Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3717 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה זה "לא יקרים יחסית"? לי יש HP כזה אבל הוא עולה בארץ מחיר מטורף של מעל 7000 שקלים. קניתי אותו כשיצא ב-1000 דולר בניו יורק (1080 כולל מס). מדהים כמה ההפרש גדול במחירים של מחשבים בין ארה"ב לישראל/אירופה.

אגב, אם אתה מתכוון לאיזה pavillion אז שים לב שהמסכים שלהם הם 1366X768.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

דור, הסיבה העיקרית למסכים עם רזולוציה גבוהה היא כמות המידע שאתה יכול להכניס על המסך.

(נכון שלפעמים אתה יכול "להקטין", אבל לא בכל תוכנה ותמיד על חשבון איכות).

אתה תמצא את עצמך אינסוף פעמים צריך לעבוד במקביל עם כמה חלונות (סביבת עבודה + גוגל + דף הנחיות) וברזולוציה נמוכה זה בלתי אפשרי.

זה אולי נשמע כמו פינוק, אבל אי אפשר לתכנת בכזו רזולוציה כמו בנאדם. זה פשוט מייגע ומתיש.

 

ולגבי המט מול מבריק - מסכים מבריקים משקפים את כ-ל מה שקורה מאחוריך. (אמנם מסכי רטינה של אפל מחזירים פחות אור, אבל שומרים על ההשתקפות "חדה"). מה שיש במסכי מט זה ציפוי על המסך שמטשטש את ההשתקפויות, בנוסף להפחתת כמות האור המוחזר, וככה אפשר לעבוד גם בסביבה לא חשוכה.

עכשיו למשל אני כותב על מחשב מהעבודה (עם מסך מבריק), וכל מה שאני רואה זה את הציפורים עפות בחלון מאחורי. ואם אני מסתובב, אני רואה את הניאונים על התקרה.

בקיצור, תשכח מעבודה נורמלית.

 

אם כבר אז כבר:

לתכנת על לפטופ זה מבאס, בעיקר כי המסך קטן ונמוך (כשמה שאתה רוצה הוא כמובן גדול ובגובה העיניים). אבל אם יש לך מקלת טובה זה בסדר.

יצא לי לתכנת על המחשב של חברה שלי - סמסונג אולטרה בוק סדרה 9, אחלה מחשב, אבל חרא מקלדת. התחילו לכאוב לי המפרקים אחרי שעה.

אז תשקיע ותבדוק שהמקלדת נוחה לך - אתה תעבוד איתה הרבה.

עריכה אחרונה על ידי Talgaz

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

זה פרובוק 430. המחשב עולה 4200₪ בבאר שבע, מתכוון לרכוש באילת, ייצא בסביבות 3500-3600₪.

המסך אכן 1366X768. העניין שהלפטופ הוא כלי לאוניברסיטה והוא לא בא להחליף את המחשב השולחני שלי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הוא לא מחליף את המחשב השולחני - אבל אני מניח שאת רוב העבודה אתה תעשה עליו, פשוט כי זה יותר נוח. נשארים בקמפוס עד מאוחר לשבת על תרגילים, עובדים עם חברים וכו' - הלפטופ נגיש. ואז כבר כל סביבות העבודה שלך מוגדרות עליו, וכל הקבצים שם, והכל פשוט נמצא עליו.

ואז אתה מוצא את עצמך מנתק את המסך של המחשב השולחני ומחבר אותו ללפטופ.

אני מסיים עכשיו שנה שלישית - אני לא חושב שיש יותר מבנאדם אחד במחזור שלי שמתכנת רק בבית ועל מחשב שולחני.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
זה פרובוק 430. המחשב עולה 4200₪ בבאר שבע, מתכוון לרכוש באילת, ייצא בסביבות 3500-3600₪.

המסך אכן 1366X768. העניין שהלפטופ הוא כלי לאוניברסיטה והוא לא בא להחליף את המחשב השולחני שלי.

 

אם כך אז זה כבר בערך אותו המחיר של ה-UX305, שלטעמי יהיה עדיף בגלל יתרון המשקל, חיי בטריה טובים יותר, שקט בעבודה (אין מאוורר) ומסך טוב יותר (ויש גם גרסת מגע). היתרון היחידי של ה-430 כמו שאני רואה הוא ה-i5, אבל כאמור, למרבית השימושים ההבדל לא כזה גדול, ושאר החסרונות משפיעים הרבה יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ליביו - את המחשבים לתואר הראשון הוא קנה ב-2008 (הובא מקנדה). מחשב מדיה של HP, מסך ומקלדת נפלאים אבל מעבד AMD ZM82 לוהט עם מאוורר רועש שממש לא היה להיט. מת בגיל שנתיים והוחלף (2010) במחשב אסוס עם i5 מהדור הראשון (לא זוכר את מספר הדגם במדויק). המחשב הזה שימש אותו לפרוייקט הגמר שלשם שינוי צפוי להיות מוצר אמיתי, לא מודל מקרטון. לא יודע מה העומס של המודלים שהריץ, אבל מספר הפעמים היה עצום, הבחור בילה מאות שעות בעניין הזה.

