Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

 

מישהו יודע מה האפשרויות שלי עם 316i גרסה אחרונה F30ׂׂ ?

 

יש חברה מומלצת? והאם למישהו ניסיון ספציפי עם שיפור ברכב הזה ויכול לספר לי קצת רשמים, האם זה שווה את זה, והאם ישנן חסרונות?

 

תודה!

פורסם

ישנם שיפורי "PIGGY BACK", כמו מין ראוטר שמקבל חיווים מחיישנים ומזייף אותם כדי שהמנוע יתאמץ יותר - אבל העניין פה מלאכותי מאוד ולא מספק, אך לפני כשנה +- הצליחו (בחור ישראלי) לפרוץ את המחשב הזה.

מאז, הפריצה ושיטת הצריבה הוחכרו לסדנאות כמו br performance שהפכו את זה למוצר יחסית נפוץ וגם בארץ יש סדנאות שכבר קנו את הפריצה.

 

בעיקרון אפשר להביא את המנוע ל220 כ"ס במקסימום ללא פתיחתו אך מומלץ, במיוחד במדינות חמות, להגביל בכ200 כ"ס. ישנם כמה חבר'ה בטורקיה שהגזימו ל220-230, ללא החלפת קולר, והלך להם המנוע עם תוכנות שונות. האופציה השניה והיותר בטוחה שלך היא לצרוב תוכנה מקורית של BMW F30 320i EfficientDynamics Edition ואז לא יהיו לך דאגות אבל תסתפק בכ170 כ"ס, בתקווה שגם הדיאגנוסטיקה של BMW בישראל לא תעלה על זה כי זו תוכנה מקורית של BMW.

 

יש כמה אנשים בארץ שכבר עשו את זה גם לסדרות F** אחרות של בימר. שים לב שהפתיחה של המחשב לצורך הצריבה משאירה סימן על המחשב (או דבק חדש), עדין אין צריבה דרך OBD אבל עובדים על זה...

פורסם

הדגם מנוע שלך הוא N13

תתחיל מזה.

מה ששבלול מדבר עליו זה כנראה מנוע ה N20

לא קשור אחד לשני

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

220 כ"ס מהמנוע הזה זה רק כדי להרשים את הדיינו, תרוץ ביום יום בהספק כזה, וקירור השמן לא יחזיק משהו שם.

הטורבו שם הוא טורבו טווין סקרול קצר בצורה מגוכחת, עם זרימה של קשית ברד, ברגע אתה עובר את ה4500 בדרך קבע [נניח, סדרת פניות ארוכה וספורטיבית] חום המנוע יטוס לשמיים ולא יהיה טוב לאף אחד [אחרי עיון קצר בחלקי המנוע]

180 כ"ס נשמע יותר הגיוני לרמה הזו.

אפשר כמובן להציע 1001 הצעות, בסופו של דבר השאלה היא מה מחפשים שהרכב יעשה

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

האמת, הטורבו צנוע בהחלט, אך המנוע הזה מגיע כסטנדרט, בדיוק עם אותם המכלולים, בגרסת 170 כ"ס (320I

EfficientDynamics) לכן אני אתפלא אם הוא לא יעמוד בצריבת תוכנה עם מיפוי שיפיק בסופו לפחות 30 סוסונים נוספים, 200 כ"ס סה"כ.



זה נכנס מאוד חזק עכשיו לעולם הבימריות בחו"ל עם המנועים הצנועים N20 ו N13.

פורסם

המקט של הטורבו שונה בין ה 316 ל320

לא יודע במה זה מתבטא בלי לראות אותם אחד מול השני, אבל זה משהו שחשוב לקחת בשיקולים

כל עוד המקטים שונים, קשה להגיד שהם בעלי אותם היכולות לצערי

 

לגבי כל שאר החלקים, ה316 וה320 זהים.

אני יודע מיועד בעניין ה N54\55\S55 :)

אבל בקרוב כל המנועים יוחלפו ל B48\58 ששם במוו כבר סיבכו את העניינים

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

תודה חברים.

