Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

המינוחים ברשת מבלבלים אותך. אתה לא יכול להגיד שasic זה סוג של מעבד גם אם ממומש בתוך הasic הזה מעבד. כמו שאתה לא יכול לןמר שרכב זה סוג של מחשב למרות שעמוק בתוכו יש מחשב.

אותי שום דבר לא מבלבל אולי אותך בגלל שאתה חסר ניסיון בתחום האלקטרוניקה וקורא באינטרנט בזה הרגע את הפרשנות למושגים שכתבתי. לצורך הדיון זה ממש לא חשוב אם נקרא לרכיב מעגל משולב שהינו PIC או רכיב שתוכנן לבצע פעולה מסויימת או מעבד. כתבתי פשוט מהו תפקידו של המעגל המשולב בסלילי הצתה מודרנים בעלי 4 פינים.

 

לגבי הטרנזיסטורים, ארכיטקטורה של igbt קיימת כבר זמן מה במעגלי מיתוג, לא רק של סלילים. טמפרטורת צומת של 175 זה לא כזה בשמים. טרנזיסטור מסחרי פשוט דוגמת 2n2222 מגיע ל150. בהחלט קיים הבדל של שמים וארץ בין טרנזיסטור 2N2222 לטרנזיסטור IGBT שהינו בעל מבנה שונה וקח גם בחשבון שטרנזיסטור מסוג 2N2222 מסוגל לפזר 625 מיליוואט לעומת IGBT אשר מסוגל לפזר 150 וואט.

זה ממש לא משנה עדיין הרכיבים הפסיביים במקרה של סלילי הצתה נסדקים/נשרפים לפני הטנרזיסטור.

בקיצור אין ספק שהקויילים של היום עובדים, לא על זה הדיון. רק אמרתי שכל האלקטרוניקה שדוחפים שם מורידה את האמינות שלהם לאין שיעור וחבל.

האקטרוניקה שדוחפים לתוך סליל ההצתה יש לה מספר יתרונות וגם חסרונות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי שום דבר לא מבלבל אולי אותך בגלל שאתה חסר ניסיון בתחום האלקטרוניקה וקורא באינטרנט בזה הרגע את הפרשנות למושגים שכתבתי.

בחייך, פעם ראשונה אנחנו מתכתבים?

נעים להכיר אני יגאל.

הנדסאי אלקטרוניקה מ2004, מהנדס אלקטרוניקה מ2007, בוגר תואר שני באלקטרואופטיקה מ2013.

עובד 8 שנים בתור מהנדס פיתוח חומרה. מתוכם 3 שנים תכן מעגלים, 5 שנים תכן HDL לרכיבי FPGA (האח המתוכנת של רכיבי ASIC אם תרצה).

אל תעליב אותי, אני לא צריך לפתוח אינטרנט בשביל המושגים שאתה כותב, אני מתפרנס מזה בכבוד.

אתה עושה טעויות של אחד שעוסק באלקטרוניקה בתור תחביב וזה בסדר. אני עושה טעויות דומות כשזה נוגע במכונות ולא נעלב כשמעירים לי... אבל אתה אחד שמבין ואת האגו שלך אני כבר מכיר.

 

 

לגבי יתרונות וחסרונות של האלקטרוניקה בקויילים,

אני רואה רק חסרונות.

פעם תקלה בקוייל הייתה מאוד נדירה, היום קשה למצוא רכב שעבר 200K ק"מ ולא הוחלף בו אחד.

גם אם הקויילים יודעים לדווח את מצב הבריאות שלהם ומה מזג האויר למחר, אני מעדיף אותם אמינים אבל טיפשים.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על מה אתה מדבר כי קויילים בלי אלקטרוניקה יש ברנו והם הולכים כמו זבל וקויילים עם שלב אלקטרוני יש בניסאן ושם זה מחזיק שנים רבות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחייך, פעם ראשונה אנחנו מתכתבים?

נעים להכיר אני יגאל.

הנדסאי אלקטרוניקה מ2004, מהנדס אלקטרוניקה מ2007, בוגר תואר שני באלקטרואופטיקה מ2013.

עובד 8 שנים בתור מהנדס פיתוח חומרה. מתוכם 3 שנים תכן מעגלים, 5 שנים תכן HDL לרכיבי FPGA (האח המתוכנת של רכיבי ASIC אם תרצה).

אל תעליב אותי, אני לא צריך לפתוח אינטרנט בשביל המושגים שאתה כותב, אני מתפרנס מזה בכבוד.

אתה עושה טעויות של אחד שעושק באלקטרוניקה בתור תחביב וזה בסדר. אני עושה טעויות דומות כשזה נוגע במכונות ולא נעלב כשמעירים לי.

נעים מאוד.

