Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בוקר טוב לכולם,

לאחר השלמת כל רכיבי המערכת , נשאר השלב הסופי ......

" הכיוון האופטימלי " וכאן אני דיי בבעיה ומבקש עזרה/ייעוץ או כל דבר אחר J

הסטאפ החדש : פיוניר AVH-X550BT

מורל היבריד 602 החדש ( פסיבי )

סאב –רוקפורד P3-4DVC- כל סליל 4 אום

ג'נסיס אולטרה פרופייל 4 – מגביר את המורל

קיקר ZX550.3 מגביר את הסאב

פרוססור- 23SIXTY.

התקנת הרכיבים הושלמה בהחלט ..

הבעיה הגדולה נובעת באופן הכיוון :

 

  1. כיווןהגיינים במגברים + הפרוססור והתאמה ביניהם
  2. איךלחתוך את האלמנטים בהפיוניר ? או להשאיר פלאט מלא?
  3. איךלחתוך במגברים ?
  4. לאחרהתחברות BT לפרוססור – יש אקוולייזר /יש סלופים 12/24 / יש TC/ ו INFRASONIC XOVER TO SUBWOOFER

מה שאני מבקש הינו קודם כל והכי חשוב לטעמי , כיוון הגיינים וההתאמהבין הרכיבים ב PREOUTS

 

 

תודה רבה לכל מי שיכול לעזור . J

מגברים.jpg

עריכה אחרונה על ידי shon23
הוספת תמונה

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הי,

 

קודם כל יש לך תמיד את האופציה של כוון מקצועי אצל בעל מקצוע - רונן נאור.

 

מעבר לכך אם אתה רוצה לנסות קודם כל בעזרת חברי הפורום ההמלצות שלי יהיו כאלו.

 

ביחידת הראש ובמגברים - אל תחתוך! תשאיר את הכל שטוח ועל FULL RANGE

 

תן לסט הקדמי (פסיבי) חיתוך ראשוני של HPF בין 80 ל90 הרץ בסלופ 12 דיבי בשביל להיות שקט נפשית על ההתחלה.

 

לסאב וופר תיתן חסימת LPF באזור באין 90 ל60 הרץ סלופ או 12 או 24 דיבי בתור התחלה.

 

כל זה תעשה כמובן בפרוססור - זה בשביל להיות בנקודת התחלה בה הרכיבים שלך חתוכים בצורה בטוחה יחסית.

 

תתחיל בכוון גיין - איך לכוון גיין?

 

אני מבין שאתה מחפש מערכת מוכוונת SQ - האויב הכי גדול שלך הוא רעש לבן.

 

אפשר לכוון בעזרת כלים מקצועיים יותר כמו גלאי THD של SMD (כתבתי על זה כאן פוסט) אבל אפשר פשוט לכוון עד לנקודה שבה אתה מתחיל לשמוע רעש לבן כתוצאה מהגיין. איך עושים את זה?

 

קודם כל - תבדוק אם בפרוססור שלך יש גלאי THD (עיוות) לכל ערוץ - אם יש ואני כמעט בטוח שיש - תנגן ביחידת הראש שלך תדר בדיקה בהנחתה של אפס דיבי פעם ב40 הרץ ופעם ב1 קילוהרץ ותראה בכל ערוץ וערוץ בפרוססור מתי הוא נותן לך חיווי של THD שמיע.

 

ברגע הזה אתה תדע מה הווליום המקסימלי של המערכת שלך - על הווליום הזה - באפס הנחתה בפרוססור - אתה מתחיל לפתוח את הגיין במגבר עד שאתה מרגיש שהרמקולים טיפה מעוותים, שהסאונד נהיה קצת מלוכלך - או יותר טוב אם יש גם בקרת קליפינג במגבר - עד שאתה רואה סימן לקליפינג.

 

אחרי זה אתה מפעיל את המערכת בלי שהיא תנגן שום דבר - אם אתה שומע רעש מהרמקולים (היסס) תוריד את הגיין עד שהמערכת תהיה שקטה - שם, זו הנקודה בה הגיין שלך מכוון.

 

מכאן אפשר להתחיל בכוון המערכת עצמה אבל בשביל זה אני רוצה לדעת:

 

1. האם המידבאסים מותקנים בדלתות? האם הדלתות מבודדות?

2. היכן מותקנים הטוויטרים ולאן ברכב הם פונים?

3. מה קוטר הסאב וופר? 12 אינטש?

