Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבהרה לגבי חוקי התעבורה במעגל תנועה דו נתיבי


שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארז, לצערך מיוני נהגים ברחבי העולם "טועים"

 

קנדה

 

קטאר

 

נוסף מקנדה

 

אתם יכולים למצוא עוד רבים כאלו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאות מליונים חיים לפי חוקי האסלאם, שם כורתים ידיים על גניבה. מזל שכאן לא נוהגים כך.

מאות אלפים נרצחים בעולם על דעות אחרות. מזל שכאן לא נוהגים כך.

מאות מליונים נוהגים בעולם בצד הלא נכון... מזל שכאן לא נוהגים כך.

להמשיך?

 

מעגל התנועה בקאטר מדהים. הלוואי עלינו. מהסרטים ניתן לראות שמזל שהחוקים אצלנו שונים. האגו הישראלי לא מאפשר חוקים אחרים מאשר הקיימים. צדק המחוקק. המצב היום זה הרע במיעוטו.

עריכה אחרונה על ידי erez59

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, הזכרת לי צמתים בקנדה בהם לכולם ( מכל הכיוונים ) יש תמרור עצור. מי שמגיע ראשון לצומת ועוצר, הוא זה שגם נוסע ראשון אל תוך הצומת. השאלה הרטורית - מדוע זה לא יכול לעבוד בארץ.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

אתמול יצאתי מרחובות לכיוון כביש 423 בדרך הנפת הדגל (החדשה). בין ויצמן ל-423 יש 3 כיכרות דו נתיביים. את שני הראשונים אני צריך לעבור ישר. נסעתי בנתיב השמאלי, וכמעט התנגשתי במכונית שנשא מימיני, ושרצה לפנות שמאלה (עצרתי בזמן). הנהג קילל אותי וצעק שאם אני רוצה להמשיך ישר אני חייב ליסוע בנתיב בימני. ממה שכתוב כאן, אני מבין שזה לא נכון. תגובות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן קישור למקום הספציפי בגוגל מפות או תמונה או משהו.

 

בשלוף במרחק של אולי קילומטר מהבית שלי אני יכול להביא לך דוגמה למעגל תנועה שבו התנועה כפי שעשית היא הדרך ודוגמה אחרת למעגל אחר שבו מה שעשית זה מעבר נתיב והנהג השני צודק

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ תאורך לשניכם אשמה.

1. הרכב מימינך נסע בנתיב שאינו מיועד ליציאה ביציאה השלישית.

2. אתה לא נתת ז"ק לרכב במעגל החיצוני שנסע מימינך.

במקרה של ת.ד., חברות הביטוח והן ביהמ"ש ל-ת.קטנות יטילו את האשמה על הרכב במעגל הפנימי.

 

זהו מקרה קלאסי של חוסר מודעות לסביבה וחוסר בתקנה המסדירה את ההתנהלות במעגל.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בארץ כמה בעיות:

 

1. חוסר הסדרה בתקנות.

 

2. מעגלים לא עקביים, בהם קטעים חד נתיביים וקטעים דו נתיביים.

 

3. יציאות שאינן מתאימות למספר הנתיבים במעגל.

 

4. סימונים סותרים (תמרורי 613 ו-813 שאינם תואמים ביניהם או ל-801/809 ביציאה מהמעגל).

 

לגבי זכות הקדימה - בסרטון האחרון שהביא @kompy יש זכות קדימה למי שנע בנתיב הפנימי ורוצה לצאת מהמעגל. זה מה שאני מכיר מלא מעט מדינות, אבל הפוך ממה שקבעה הפסיקה בישראל (מתוך מה שלמדתי בפורום). 

@erez59 על איזה חוק אצלנו אתה מדבר? אין אצלנו חוק או תקנה המסדירים תנועה במעגל דו נתיבי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, sperial כתב:

 

@erez59 על איזה חוק אצלנו אתה מדבר? אין אצלנו חוק או תקנה המסדירים תנועה במעגל דו נתיבי.

