Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4785 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני נוהג זה כשנתיים ברכב מיצובישי לנסר. הרכב היה בבעלות מקום העבודה שלי, ולפני כחודשיים, עם סיום עבודתי בחברה, קניתי מהחבר את הרכב.

לפני כשבועיים, בעת ביקור בפנצ'ריה, התברר לי שארבעת הצמיגי המורכבים על הרכב אינם תואמים את פרטי רשיון הרכב.

במקום 15R60 הורכבו 15R65. כל היסטוריית הטיפולים נמצאת ברשותי, ועל פיה - זוג צמיגים אחד הורכב באפריל 2012 וזוג אחר בספטמבר 2012, ועל פי שתי חוות דעת (לא רק של הפנצ'רמאכער...) הם בלתי בטיחותיים וצריך להחליף אותם.

פניתי למוסך המטפל דרך החברה בה עבדתי (אני מעולם לא הייתי לקוח ישיר של המוסך) בדרישה להחליף את כל הצמיגים ולממן לי את יום העבודה והדלק הנדרש (המוסך נמצא בדרום ואני גר בצפון). לחילופין, הצעתי להם להגיע להסדר כלשהו עם מוסך/פנצ'ריה בצפון כך שהם יממנו את הטיפול. בינתיים לא קיבלתי כל תגובה מהם.

 

בהנחה שהם לא ייענו לי ביומיים-שלושה הקרובים (מחר אשלח להם תזכורת עם איום מרומז), שאלותי הן:

א. האם להגיש על המוסך תלונה במשרד התחבורה?

ב. האם יש לי קייס להגשת תביעה כלשהי?

ג. מהו ההליך הנכון לעשות זאת?

 

תודה מראש.

פורסם

האם אתה טוען שאחרי שקנית את הרכב אנשים מהחברה החליפו בהחבא את הצמיגים או שככה קנית את הרכב?

 

כי אם ככה קנית אותו, אני לא רואה שיש לך אפילו שמץ של קייס, האפשרות השנייה לעומת זאת פלילית אבל יהיה עליך להוכיח זאת.

פורסם

כן, זה קצת נדוש, אבל היה עליך לבדוק את הצמיגים (באיזושהי צורה - מכון,מוסך,אתה בעצמך - מול רשיון הרכב) לפני רכישתו.

תפרט קצת - מה הבעייה בצמיגים ? למה החליטו בעלי המקצוע לפסול אותם ?

באיזה רכב מדובר ?

alfa 156 2.5.

פורסם

הצמיגים הלא מתאימים הורכבו במוסך בזמן שאני השתמשתי ברכב כעובד החברה, והוא היה בבעלות החברה.

אין לי שום טענה על קונספירציה או משהו פלילי. מדובר בחוסר מקצועיות חד-משמעי של המוסך, כיוון שמי שנוהג ברכב עם צמיגים לא תואמים עובר על החוק.

הרכב היה גם אמור להיפסל בטסט (4 צמיגים לא תואמים!) אבל הבוחן כנראה שלא בדק.

 

כשקניתי מהחברה את הרכב לא בדקתי את הצמיגים, כי כאמור, אני הייתי הנהג גם לפני כן, והייתי בטוח שהכל כשורה.

העניין הוא שכשאתה מכניס רכב לטיפול במוסך הקבוע שלך (שמטפל בכל מכוניות החברה), אתה לא מצפה שיחליפו לך צמיגים למשהו לא תיקני.

 

הרכב הוא מיצובישי לנסר שנת 2008.

הצמיגים שחוקים בשוליים, כנראה בגלל חוסר התאמתם לרכב. מדובר בפירמות סיניות לא איכותיות במיוחד, אבל האם זה סביר שאחרי חצי שנה ושנה על הכביש (בשימוש פרטי רגיל) צמיגים יישחקו עד כדי פסילה?

פורסם

הבדל של 5% בחתך הצמיג לא גורם לשחיקת יתר וגם לא לבעיה בטיחותית.

רק לסטייה קלה בספידומטר (כ-3%) ולבעיה חוקית.

 

אם יש לך שחיקת יתר בחלק החיצוני של הצמיג אז האשמים עשויים להיות:

1. נסעת בחוסר אוויר אורך זמן.

2. כיוון פרונט לקוי.

 

 

אני מציע שתתחיל מלבדוק אם המידה שמורכבת כרגע על הרכב ניתנת לאישור על הדגם הזה.

