Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3608 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נתחיל בבעיות שהחלו בשבועות האחרונים- ריח של דלק בעיקר בהתנעה.

נכבה ברמזורים ובלחיצה חזקה על הברקס גם במנוע חם, סל"ד לא יציב ופיח מהאגזוז בעמידה ללא לחיצה על הגז.

יום אחד יצא גם עשן שחור מהאגזוז והחלו רעשים לא סימפטיים כשפתחתי את מכסה המנוע בדקתי שמן - ריק המדיד אפילו לא נרטב בדקתי חודש לפני כן היה תקין.

 

האוטו נגרר למוסך (לא התניע אפילו לעלות על הגרר) - שם מסרו שיתכן והסיבה שלא מניע בגלל סתימה במערכת דלק (אכן תודלק יום לפני אחרי לא מעט ק"מ כשנורה כבר דולקת). בוצע ניקוי, וטיפול 10K כולל החלפת פלאגים וחוטי הצתה + ניקוי של בית מצערת (לטענתם לא ראיתי עליו סימני פירוק או ניקיון בולטים לעין).

מסרו גם שבדקו את המערכת מים בדיקת מערכת בלחץ- תקין.

בקשר לשמן נמסר שהאטם היה משוחרר לא היה צורך להחליף אלא רק לחזק, במעקב שלי מאז הטיפול השמן תקין ולא ירד.

הנזק 1040 ש"ח.

 

האוטו נסע בסדר מספר ימים אבל נכבה שוב ושוב (במוסך מסרו שיתכן וימשך במשך מספר שבועות עקב בוצה במערכת דלק). כשעבד כמו שצריך המנוע עבד קצת יותר עגול עם טיפה יותר כח (לתחושתי)

 

עכשיו התחילו ההתחממויות- בעליה מאומצת הרכב מתחם במישור חוזר לתקין (לא הספקתי לבדוק את פעולת המאוררים) אבל שמעתי ש1 לפחות נכנס לפעולה. הרדיאטור הוחלף לחדש לפני שנה. הנוזל קירור מלא.

 

נורת תקלת מנוע דולקת ומהמהבת באופן ספורדי וכך גם נכבית (לא יחסתי יותר מדי חשיבות כי ב4 שנים האחרונות הנרוה רוב הזמן דלקה אבל הכל היה תקין). לא בדקתי עם OBD כי משום מה לא עבד לי ברכב.

פתחתי מכסה שמן- אין סימנים של "טחינה".

 

לאחר כל הפירוט השאלה שלי היא האם שווה לתקן בהנחה שעכשיו אני גם צריך לשים עוד אלפיה בערך על טיימינג -לא עשיתי ב5 שנים האחרונות (50K) לא יודע מתי הבעלים הקודמים עשו (רמאי). הרכב עבר לפני חודשיים טסט שנדחה בהרבה זמן ועבר בלי בעיה הטסט הקרוב עוד 3 חודשים.

מבחינתי תיקון עכשיו זה ניסוי וטעיה וכל ניסוי וכל טעות שווים לא מעט כסף על רכב ששווה מעט מאוד כסף

 

במידה ואני לא מתקן מה אפשר לעשות עם הרכב? וברור לכם שהרכב לא יגיע ליד 2.

טיפול.jpg

פורסם

לא מבין מה זה הטימטום הזה של בוצה במערכת הדלק שנאמר לך?! משאבת הדלק נמצאת בגובה מסויים מתחתית המיכל ובמקסימום אם ייגמר הדלק היא תעבוד על ריק ולא תשאב עד שהרכב ייכבה אבל היא לא תיקח איתה שום ליכלוך מהתחתית ושום בוצה ושום חירטוט בקיצור! כנל גם לגבי המצערת אין שום קשר בין נקיון שלה לבין חוסר הנעה. סט חוטים לאקסנט עולה 100 שח בלי הנחה כך שלא מבין עלציה גבו מעל 200 שח על חוטים. לגבי ההתחממויות ייתכן והטרמוסטט לא ניפתח במלואו וכן משאבת המיים לא מייצרת סירקולציה תקינה צריך לבדוק זאת. לגבי הנורת תקלה שדלקה לך חייב להיתחבר לסורק כדי לבדוק מדוע דלקה ומהו קוד התקלה ייתכן וזה הקשר לכך שהרכב כבה ולא הניע כמו בעיית חוסר הצתה. שים לב...האקסנט הוא רכב מאוד אמין וזול בתחזוקתו ויש כאן לא מעט אנשים שמכירים אותו עד אמת הבורג ויישמחו לעזור לך אם אתה גר בקרבתם כמובן...מהיכן אתה רק שנדע?

פורסם

והנה הדובדבן על הקצפת אשתי מתקשרת אלי עכשיו נסערת- הייתה לה תאונה (היא בסדר וזה העיקר) דפיקה מקדימה משמאל נראה כמו נזק של טמבון בלבד אבל לך תדע.

מה שקרה זה שהיא נסעה בירידיה (רחוב צ'רציל בירושלים למי שמכיר ליד האוניברסיטה) רכב שחנה בצד ימין פרץ לה לנתיב בלי לאותת היא נתנה בלימת חירום אבל עדיין נכנסה בו הוא קיבל מכה קטנה בדלת אחורית היא דפיקה מקדימה.

אמור להיות מאוד פשוט שהנהג יודה בטעות כולנו בני אדם אבל הוא מתכחש לאשמה ואומר שהיא נסעה כמו משוגעת ושבגלל שהפגיעה שלו היא בצד אז היא אשמה :roll:. והוא עוד אומר לה "שמעת את הברקסים שלך?" (כן ככה נשמעת בלימת חרום אידיוט). בכל מקרה הם החליפו פרטים היא צילמה את מה שאפשר אבל לא את המגע בין הרכבים (הם זזו לצד מיד אחרי).