 

רוני - ה-UX305 נהדר הבעיה - יקר וכל הרכיבים מולחמים, אי אפשר לשדרג אפילו זכרון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אז תקנה מראש עם רכיבים שמתאימים לך, אני לא מבין מה הבעיה. זה לא שאתה צריך לרוץ לשדרג אחרי שנתיים שלוש, וממילא בעוד 5 שנים המחשב יהיה כבר מיושן ויגיע הזמן לקנות חדש.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
הוא לא מחליף את המחשב השולחני - אבל אני מניח שאת רוב העבודה אתה תעשה עליו, פשוט כי זה יותר נוח. נשארים בקמפוס עד מאוחר לשבת על תרגילים, עובדים עם חברים וכו' - הלפטופ נגיש. ואז כבר כל סביבות העבודה שלך מוגדרות עליו, וכל הקבצים שם, והכל פשוט נמצא עליו.

ואז אתה מוצא את עצמך מנתק את המסך של המחשב השולחני ומחבר אותו ללפטופ.

אני מסיים עכשיו שנה שלישית - אני לא חושב שיש יותר מבנאדם אחד במחזור שלי שמתכנת רק בבית ועל מחשב שולחני.

בדיוק.

 

בבית נח לו מסך 24" וכשאני בבית המחשב מחובר אליו עם דונגל של מקלדת ועכבר אלחוטיים. חוויית שימוש זהה למחשב שולחני.

 

לא כיף לעבוד על הלפטופ עצמו. מסכים עם כולם לגבי הרזולוציה, אל תתפשר עליה.

פורסם

בשנתיים האחרונות עמדתי לפני השאלה עם שני הבנים שלי לצורך הלימודים. בשני המקרים עלתה שאלת ה-UX305 או משהו מקביל, בשני המקרים העסק נפל בגלל העלות הגבוהה בקונפיגורציה שמתאימה לצרכיהם (ולא פחות חשוב - לרצונותיהם). זה התחיל באיזה מחשב חלומות, אבל מהר מאד ירדו לקרקע המציאות.

 

השיטה של חיבור המחשב הנייד למסך, מקלדת ועכבר על שולחן העבודה הביתי פועלת היטב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אז תקנה מראש עם רכיבים שמתאימים לך, אני לא מבין מה הבעיה. זה לא שאתה צריך לרוץ לשדרג אחרי שנתיים שלוש, וממילא בעוד 5 שנים המחשב יהיה כבר מיושן ויגיע הזמן לקנות חדש.

אני יודע לשדרג ונהנה מלשדרג. היום 8GB RAM מספיק לי. עוד שנה לא. בגלל זה אצטרך לרכוש מחשב חדש? זה נראה לי טיפשי לחלוטין.

מה גם שהמעבדי M האלה חלשים בטירוף ביחס לI5 ובוודאי ביחס לI7.

הבעיה שמחשב עם מסך 1920X1080 מייקר בטירוף. מהצצה בKSP, המחשב הכי זול שעונה לדרישות שלי עולה 3525₪. (לא מוכן לשמוע על לנובו מהסדרות הזולות)

היות שאני מתעניין בעיקר בדל מכיוון ששמעתי עליהם דברים טובים בנושא האחריות וכשעבדתי במעבדת לפטופים הם הציגו אמינות גבוהה יחסית, בשביל מחשב נורמלי שלהם אצטרך לשלם 4400₪. מוגזם לאללה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לגבי המסך המט מול מבריק - זה סופר תלוי במסך וזה ממש לא כלל ברזל.

בכל יום עדיף מסך מבריק IPS ממסך מט TN לדוגמא (שזה רוב המסכי מט כיום בשוק - שזה זבל עופות).

 

רזולוציה - עדיף אכן FHD (רטינה כזה או אחר מן הסתם לא נכנס למשוואה)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אני יודע לשדרג ונהנה מלשדרג. היום 8GB RAM מספיק לי. עוד שנה לא. בגלל זה אצטרך לרכוש מחשב חדש? זה נראה לי טיפשי לחלוטין.

מה גם שהמעבדי M האלה חלשים בטירוף ביחס לI5 ובוודאי ביחס לI7.

