Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבהרה לגבי חוקי התעבורה במעגל תנועה דו נתיבי


שימו לב! השרשור הזה בן 470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

בגלל שכמה פעמים כבר התחבטתי בשאלה הזו ונראה לי שאפילו היו פה כמה דיונים בנושא שאף פעם לא הגיעו להכרעה,

אני תמיד נכנס למעגל תנועה מהנתיב הימני, לא משנה באיזה נתיב אני אמור לצאת (ככה גם לא חותך אף אחד ביציאה)

האם יש איזה בעיה חוקית עם ההתנהלות הזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה חוקית - לא. מעשית - בהחלט שכן.

אני מכיר אי אילה מעגלי תנועה בהם יש בכניסה וביציאה שני נתיבים, ואפילו קו קטעי המנחה את הנהגים ליציאה משני הנתיבים.

הסתכלו, למשל, על הקו המקוטע מימין לקורולה

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אז בעצם הסכנה אם אני נוסע רק בימני היא שמישהו יחתוך אותי?

אם הוא מאחורי או מקביל אלי אז הוא צריך להיות ממש אידיוט כדי להיכנס בי בצורה ישירה,

ואם הוא לפני וחותך אותי אני גם ככה עם הרגל על הברקס במצבים כאלה, בכל זאת אני חי בישראל ומכיר את הגחמות של הנהג הישראלי :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט ובזהירות. לפני הגיעך לזרוע שבה אתה יוצא ממעגל התנועה, עליך להשתלב בנתיב הימני (החיצוני) ורק אז, אתה רשאי לצאת ממעגל התנועה. לא יוצאים ממעגל תנועה בעל שני נתיבים, מהנתיב הפנימי.

נראה אותך מבצע זאת בככר הלוחמים(קוגל/דמעות) בחולון?!

זהו מעגל התנועה, בין הבודדים(אם לא היחיד), המסומן/מתומרר כיאות.

 

 

פניה שמ'(יציאה בשעה 9) במעגל תנועה

 

עריכה אחרונה על ידי kompy

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יסבירו כל המומחים להדיוט כמוני.

 

למעגל התנועה נכנסים משני נתיבים, במעגל יש שני נתיבים,

 

אני הייתי בנתיב השמאלי, לכן אני כרגע במעגל הפנימי,

 

איך אני יוצא בזרוע השניה ( לדוגמה ) במעגל ימינה?

 

מבלי לחתוך למסלול החיצוני, או עם היציאה היא גם דו נתיבית מבלי לחתוך רכב שנמצא בנתיב החיצוני וממשיך לנסוע ישר.

 

מאוד פשוט, על פי השיטה הנהוגה בעולם, אם יש רכב שנמצא מימינך, או שהוא יוצא יציאה אחת קום או שהוא חייב לצאת איתך. אסור לו להמשיך ליציאה הבאה, כי אם הוא נכנס בנתיב החיצוני הוא חייב לצאת ביציאה הראשונה או השניה. וכך אתה לא חוצה את נתיב נסיעתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^

על פי תפיסתך, השיטה המקובלת בעולם מונעת חציית נתיבים. בפועל, רכב הנכנס למעגל התנועה מהנתיב השמאלי, ממילא נאלץ לחצות נתיבים כדי להמשיך בנתיב הפנימי של מעגל התנועה ואף ביציאה ממנו, הוא שוב חוצה נתיבים. לנהג אין את היכולת למדוד הקף של מעגל תנועה ולכן תקנות התעבורה הקיימות בכביש ישר תקפות גם בכיכר, למעט מתן זכות הקדימה.

 

חצית נתיבים מתרחשת רק בעת הכניסה למעגל, נקודת הזמן בה אתה מחוייב על פי חוק לתת ז"ק לרכב במעגל, בכל הנתיבים, כאשר אתה נמצא בנקודה בה יש לך שדה ראיה, אתה נייח (או לפחות יכול לעצור במקרה הצורך מבלי להפריע) ביחס לתנועה, והסיכון נמוך בהרבה לעומת נסיון לעבור נתיבים בתוך המעגל, בכביש מעוקל שיוצר בעית שדה ראיה, ואתה והרכבים שלידך בתנועה.

 

נהג לא צריך למדוד כלום. את תהמרור המגדיר את כיכר המדינה כמעגל תנועה יש להסיר, ואז כל מפגש רחובות הוא צומת בפני עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד פשוט, על פי השיטה הנהוגה בעולם, אם יש רכב שנמצא מימינך, או שהוא יוצא יציאה אחת קום או שהוא חייב לצאת איתך. אסור לו להמשיך ליציאה הבאה, כי אם הוא נכנס בנתיב החיצוני הוא חייב לצאת ביציאה הראשונה או השניה. וכך אתה לא חוצה את נתיב נסיעתו.

