Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלתי רבות ולרוב ענו לי אחיזה וזה ממש לא נכון. אחיזה זה TRACTION. גוגל תרגום אומר: טיפול\תפעול אבל זה לא מסתדר לי כל כך. אני אומר תמיד ניהוג אבל לא נראה לי שיש מילה כזאת.

מה אתם אומרים?

פורסם (נערך)

מילון מקוצר:

 

Grip היא אחיזה.

 

Traction היא משיכה - אחיזה לטובת האצה.

 

Handling היא (בדרך כלל) התנהגות כביש, אך לפעמים מתוארת גם כ"ניהוג".

 

Driveability לרוב תתואר כ"ניהוג".

 

"התנהגות כביש" מתייחסת למקדם תת-ההיגוי: כמה תת-היגוי יש? כמה קל לעבור להיגוי יתר? כמה ההחלקה פתאומית? כמה היא נשלטת? כמה היא צפויה?

 

"ניהוג" בהקשר הזה מתייחס לתגובת הרכב לפקודות היגוי, שתלויה גם באופן שבו המרכב מסבסב לתוך הפניה, בהצמדה לפני הכביש על ידי המתלים ובקשיחות הפניה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מילון מקוצר:

 

Grip היא אחיזה.

 

Traction היא משיכה - אחיזה לטובת האצה.

 

Handling היא (בדרך כלל) התנהגות כביש, אך לפעמים מתוארת גם כ"ניהוג".

 

Driveability לרוב תתואר כ"ניהוג".

 

"התנהגות כביש" מתייחסת למקדם תת-ההיגוי: כמה תת-היגוי יש? כמה קל לעבור להיגוי יתר? כמה ההחלקה פתאומית? כמה היא נשלטת? כמה היא צפויה?

 

"ניהוג" בהקשר הזה מתייחס לתגובת הרכב לפקודות היגוי, שתלויה גם באופן שבו המרכב מסבסב לתוך הפניה, בהצמדה לפני הכביש על ידי המתלים ובקשיחות הפניה.

 

זה כבר הסבר שממש מתקרב להבנה שלי לפחות של המושג

 

תודה!

פורסם

דיון מעניין.

יש גם מושגים במסלולים למיניהם. LAP TIME לעומת מסלול HANDLING? איך היה נקרא בעברית?

ומה לגבי פניות? האם נכון לומר "פניית הקרבה"? שבה לוקחים קו לא נכון בכוונה, כי מיד לאחר מכן יש פנייה נוספת שאותה נרצה לקחת טוב משום שאחריה ישורת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

מסלול Handling הוא פשוט מסלול ניסוי. הוא נקרא כך משום שהוא באמת לא נועד כדי לבחון מכוניות נגד השעון אלא לבדוק את סגולותיהן ולעמוד על חולשותיהן.

 

מעולם לא שמעתי על מונח של "פנית הקרבה". לא מאחר שלא "מקריבים" פניות אלא מאחר ומקריבים כמעט כל פניה לטובת הישורת שאחריה, אז מלכתחילה אין צורך במושג כזה.

 

אבל אלו עוד מונחים שגורים. נסה לתרגם את מה שרוב וילסון קורא לו בסלנג "Direction Change" או את מה שנקרא "Step Steer".

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אם לא שמעת על זה כעל פניית הקרבה, אז אולי שמעת על זה כעל "פניית פשרה"? אותו דבר.

אני לא אוהב ללמד נהיגה בהתכתבות, אבל כשיש פנייה שמובילה לפנייה אחרת אתה "מתפשר" על הקו של הראשונה כדי לשמור על רדיוס אופטימלי בשנייה ולצאת במקסימום מהירות לישורת.

היה לי סרטון שמדגים את זה ואני לא מוצא כרגע.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אני מבין לחלוטין מה כוונת המשורר, אך מעולם לא שמעתי (או ראיתי) שימוש מקצועי במונח כזה, לא בעברית ולא באנגלית.

 

אני גם מבין למה: מלבד סוויפרים נורא מהירים, כל פניה היא "פנית פשרה", אז לא צריך מונח.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

זה שלא שמעת לא אומר שזה לא קיים חביבי :) אלא אם אתה אלוהי המרוצים.

TYPE 3 CORNER אותו דבר.

זה ניסיון אחרון, אם גם על זה לא שמעת אין לי דרך אחרת מלבד לשלוח אותך לגוגל רבי חן.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

אשריך, ניקו.:mm_yeah:

 

מחיפוש קצר המונחים ברורים לי יותר. אבל הכינוי (הנשמע לי הדיוטי כשלעצמו) Compromise Corner, תמוה מאחר והוא איננו שם נרדף לפניות Type 3 שכן הוא חל על כמעט כל פניות Type 1 ולא מעט מפניות Type 2. דווקא קיימות פניות Type 3 שאין בהן פשרה כלל.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...