Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תתחדש. מסכים איתך לגבי הקוריאניות, רק לא הבנתי למה צריך לשפר רכב ש"מהקופסה" הוא מגיע עם ביצועים מצוינים. זה לא רכב ספורט, אז מה הטעם? אחרי כל הסיפורים על הגיר לא הייתי חושב על זה אפילו. תשמור על אחריות של 5 שנים על הגיר ותהנו מהרכב.

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תתחדש. מסכים איתך לגבי הקוריאניות, רק לא הבנתי למה צריך לשפר רכב ש"מהקופסה" הוא מגיע עם ביצועים מצוינים. זה לא רכב ספורט, אז מה הטעם? אחרי כל הסיפורים על הגיר לא הייתי חושב על זה אפילו. תשמור על אחריות של 5 שנים על הגיר ותהנו מהרכב.

אני לא מתכוון לשפר אותו ישר, ואולי גם אף פעם לא, אבל אני תמיד שמח לעוד פלפל, הגיר הזה, אם שכחו כמה אנשים, משודך למנועי 1.8 עם הספק של 160 סוסים ונוסע אמין גם מעל עם מעל 200 סוסים.

לראפיד הצ'יפ יקפיץ את הביצועים לסביבות ה155 כ"ס, לא נשקפת כל סכנה לשום רכיב ברכב בכלל ולגיר בפרט.

 

פורסם
אני לא מתכוון לשפר אותו ישר, ואולי גם אף פעם לא, אבל אני תמיד שמח לעוד פלפל, הגיר הזה, אם שכחו כמה אנשים, משודך למנועי 1.8 עם הספק של 160 סוסים ונוסע אמין גם מעל עם מעל 200 סוסים.

לראפיד הצ'יפ יקפיץ את הביצועים לסביבות ה155 כ"ס, לא נשקפת כל סכנה לשום רכיב ברכב בכלל ולגיר בפרט.

 

ועדיין , גם אם אתה צודק והגיר יתקלקל מסיבה אחרת (דבר שבהחלט יכול לקרות לנוכח ההיסטוריה של ה DSG7) תספק תירוץ נפלא לצ'מפיון להתחמק מאחריות.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם

בבדיקה סטטית של הראפיד - מרגיש מאוד בסיסי למחיר של 119 אלף.

בהשוואה ליטי שעומדת לידה, הפער גדול לטובת היטי.

היתרוונות העיקריים הוא ביצועים ותא מטען.

מצפה למבצעים שיורידו את המחיר בכ 10 אלף.

פורסם

תתחדש ונשמח לשמוע רשמים שלך לגבי הרכב לאחר שתקבל אותו.

ולגבי המרימי שמשות גם באודי שהייתה לי וגם באוקטביה שיש עכשיו השמשות היו עולות לאחר לחיצה אחת ורק בפאביה נדרשת לחיצה ארוכה על מנת שיעלו.

skoda fabia 1.4 16V

skoda octavia 1.9TDI

audi A4 1.8T - sold

פורסם
הסקודה ראפיד מציגה חבילה קשה להשוואה אל מול רכבים אחרים, מבחינת מנוע וגיר והביצועים שהיא מפיקה ובגירסת האלגנס היא מתחרה בגרסאות ה- 1.4 של האוקטביה והגולף שמתומחרות בסך של 142 ו- 145 אלף ש"ח ובפוקוס 2 ליטר שמתומחרת בסך של 145 אלף ש״ח. כלומר מדובר בהפרשים של בין 24 ל- 27 אלף ש״ח שזה הפרש משמעותי.

 

האסטרה טורבו היא יוצאת דופן ונמכרת במחיר אטרקטיבי של כ- 127 אלף ש״ח למיטב זכרוני ומאד מאובזרת אבל גם הביצועים שלה הם באמצע, יותר טובים ממנועי 1.6 אטמוספריים ופחות טובים מהנ״ל.

 

לשאר המתחרות היפניות והקוראניות אין מתחרות בעלות ביצועים כאלו שניתן להשוותם.

 

מבחינת נפח תא המטען היא לוקחת את כל הנל בהפרש משמעותי. גם מבחינת המרחב הפנימי היא לא נופלת מהם מלבד מימד הרוחב שמשמעותי רק כשנוסעים 3 אנשים מאחורה וגם ההפרש ברוחב הפנימי קטן יותר מהחיצוני לאור כך שהראפיד לא מאבדת רוחב מיותר לצרכים עיצוביים חיצוניים (ניפוחים וכד׳).

 

ואולם מבחינת איכות החומרים והעיצוב הפנימי היא בהחלט נופלת מהנ״ל ומכל משפחתית אחרת והיא תואמת פחות או יותר את תת קטגוריית המשפחתיות. ייתכן גם שבעוד פרמטרים כמו בידוד רעשים, נוחות ורכיבים לא נראים שהיא נחותה ממשפחתיות מלאות אבל לגבי זה אין לי מידע.