ניקח מצב כזה:

אני נכנס למעגל תנועה בנתיב הפנימי מתוך כוונה לצאת ביציאה השלישית (כביכול שמאלה).

מיד כאשר אני חולף ליד היציאה השניה, נכנס לשם רכב לנתיב החיצוני הוא מתכוון לצאת ביציאה השניה מבחינתו (כביכול ישר), ז"א יציאה אחת אחרי מה שאני אמור לצאת.

מכאן שברור שאני חייב "לחתוך" אותו כדאי לעבור נתיב אחד ימינה ולצאת ביציאה שלאחר מכאן.

 

למעשה במעגל תנועה, בכביש ישר, או בכל דרך שהיא, הכל היה מסתדר אם כאשר רואים רכב שמאותת היו נותנים לו להשתלב.

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשתם תשובה מוסמכת, אז השגתי אחת ממורה נהיגה לאוטובוס, באחד מבתי הספר הטובים בארץ ואולי אף בעולם...

כל חוקי התנועה המתייחסים להתנהלות בדרך, תקפים גם במעגל תנועה, למעט זכות הקדימה לרכב במעגל התנועה ובתנאי שמוצב תמרור 303 (ב-48 ).

יציאה ממעגל התנועה, רק מהנתיב החיצוני, אלא אם מסומן אחרת על גבי הכביש.

דוגמא 1

מעגל תנועה בראש&#1.jpg

ניתן לראות בנתיב החיצוני חצים על הכביש המסמנים שרק מהנתיב הזה ניתן לפנות ימינה. (גם בשאר נתיבי היציאה מכל צידי מעגל התנועה יש חצים דומים)

 

דוגמא 2

כיכר קוגל.jpg

כיכר קוגל, אולי היחידה בארץ בעלת שלושה נתיבים. גם כאן, מסומנים חצים המורים מאיזה נתיב אפשר לצאת ממעגל התנועה ובאיזה נתיב צריך להשתמש כדי להמשיך בתוך המעגל.

 

לסיכום, יציאה ממעגל תנועה, רק מהנתיב הימני ביותר, אלא אם מסומן אחרת על גבי הנתיבים.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקח מצב כזה:

אני נכנס למעגל תנועה בנתיב הפנימי מתוך כוונה לצאת ביציאה השלישית (כביכול שמאלה).

מיד כאשר אני חולף ליד היציאה השניה, נכנס לשם רכב לנתיב החיצוני הוא מתכוון לצאת ביציאה השניה מבחינתו (כביכול ישר), ז"א יציאה אחת אחרי מה שאני אמור לצאת.

מכאן שברור שאני חייב "לחתוך" אותו כדאי לעבור נתיב אחד ימינה ולצאת ביציאה שלאחר מכאן.

 

למעשה במעגל תנועה, בכביש ישר, או בכל דרך שהיא, הכל היה מסתדר אם כאשר רואים רכב שמאותת היו נותנים לו להשתלב.

אתה לא "חייב" לחתוך אותו. תאט, תן לו לעבור ותשתלב אחריו בזהירות בנתיב הימני וצא לשלום. זו הדרך היחידה לנהוג. (תרתי משמע...)

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חצית נתיבים מתרחשת רק בעת הכניסה למעגל, נקודת הזמן בה אתה מחוייב על פי חוק לתת ז"ק לרכב במעגל, בכל הנתיבים, כאשר אתה נמצא בנקודה בה יש לך שדה ראיה, אתה נייח (או לפחות יכול לעצור במקרה הצורך מבלי להפריע) ביחס לתנועה, והסיכון נמוך בהרבה לעומת נסיון לעבור נתיבים בתוך המעגל, בכביש מעוקל שיוצר בעית שדה ראיה, ואתה והרכבים שלידך בתנועה.

 

נהג לא צריך למדוד כלום. את תהמרור המגדיר את כיכר המדינה כמעגל תנועה יש להסיר, ואז כל מפגש רחובות הוא צומת בפני עצמו.