אני עוסק באלקטרוניקה רק 30 שנים וקצת גם בתור תחביב (חובב רדיו) וגם לפרנסתי בצורה מזדמנת.

 

תארים מאוניברסיטאות לא ממש משאירים עלי רושם מכיוון שהספקתי להכיר כמה מהנדסי אלקטרוניקה שלא יודעים איך נראה טרנזיסטור באריזה מסוג TO-92 ולעולם לא בנו מעגל אלקטרוני חוץ מהרצה של סימולציה על מחשב.

 

אל תעלב קח הכול בקלות ובהצלחה.

 

* אתה מוזמן לראות אצלי בבית סלילים של גולף דור 5 שהסיליקון החיצוני התנפח בגלל התחממות רכיבים פסיבים בצורה ישירה או עקיפה במעגל וכיצד הם נסדקו והטרנזיסטור צוחק עליהם מרחוק.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על מה אתה מדבר כי קויילים בלי אלקטרוניקה יש ברנו והם הולכים כמו זבל וקויילים עם שלב אלקטרוני יש בניסאן ושם זה מחזיק שנים רבות...

זה באמת נתון מעניין, בייחוד לאור העובדה שרנו לא שינתה את הקויילים עוד מימי מגאן1 העליזים (אם לא לפני..).

אז אולי יש משהו במה שאומרים על אמינות של צרפתיות..

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תארים מאוניברסיטאות לא ממש משאירים עלי רושם מכיוון שהספקתי להכיר כמה מהנדסי אלקטרוניקה שלא יודעים איך נראה טרנזיסטור באריזה מסוג TO-92 ולעולם לא בנו מעגל אלקטרוני חוץ מהרצה של סימולציה על מחשב.

את טבילת האש שלי בתור מהנדס קיבלתי בחיל האויר. בתחילת הדרך עשיתי לא מעט תכן חוזר למערכות מזדקנות ובין השאר גם מעגלי הספק של מערכות נשק. מעגלים לא זרים לי כלל. יצא לי להרכיב הכל החל מטרנזיסטורים TO92 ועד לרכיבי SMD עם 240 רגליים.

היום אני בתחום הרדיו, במקביל לתכן HDL יצא לי גם לעשות bringup לכרטיסי RF, לתכנן מודמים וכו'

 

* אתה מוזמן לראות אצלי בבית סלילים של גולף דור 5 שהסיליקון החיצוני התנפח בגלל התחממות רכיבים פסיבים בצורה ישירה או עקיפה במעגל וכיצד הם נסדקו והטרנזיסטור צוחק עליהם מרחוק.

מאמין לך, עצוב לשמוע. תכן לקוי.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה באמת נתון מעניין, בייחוד לאור העובדה שרנו לא שינתה את הקויילים עוד מימי מגאן1 העליזים.

אז אולי יש משהו במה שאומרים על אמינות של צרפתיות..

דווקא שנתה. שיפרה וגם החליפה ספקים כמו גרביים והמצב באמת השתפר עד שעברה לקויילים של ניסאן עם אלקטרוניקה ומאז שקט...אז אני לא שותף לדעה שלך בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד סיבה קטנה...אולי יגאל?

אגב יש גם מצערת באגזוז לטובת ה EGR...סתם ככה שתבינו כמה מסובך היום מנוע דיזל מודרני!

 

מה הסיבה הנוספת לקיום מצערת בדיזלים, חוץ מלצורך כיבוי מנוע ולצורך EGR?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על מה אתה מדבר כי קויילים בלי אלקטרוניקה יש ברנו והם הולכים כמו זבל וקויילים עם שלב אלקטרוני יש בניסאן ושם זה מחזיק שנים רבות...

מהו אורך החיים של סלילי הצתה שנחשבים גרועים ? ומהו אורך החיים של סלילי הצתה טובים ?

 

אצלי בגולף לאחר כול 40K-50K תמיד אחד הסלילים מתחיל לזייף ונדלקת מנורת 'בדוק מנוע' לכן אני מחליף את כול ארבעת הסלילים.

המחיר לסליל הצתה מקורי 350 שקלים ולסליל OEM תוצרת BERU כ-200 שקלים לסליל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם זה היה בערמות עכשיו הולך קיול פה קיול שםאבל רק מהסוג הישן זה שבלי אלקטרוניקה, החדשים מהסוג של ניסאן אין בעיות ואני גם לא צופה בעיות בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסאן בבעלות חלקית של רנו (40%) ויש כבר די הרבה שנים שיתוף פעולה, יש דגמים שמבוססים על אותה פלטפורמה אצל שני היצרנים, אותם מנועים ותיבות הילוכים שנמצאים בשימוש אצל שני היצרנים ועוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...