ומכיוון שכך, החוק הקיים על סטיה מנתיב נסיעה, תקף. אין אנו מדברים על מעגל תנועה שהנתיב החיצוני מסומן בחץ  ליציאה ממעגל התנועה, אלא על מעגל תנועה בו אין סימון נתיבים ולכן, במידה והרכב בנתיב הפנימי רוצה לצאת ממעגל התנועה, עליו לתת זכות קדימה לרכב במעגל החיצוני. (מעבר לאחריות שלו להקדים ולעבור למעגל החיצוני, עוד טרם הגיע ליציאה מהמעגל. זה בדיוק כמו לנסוע ישר בכביש בעל שני נתיבים והנהג בנתיב השמאלי פונה ימינה, תוך שהוא חוצה את הנתיב הימני...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שיש סתירות בין הגישה הזו לבין מבנה המעגלים והסימון בשטח. למעשה לשיטתך מי שנכנס לנתיב הפנימי לצורך המשך ישר או פניה שמאלה צריך לחוג סביב מעגל התנועה עד שהנתיב החיצוני יתפנה.  מצד שני, במצב הזה הנהגים בנתיב החיצוני חייבים לנהוג לאט יותר מאלה שבפנימי (לפי תקנה 48 א'), מה שבודאי לא קורה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את מה שאתה כותב, מסכים, אך לא רואה סתירה.

האם בכביש ישר, רכב הנוסע בנתיב השמאלי (הפנימי), רשאי לפנות ימינה, מיד כשיחפוץ בכך? האם במידה והוא פספס את הפניה, הוא לא מחויב להמשיך בנסיעה ישר ולצאת רק בפניה הבאה? בכביש ישר, הפניה הבאה יכולה להיות רק בעוד כמה קילומטרים, כשבמעגל תנועה, זה רק עוד סיבוב אחד. נכון, בישראל יש "נוהג", לנסוע רוורס נגד התנועה, במידה ופספסת את הפניה, אבל זה מסוכן ולא חוקי בעליל. כמו בכביש ישר, גם במעגל תנועה, הנתיב הימני אטי יותר מהשמאלי ואם זה לא קורה, זה מפני שאנחנו מצפצפים על החוק, על האחר והעיקר על עצמנו.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ולא.

 

הבעיה היא שמעגל תנועה אינו כביש רגיל, אלא נועד להסדיר צומת ולאפשר לנהגים לפנות לכיוון הרצוי להם. המיוחד במעגל תנועה בעולם הוא זכות הקדימה למי שנוהג בנתיב הפנימי ורוצה לצאת. יש הבדל בין מי שמפספס פניה לבין מי שנאלץ לבצע הקפות בגלל לקונה בתקנות. יותר מזה, במצב הקיים גם אם הנהג שבנתיב החיצוני עובר עבירה של עקיפה מימין עדיין יואשם הנהג שבנתיב הפנימי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, kompy כתב:

אתה לא נתת ז"ק לרכב במעגל החיצוני שנסע מימינך.

 

למיטב ידעתי אין תקנה שמחייבת זאת. ז״ק לרכב מימין מתייחסת לצומת בלבד.

להפך, הרכב מימין עבר עבירה נוספת של סטיה מנתיב.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דומני שלא הייתי מספיק ברור: עד כמה שהבנתי, השופטים בישראל נוטים להטיל אשמה על מי שיוצא מהנתיב הפנימי, בדומה למי שיוצא מהנתיב השמאלי בכביש דו נתיבי "רגיל". אלא שמעגל תנועה הוא יצור אחר, שכן יש לנוע בו כמו בצומת, לפי החיצים שבכניסה למעגל. בדרך כלל לפי חיצים אלה התנועה ישר או שמאלה צריכה להתבצע בנתיב הפנימי, כפי שמתואר בסרטונים שקישר קומפי. אלא שהשופטים מעדיפים את התקנות של מעבר נתיב על פני התקנות של ציות לתמרור. הבסיס לכך אינו ברור לי, וזו הלקונה בתקנות. בעולם התקנות ברורות, במעגל התנועה הרב נתיבי יש עדיפות לחיצים או לכלל שלמי שיוצא מהמעגל זכות קדימה, גם אם הוא נע הנתיב הפנימי. אחרת אין כל טעם במעגל רב נתיבי, כיון שרק הנתיב החיצוני שימושי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פישוט מעגל התנועה לכביש ישר הוא שובה לב אבל

 

ראשית הנכנס למעגל ייתן זכות קדימה לאלה שבמעגל

שנית יציאה מהמעגל הפנימי בהכרח יוצרת הפרעה למי שנע במעגל החיצוני ורוצה לצאת ביציאה הבאה אחריה.

היא תהיה נכונה בתנאי שבמעגל החיצוני יהיה חץ שמתיר רק לצאת ביציאה הקרובה

 

ככה המעגל החיצוני ישמש רק לתנועה הרוצה לצאת ביציאה הקרובה זה מהמעגל הפנימי יוכל לצאת ללא הפרעה גם הוא ביציאה הקרובה וכל מי שירצה לצאת ביציאה הבאה יוכל לפנות בניחותא למסלול החיצוני ולצאת ממנו או מתוך המעגל הפנימי בקצת יותר וירטואוזיות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...