הבעיה שמחשב עם מסך 1920X1080 מייקר בטירוף. מהצצה בKSP, המחשב הכי זול שעונה לדרישות שלי עולה 3525₪. (לא מוכן לשמוע על לנובו מהסדרות הזולות)

היות שאני מתעניין בעיקר בדל מכיוון ששמעתי עליהם דברים טובים בנושא האחריות וכשעבדתי במעבדת לפטופים הם הציגו אמינות גבוהה יחסית, בשביל מחשב נורמלי שלהם אצטרך לשלם 4400₪. מוגזם לאללה.

 

למה 8GB מספיק לך היום ועוד שנה לא? מה ישתנה בשנה הזאת? אתה תתחיל פתאום לערוך סרטי וידאו בפרמייר פרו ולטפל בתמונות בפוטושופ?

גם אני חשבתי שמעבדי ה-M חלשים משמעותית. בדקתי ויודע מה - ההבדל הוא ממש לא שמיים וארץ, ול-90% מהשימושים הרגילים בכלל לא תרגיש בהבדל. וגם אם כן תרגיש, כלומר דברים יקחו עוד 20% זמן, בחישוב כולל של עלות תועלת זה בטל בשישים.

 

זה שאתה מוכן למסך 1366 ולו שיהיה i5... הנה דוגמא למשהו שבפירוש הייתי עושה הפוך. על המסך אתה מסתכל כל הזמן, אבל כמה כבר אתה מנצל את כל כוחו של המעבד?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לטפל בתמונות בפוטושופ אני כן עושה, אז זה כן יכול להיות שיקול משני, אם כי רוב העריכה מתבצעת על מחשב שולחני.

ואם זה נכון מה שנאמר פה, שרוב הזמן אני אעבוד על הלפטופ, אז כן, אני רוצה שיהיה משהו חזק שלא יחנק מהר. בטח אם אני אצטרך לעבוד בו בפוטושופ או באפליקציות כבדות.

ברור שאני מעדיף מסך איכותי אבל הכול תלוי בתוספת הכסף הנדרשת. אם התוספת קטנה אני מוכן להוסיף.

גילית שבחריגה קלה אני יכול לרכוש את זה:

http://ksp.co.il/?uin=29077

שמבחינת חומרה עונה על כל הדרישות שלי, למרות שאני מעדיף ווסטרו או לטיטיוד. (המגע מיותר בעיניי בכל מקרה)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אתה בטוח שעונה על כל הדרישות? יש לו הרדיסק רגיל משולב עם SSD של 8 ג'יגה בלבד, כך שאפילו מערכת ההפעלה לא יכולה לעבוד עליו (אני חושב). בנוסף הוא שוקל בערך 1.67 קילו, שזה טיפה כבד.

 

בכל מקרה, אם יש שולחני אז הסיפור שונה. לא יודע מה איתך אבל אני מעדיף לעשות כמה שיותר על השולחני שלי וכמה שפחות על הנייד, כי ההפרש ביניהם עצום. לא רק מבחינת יכולות (השולחני הוא i7 חזק עם כרטיס מסך יחסית רציני ו-16GB זיכרון) אלא פשוט מבחינת נוחות תפעול.

למשל, אני לא רואה איך הייתי עורך בנוחות בפוטושופ על מסך 13.3 אינץ', לא משנה כמה מהיר המחשב.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

נו גם פוטושופ , אנשים הריצו פוטושופ ועשו את אותם דברים איתו גם לפני 5 שנים.

אני משאר שאתה לא מעצב גרפי שעובד על דברים בפרינט ב20 ליירים - וגם במקרה הזה - SSD יעשה יותר הבדל.

 

אנשים עושים סיפור גדול מתוכנות שלא השתנו המון והם משתמשים בפיצ׳רים לרוב שיטחיים למדי שלהם על הלפטופ מכדי שהמעבד באמת יהיה הבדל מעבר ל20-30% שרוני מציין.

 

(ומי שעושה באמת עבודה כבדה על הנייד שלו - כדאי יהיה שלא יבזבז לעצמו את הזמן ויקנה נייד חזק באמת ולא ב3-4 אלף ש״ח. שאגב - תמיד הצלחתי למכור את הניידים הישנים שלי במעל שליש מהמחיר שלהם אחרי 3 שנים - מה שלרוב אפילו עשה את זה ללא משמעותי לקנות מחשב זול יותר. מקים וIBMים מסדרות גבוהות אלו מחשבים שיש להם יופי של שוק ביד שניה)

If living is for learning

Then dying is forgetting


×
×
  • תוכן חדש...