4. היכן הסאב וופר ממוקם? (סביר להניח שבתא מטען אבל לאיזה כוון הוא פונה?)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
הי,

 

קודם כל יש לך תמיד את האופציה של כוון מקצועי אצל בעל מקצוע - רונן נאור.

 

מעבר לכך אם אתה רוצה לנסות קודם כל בעזרת חברי הפורום ההמלצות שלי יהיו כאלו.

 

ביחידת הראש ובמגברים - אל תחתוך! תשאיר את הכל שטוח ועל FULL RANGE

 

תן לסט הקדמי (פסיבי) חיתוך ראשוני של HPF בין 80 ל90 הרץ בסלופ 12 דיבי בשביל להיות שקט נפשית על ההתחלה.

 

לסאב וופר תיתן חסימת LPF באזור באין 90 ל60 הרץ סלופ או 12 או 24 דיבי בתור התחלה.

 

כל זה תעשה כמובן בפרוססור - זה בשביל להיות בנקודת התחלה בה הרכיבים שלך חתוכים בצורה בטוחה יחסית.

 

תתחיל בכוון גיין - איך לכוון גיין?

 

אני מבין שאתה מחפש מערכת מוכוונת SQ - האויב הכי גדול שלך הוא רעש לבן.

 

אפשר לכוון בעזרת כלים מקצועיים יותר כמו גלאי THD של SMD (כתבתי על זה כאן פוסט) אבל אפשר פשוט לכוון עד לנקודה שבה אתה מתחיל לשמוע רעש לבן כתוצאה מהגיין. איך עושים את זה?

 

קודם כל - תבדוק אם בפרוססור שלך יש גלאי THD (עיוות) לכל ערוץ - אם יש ואני כמעט בטוח שיש - תנגן ביחידת הראש שלך תדר בדיקה בהנחתה של אפס דיבי פעם ב40 הרץ ופעם ב1 קילוהרץ ותראה בכל ערוץ וערוץ בפרוססור מתי הוא נותן לך חיווי של THD שמיע.

 

ברגע הזה אתה תדע מה הווליום המקסימלי של המערכת שלך - על הווליום הזה - באפס הנחתה בפרוססור - אתה מתחיל לפתוח את הגיין במגבר עד שאתה מרגיש שהרמקולים טיפה מעוותים, שהסאונד נהיה קצת מלוכלך - או יותר טוב אם יש גם בקרת קליפינג במגבר - עד שאתה רואה סימן לקליפינג.

 

אחרי זה אתה מפעיל את המערכת בלי שהיא תנגן שום דבר - אם אתה שומע רעש מהרמקולים (היסס) תוריד את הגיין עד שהמערכת תהיה שקטה - שם, זו הנקודה בה הגיין שלך מכוון.

 

מכאן אפשר להתחיל בכוון המערכת עצמה אבל בשביל זה אני רוצה לדעת:

 

1. האם המידבאסים מותקנים בדלתות? האם הדלתות מבודדות?

2. היכן מותקנים הטוויטרים ולאן ברכב הם פונים?

3. מה קוטר הסאב וופר? 12 אינטש?

4. היכן הסאב וופר ממוקם? (סביר להניח שבתא מטען אבל לאיזה כוון הוא פונה?)

 

clip_image002.jpg

פורסם

משום מה - לא הצלחת להעלות את התמונה - וגם העלת ציטוט של תגובה מעליך - אין צורך.

 

נסה שוב בבקשה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

בוקר טוב ,

קודם כל תודה רבה על התגובה

הוופרים מותקנים בדלתות - לאמבודד לרגע זה

הטו ויטרים על הדשבורד בפינות של החלון מופנים און אקסיס לכיוון אמצעהרכב ( מעין משולש )

סאב 12 " כל סליל 4 אום נמצא בבגז – תיבה עם פורט – הוופר פונההחוצה

 

דבר נוסף , אני קצת מסתבך בקטע של כיוון הגיין בפרוססור ו המגבר ..

אם אפשר לרשום פירוט הפעולות הנדרשות לביצוע .. חשוב לציין שיש ברשותי

דיסקים של AUTOSOUND CD 101-105 לכיווןהמערכות

זוהי רשימת השירים –

 

 

שירים.jpg

פורסם

תבדוק עם על הCD הזה יש טרק אחד של תדר בודד ב40 הרץ ותדר אחד ב1K הרץ - את התהליך לכוון הגיין כבר כתבתי מעלה.