 

החברה האלה (E&A) מציעים צריבה שאמורה להעלות את ההספק ב80 כ"ס ו8 קג"מ, וטוענים שהתוכנה שלהם יחידה בארץ ומהראשונות בעולם.

 

אני אמנם חדש פה אבל הבנתי מכמה שרשורים שהם פעילים פה בפורום ואמורים להיות אמינים.

מישהו מכיר? האם גם פה העלאת ההספק (ל216 כ"ס) בעייתית?

 

http://eanda-autosport.co.il/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%AA-%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9CBMW.html

פורסם (נערך)
תודה חברים.

 

החברה האלה (E&A) מציעים צריבה שאמורה להעלות את ההספק ב80 כ"ס ו8 קג"מ, וטוענים שהתוכנה שלהם יחידה בארץ ומהראשונות בעולם.

 

אני אמנם חדש פה אבל הבנתי מכמה שרשורים שהם פעילים פה בפורום ואמורים להיות אמינים.

מישהו מכיר? האם גם פה העלאת ההספק (ל216 כ"ס) בעייתית?

 

http://eanda-autosport.co.il/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%AA-%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9CBMW.html

 

אליקו, המק"ט של הטורבו זהה, אתה בדקת את הגרסה 320i הסטנדרטית (n20) אך יש גרסת 320i ED שהיא עם אותם המכלולים המדויקים של ה316i של הבחור, כולל הטורבו, עם 170 כ"ס.

 

זה בדיוק כמו ההבדל בין 118i לבין 116i, תוכנתי בלבד, באחת 170 כ"ס ובשניה 136 כ"ס (לא באמת, לפי דיינו זה 149 כ"ס אבל הם חייבים ליצור הבדל כלשהו בין הדגמים).

 

בכל אופן, זה כבר נהיה יחסית נפוץ לצרוב תוכנה לאיזור ה200 כ"ס עם המנוע של ה316i או 116i, אך במדינות חמות זו עדין סכנה. כמה חבר'ה בטורקיה צרבו את ה116i שלהם לאיזור ה230 כ"ס והלך להם המנוע.

לעומת זאת יש כאלו עם קולר של 135i והכל בסדר אצלם, גם ברמות קצת יותר גבוהות.

אלא אם כן אתה מתכנן להחליף קולר למשהו רציני יותר (אני מניח שלא, כדי לשמור את האחריות), אני מציע לך לכוון לגג 200 כ"ס (שמגיעים במצב SPORT אגב). התוספת היא רצינית ביותר ואתה תרגיש אוטו הרבה יותר חזק.

 

בלי קשר, כרגע שיטת צריבת התוכנה מתבצעת דרך פירוק המחשב או לחילופין קדיחת חור קטן בפלסטיק של המחשב (בד"כ מאחורי המדבקה שיש שם בכדי להסתיר את הקדיחה). בשתי השיטות האלו אתה חשוף לחלוטין לביטול אחריות בקלות בגלל שהן נראות לעין. כשמפרקים את המחשב צריך לפרק דבק מסוים ואז אם ילך לך המנוע, BMW לא תישא באחריות (ובצדק) והיא תגלה במהרה שהתעסקת עם המחשב. עובדים עדין על צריבת OBD (דרך כבל) אך לפי מיטב הבנתי עדין לא הצליחו, כרגע ניתן לצרוב דרך OBD אך ורק תוכנה של BMW אחרת, כמו נניח של ה320i ED. לכן אני הייתי שוקל את זה בכובד ראש או לחילופין מחכה כמה חודשים עד שתצא שיטת צריבה דרך הOBD.

עריכה אחרונה על ידי שבלול
פורסם

שבלול, תודה!

 

האמת היא שאני בור ועם הארץ בכל הנוגע לשיפורים כי לא הרגשתי צורך בכך ברכבים הקודמים שלי, אז אשמח אם תוכל לענות לי על כמה שאלות:

 

1. האם לאקלים שלנו עדיין השפעה כזו במידה ואני נוסע מעט מאוד? ( בקושי 5000 ק"מ בשנה) או שאין קשר?