כל מכון רישוי יכול להגיד לך את זה,

וגם יש כמה חברים פה בפורום שיש להם את הנתונים ואולי יבדקו.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

חבר יקר - תרגע מעט. אתה רץ יותר מדי קדימה בהאשמות שלך.

במידה ואתה יודע בוודאות (עם אפשרות להוכיח זאת) כי הצמיגים הנ"ל הותקנו במוסך המדובר - אתה יכול להגיש תלונה למשרד התחבורה (אינני יודע עד כמה זה יעזור, אבל לא יזיק לנסות).

מעבר לכך - אינך יכול לדעת מה קרה שם בדיוק. סתם ניחוש - יתכן שלא היו להם צמיגים מתאימים במלאי, ובעל הרכב (החברה) דרשו פתרון מיידי - גם אם זה התקנת צמיגים מעט שונים בגודל.

ניחוש נוסף - יתכן שהחברה שמכרה את הרכב החליפה צמיגים בין הרכב הזה לרכב אחר שצמיגיו זקוקים להחלפה (שיטה ישראלית לחסכון בכסף).

בקיצור - מבלי לדעת בוודאות מה קרה וללא הוכחות וודאיות - אל תבוא בתלונות לאף אחד (ולא - המלה של בעל החברה לא שווה כלום בנושא, גם אם הוא חבר שלך).

 

לדעתי המוסך לא חייב לך כלום. לא פיצוי ולא כלום - אז אל תבנה על זה כלום.

לא בדקת את הצמיגים לפני קניית הרכב - אשמתך (יתכן שיש כאן רשלנות של מכון הבדיקה, במידה ונעזרת במכון בדיקה).

 

מעבר לכך - כן, יתכן מצב בו צמיגים יהרסו תוך פרק זמן של שנה - וזאת במידה ומזניחים את תקינות הרכב (לחץ אויר לא תקין, פרונט לא מכוון וכו').

פורסם

בוודאות - הצמיגים הלא-מתאימים הותקנו במוסך. היסטוריית הטיפולים של הרכב שהם עצמם כתבו מעידה על זה:

באפריל 2011 הם התקינו שני צמיגים 15R60 (תקין), באפריל 2012 הם התקינו שני צמיגים 15R65 (לא תקין) ובספטמבר 2012 התקינו עוד שני צמיגים 15R65 (לא תקין).

אין ויכוח שהפשלה פה היא שלהם. אני הייתי הנהג היחיד ברכב מאז אוגוסט 2011, ואף אחד לא עשה איתו דברים אסורים. אני סומך ב- 200% על החברה שלא עשתה תעלולים. אני מכיר אותם והם סומכים בעיניים עצומות על המוסך (מה שהסתבר כנראה כטעות).

 

השאלה היא האם יש לי איזשהו שוט מול המוסך כדי להכריח אותם להחליף את הצמיגים על חשבונם. אחרי הכל - הם סיכנו אותי (ולמעשה עדיין מסכנים אותי) חוקית, ואולי גם גרמו לי נזק כלכלי בעקבות שחיקה מוגברת.

פורסם

אתה כמו אדם שקנה רכב ואח"כ מתלונן שיש עיקום רציני בטמבון, העיקום היה שם בשבילך לראות גם לפני החתימה, בחרת לעצום עיניים ולסמוך על המוסך/אנשים בעבודה שלך/אלוהים/הנביא עבדללה, בעייה שלך.

 

היה וקיים גורם סיכון בצמיגים, באותה השנייה שגילית את העובדה על הצמיגים "הם" הפסיקו לסכן אותך, מאותה השנייה נפתחה בפניך הברירה "האם אתה רוצה לנסוע על צמיגים מסוכנים עד שתתברר שאלת האחריות או שאתה בוחר לגרור את הרכב לצמיגיה המועדפת עליך ולהחליף את כל הרביעייה ואח"כ לברר סוגיות כאלו ואחרות מול המוסך?"

 

נמאס לי שאנשים מבוגרים מתנערים מאחריות המוטלת עליהם:

 

א. היה לך אחריות לבדוק את הרכב טרם הקנייה, התנערת, המוסך אשם.

ב. יש לך אחריות להחליף במיידית את הצמיגים הפגומים, אתה מתנער, ואם חלילה יקרה משהו, לשיטתך, כמובן שהמוסך יהיה אשם.

פורסם

קודם תחליף את הצמיגים ואחר כך תבדוק מה אפשר לעשות מול המוסך.

 

הרכב שלך - האחריות שלך.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

×
×
  • תוכן חדש...