלקים או חיפוש חלקים שכבר קשה להשיג, זה מרגיש לא זה.

אני בעל כריזמה 2002(שכבר כתבתי עליה פה בפורום), נמצאת כל החיים אצלנו במשפחה, אצלי כבר 12 שנה. 166 אלף קמ.

יש דברים שכבר קשה לתקן, או צריך לחפש יותר איך ומה. אבל הרכב נוסע חלק, הגיר עובר חלק, המזגן מקרר בלי בעיה, הרכב מרגיש יציב,וההגה מרגיש מדויק.

הוחלפו 4 בולמים לפני כמה חודשיים.

והרכב מטופל בצורה סדירה במורשה כל שנה.

ודברים אחרים במקומות שעם השנים מצאתי מספיק יכולת וסובלנות.

אז כן כלכלית מסוגל להחליף, אבל הלב הלב.. 

שלא נדבר על היאריס  2005 שנפלה לחיקי לפני 4 שנים😁

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...