 

נראה לי כי ההבדל במחיר הנ״ל לטובת הראפיד מספיק גדול ואכן מחירה הוא אטרקטיבי.

 

כמובן שניתן להשוותה לרכבים שצויינו על ידי חלק מהמגיבים שמציגים ביצועים נחותים יותר, אך כאמור ההשוואה אינה נכונה אלא מדובר בעניין של העדפה, יש כאלו שיעדיפו איכות חומרי פנים ועיצוב פנימי עדיפים על הראפיד ולהתפשר על הביצועים וזה לגיטימי. אני הייתי מעדיף להתאמץ ולרכוש את אחד הרכבים שציינתי בהתחלה ולקבל גם וגם :) (לגבי האוקטביה לא הייתי רוכש את הנוכחית אלא את החדשה).

 

אני חושב אכן שיותר מתאים היה להביא את הראפיד עם מנוע 1.2 ולתמחר אותה במחיר נמוך ב- 10 אלף ש״ח ואז היא הייתה רכישה אטרקטיבית יותר באופן מובהק יותר, למרות שאז הביצועים יורדים וגם ההשוואה מבחינת הביצועים היא כבר לא לרכבים שציינתי בהתחלה אלא לביצועים ברמת ביניים כמו של האסטרה.

 

 

ראיתי באותו יום גם גולף, גם ראפיד כזו, גם פג'ו 301 וגם כתבתי על כך במקום אחר. הסקודה אולי מאובזרת פחות מהגולף, לא באמת בדקתי, אלא שהיא בפרוש לא נופלת ממנה משמעותית בתחושה שבתא הנוסעים, מאוד מוקפדת ועם תחושת פלסטיקים וריפודים בהחלט סבירה. לוח השעונים פשוט וסולידי, אבל זו המסורת הנכונה לטעמי, שנשמרת בסקודה לרוחב קשת הדגמים ואין בזה שום רע למעט אולי למי שמחבב פלסטיקים כסופים או מבריקים והמון כפתורים, אני לא שם.

פורסם
ראיתי באותו יום גם גולף, גם ראפיד כזו, גם פג'ו 301 וגם כתבתי על כך במקום אחר. הסקודה אולי מאובזרת פחות מהגולף, לא באמת בדקתי, אלא שהיא בפרוש לא נופלת ממנה משמעותית בתחושה שבתא הנוסעים, מאוד מוקפדת ועם תחושת פלסטיקים וריפודים בהחלט סבירה. לוח השעונים פשוט וסולידי, אבל זו המסורת הנכונה לטעמי, שנשמרת בסקודה לרוחב קשת הדגמים ואין בזה שום רע למעט אולי למי שמחבב פלסטיקים כסופים או מבריקים והמון כפתורים, אני לא שם.

 

במילה אחת, הגזמת.

פורסם
אני לא מתכוון לשפר אותו ישר, ואולי גם אף פעם לא, אבל אני תמיד שמח לעוד פלפל, הגיר הזה, אם שכחו כמה אנשים, משודך למנועי 1.8 עם הספק של 160 סוסים ונוסע אמין גם מעל עם מעל 200 סוסים.

לראפיד הצ'יפ יקפיץ את הביצועים לסביבות ה155 כ"ס, לא נשקפת כל סכנה לשום רכיב ברכב בכלל ולגיר בפרט.

 

שים לב שאתה לא מבלבל בין DSG6 ל- DSG7, ושגם ל- 7 יש מספר סוגים, המורכבים כל אחד ברכב אחר, עם נתונים אחרים. אין זאת אומרת כמובן שלא ניתן לשפר, אלא רק שצריך לברר היטב לפני.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
שים לב שאתה לא מבלבל בין DSG6 ל- DSG7, ושגם ל- 7 יש מספר סוגים, המורכבים כל אחד ברכב אחר, עם נתונים אחרים. אין זאת אומרת כמובן שלא ניתן לשפר, אלא רק שצריך לברר היטב לפני.

כן, לקחתי את הלאון 1.8 עם הDSG7 לדוגמא.

ובהחלט חידשת לי, הייתי בטוח שגיר שיושב על 1.4 בגולף יהיה זהה ל1.4 בראפיד או באוקטביה, מה ההבדלים אם כך?

 

פורסם

הזמן שלוקח עד שהמכטרוניק כושל! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
הסקודה ראפיד מציגה חבילה קשה להשוואה אל מול רכבים אחרים, מבחינת מנוע וגיר והביצועים שהיא מפיקה ובגירסת האלגנס היא מתחרה בגרסאות ה- 1.4 של האוקטביה והגולף שמתומחרות בסך של 142 ו- 145 אלף ש"ח ובפוקוס 2 ליטר שמתומחרת בסך של 145 אלף ש״ח. כלומר מדובר בהפרשים של בין 24 ל- 27 אלף ש״ח שזה הפרש משמעותי.