2. לגבי צריבה עד 200 כ"ס, האם כשחברה כמו E&A צורבת תוכנה יש לה השפעה על כמה כ"ס היא מוסיפה? אני שואל כי באתר שלהם הם לא כותבים עד 80 כ"ס אלא 80 כ"ס נקודה…

3. כשאתה אומר שה200 כ"ס יגיעו במצב ספורט, אני מניח שגם במצב נסיעה רגיל (comfort) אני ארגיש הבדל?

4. מה שאתה אומר לגבי הדרך שבה הם צורבים את התוכנה כרגע (לא דרך הOBD) זה מעניין, כי אם כך איך החבר'ה האלא טוענים שניתן ורצוי להסיר את התוכנה לפני ביקור במוסך (כאשר הרכב עדיין באחריות) ושהם ירכיבו אותה שוב ללא עלות לאחר מכן?

אם לא הייתי יודע אחרת הייתי מבין מכך כי הסרת התוכנה מונעת כל סכנה שהמוסך יעלה על זה...

 

תודה!

פורסם (נערך)
שבלול, תודה!

 

האמת היא שאני בור ועם הארץ בכל הנוגע לשיפורים כי לא הרגשתי צורך בכך ברכבים הקודמים שלי, אז אשמח אם תוכל לענות לי על כמה שאלות:

 

1. האם לאקלים שלנו עדיין השפעה כזו במידה ואני נוסע מעט מאוד? ( בקושי 5000 ק"מ בשנה) או שאין קשר?

2. לגבי צריבה עד 200 כ"ס, האם כשחברה כמו E&A צורבת תוכנה יש לה השפעה על כמה כ"ס היא מוסיפה? אני שואל כי באתר שלהם הם לא כותבים עד 80 כ"ס אלא 80 כ"ס נקודה…

3. כשאתה אומר שה200 כ"ס יגיעו במצב ספורט, אני מניח שגם במצב נסיעה רגיל (comfort) אני ארגיש הבדל?

4. מה שאתה אומר לגבי הדרך שבה הם צורבים את התוכנה כרגע (לא דרך הOBD) זה מעניין, כי אם כך איך החבר'ה האלא טוענים שניתן ורצוי להסיר את התוכנה לפני ביקור במוסך (כאשר הרכב עדיין באחריות) ושהם ירכיבו אותה שוב ללא עלות לאחר מכן?

אם לא הייתי יודע אחרת הייתי מבין מכך כי הסרת התוכנה מונעת כל סכנה שהמוסך יעלה על זה...

 

תודה!

 

בכיף!

 

1. לא תהיה השפעה רצינית כל עוד אתה צורב תוכנה "סבירה" ולא קיצונית. 80 כ"ס משמע 136 + 80 = 216 כ"ס, נשמע קצת מעבר לקצה המומלץ. בכל אופן זה תלוי בצורת הנהיגה שלך בעיקר ולא בקילומטראז'. אפשר לבקש מE&A לבדוק אם יש מיפוי יותר רגוע, רק לשקט הנפשי.

 

2. אין השפעה ישירה לכ"ס וגם במיפוי עצמו זה לא שמגדירים מספר כ"ס, אלא מגדירים המון פרמטרים מסביב (כמו הזרקת דלק לדוגמה, בוסט ועוד כל מיני) שמביאים לתוצאה כזו. לכן ניתן לבקש לעדן מעט חלק מהפרמטרים.

 

3. אתה תרגיש הבדל גדול גם במצב COMFORT אבל בספורט אתה תגיע לקצה.

