Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבהרה לגבי חוקי התעבורה במעגל תנועה דו נתיבי


שימו לב! השרשור הזה בן 498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת?!

זהו פס"ד של שופט אשר אינו מבין בת"ת(ראיתי עוד כאלו).

לעבור נתיב, לצאת צמוד ימין/ימין - רק בתביעות קטנות ניתן לראות פס"ד כאלו.

 

[ATTACH=CONFIG]464992[/ATTACH]

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה המקום האולטימטיבי לפגישות לאחר תאונות בכיכר - בית משפט לתביעות קטנות.

השאלה היא אחרת (מאשר מאיזה נתיב בכיכר שומם מותר לצאת ) - מי צריך לתת זכות קדימה, הרכב שנוסע בנתיב הפנימי ורוצה לצאת מהכיכר, או הרכב שנוסע בנתיב החיצוני ורוצה להמשיך ישר ( כאשר מותר לו להמשיך ישר ).

ובציורים שצירפת אין התייחסות למצב הזה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה בכלל שאלה של ז"ק.

במידה ונוצר מצב של שני רכבים במקביל, ימשיך הנוסע בפנימי ויבצע סיבוב נוסף ע"מ לצאת בבטחה.

לעולם לא יאט את רכבו בנתיב הפנימי ויתן לחיצוני לעקוף אותו, כי אז החיצוני מבצע עברה של עקיפה מימין.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קומפי, יש לך קצת אי דיוקים:

לגבי עקיפה מימין, ראה ת"ת 47(ב)(4) - נוהג הרכב נוסע בנתיב המיועד לפניה ימינה בלבד. (וזו בין השאר מטרת הנתיב החיצוני)

לגבי סטיה :

 

[TABLE]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]חובה לאותת ודרך האיתות

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

58. (א) נוהג רכב העושה אחד מאלה:

(1) מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;

(2) מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;

(3) עוצר את רכבו;

יתן אות בזמן וממרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים ובצורה המבטיחה כי האות ייראה לעיניהם, זולת אם סיבה סבירה מנעה אותו מלתת אות כאמור.

תקנה 64 (ו) לעניין זכות קדימה:

(ו) נוהג רכב שנתיב נסיעתו מסתיים ועליו לסטות לנתיב סמוך, ייתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות. (לא מתקיים כאן סיום פיזי של הנתיב אבל מתקיימת חובת הסטיה), הדגשות שלי.

 

במילים אחרות:

נהג הנוסע בנתיב הפנימי במעגל תנועה ורוצה לצאת, ייתן זכות קדימה לנוסעים בנתיב החיצוני.

מעודי לא נתקלתי במתן דוח על עקיפה מימין במעגל תנועה לא רשמתי דוח שכזה ולא ארשום דוח שכזה. יתר על כן, איני מאמין שיש שוטר/מתנדב טפשים מספיק לרשום דוח שכזה (הם טפשים בצורות אחרות,ף לצערי:wink:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת?!

זהו פס"ד של שופט אשר אינו מבין בת"ת(ראיתי עוד כאלו).

לעבור נתיב, לצאת צמוד ימין/ימין - רק בתביעות קטנות ניתן לראות פס"ד כאלו.

 

[ATTACH=CONFIG]464992[/ATTACH]

איני יודע מאין נלקחה התמונה והאם החצים הנם מקוריים או תוספת שלך, אבל הם ממש אינם עומדים בתקנות התעבורה. אתה יכול לצרף קישור לתמונה?

לאחר חיפוש, אני מבין שמדובר באוהיו...

עריכה אחרונה על ידי erez59

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, הנתיב החיצוני אינו נתיב יעודי לפניה ימינה, לכן תקנה 47 אינה חלה עליו.

עצם העובדה שכחולי המדים אינם רושמים דו"ח במקרה כזה, אינו מעיד שאין מתקיימת עברה(אתם גם לא רושמים דו"ח על אי איתות).

 

ארז, בכל העולם מתקיימים כללים אלו(אתה מוזמן לערוך חיפוש ברשת). רק בארץ הקודש מנסים להמיא את המעגל מחדש(אגב, כך לימדו אותי נהיגה לפני למעלה מ-30 שנים וכך גם שני בני למדו).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שאותי למדו אחרת, אך איני בטוח מכיוון שזה היה לפני ארבעים שנה. אין לדעתי הגיון תחבורתי, ב"איך שנהוג בעולם". מעגלי תנועה יכולים להופיע בקוטר שונה ולכן ההתנהלות צריכה להיות כאילו מדובר בקטע כביש ישר. תנסה לדמיין איך יראה יום במעגל תנועה שקוטרו ככיכר המדינה, לו ינהגו על פי "איך שנהוג בעולם". לו ינהגו במעגל תנועה, כפי שנוהגים בקטע כביש ישר, לא יווצר הבלבול למי מהנתיבים יש את הזכות לצאת ממעגל התנועה בכל יציאה שהיא. מבחינה טכנית זה פשוט מאוד. על הנהג הנוסע הנתיב הפנימי, לפני הגיעו למקום שממנו הוא רוצה לצאת ממעגל התנועה, עליו להשתלב בזהירות בנתיב החיצוני ורק אז לצאת ממעגל התנועה. בדיוק כפי שהיה נוהג בקטע כביש ישר.