מאחר וחוקי התנועה, למעט זכות הקדימה לרכב במעגל התנועה, תקפים גם במעגל התנועה, מחויבים המשתמשים בדרך להשתמש בנתיב הימני בלבד אלא אם הם יוצאים לעקיפה, שלאחריה הם מחויבים על פי החוקים, לחזור לנתיב הימני. מאחר ומעגל תנועה הוא דרך לכל דבר, מותר לעקוף מהנתיב הפנימי רכב הנוסע בנתיב החיצוני. מקרה כזה יכול להיות ביציאה ממעגל התנועה, כשהרכבים היוצאים מאפשרים להולכי רגל לחצות את הכביש ואז רכב שלא צריך לצאת ביציאה הקרובה, רשאי לעבור לנתיב הפנימי, לעקוף את העיכוב ולחזור לנתיב הימני.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא "חייב" לחתוך אותו. תאט, תן לו לעבור ותשתלב אחריו בזהירות בנתיב הימני וצא לשלום. זו הדרך היחידה לנהוג. (תרתי משמע...)

כמה לאט?

ואם מאחריו יש עוד רכב? אולי לעצור לגמרי ולחכות עד שמישהו יואיל בטובו לאפשר מעבר מהנתיב הפנימי לחיצוני (נכתב סתם בציניות)

ובכיכר הדמעות בחולון, נראה אותכם חוצים מהנתיב הפנימי עד לחיצוני, ז"א מעבר שני נתיבים, הכל חייב להתחיל ולהסתיים בזה שאם רכב מאותת על מעבר נתיב אזי יש לאפשר לו לעשות זאת בבטחה ובלי בהפרעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, מעגל התנועה של דוגמה מס' 1(מערב ראשון/המכללה למנהל) הנו היחידי בארץ אשר מסומן בו חץ יציאה ימינה מנתיב ימני, כאשר זהו נתיב האטה ולא חלק מנתיבי המעגל.

אבי(אבא שלי), בהכשרתו הנו בוחן נהיגה ומורה נהיגה בדימוס. כל ההתנהלות במעגל תנועה היא ע"פ התורה אשר למדתי ממנו.

למרות שביני לבין בני(2 ילדי) יש הבדל של למעלה משני עשורים, התורה לא השתנתה וגם הם למדו כפי שלמדו אותי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הבדל עקרוני בין מעגל התנועה בראשון, לבין מעגלי תנועה אחרים, בהם אין 'נתיב האטה', כפי שציינת. ההבדל היחידי במעגלי תנועה אחרים, שהרכב בנתיב הימני, רשאי בנוסף ליציאה ימינה, גם להמשיך בתוך מעגל התנועה. לכל שאר הרכבים הנוסעים במעגל הפנימי, אין שינוי מבחינת חוקי הנהיגה ועליהם לתת זכות קדימה לרכב מימינם, במידה וברצונם לצאת ממעגל התנועה, מהנתיב הפנימי.

אני רק יכול להצטער, שכל כך הרבה נהגים, למדו לא נכון את כללי ההתנהלות במעגל תנועה, שמסביר מדוע בחלק מהדעות, עולות הצעות להסיר את תמרור 303 במקום פשוט לכבד את חוקי התנועה.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה לאט?

ואם מאחריו יש עוד רכב? אולי לעצור לגמרי ולחכות עד שמישהו יואיל בטובו לאפשר מעבר מהנתיב הפנימי לחיצוני (נכתב סתם בציניות)

ובכיכר הדמעות בחולון, נראה אותכם חוצים מהנתיב הפנימי עד לחיצוני, ז"א מעבר שני נתיבים, הכל חייב להתחיל ולהסתיים בזה שאם רכב מאותת על מעבר נתיב אזי יש לאפשר לו לעשות זאת בבטחה ובלי בהפרעה.

כמה לאט אתה צריך לנהוג, כדי להשתלב בכביש ישר, מהנתיב השמאלי לנתיב הימני עמוס התנועה, כי נזכרת שאתה צריך לפנות ימינה?

היתרון המעגל תנועה, שאתה תמיד יכול לעשות סיבוב נוסף (אמנם לצאת חומוס, אבל לפחות חומוס שומר חוק), שיאפשר לך להשתלב בנתיב הימני.

 

רכב מאותת זה לא אלוהים. לא אני, לא אתה ולא החוק, מחויבים לרכב מאותת. איתות זה רק הצהרת כוונות וטוב שכך. אני מנסה לדמיין כל פעם שמשהו מאותת, שוכח לסגור איתות, שוכח להדליק איתות, כל שאר הנהגים נעמדים דום. סליחה אבל הצעתך ממש לא לעניין.

עריכה אחרונה על ידי erez59

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...