 

4. ראשית כל, BMW יכולים לעלות בכל מקרה ובכל מצב על צריבת תוכנה (מי שיגיד לך אחרת טועה), בין אם נצרבה בעבר והוסרה וכו', אך הגילוי הזה דורש רצון ומיומנות גדולה שמתבצעת במקרי קיצון בד"כ, במידה והלך לך המנוע לדוגמה וBMW ישראל חושדים ששיחקת עם התוכנה, אז אולי הם ישלחו את המחשב לניתוח לBMW בגרמניה. ברוב המקרים, גם אם הלך לך המנוע, זה לא יקרה כי מדובר בבזבוז זמן ומשאבים עבורם, הזמן והתהליך הלוגיסטי לא שווה להם את מחיר המנוע החדש. צריבת תוכנה יכולה להתבצע בכל מיני דרכים, לפי מה שאני מכיר כרגע, אין פתרון צריבה דרך כבל OBD למחשבים של BMW אלא אם כן מדובר בתוכנה מקורית של BMW (לצורך העניין, 116i צורב תוכנה של 118i) כי לא הצליחו לעקוף את מנגנון הchecksum דרך הOBD. לעומת זאת, ניתן לצרוב גם דרך המחשב עצמו (מה שדורש פתיחה שלו או לחילופין קידוח חור קטן), בכל אופן, בשני המקרים ניתן לגלות שצרבת, גם אם הסרת את התוכנה. הצריבה הפיזית (פתיחת מחשב) יותר מסוכנת כי כל מוסכניק יראה שהתעסקו עם המחשב. אני אישית הייתי ממליץ להמתין לפתרון צריבה דרך כבל בכדי למנוע מגע פיזי עם המחשב של הרכב. במוסכי BMW בישראל עושים בדיקת checksum רגילה ביותר למחשב (מחברים כבל OBD) ובעצם מוודאים שהתוכנה היא מקורית. לכן אם תסיר את התוכנה לפני הגעתך למוסך הישראלי, רוב הסיכויים שהם לא יגלו לעולם שצרבת משהו, העניין מסתבך אך ורק אם הלך לך משהו רציני ואז BMW צריכים להוציא כסף ואולי ישלחו את המחשב לבדיקה מעמיקה בגרמניה.

 

לשקט הנפשי אתה צריך לכוון לצריבה דרך OBD בלבד ותוכנה שמביאה את הרכב ללא יותר מ200 כ"ס (שהם כ30 כ"ס מעל הגדרת היצרן המקסימלית לתצורת המנוע שלך - מתקבל על הדעת וסביר מאוד ברכבי טורבו, ללא פתיחת מנוע וללא החלפת קולר, במיוחד עם טורבואים קטנים כאלו).

 

אם תצרוב תוכנה של 320i ED, תצא נשכר מכל הכיוונים. BMW לא יגלו שנצרבה תוכנה ולא תצטרך לנסוע לסדנה בכדי להסיר אותה בכל פעם שאתה רוצה לנסוע למוסך, הכח שלך יעלה בצורה ניכרת (בדיינו מ149 כ"ס לסביבות ה183 כ"ס), לא יהיה לך חשש מקונפיגורציה מסוכנת ולא נכונה של התוכנה (הרי מי שכותב את המיפוי של עולם השיפורים הם אנשים פרטיים ללא משאבים לבדיקות מעמיקות) כי התוכנה מקורית של BMW והכי חשוב לא תיגע במחשב הרכב אלא הכל יצרב דרך כבל.

 

שים לב שאתה בפורום אינטרנטי וכל עצה שתקבל היא בגדר המלצה בלבד, קח הכל בערבון מוגבל ותעשה את החישובים שלך לבדך. נסה לדבר עם גיא פרילינג לגבי העניין, חפש אותו בגוגל.

עריכה אחרונה על ידי שבלול
פורסם

לפעמים יוצאים עדכוני תוכנה לרכבים.

מה קורה כאשר הוא מגיע למוסך עם תוכנה של 320i ED ורוצים להכניס לו עדכון לתוכנה המקורית?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

באותו ענין - מה לגבי 320? אפשר לצרוב תוכנה של 328?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

דווקא הסתכלתי על ה ED בעניין המקטים

אבל סבבה :) לא חושב שבנאדם ירצה לקדוח במחשב הרכב כשהוא עדיין בתקופת האחריות

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

×
×
  • תוכן חדש...