 

בכל מקרה הרמקולים ממוקמים בצורה מאוד סטנדרטית - בד"כ בסטים של מוראל הוופר תחום בסלופ 6 דיבי והטוויטרים ב12 דיבי וכמו שתיארת את מיקומי וכווני הרמקולים זה נשמע לי כמו פיצוי על סטיית פאזה נכון בין הרמקולים.

 

את הסאב וופר אמליץ לשים בסלופ 24 דיבי או 12 דיבי ולנסות להפוך לו את הפאזה (או בפרוססור או ע"י היפוך הקטבים שלו בחוטים) ולראות מתי אתה מקבל יותר באס (ביטולים בין הסאב וופר למידבאסים)

 

גם לטוויטרים אני אציע לבדוק אותם פעם אחת עם פאזה ישרה ופעם אחת עם פאזה הפוכה (להפוך את הקטבים שלהם בקרוס אובר)

 

במצב בו המערכת תישמע לך הכי טוב - לאחר שתכוון את הגיינים - יהיה אפשר להתקדם לביצוע השהיית זמנים בין הסט הקדמי לסאב וופר ובין צד שמאל של הסט הקדמי לצד ימין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

קצת סט-אפ מוזר, לא?

למה לעבוד עם הקומפוננט פסיבי?

יש לך כרגע 4 ערוצים פנויים.

אות מוצא של הפרוססור הוא 5V, והג'נסיס מקבל עד 4V, אם איני טועה.

פורסם

טוב,

הכל מובן פחות או יותר,

רק דבר 1 נראה לי שצת מוזר ... בג'נסיס אין מצב של פלאט בכיוונים . יש 1X או 10X ובורר של התדרים.

 

 

 

 

 

לגבי זה שהסט אפ מוזר :

לא רוצה להגביר את הסאב ע"י הג'נסיס ולכן חיברתי את הקיקר שגם ככה הה אצלי, וכן שוקל אולי בעתיד לעבור ל3 חלקים או 2 חלקים אבל אקטיבי.

פורסם

בשביל לעבוד אקטיבי אתה לא צריך להגביר את הסאב עם הג'נסיס, אתה צריך פשוט לחבר את הטוויטרים והמידריינג'ים בנפרד.

אם אין מצב של פלאט פשוט תכוון את המגבר לחיתוך מעל התדר שחתכת בפרוססור בLPF ומתחת לתדר שחתכת בHPF.

פורסם

^ מה שהוא אמר לגבי מעבר לאקטיבי, כבר עכשיו.

 

למרות שברור לי שהכיוונים בפרוססור הנ"ל נרחבים יותר, האם לא היית מקבל את מבוקשך במעבר ליחידת דאבל דין עדכנית יותר שכוללת תמיכה בקרוס 3WAY ותיקוני זמן כמו הפיוניר AVH-X5750BT?

פורסם

לעבור לאקטיבי עכשיו ???

 

נ.ב

בקשר למה שאתה אומר על המולטימדיה העדכנית , יש מצב שכן ,יחד עם זאת הכל עניין של תקציב ולכן העדפתי את הפרוססור במחיר מעולה

פורסם

בוקר טוב,

קודם כל תודה לכולם על הייעוץ ....:)

רשמים מהסאונד לאחר כיוון הרכיבים + כל הכיוונים ותמחימת התדרים .....

מולטימדיה - פלאט מלא .

הורדתי את הגיין מהמגבר ל 0 , ניתקתי קבל RCA מהאאוטפוט של הפרוססור , חיברתי RCA מהמולטימדיה לפרוססור , שמתי דיסק בדיקה - 1KHZ -5DB + 40HZ -5DB בכוונה -5DB כדי לתת טיפה פאנץ ולא SQ 100%

הגיין בפרוססור סובב עד מקסימום בזמן שבמולטימדיה הווליום היה 34/40 ועדיין התקבל אור לד כחול בפרוססור כפי שרשום בחוברת הדרכה שלו . חשוב לציין שעד כאן לא היו עיוותים כלל ..

השלב הבא הוא , חיבור RCA לכניסות של המגבר ( על 0 גיין ) ושוב דיסק בדיקה על אותם התדרים , הגיין סובב עד 1.5/4 מהעוצמה המקסימלית עד שנשמע HISSS מהטוויטרים ואז הורדתי טיפה עד שילעלם לגמריי .......

