Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה באמת התאוריה הנ"ל על רכבי הקופה נכונה?


HellCat
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים וחג שמח !

בזמן האחרון ניתקלי באדם שרצה לרכוש ממני את הרכב (רנו מגאן קופה דור ראשון) , והסביר לי שהוא מחפש רכב קטן ובטיחותי .

אז התחלתי לספר לו על כך שעצם העובדה שזה רנו - זה כבר טוב מבחינת בטיחות , בנוסף לזה 4 כריות אוויר , ABS ועוד ירקות .....

ואז הוא אמר לי בתשובה - מכיוון שזה רכב קופה הוא בטיחותי יותר, שאלתי למה?

אז הוא ענה - הרכב בטיחותי יותר מכיוון שברכב 4 דלתות אין קורות אחוריות , וברכב הנ"ל כן יש קורות במושבים האחוריים(הוא תיאר את זה בתור ROLL CAGE?) .

עכשיו חשבתי על זה , וזה באמת הגיוני מהסיבה - שאם במידה והרכב נכנס לתאונה ומתהפך , ויש יושבים מאחורה . הרי שממש קשה לחלץ אותם(גם בכוחות עצמם לא יצליחו לדעתי) , אז זו "תרופה למכה" ?

אשמח שתשתתפו בדיון .!:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצג שני אין דלתות מאחור לכן קשה יותר לחלץ אותם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "אין קורות מאחורה"? ברור שיש, זה נקרא "כלוב בטיחות" או Safety cage/cell באנגלית והוא מורכב מקורות A ו-C (מצויין בתמונה הראשונה). ברכב קופה (או שלוש דלתות לצורך העניין) הן פשוט נמצאות קצת יותר מאחור מאשר ברכב ארבע (או חמש) דלתות.

 

הנה דוגמא לכלוב בטיחות ברכב ארבע דלתות:

Ruukki4-27-05-2013.jpg

והנה דוגמא לאותו כלוב ברכב עם שתי דלתות:

4aa0625f0a0d028a00d3199e3ccb3b9f.jpg

Ford Focus estate ; Subaru XV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלת על טמבל, תוסיף 50 אחוז למחירון ותמכור.

חחחח האמת היא שהרכב נמכר לפני כ3-4 שבועות , אבל גם במחיר מחירון ולא יותר :D

אבל ההיגיון אומר שמשהו פה מריח נכון , למה? מכיוון שקשה מאוד לחלץ את הנוסעים מאחורה במידה ולמשל הרכב מתהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמבצע חילוצים כאלה זה מכבי האש. לא יודע אם ראית אותם פעם מחלצים מישהו לכוד מרכב, אבל הם משתמשים בכלי שנקרא מלתעות החיים, Jaws Of Life.

 

בוא נגיד שהם לא מוציאים את הבן אדם מהרכב, אלא הם מוציאים את הרכב מהבן אדם.

 

אז לא משנה באיזה רכב זה יהיה, בן אדם לכוד זה בם אדם לכוד, הרכב פשוט נראה כמו נייר מקומט וקרוע אחרי שהכלי הזה עובד עליו.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי ידוע שגרסת הקופה לעומת גרסת הסאלון באותו הדגם מעט פחות בטיחותית .

 

קח לדוגמא את הרנו מגאן II . הסדרה הושקה ב - 2002/3 עם גרסאות רבות. סדאן 4 דלתות , האצ'בק 5 דלתות , האצ'בק 3 דלתות (שמכונה בארץ "קופה") ואף סטיישן וקבריולט.

גרסאות ההאצ'בק היו קצרות מהסדאן. בסיס גלגלים 2.62 לעומת 2.68 , אורך 4.21 לעומת 4.50 .

רנו ראו למטרה מרכזית בהשקת הרכב לייצר ליין של משפחתיות מאוד בטיחותיות , כך שתזכנה לראשונה ב 5 כוכבי NCAP בכל הסדרה.

לכל הדגמים שמו 6 כריות אוויר ואילו לגרסה הקצרה של ה- 3 דלתות שמו 8 (!) כריות אויר.

מדוע ? כדי להבטיח שאף שהרכב הקצר פחות בטוח מאחיו הארוכים מרובי הדלתות הרי שפע הכריות יספקו הגנה עודפת במבחני הריסוק (ובמציאות).

 

מצרף תמונות של רנו מגאן II דגם 3 דלתות 2004 ("קופה") שברשותינו עם 8 כריות !

 

DSC01894x.jpgIMG_1203x.jpgIMG_1206x.jpgIMG_1207x.jpgרשיון מגאן מוקט&#1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...