 

האסטרה טורבו היא יוצאת דופן ונמכרת במחיר אטרקטיבי של כ- 127 אלף ש״ח למיטב זכרוני ומאד מאובזרת אבל גם הביצועים שלה הם באמצע, יותר טובים ממנועי 1.6 אטמוספריים ופחות טובים מהנ״ל.

 

לשאר המתחרות היפניות והקוראניות אין מתחרות בעלות ביצועים כאלו שניתן להשוותם.

 

מבחינת נפח תא המטען היא לוקחת את כל הנל בהפרש משמעותי. גם מבחינת המרחב הפנימי היא לא נופלת מהם מלבד מימד הרוחב שמשמעותי רק כשנוסעים 3 אנשים מאחורה וגם ההפרש ברוחב הפנימי קטן יותר מהחיצוני לאור כך שהראפיד לא מאבדת רוחב מיותר לצרכים עיצוביים חיצוניים (ניפוחים וכד׳).

 

ואולם מבחינת איכות החומרים והעיצוב הפנימי היא בהחלט נופלת מהנ״ל ומכל משפחתית אחרת והיא תואמת פחות או יותר את תת קטגוריית המשפחתיות. ייתכן גם שבעוד פרמטרים כמו בידוד רעשים, נוחות ורכיבים לא נראים שהיא נחותה ממשפחתיות מלאות אבל לגבי זה אין לי מידע.

 

נראה לי כי ההבדל במחיר הנ״ל לטובת הראפיד מספיק גדול ואכן מחירה הוא אטרקטיבי.

 

כמובן שניתן להשוותה לרכבים שצויינו על ידי חלק מהמגיבים שמציגים ביצועים נחותים יותר, אך כאמור ההשוואה אינה נכונה אלא מדובר בעניין של העדפה, יש כאלו שיעדיפו איכות חומרי פנים ועיצוב פנימי עדיפים על הראפיד ולהתפשר על הביצועים וזה לגיטימי. אני הייתי מעדיף להתאמץ ולרכוש את אחד הרכבים שציינתי בהתחלה ולקבל גם וגם :) (לגבי האוקטביה לא הייתי רוכש את הנוכחית אלא את החדשה).

 

אני חושב אכן שיותר מתאים היה להביא את הראפיד עם מנוע 1.2 ולתמחר אותה במחיר נמוך ב- 10 אלף ש״ח ואז היא הייתה רכישה אטרקטיבית יותר באופן מובהק יותר, למרות שאז הביצועים יורדים וגם ההשוואה מבחינת הביצועים היא כבר לא לרכבים שציינתי בהתחלה אלא לביצועים ברמת ביניים כמו של האסטרה.

 

 

 

רק ה-1.4TSI משודך בראפיד לגיר DSG, כל השאר הן ידניות.

אם היה 1.2TSI DSG אני בטוח שהוא היה מתומחר באותו מחיר ולא היו מייבאים את דגם ה-1.4 מסיבה פשוטה שהיא קרטל הליסינג.

מעניין אם יהיו מבצעים על ה-1.2 הידני, כמו שיש מבצעים על היטי הידני ואפילו אולי כדאי להם את ה-1.2TSI86 ולמכור אותו במחיר יותר נמוך.

 

הראפיד היא די מעניינת, היא מחליפה את האוקטביה טור והיא בין סופר מיני עם בגאז' לבין משפחתית קומפקטית, המתחרות האמיתיות שלה כאן בשוק זה ניסאן טידה וסוזוקי SX4 סדאן.

מה שיש לציין לטובה בראפיד, היא העובדה שאין שום התפשרות לעומת פיג'ו 301 ודצ'יה לוגאן, המכלולים הם מודרניים (אפילו אין את מנועי ה-MPI האטמוספריים) וגם יש חמישה כוכבי בטיחות (לעומת 3 לדאצ'יה לוגאן וציון בטיחות לא ידוע לפיג'ו), החסכון בראפיד הוא רק בהנדסת האנוש.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
כן, לקחתי את הלאון 1.8 עם הDSG7 לדוגמא.

ובהחלט חידשת לי, הייתי בטוח שגיר שיושב על 1.4 בגולף יהיה זהה ל1.4 בראפיד או באוקטביה, מה ההבדלים אם כך?

 

את ההבדלים האלה ספציפית אני לא מכיר, אבל DSG7 שיושב על Q למיניהם, שונה מה- 7 של 1.4, למשל, ובכלל באאודי המבנה לעתים שונה, המיקום שונה, וכו'.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
את ההבדלים האלה ספציפית אני לא מכיר, אבל DSG7 שיושב על Q למיניהם, שונה מה- 7 של 1.4, למשל, ובכלל באאודי המבנה לעתים שונה, המיקום שונה, וכו'.

 

כן כי ב Q ההנעה היא 4X4 ויש יציאה מהגיר לדריישפט לחלק האחורי, ב Q3 יש כמה סוגים של DSG לפי עוצמת המנוע.


×
×
  • תוכן חדש...