עריכה אחרונה על ידי erez59

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שאותי למדו אחרת, אך איני בטוח מכיוון שזה היה לפני ארבעים שנה. אין לדעתי הגיון תחבורתי, ב"איך שנהוג בעולם". מעגלי תנועה יכולים להופיע בקוטר שונה ולכן ההתנהלות צריכה להיות כאילו מדובר בקטע כביש ישר. תנסה לדמיין איך יראה יום במעגל תנועה שקוטרו ככיכר המדינה, לו ינהגו על פי "איך שנהוג בעולם". לו ינהגו במעגל תנועה, כפי שנוהגים בקטע כביש ישר, לא יווצר הבלבול למי מהנתיבים יש את הזכות לצאת ממעגל התנועה בכל יציאה שהיא. מבחינה טכנית זה פשוט מאוד. על הנהג הנוסע הנתיב הפנימי, לפני הגיעו למקום שממנו הוא רוצה לצאת ממעגל התנועה, עליו להשתלב בזהירות בנתיב החיצוני ורק אז לצאת ממעגל התנועה. בדיוק כפי שהיה נוהג בקטע כביש ישר.

 

יש הרבה הגיון, ואילו אתה לקחת את מקרה הקיצון כדי להפריך אותו.

ברוב המקרים מעגלי תנועה הם קטנים בהרבה והשיטה הנהוגה בעולם מונעת חצית נתיב של רכב אחד ע"י אחר, זה בדיוק מה שמונע תאונות.

אכן, בכיכר המדינה זה לא יעבוד, כי כיכר המדינה לא צריכה להיות מוגדרת כמעגל תנועה. המרחקים הגדולים בין היציאות מאפשרים להגדיר כל אחד מהם כצומת בפנים עצמו ולשלט ז"ק בהתאם. אבל כאמור, זה מקרה הקיצון, יש כיכרות בודדות כאלו הערים גדולות.

 

כל השאר נופלות מצויין תחת הפתרון ה"עולמי", צמצום מעבר נתיבים בתוך כביש מתעקל שבו זוית הראיה בעייתית, מניעת חתיוך נתיבים - אלה בדיוק הדברים שמונעים תאונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^

על פי תפיסתך, השיטה המקובלת בעולם מונעת חציית נתיבים. בפועל, רכב הנכנס למעגל התנועה מהנתיב השמאלי, ממילא נאלץ לחצות נתיבים כדי להמשיך בנתיב הפנימי של מעגל התנועה ואף ביציאה ממנו, הוא שוב חוצה נתיבים. לנהג אין את היכולת למדוד הקף של מעגל תנועה ולכן תקנות התעבורה הקיימות בכביש ישר תקפות גם בכיכר, למעט מתן זכות הקדימה.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעגל תנועה (גדול מאוד) שמבלבל את כולם - מעגל בצומת המוסכים בנצרת:

- חמש יציאות ולא ארבע (עריכה: טעות שלי - ארבע כניסות ויציאות)

- חלק מהמעגל הוא תלת נתיבי עם סימון על הנתיב החיצוני ליציאה בלבד. ליד יציאות אחרות אין סימנים על הכביש.

- יש יציאות שמתחילות כדו-נתיביות ויש חד נתיביות.

- יש שתי כניסות/יציאות מאוד קרובות כך שקשה מאוד לעבור מפנימי לחיצוני בקטע הזה...

 

מי שתכנן אותו כנראה בעצמו לא היה סגור לפי איזה חוקים צריך לנסוע בו.

 

לפחות אני משתדל לצאת מהנתיב החיצוני אם מספיק לעבור עליו ובזהירות מהנתיב הפנימי אם לא מפריע לאף אחד.

 

ולמרות כל האמור המצב טוב לעומת הצומת לשעבר - עכשיו התאונות לרוב נגמרות בנזק קטן, וקודם בהרוגים.

עריכה אחרונה על ידי vladday
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יסבירו כל המומחים להדיוט כמוני.

 

למעגל התנועה נכנסים משני נתיבים, במעגל יש שני נתיבים,

 

אני הייתי בנתיב השמאלי, לכן אני כרגע במעגל הפנימי,

 

איך אני יוצא בזרוע השניה ( לדוגמה ) במעגל ימינה?

 

מבלי לחתוך למסלול החיצוני, או עם היציאה היא גם דו נתיבית מבלי לחתוך רכב שנמצא בנתיב החיצוני וממשיך לנסוע ישר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט ובזהירות. לפני הגיעך לזרוע שבה אתה יוצא ממעגל התנועה, עליך להשתלב בנתיב הימני (החיצוני) ורק אז, אתה רשאי לצאת ממעגל התנועה. לא יוצאים ממעגל תנועה בעל שני נתיבים, מהנתיב הפנימי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז

אתה לא מומחה לצורך השרשור הזה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה אתה צריך מורה נהיגה או טסטר? זה הרי ברור - רכב שעובר נתיב ימינה כדי לצאת מהכיכר צריך לתת זכות קדימה לרכב אשר נוסע בנתיב הימני, כמו בכביש ישר -מי שנוסע בנתיב השמאלי ורוצה לפנות ימינה, צריך לתת זכות קדימה .

 

זה בדיוק העניין - לך זה ברור בצורה כזו, בדיוק כפי שזה ברור למישהו אחר בצורה שונה לחלוטין. ולכן אני לא מחפש דעות, כפי שאתה מתעקש להציג, אלא קצוות של חוקים רשמיים (בהעדר חוקים של ממש...). ובנימה זו -

האם יש בפורום חברים שהם מורי נהיגה או טסטרים שניתן להפנות אותי אליהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...