מה שאני יודע זה שהרכב היה תקין מבחינת ברקסים (נבדקו כאמור לפני שבועיים) והצמיגים טריים ולא זבל סיני ככה שהכי חשוב שהסיפור נגמר רק בפגיעות פח ולא משהו יותר גרוע.

 

לפי איך שהדבר מסתמן כרגע נגיע לבית משפט האם יש חובה להחזיק ברכב או לבצע לו שמאות לנזק?

IMG-20160731-WA0001.jpg

פורסם

אני מירושלים (ליד לפחות ענתות).

כן המוסך גם עיצבן אותי שניסו לדחוף לי את הטיימינג (שאלתי בדרך אגב כמה יעלה) ואמרו שבגלל שהרכב כבר במוסך אז הם עושים הנחה (ובהשוואת מחירים של כמה דקות גם אחרי "הנחה" לא זול יותר מאחרים) בכל מקרה אמרתי שעד שאני לא אדע שהרכב לא גמר את חייב אני לא אשקיע עוד כסף בתיקון.

 

בית המצערת צריך להיות כביכול קשור לרעידות בסל"ד הנמוך לא להתנעה כמובן (עשיתי לו פעם ניקוי חפיפי עם ספריי קרבורטורים ובאמת עזר ליציבות ברמזורים).

פורסם

אתם תיזכו במשפט ב 100 אחוז. גם אם היא נסעה על 200 קמש והוא זה שהתפרץ לה לנתיב הוא האשם חד משמעית. אתה לא חייב להחזיק ברכב בכל התהליך אבל צלם את כל מיסמכי הרכב לפני המכירה במידה ותחליט למכור. ותמונות של הפגיעה של שני הצדדים ותמונות של המקום עצמו ודיווח לחברת הביטוח כמובן.

פורסם

אפשר להדריך אותי על הפרוצדורה לקראת הליך של משפט: צריך שמאות/ לתקן את הרכב ולהוציא קבלה?

אני כמובן אעדיף להגיד לו שנסגור את הכל בינינו שיביא כסף ואני אשקיע אותו כמיטב הבנתי והוא לא יקבל תביעה על תאונה באשמתו עם ייקור של הביטוח וכו'.

 

הביטוח שלי כמובן חובה + צד ג' מבחינתי אני אסתפק בפחח מדרכה שיתקע בורג שיחזיק את הטמבון ויסדר שהדלת תפתח (עכשיו כשיא הגיע הביתה שמתי לב שדלת ימין לא נפתחת יותר מ5 ס"מ :evil:) בתכלס אני יכול לסדר את זה בעצמי אני פשוט לא רוצה לתלוש את הדלת.

 

איזה כאב ראש :cry:

פורסם

תראה איפה חברת הביטוח שלך עומדת בנושא התאונה במידה והיא בעדך אז אל תיקח שמאי פרטי במידה ולא קח שמאי פרטי בכל מקרה שמאי פרטי ינסה לתמחר בצורה אמינה יותר את התיקון מאשר שמאי של הביטוח שינסה לגמד את הנזק.

פורסם

טוב בנוגע להתחממות שני המאוררים פועלים צינור תחתון ועליון חמים למגע בערך אותו הדבר. הרדיאטור כאמור בן שנה מילוי במים ירוקים בלבד. בנסיעה קצרה של רבע שעה (מזגן כבוי לאורך כל הדרך) החום לא עבר את החצי עד לעליה קצרה, המנוע התחמם כמעט עד הקו האדום להתחיל לרדת חזרה בחזרה לנסיעה מישורית.

 

יש לכם כיוון?

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

פורסם

בגלל שמערכת הקירור ברכבך עברה הזנחה (לפי אשכולות קודמים שלך) ,

 

הייתי מחליף משאבת מים (וכמובן טיימינג על הדרך), טרמוסטט, ונוזל קירור.

 

המתן למחר בבוקר כדי ששלי מיונדאי שופ תוכל לתת לך הצעת מחיר לכל החלקים.

Stay Dirty

פורסם

על מנת לשלול ראש מנוע תבדוק בתור התחלה שאין עירבוב של שמן עם מיים. פתח את מיכסה מילוי השמן ובדוק שהוא נקי מעירבוב מוקצף שכזה. הוצא מדיד שמן מנוע ובדוק שרק שמן יש עליו. פתח מיכסה רדיאטור ובדוק שבתוכו נימצא נוזל קירור נטו בלי משקעי שמן למיניהם. בדיקה נוספת שניתן לבצע היא בדיקת לחץ הפוך או בדיקת חדירת גזים למערכת הקירור ובכך לשלול פריצת אטם ראש. שים לב גם אם צינורות הרדיאטור המיתחברים למנוע קשים ומנופחים מהרגיל.

פורסם

אין ערבוב שמן מים אני אבדוק את המים הרדיאטור. מה ששכחתי לציין זה שהמפלס מים במכל עיבוי עלה אחרי נסיעה (לא בעבעו) ככה שהרכב באמת מתחמם. ובבדיקה נוספת לא היו מיל במיכל בכלל (לאחר מילוי כמובן ) לא ראיתי בעין נזילות או טפטופים.

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

פורסם

מאור בדקתי שוב לא היו מים מילאתי ואחרי המילוי יש בועות שעולות למים (לא ממש בעבוע)

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...