 

חיברתי את הבלוטוס דרך אנדרואיד לפרוססור התחלתי לשחק ( הרגשה כמו של ילד קטן שקיבל סוכריה על מקל )

סט קדמי : שמאלי - הונחת 6DB- , תחום על BP בין 75HZ-10KHZ + דיליי 1.6'' בסלופ 12

ימני - הונחת 5DB- ' תחום על BP בין 75HZ-10KHZ + ללא דיליי בסלופ 12

 

סאב וופר - INFRASONIC XOVER דלוק , תחום בין 25HZ-65HZ בסלופ 12

 

אקולייזר - טיפה הונחתו התדרים הגבוהים וזהו ....

 

במרת העקרות יש שיפור אדיר בשמע -

 

לדעתכם התחימות תקינות ?

פורסם

אם לסט יש בור תדרים בגלל הקרוס אובר ואם המגבר לא חזק מספיק בכדי להרים את כל הסט בתצורה פסיבית (מה שבגישור על הג'נסיס לא נראה לי שיקרה) אז כן, לעבור לעבוד אקטיבי.

 

אם המגבר חזק מספיק והסט מכסה היטב את כל תחום התדר - עבודת איקולציה טובה תחסוך ממנו עבודת תשתית.

 

בעיני - סט פסיבי טוב כמו מוראל הייבריד 602 - אפשר בקלות להמנע מלעבוד אקטיבי.

 

אולי אם כבר אז לנצל את הקרוס אובר שלו שתומך בעבודה של תצורת BI WIRE ואז זה אומר שזוג ערוצים במגבר ג'נסיס שלו יגביר את הוופרים - דרך הקרוס הפסיבי.

וזוג הערוצים השני שלו בג'נסיס יגביר את הטוויטרים - דרך הקרוס הפסיבי.

 

ואז באמת ההגברה היא אקטיבית ויש לו עוד יכולת לאזן את הסט בעזרת גיין - הקרוס של הסט הזה עושה עבודה נהדרת - מנסיון עם גרסא אחת למטה שהיא בפני עצמה טובה מאוד (ברכב הנוכחי - אני עובד עם הסט הזה פסיבי לחלוטין והתוצאות לא רעות בכלל).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

גם אני זכרתי שלהייבריד יש קרוס עם אפשרות לבי-אמפ, אבל באחד השרשורים אודיו קינג הסב את תשומת ליבי שב-602 החדש כנראה הקרוס הוא לא כזה, וזה היה נכון רק באוביישן (או שזו אופציית שדרוג), וכמובן גם באילייט. אולי פותה"ש יגיד שכן קיים.

 

לדעתי המעבר לאקטיבי די מתבקש במקרה כזה, משום שזה יאפשר איזון נפרד בין הטוויטרים למיד-באסים ולא רק לסט בכללותו.

(והיות שהטוויטר הוא 6 אוהם, זה קצת ירסן את הכוח שמגיע אליו מהג'נסיס).

 

לגבי החיתוכים - אם חתכת BP עד 10kHz - לאן נעלם כל התחום העליון עד 20kHz?!

 

בכל אופן, אדי עדין לא שלח אותך לשם, אבל תעבור על השרשורים שלו, לאודיופיל המתחיל ובלוג הכיוון שלו.

פורסם (נערך)

אכן בקרוס של ההיבריד החדש אין ביאמפינג ... וחבל

דבר נוסף ,

BP עד 10kHz - לאן נעלם כל התחום העליון עד 20kHz?! = מפריע לי באוזן הצרימה של הטויטרים ולכן תחמתי עד 10KHZ



עדיף לתחום רק HP 75-80 HZ ? ואולי להנחית באקולייזר את התחום הגבוהה?

אולי יש דרך אחרת לתחום ?

לא בטוח שאני רוצה כרגע להכנס לאקטיבי , אין לי ניסיון בזה ותאמת גם זמן וכח להתחיל להעביר חיווט חדש וכו....

כנראה כשאתפנה קצת בעתיד ואהנה ממה שעשיתי עד כה , אני אעבור לאקטיבי ( עם כבר אז 3 WAY )

 

LANSFORS - ( מה שבגישור על הג'נסיס לא נראה לי שיקרה) - אתה ממליץ לחבר את הסט בגישור לכל ערוץ ? כי כרגע רק CHANNEL 1+2 מנוצלים ו3-4 לא פעילים.

 

 

עצות נוספות יתקבלו בברכה .. תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי shon23
הוספת מלל


×
×
  • תוכן חדש...